• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

LSA TRIP REPORT 2 - hogere dosis! <3

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hey allemaal,

Velen van jullie zullen mijn eerste trip-report over LSA waarschijnlijk gelezen hebben... Toen waren het 15 zaden Hawaiian Baby Woodrose (Argyreia-nervosa). - deze keer hebben we het over 35 zaden! :)

Wie? - just me!
Waar? - @ home.
Wat? - 50mg Litican, 50mg Trammadol (zie mijn vorig report waarom deze combo...) en uiteraard: 35 zaden van de bovengenoemde LSA-zaden. :)

Laat me duidelijk wezen, geen neveneffecten en een trip veel sterker dan vorige keer!!!

Na ongeveer een half uurtje begon ik me stoned te voelen, maar op een andere manier die ik jammer genoeg niet kan beschrijven - ik werd heel wazig...

Na ongeveer een uurtje sloeg de eerste tripgolf in: de kamer begon uit perspectief te trekken, schilderijen kwamen tot leven: ik zag deze in 3D en als een Lava-lamp bewegen...

Lachkicks!!! :)

Toen besloot ik om een film te kijken, maar ik was te ver weg om de film te kunnen volgen - al bleef ik naar het scherm staren: alsof ik een 3D-Lava-lamp-bril had opgezet hahaha! :tongueout:^

Na ongeveer twee uurtjes (ik heb de tijd bijgehouden min of meer, deze keer...) sloeg het in als een bom - het is inderdaad zoals een LSD-trip, behavle dan dat je er moe van wordt in plaats van energetisch (daarom blijft LSD nog altijd mijn favoriet, hoewel LSA veel goedkoper is)...

Ik kan je zeggen, ik heb na die trip onmiddellijk 310gr LSA in huis gehaald (LSD-trips heb ik altijd, geen uitzondering!). :)

Het trippen onder deze dosis LSA was best heftig, niet zo heftig als LSD, maar toch echt wel de moeite waard! - liefde en euforie stroomden opnieuw doorheen mijn gehele lichaam, ik had constant lachkicks, ik lag lekker chill in mijn sofa in de woonkamer - en toch, ook al werkt LSA ontspannend, ik draaide toch de hele tijd rondjes met mijn hand en ook kon ik mijn benen niet stilhouden...

Sterker zelfs! - toen ik besloot de film op mute te zetten (omdat ik zalige visuals had op die televisie liet ik het beeld opstaan), zette ik opzwepende muziek op, en ja, ik heb staan dansen onder LSA! :) Echt heel cool gevoel!

Mijn huiswerk zei me te beginnen met slechts drie zaadjes, dat heb ik in de wind geslagen, en dat een goede dosis acht tot twaalf zaadjes is: maar 35 zaden waren perfect!!! :)

Het was echt zo onverwacht heerlijk, ik ben er nog altijd helemaal van in de ban! - dat ik dit niet eerder heb geprobeerd?!

:hearteyes:

Ongeveer in de helft van de trip (denk ik), flitsten patronen (met open ogen) voor mijn ogen, met gesloten ogen waren ze iets heftiger - nog steeds allesbehalve een LSD-effect, maar, toch, open ogen patronen en kleuren die heel fel waren en voor mijn ogen flitsten, dat heb ik graag!

:hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:

Iedereen met ervaring met LSA, deel je ervaring(en) aub, en graag reacties ook van totaal onervaren gebruikers in verband met LSA! - moesten jullie nog vragen hebben of zo...

ps: de trip duurde ditmaal in totaal toch wel zes tot acht uur lang!

One Love,

Mananas!

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Weeral een leuk tripreport. Klinkt als een heerlijke trip.
Ik had ook in je andere topic gereageerd en zal mijn ervaring zeker delen wanneer ik de lsa zaadjes gebruikt heb.
Nog een vraagje: hoeveel zaadjes zou je voor de eerste keer aanraden?
Heb wel al wat ervaring met psychedelica. Ik wil niet teveel pakken maar ook niet te weinig. Ik heb het gevoel best goed tegen trippen te kunnen. Zelf zat ik te denken aan 15 zaadjes. Zou dat teveel zijn of denk je dat het wel zou kunnen?
Ook vraag ik me af of ik de zaadjes gewoon in kraanwater kan koken? Wil namelijk niks van de sterkte verliezen.

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hey,

Thx dat je het opnieuw een leuk trip-reportje vond!

In verband met het innemen van de LSA zaden, ik heb zelf ook voor de eerste keer 15 zaden ingenomen, dan dat was perfect voor mijzelf - ik denk dat het vooral afhangt van je gevoeligheid voor de stoffen in de LSA zaden en inderdaad, je ervaring met psychedelica...

Ik laat mijn zaadjes ook altijd een kleine twee uurtjes weken in vrij heet maar zeker niet kokend water, ik wil ook het sterkste effect eruit halen! :)

Neem zeker iets tegen misselijkheid een half uurtje voor het consumeren van de LSA, ik heb dat ook gedaan, omdat de weinige informatie online vaak spreekt van krampen en misselijkheid tot zelfs braken: dat verstoort uiteraard je trip danig!!!

Mag ik vragen wat je ervaringen met psychedelica zijn (ook de dosis als je wil van de gebruikte psychedelica?). Alvast bedankt! :)

ps: ik kijk al uit naar je report over je ervaring met LSA! - ik ben echt benieuwd, niet veel informatie over te vinden! - vandaar...

Grtz! :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Alle online water extractie methodes beschrijven dat je koud water dient te gebruiken, heet water zal de LSA afbreken. Verklaard eerlijk gezegd ook wel je doseringen Mananas, want als je bijvoorbeeld op erowid kijkt dan wordt 12+ zaadjes als een zware dosering gezien: https://www.erowid.org/plants/hbw/hbw_dose.shtml

Nou kunnen de zaadjes natuurlijk in potentie verschillen en de een kan meer hebben dan de ander, maar 35 zaden is echt veel meer dan 12. Ik vermoed dus dat je het grootste deel van je LSA kapot gemaakt hebt door het te verhitten.

Ikzelf heb ooit jaren geleden eens 5 HBW zaadjes gedaan toen ik daarvoor pas 5 keer paddos/truffels had gebruikt. Vond die 5 zaadjes toen best een redelijk effect geven, totaal niet visueel overigens. Was toen alleen zo dom geweest om gewoon te kauwen op de zaadjes waardoor ik zeer hevig heb moeten braken bij het inwerken. Als ik het ooit weer doe ga ik in ieder geval een koud water extractie doen.

@ Jack Herrer, ik zou even informatie zoeken op internet over een koud water extractie van LSA en dan de eerste keer voor 5 zaadjes gaan. Dan kun je even kijken hoe je er op reageert, je kunt een volgende trip altijd nog meer nemen. Maar als je kijkt naar de doseringen op erowid dan is 15 zaadjes gewoon echt teveel voor een eerste keer.

EDIT http://disregardeverythingisay.com/post ... -technique Deze extractie methode ziet er wel goed uit moet ik zeggen.

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Wel, met alle respect, maar een extractie is iets anders dan laten 'weken'...

Je vergist je totaal!

Ergens tussen heet en koud water geven LSA-zaden hun componenten in zekere mate vrij, maar dit doe je niet om het te extraheren, echter eerder om je maag te sparen: je drinkt immers niet enkel de thee op, maar eveneens het LSA-materiaal... - dit is GEEN extractie in welke zin dan ook, en het heeft helemaal geen negatief effect op de sterkte van de LSA-zaden als het water NIET kokend is...

Extractie zou immers ook het gebruik van chemische middelen inhouden, omwille van de simpele én ENIGE reden dat dan de overige stoffen aanwezig in de LSA-zaden niet tot misselijkheid zouden leiden: is het dat waard, om je lichaam potentieel te vergiftigen met chemische shit die je LSA wel degelijk MINDER POTENTIEEL verschaft? - gewoon om niet misselijk te zijn???

We hebben het hier niet over DMT-extractie...!

Met alle respect, maar psychedelica vereisen VOLDOENDE EN MEER HUISWERK!!! - do your homework man...

ps: je zegt "twaalf zaadjes zijn sterk(...)"... - tja, dat is zo relatief: vier LSA-zaden zijn 1000 keer minder sterk dan 1 LSD TRIP VAN 450 MICROGRAM!!! Dus ja, wat wil je eigenlijk bereiken? - ballen trippen, of gewoon wat zitten suffen? = VERSPILLING VAN PSYCHEDELICA, TIJD, EN GELD!

Respect! :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dude, vat het niet meteen als een aanval op joh. Extractie was misschien niet helemaal de juiste woordkeuze dan, daar heb je gelijk in. Maar daar ging mijn punt niet over... Mijn punt was dat veel preperaties die online staan gebruik maken van koud water en geen warm tot heet water.

Maargoed, wat ik vooral wilde aangeven is dat een dosering van 15 zaden voor een eerste keer wellicht veel te hoog is. Je kunt beter dan de eerste keer maar een wat tegenvallende trip hebben en dan een volgende keer een goede dosis opzoeken wanneer je weet hoe je er op reageert. Ik zeg dit dus als advies naar JackHerrer toe. Iedereen reageert er nou eenmaal anders op, en 15 zaden kunnen dus ook als erg sterk worden ervaren als je de consensus op internet leest. Je vergelijk met 450mics LSD slaat nergens op, want dat is gewoon een heel ander middel en voor velen is 450mics LSD ook een sterke tot zelfs veel te zware hoeveelheid LSD.

Dat jij grote hoeveelheden aankan wil nog niet zeggen dat iedereen die goed verdraagt. Ik neem zelf ook vaak graag hogere doseringen psychedelica, maar dat zal ik niet meteen aan iedereen gaan aanraden. Iedereen moet voor zichzelf uitvinden waar voor hen een goede dosis ligt. Een sterke dosering is inderdaad erg relatief en het verschilt gewoon enorm per persoon wat de een of de ander als sterk ervaart. Het doel van trippen daarbij verschilt ook enorm tussen personen. Sommigen willen gewoon een beetje entertainment, anderen zoals jij en ik willen diep gaan.

Ik merk trouwens dat ik met steeds meer trip ervaring inmiddels hogere hoeveelheden kan verdragen maar het eigenlijk niet eens nodig is, omdat ik inmiddels ook met lagere hoeveelheden toch diepe en interessante trips kan hebben omdat ik me veel makkelijker kan overgeven aan het middel.

Genoeg gekonkel, ik wilde alleen even een waarschuwing doen over de dosering voor mensen die nog geen ervaring met LSA hebben. Omdat ik iets anders dan jou zeg, bekent nog niet dat ik je aanval en je meteen zo gepikeerd hoeft te reageren toch. Peace bro :wink:

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ow, sorry...

Het was niet mijn bedoeling om op een of andere manier 'niet-rustig' over te komen...

Mijn excuses!

Er stond toch 'Respect!' op het einde van het bericht? - daarmee wilde ik aantonen dat je zeker mijn schrijven in kapitalen (ZOALS DIT), niet moet opvatten als roepen of zo, eerder als letters die in het vet gedrukt zijn of zo... Om er nadruk op te leggen...

Nogmaals sorry man!

Peace!

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Om nog in te gaan op wat je zei en vroeg in verband met het aanraden van trippen... - ik raad het helemaal niet aan, niet aan eender wie, ik wilde enkel informatie geven.

Daarom ook dat ik zei 'het zal afhangen van je gevoeligheid voor de stof en je ervaringen met psycedelica'... En ook daarom vroeg ik naar zijn ervaringen...

Ik raad helemaal niemand iets aan, ik heb gewoon geprobeerd zo duidelijk mogelijk te maken hoe het voor mij was, meer kan ik niet zeggen - ieder is verantwoordelijk voor wat hij zelf doet...

Grtz!

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik drink meestal cola bij stofjes die wel eens irritatie aan de maag en/of misselijkheid willen veroorzaken (psylocibine/2c-b, etc), doet wonderen voor mij, wellicht een interessante optie voor LSA inname.
Een bekende had eens een voedselvergiftiging opgelopen in het buitenland en kreeg van de huisarts het advies om cola te drinken o.a. tegen de misselijkheid, op die manier een beetje op het idee gekomen. :)

Wederom bedankt voor een informatief rapportje, respect. :wink:

Fool

Badass junkie
Een geplet knoflookteentje door je mengsel zou ook wonderen moeten verrichten voor de LSA-misselijkheid. :)

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Het beste wat ik kan aanraden (ik doe het elke keer wanneer ik ziek ben bv.) is rijst afkoken, en het afkooksel lauw opdrinken.

Door mijn huisdokter heb ik bevestigd gekregen dat dit effectief zeer goed helpt (het wordt onder andere veel door moeders voor hun baby's gebruikt), en dat vele anti-misselijkheidsmedicatie is gebaseerd op het prinicpe van afgekookt rijstwater...

Bij mij en ieder die ik ken werkt het snel en langdurig en zeer goed!

Enjoy! :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mananas zei:
Er stond toch 'Respect!' op het einde van het bericht? - daarmee wilde ik aantonen dat je zeker mijn schrijven in kapitalen (ZOALS DIT), niet moet opvatten als roepen of zo, eerder als letters die in het vet gedrukt zijn of zo... Om er nadruk op te leggen...
Miscommunicatie van ons beiden denk ik. Is het nadeel wanneer je elkaar niet in real life spreekt helaas. Anyway kan gebeuren. :wink:

Ik wilde ook niks af doen aan jou ervaring, maar wilde graag aangeven aan andere lezers dat jouw doseringen nogal afwijken van de consensus op internet. Dat anderen dus wel goed moeten nadenken over een te nemen dosering, want jouw doseringen zouden voor een ander mogelijk ook snel erg naar kunnen uitpakken.

Ik moet trouwens wel zeggen dat mijn interesse om nog eens LSA te doen wel weer wat hoger is dan het was na het lezen van jouw reports. Heb het 1 keer gedaan zo'n 6 jaar geleden, maar vond het toen niet heel bijzonder trippen en de misselijkheid was afschuwelijk. Vandaar dat ik het in al die tijd nooit heb herhaald. Had altijd wel in mijn achterhoofd dat ik het nog wel eens een kans wilde geven, maar vond telkens interessantere dingen op mijn pad. Ik heb nog genoeg andere dingen te proberen, maar misschien dat ik het dit jaar toch nog eens ga proberen.

Fool

Badass junkie
Mananas zei:
Het beste wat ik kan aanraden (ik doe het elke keer wanneer ik ziek ben bv.) is rijst afkoken, en het afkooksel lauw opdrinken.

Door mijn huisdokter heb ik bevestigd gekregen dat dit effectief zeer goed helpt (het wordt onder andere veel door moeders voor hun baby's gebruikt), en dat vele anti-misselijkheidsmedicatie is gebaseerd op het prinicpe van afgekookt rijstwater...

Bij mij en ieder die ik ken werkt het snel en langdurig en zeer goed!

Enjoy! :)
De knoflook zou specifiek moeten helpen tegen LSA-misselijkheid, omdat de sulfides in een teentje knoflook de natuurlijke misselijkmakers neutraliseert. :)

After the water has been refrigerated, a finely chopped up garlic clove should be added to the water for 30 minutes and stirred periodically to completely eliminate nausea and vomiting. This works because the sulphur in garlic eliminates all cyanogenic glycosides within the seed matter. These are the cause of discomfort not the LSA itself.
De bron mag ik hier niet plaatsen. :P

JackHerrer

Bewuste gebruiker
Mananas zei:
Om nog in te gaan op wat je zei en vroeg in verband met het aanraden van trippen... - ik raad het helemaal niet aan, niet aan eender wie, ik wilde enkel informatie geven.

Daarom ook dat ik zei 'het zal afhangen van je gevoeligheid voor de stof en je ervaringen met psycedelica'... En ook daarom vroeg ik naar zijn ervaringen...

Ik raad helemaal niemand iets aan, ik heb gewoon geprobeerd zo duidelijk mogelijk te maken hoe het voor mij was, meer kan ik niet zeggen - ieder is verantwoordelijk voor wat hij zelf doet...

Grtz!

Mijn ervaring:
4x 2cb, hoogste dosis is 22 mg
4x truffels, hoogste dosis 22 gram

Zoals ik al zei heb ik dus wel wat ervaring maar niet erg veel.
Na alles in dit topic gelezen te hebben ga ik voor 10 a12 zaadjes wanneer ik ze ga pakken. En van te voren iets tegen de misselijkheid halen.
Bedankt voor de informatie allemaal!

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
@ Jmths: thx! :)

@ Fool: aha, specifiek tegen LSA-misselijkheid etc... - dat is wel heel interessant! :)

ps: waarom mag je die bron niet posten?

@ JackHerrer: 22gr Truffels, da's een vrij hoge dosis... Niet? - hoe was je ervaring met die trip?

Zoals ik al zei, het zal afhangen van je gevoeligheid voor de stoffen die LSA bevat - check ook voor eventuele nevenwerkingen van wat je neemt tegen de misselijkheid (misschien kan je de tip van Fool proberen, een natuurlijke oplossing die mij veilig lijkt).

Psychedelibee had van vijf zaden al een redelijke reactie (zonder visuals wel blijkbaar...).

In ieder geval, hoe waren je ervaringen met het trippen onder Truffels, en wat vinden Fool en Psychedelibee van de hoeveelheid (ik veronderstel in een keer, verbeter me als ik me vergis).

Als je die ervaringen met Truffels aankan, dan zal je denk ik (nogmaals: de gevoeligheid voor de stoffen in LSA zal uitmaken hoe hard je tript, mijn dosissen zijn hoog, heel hoog vaak en ik ga graag heel diep, inderdaad Psychedelibee) het trippen onder LSA wel aankunnen qua effect.

Net zoals bij LSD is de LSA-trip veel beter te sturen ook tegenover Psilocybine en Psilocine.

@ Psychedelibee: mijn huiswerk heeft mij in de meeste gevallen geleerd dat LSA (check ook de website van enkele Smart-shops) inderdaad afbreekt (maar dan in de betekenis van: haar stoffen vrijgeeft), ergens tussen het afkoelen van het water in en dat dit geen verlies zou opleveren...

Mijn hoge dosissen zijn omwille van het feit dat ik graag heel hard trip, een sterke tolerantie heb (een sterk afweersysteem) en omdat ik heel veel heb gelezen dat lage dosissen vaak amper effect geven bij veel mensen... - trouwens, de 35 zaden heb ik kapot gebeten en blijven kauwen (sorry dat ik dit vergeten te vermelden ben in mijn Report...), ik wilde en wil nog steeds elke mogelijke manier van consumeren proberen, dat hoort bij mijn zoektocht naar de beste psychedelica en de beste manier om deze te consumeren dus ook. De koud-water-methode zal ik nu dus, op jouw aanraden, ook eens proberen volgende keer.

Je kan best een vergelijking maken tussen LSD en LSA, ik heb trouwens een ( naar ik denk vrij betrouwbare) bron voor deze vergelijking, aangezien LSA de natuurlijke variant van LSD is.

Dr. Albert Hoffman trouwens (zoals je wel zal weten de 'ontdekker' van LSD) was nadien gefascineerd door de ontdekking van LSA.

LSA: d-Lysergic Acid Amide Tryptamine/Ergine. (natuurlijk)
LSD: d-Lysergic Acid Diethylamide Tryptamine. (semi-synthetisch)

Check en vergelijk ook de LSA-molecule met de LSD-molecule en hun frappante overeenkomst:

https://www.google.be/search?q=LSA-mole ... zsOR0xM%3A

(even wachten na het klikken op de link, dan springt het daarna vanzelf op een afbeelding van beide moleculen)

Grtz allemaal! :)

Fool

Badass junkie
Mananas zei:
@ Fool: aha, specifiek tegen LSA-misselijkheid etc... - dat is wel heel interessant! :)

ps: waarom mag je die bron niet posten?
Ik dacht dat het niet mocht omdat de bron een extractie beschreef, maar volgens Psychedelibee mocht het wel en hij staat dus ook al in een opvolgende reactie geplaatst. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb de zaden toen ook op gekauwd, zelf nog nooit een vorm van weken geprobeerd maar dat wil ik een volgende keer wel gaan doen.

Persoonlijk denk ik nog steeds dat 10 zaden voor een eerste keer wat aan de hoge kant is. Ik had toen op 5 zaden een redelijk effect, niet heel diep hoor. Maar wel prima om te zien wat LSA doet.

Het is extreem lastig om psychedelica onderling te vergelijken vind ik persoonlijk. Ik zelf vind 22mg 2cb bijvoorbeeld een erg milde dosis en 22gr truffels een gemiddelde dosis. In dat opzicht zou 10 zaden LSA veel kunnen zijn, lastige is dat het moeilijk te voorspellen is hoe je er op gaat reageren. Zeker ook nog eens omdat het een middel is wat niet veel gebruikt wordt. Misschien ook goed te vermelden dat er best veel minder fijne LSA reports de ronde gaan, vond het zelf ook een van de minder fijne psychedelica. Niet dat ik er slecht op ging en het is zeker een interessant middel, maar heb het niet voor niets 6 jaar geleden 1x gedaan en daarna niet meer. Heb echter genoeg andere psychedelica gebruikt in al die jaren.

Ik weet dat LSA en LSD erg op elkaar lijken qua structuur, maar persoonlijk vind ik het effect echt heel anders. Ik vond LSA subjectief gezien meer op psilo lijken dan LSD, niet alleen vanwege de sedatieve werking maar ook qua effect op de geest.

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hey Psychedelibee,

Ik vind wat je zegt - met alle respect - wat tegenstrijdig...

Met het feit dat 22mg 2cb een erg milde dosis is ben ik geheel akkoord, zeker omdat 2cb ook een vrij mild psychedelicum is - zeker in die zin dat de trip nog beter te sturen en controleren is dan LSD en LSA. Ook is 2cb vrij mild, naar mijn ervaringen althans, qua trip an sich.

En ja, ik neem zelf ook graag 30gr Hollandia Truffels, of 10gr (gedroogd) Cubensis b+ Shrooms bv. - maar dat je vijf zaden al sterk vindt voor een niet echt ervaren tripper, maar 22gr Truffels voor een niet echt ervaren tripper vind je blijkbaar dan maar middelmatig...

Dat vind ik nogal contradictorisch, zelfs al gaat het om ervaren trippers...

LSA is mild en de trip is heel goed te controleren en te sturen, Truffels zijn veel minder goed te controleren en te sturen ergo meer onvoorspelbaar.

Een bad-trip kan ik me voor een onervaren tripper bij inname van 5 LSA-zaden moeilijk inbeelden (de bad-trips die je vaak leest online, zoals je zelf al zei, komen - naar wat ik er denk van te begrijpen - voornamelijk door de misselijkheid en het braken, maar dit kan makkelijk voorkomen worden weet ik uit eigen ervaring...), een bad-trip bij inname van 22gr Truffels kan ik me bij een onervaren, of zelfs sommige ervaren trippers, heel goed inbeelden!

De verwittiging(en) op de doosjes Truffels of de verwittigingen online zeggen voor beginnende gebruikers te beginnen met 5gr, en na een uurtje, als alles goed gaat, nog 5gr bij te nemen - 15gr zou alleen voor heel ervaren trippers zijn en deze dosis zou men niet mogen overschrijden (al doe ik dat zelf ook).

Wat denk je van wat ik zeg?

Grtz! :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je vroeg in je beginpost om LSA ervaringen, dus hierbij. :)

Ik heb twee keer getript op LSA, beide geloof ik op 5 Hawaiian Baby Woodrose zaadjes. Eerste keer door er simpelweg op te kauwen (eerst wel het vliesje eraf geschraapt met een mesje) en tweede keer door ze in een leeggemaakt theezakje te doen en een half uur in m'n mond te houden en heen en weer te bewegen met m'n tong. Die eerste keer ben ik er flink misselijk van geworden, de tweede keer een heel klein beetje. Beide keren voelde ik me flink verdoofd en wou ik alleen maar gaan liggen op de bank.

De tweede keer heb ik denk ik te weinig van de werkzame stof binnengekregen, dus ik beschrijf qua psychedelische effecten nu even de eerste keer. Ik moet toegeven, ondanks de misselijkheid en het verdoofde gevoel heb ik toen best een bijzondere trip gehad. Het was me allemaal nog wel een stukje te mild qua effecten, maar ze waren er zeker. Op een gegeven moment werd ik heel kalm in m'n hoofd en een lichte euforie kwam opzetten. Het was minder intens dan bijvoorbeeld de euforie van MDMA, maar niet minder prettig. Ik had toen nog lichte misselijkheid, maar dat was niet meer zo vervelend omdat er ook die euforie was. Het was gewoon heel erg content zijn met dat moment. Een poosje later kwamen er ook visuals opzetten, die eigenlijk best wel anders waren dan de visuals die ik gewend ben van psilocybine en ook LSD. Bij die tweee lijkt het toch vaak of de visuals als een soort overlay over je normale zicht liggen (dit is natuurlijk anders op hogere doseringen van die stoffen), maar hier leek het direct alsof een object echt van zichzelf veranderde. Ik heb bijvoorbeeld een grote foto van een berglandschap achter de bank hangen, hier lag ik naar te kijken toen ik op de bank lag. Het leek meer alsof dat hele ding uit pixels bestond en zo nu en dan werkelijk transformeerde. Soortgelijke effecten heb ik ook wel met hogere doseringen paddo's en truffels gezien, maar het viel me al op dat het al direct zo tastbaar leek.

De trip was ook best diepgaand qua inzichten, al weet ik daar niet veel meer van (het is een paar jaartjes geleden). Al met al was het dus best bijzonder, maar ik kan wat ik zoek in trippen ook vinden bij andere psychedelica. En dat zijn dan middelen die lichamelijk niet zo zwaar vallen. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wederom miscommunicatie denk ik. Ik vind 5 zaden namelijk geen sterke dosering, maar dat lijkt me voor een eerste keer juist een goede dosering om te zien hoe je er op reageert. 10 zaden wordt door oa erowid als sterke dosering geclassificeerd, ik heb hier echter zelf geen ervaring mee, dus kan dat moeilijk beoordelen. Maar als 12 zaden plus gemiddeld als zwaar wordt ervaren lijkt 10 zaden mij voor JackHerrer wat aan de hoge kant voor een eerste keer, zeker gezien zijn ervaring.

Verder was mijn reactie op de 22mg 2cb en 22gr truffels puur mijn persoonlijke ervaring. Waarmee ik wil aangeven dat doseringen erg per persoon kunnen verschillen. 2cb vind ik zelf bijvoorbeeld bijna geen trip middel, zeker in doseringen van onder de 30mg. 22gr truffels vind ik voor mij persoonlijk een gemiddelde dosering. Echter kunnen deze doseringen voor anderen als erg sterk worden ervaren.

Het is allemaal heel subjectief en een prima dosis voor de een is een veel te zware dosis voor de ander. Tevens kan het ook nog per middel verschillen hoe je er op reageert, dat je het ene tripmiddel in hoge doseringen aan kan is nog geen garantie dat dit ook voor het andere middel geldt. Daarom kun je bij een nieuw middel naar mijn idee beter met een gemiddelde dosering volgens erowid beginnen en van daaruit opwerken. Pas als je vaker getript hebt, 10 a 20 keer plus, en met meerdere middelen ervaring hebt is het naar mijn te doen om meteen in de hogere doseringen in te stappen. Als het dan een keer teveel is heb je in ieder geval genoeg ervaring om het in perspectief te plaatsen.

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
@ Mindless:

Bedankt voor het leuke Reportje, eindelijk eens iemand waartegen ik mijn eigen ervaringen kan afwegen!

Ikzelf ben wel in hogere dosissen begonnen, en door de Litican en de Contramal (Trammadol) die ik erbij neem is LSA voor mij op geen enkele manier fysiologisch zwaar - toch kan ik me wel ergens inbeelden dat een heel milde LSA-trip zulke effecten geeft: bedankt om te delen! :)

@ Psychedelibee:

Misschien inderdaad weer een communicatie-fout, niets om ons zorgen over te maken (ik lees je reacties altijd heel graag!). :)

Maar ik bedoelde eerder, wat vind jij van 22gr Truffels voor een onvervaren tripper, niet voor jou, maar voor iemand die pas begonnen is met trippen?

Grtz Y'all! :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Graag gedaan Mananas. :) Ik ben eigenlijk door jou wel geinteresseerd geraakt om het weer eens te proberen, maar dan met een hogere dosis. Ik wil dan wel zo'n koud water extractie doen. Nog even uitzoeken hoe en wat.

Hoe zijn jouw visuals met LSA eigenlijk?

Trouwens, was het maar zo dat LSA dezelfde werking had als LSD. :P Ik prefereer de laatste ook ver boven de eerste. Maar LSA is imo wel interessant genoeg om weer eens te proberen.

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ik gebruik het nu geregeld, LSA, en ik vind het perfect om een avondje thuis te chillen - LSD is 'my drug of choice all the way!', maar dat is eerder voor party-mood, weet je wel? :)

De visuals tijdens het pieken onder LSA naar mijn ervaring (in hoge dosis dus):

- felle kleuren en patronen die snel heen en weer flitsen (zowel met gesloten als open ogen).
- een schilderij dat tot leven komt, in 3D (zoals in de bioscoop).
- het heen en weer wiegen van gordijnen.
- het morphen van objecten zoals de substantie(s) aanwezig binnen een Lava-lamp.
- een meer cartoonesk zicht op de wereld, ook ziet alles er zo mooi uit!
- het opvallen van meer details, intense kleuren, het meer opgaan in muziek,...

Zulke dingen dus... :)

En bij jou?

Grtz!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik begrijp wat je bedoeld met party-mood bij LSD ja. Ik heb van tevoren ook altijd veel meer zin in de LSD ervaring dan in andere psychedelica, omwille van die enorme entertainment value en luchtigheid die het biedt. En dat is dan ook wat bij mij steeds domineert aan het begin van een LSD trip. Maar toch, de LSD ervaring slaat bij mij op een bepaald punt altijd om en heeft voor mij dan ook een enorme spirituele waarde/diepgang. En de helderheid en energie die LSD biedt zijn voor mij ook grote pluspunten, al slaat het bij mij qua energie wel altijd wat door (onrustig worden door teveel aan energie). Maar dan neem ik wat Amnesia Haze erbij en dan wordt dat perfect opgeheven (gouden combo LSD en wiet, maar dat had je vast al ontdekt?).

Maar op gebied van visuals ben ik absoluut geen fan van LSD. Eigenlijk vind ik de visuals bij LSD overkomen als een soort cheap knock off van the real deal. :P Het is té fel, té schreeuwerig, te gemaakt... vind ik dan. Niet dat ik trip voor de visuals, maar de ongelofelijke finesse die psilocybine bijvoorbeeld heeft qua visuals mist imo totaal bij LSD. Ik heb op LSD wel meegemaakt dat ik "doorbrak" (gedeeltelijke ego-oplossing of niet, wie zal het zeggen) en de wereld als on-ge-lofelijk mooi werd ervaren, maar ik zou dat niet visuals noemen. Dan zit je imo in een staat waarbij het moeilijk is te zeggen wat nou effect van zo'n drug is en wat er inherent in jezelf zit.

Nu dan de visuals van LSA. :P Ik herken eigenlijk alles wel wat je daar opnoemt (behalve het cartooneske) en met name het tot leven komen van het schilderij! En de visuals met LSA vind ik dus wél heel erg indrukwekkend, vergelijkbaar met die van psilocybine. Het is allemaal veel meer organisch/natuurlijk (dan LSD dus) en het maakt ook echt wel wat in me los.

Ik heb trouwens voor mezelf ontdekt dat hoge doseringen bij psychedelica niet zo heel (zeg maar: niet) nodig zijn. Tuurlijk, je hebt voldoende nodig. Maar er is bij mij bij alle psychedelica altijd een moment nodig waarbij ik in verwondering moet vallen. Het is dan dat de inzichten en ook visuals in overdrive gaan. Het is veel meer een kwestie van jij die als observator verandert, dan dat de wereld verandert. Als jij verandert, verandert de wereld direct met je mee. Ik heb ook hoge doseringen gedaan in het verleden, maar het is imo onnodig bij psychedelica. Ik heb (veel en veel) mooiere visuals gehad op 15 gram truffels (standaard dosis dus) dan op een dikke 70 gram paddo's. Maar ja, het experimenteren met doseringen is zeker ook wel interessant/leuk. :)

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hey Mindless,

Wanneer ik combo's doe, dezer dagen niet vaak meer, zijn ze altijd gouden. :)

Even wil ik wel iets ophelderen, de Reports die ik hier typ zijn informatief bedoeld, of wanneer ik hoge dosissen gebruikt heb (omdat dit onverwachte wendingen geeft - normaal gezien en meestal, bij mij althans) of bij het testen van een (al dan niet voor mij) nieuwe 'drug'.

Maar, wat jij - of eender wie hier op dit forum - niet kan weten uiteraard, is dat ik ook een geheel andere manier heb om met psychedelica om te gaan. Ik gebruik namelijk niet vaak meer van die gek hoge dosissen, vroeger veel meer. Wat ik wel zeer vaak doe, is (bepaalde) psychedelica in juist heel kleine dosissen te gebruiken (en dan ook nooit een combo o.d.) om te mediteren, te contempleren (= hopelijk, en meestal wel, tot diepere inzichten komen) of gewoon om op een subtiele manier dat gevoel van verwondering en eenheid met al wat is, de universele liefde en vrede aanwezig in onze Kosmos te ervaren. <3

En dat is waar mijn grootste interesse ligt op dit punt in mijn leven.

ps: iemand zei in dit topic, ik weet niet meer wie en ik ben om eerlijk te zijn te lui om alles opnieuw te gaan doorlezen (ik heb niet geslapen afgelopen nacht, dus ook, vergeef mij enige fouten van eender welke aard mogelijks in deze reply a.u.b.) - al was het slechts diagonaal, dat de effecten van LSA eerder lijken aan te leunen bij die van Magic Mushrooms dan bij die van LSD (ondanks de gelijkaardige moleculaire structuur van LSA en LSD).

Nu, naar mijn ervaringen met LSA, LSD en M.M. is het zo, dat LSA en LSD echt wel dicht bij elkaar aanleunen en dat Magic Mushrooms bijna niet of IN ZEKERE ZIN helemaal niet aanleunen bij M.M., ergo...?

Wat vinden jullie allemaal? - want dat zou wel vreemd zijn: een soortgelijk effect maar geen (of heel weinig) moleculaire overeenkomst, en hetzelfde maar dan anders - een moleculaire overeenkomst maar geen gelijkaardig effect.

Grtz!

Fool

Badass junkie
Mananas zei:
Wat vinden jullie allemaal? - want dat zou wel vreemd zijn: een soortgelijk effect maar geen (of heel weinig) moleculaire overeenkomst, en hetzelfde maar dan anders - een moleculaire overeenkomst maar geen gelijkaardig effect.
Nouja, ik vind eigenlijk dat dat niet zo heel raar is en dat er ook best een moleculaire overeenkomst is. LSD bevat namelijk, net als psilocine, een tryptamine structuur. En aangezien de effecten van beide middelen ontstaan doordat ze een serotonine-molecuul proberen na te doen, wat ook een tryptamine is, best logisch klinken.

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
Dat weet ik, Fool, maar heb je het grote verschil bekeken tussen bv. de psilocybine-molecule en de LSA/LSD-molecules?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Mananas zei:
Maar ik bedoelde eerder, wat vind jij van 22gr Truffels voor een onvervaren tripper, niet voor jou, maar voor iemand die pas begonnen is met trippen?
Voor een beginner is 22gr truffels inderdaad een hoge dosis.

Mananas zei:
ps: iemand zei in dit topic, ik weet niet meer wie en ik ben om eerlijk te zijn te lui om alles opnieuw te gaan doorlezen (ik heb niet geslapen afgelopen nacht, dus ook, vergeef mij enige fouten van eender welke aard mogelijks in deze reply a.u.b.) - al was het slechts diagonaal, dat de effecten van LSA eerder lijken aan te leunen bij die van Magic Mushrooms dan bij die van LSD (ondanks de gelijkaardige moleculaire structuur van LSA en LSD).
Dat was ik. Maargoed dat is wel gebaseerd op slechts 1 ervaring met LSA. Ik vond LSA wel echt duidelijk anders dan psilo, maar als ik het gevoel zou moeten vergelijken vind ik het dus dichter in de buurt van psilo komen dan van LSD. Toen ik daarentegen AL-LAD probeerde vond ik dat juist weer redelijk op LSD lijken. Maarja dat is allemaal puur subjectief natuurlijk. Misschien dat ik na een paar extra LSA ervaringen er ook weer anders over denk.

Fool

Badass junkie
Mananas zei:
Dat weet ik, Fool, maar heb je het grote verschil bekeken tussen bv. de psilocybine-molecule en de LSA/LSD-molecules?
Doel je op het feit dat lysergamides een phenethylamine structuur bevatten en psilocine niet? Dat zal zeker voor een verschil in effect zorgen ja. :)

Fitzsimmons

Newbie
Wat grappig dat jij het zo chill vond!
Ik heb, lang geleden, ook een keer LSA gebruikt (toen was ik 16 en had ik behalve wiet nog nooit iets geestverrijkends gebruikt) en ik vond het echt vreselijk.
Volgens mij had ik toen Morning Glory-zaden in plaats van Baby Hawaiian Woodrose, van Azarius in elk geval. Ik had ze 's ochtends vroeg gegeten. Daarna ben ik twee uur lang kots-, maar dan ook echt kotsmisselijk geweest. Ik wilde ondertussen een soort live tripreport bijhouden in een schriftje, daar zie je wel dat mijn handschrift omstreeks een uur na het eten heel fucked up wordt :P Maar verder staat er eigenlijk niks in, behalve elke 10 minuten 'misselijk, lig in nog steeds in bed te balen en voel d'r niks van'.
Daarna heb ik me de rest van de dag gevoeld alsof ik een griepje had, mijn lichaam voelde loodzwaar aan en mijn hoofd was daas. Ik heb toen maar gedaan alsof ik echt griep had en de rest van de dag Dora gekeken :grin:
Om een uur of 16 ging ik geloof ik wel naar buiten voor een boswandeling en heb ik wat foto's gemaakt, waarbij ik me wel enigszins gedissocieerd voelde en nog steeds wat mistig in m'n hoofd (die foto's zijn ook best vaag, ik had drie slakjes gevonden van aflopende grootte die op elkaar zaten en op een journey waren op een lantaarnpaal, en koeien in een veel te groene wei), maar ik was erg teleurgesteld.

Ik dacht dat het kwam omdat dat hele LSA bullshit was (een beetje zoals die fopdrugs van kalmerende thee en zo die ze op Lowlands in een 'coffeeshop'-standje verkopen), maar nu ik jouw verhaal lees kwam het bij nader inzien misschien wel doordat ik zo weinig ervaring had (de eerste keer dat ik blowde gebeurde er ook weinig meer dan intense misselijkheid) en daardoor ook een lage dosis had genomen uit voorzorg.

Misschien het herproberen waard... :rolleyes:

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hmmm
Ik ga binnenkirt eens proberen met 5 HBWR omdat dit een mooie dosis is volgens erowid. Ook al zegt jou verhaal nu iets anders ik ga psychedelica niet beginnen uitdagen.

Alleen ben ik er nog altijd niet aan uitgeraakt hoe ik die LSA nu ga opnemen... Liefst toch met een op een manier dat die misselijkmakende stoffen toch wat enigszinds verminderen.

Ik heb geen hoogtechnische apparatuur en een chemicus ben ik ook niet. Dus als jullie me wat tips zouden kunnen geven.

:)

Fool

Badass junkie
theholyganja zei:
Hmmm
Ik ga binnenkirt eens proberen met 5 HBWR omdat dit een mooie dosis is volgens erowid. Ook al zegt jou verhaal nu iets anders ik ga psychedelica niet beginnen uitdagen.

Alleen ben ik er nog altijd niet aan uitgeraakt hoe ik die LSA nu ga opnemen... Liefst toch met een op een manier dat die misselijkmakende stoffen toch wat enigszinds verminderen.

Ik heb geen hoogtechnische apparatuur en een chemicus ben ik ook niet. Dus als jullie me wat tips zouden kunnen geven.

:)
Gewoon deze stappen volgen, daar hoef je geen hoogtechnische apparatuur voor te hebben, noch een chemicus voor te zijn. :)

https://psychonautwiki.org/wiki/Nausea- ... extraction

Mananas

Belezen gebruiker
Tripreporter
@ Fool: lijkt me een zeer goede manier om te consumeren, bedankt voor die link, man. :)

@ theholyganja: ja, vijf zaden lijkt mij een goed begin. De meest simpele manier om niet misselijk te worden, dan kan je de zaden gewoon kauwen, is een half uurtje vooraf iets innemen tegen misselijkheid - ikzelf neem altijd Litican (dat is wel een heel zwaar middel en enkel op voorschrift te verkrijgen, maar met een beetje creativiteit schrijft je huisdokter het misschien wel voor) :wink:

Ohja, een hele dag niet eten en de zaden 's avonds consumeren geeft an sich al weinig kans op misselijkheid e.d., ik zou er niet teveel mee inzitten - zelfs als je misselijk wordt of moet braken, tja, dan neem je dat erbij, net zoals wanneer je teveel gedronken hebt. :)

Je kan ook met een mes het buitenste laagje van de zaden snijden, ze dan verpulveren met bv. een hamer om dan nadien de verpulverde zaden anderhalf uurtje in een glas water te laten weken en daarna het water met het zadenmateriaal opdrinken.

Enjoy!

ps: ik ga vanavond - om precies te zijn zodadelijk, na deze post - tien zaden kauwen (ik heb mijn Litican reeds genomen) en ben al een tijdje een paar biertjes aan het drinken ook. :)

Misschien houd ik jullie vanavond nog wel op de hoogte van hoe mijn trip verloopt - ik heb gekozen voor een niet al te hoge dosis, dus ik verwacht een milde, droom-achtige, ontspannen trip met een leuk en liefdevol gevoel, een euforisch gevoel en wat milde hallucinaties (alles ziet er ook altijd zo mooi uit onder LSA!). :)

Grtz en misschien tot binnen enkele uurtjes! :tongueout:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan