• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

LSD 70-100ug - eerste intense kennismaking met LSD

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Enlightend

Newbie
Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier. Al lang een meelezer en niet nieuw op gebied van het verkennen van alle krochten van mijn brein en de werkelijkheid, maar wat wel nieuw was was mijn eerste LSD trip. Na deze trip voelde ik voor het eerst de behoefte om een tripreport te schrijven.

Wie?
vrouw, 32, mentaal en fysiek gezond maar met de nodige millenial issues 😉

Ervaring: MDMA/XTC, 2CB, ketamine en truffels

Set: met 2 goede vrienden, ik dit report noem ik ze B en E

Setting: we hadden een huisje geboekt voor onszelf midden in het bos. We voelen ons mentaal goed, en hebben zin in de trip. B en E hebben al ervaring met lsd, voor mij is het de eerste keer.

Achtergrond en setting
Met B heb ik al mijn hele leven een vriendschap en met E ook een hele hechte vriendschap. We voelen ons helemaal op ons gemak en meestal is E degene die alles het meest onder controle heeft. De rots in de branding zo te zeggen. We kwamen aan in het huisje en maakten de ruimte klaar. Zetten snacks neer zoals fruit en nootjes en met lampjes maakten we het gezellig. Om 14:30 besloten we een zegel te nemen, op kwantiteit kon niet worden getest (en de dealer geloven we niet op het woord :) ) maar B heeft een zegel uit de batch zelf al eens gehad en schatte de dosis in op 70-100ug.

Het begin van de trip
T+0:00 (14:30). We hebben alles geprepareerd en leggen alledrie een zegel onder de tong. We besluiten een wandeling in de bosrijke omgeving te maken om ‘m langzaam op te laten komen.

T+0:30 (15:00) We kletsen wat over koetjes en kalfjes terwijl ik opmerk dat het mos en gras in het bos wel érg groen eruit begon te zien.

T+0:45 (15:15) De meligheid begint in te kicken, maar met de meligheid ook de regen. Op een gegeven moment regent het zo hard dat we eerder besluiten terug te gaan. Ik geniet nog steeds van de opkomende fluoriserende groene kleuren van de natuur.

David Attenborough en het washandje
T+1:00 (15:30) We besluiten de nieuwe natuurfilm van David Attenborough te kijken. Op dit moment komen de visuals in een noodvaart opzetten. David Attenborough lijkt soms wel een cartoon figuur en verandert van heel oud naar heel jong in een ademende beweging. Dit wordt afgewisseld met natuurbeelden en hardop verbazen we onszelf over onze aarde, de mooiheid ervan en hoe gaaf het is dat alles wat mooi is in de wereld al bestaat; maar dat we alleen de tijd moeten nemen om het te ‘zien’. Ook lachen we tot huilens aan toe om random situaties die we voorgeschoteld krijgen en ik veeg mijn tranen weg met een washandje. Dat washandje was hilarisch en mijn vrienden liggen helemaal dubbel om mij en mijn washandje.

T+2:00 16:30 De film begint af te leiden en E geeft aan zin te krijgen om te bewegen en kan zijn benen niet stilhouden. Ik opperde dat ik op dit forum (:wink:) had gelezen dat veel mensen ‘Shpongle’ opzetten. Mijn vrienden hadden hier nog nooit van gehoord dus dit leverde de nodige hilariteit op door de naam en ik niet wist hoe ik het uit moest spreken. Ik had ook geen idee hoe je het eigenlijk moest schrijven en ook de smart tv in het huisje bleek lastig te bedienen. Vraag me niet hoe maar uiteindelijk lukte het ons een fijn setje Shpongle aan te zetten.
De visuals zijn bij mij nu sterk aanwezig en ik verlies af en toe grip op hoe het ‘echt’ is. De houten tafel lijkt te leven en de ruimte veranderd constant van groot naar klein afhankelijk van waar ik me bevind. Ik merk bij vlagen op dat ik goed hard aan het trippen ben, en als ik me focus op bv een hoekje van de tafel lukt het om af en toe nog een beetje contact te maken met de realiteit. Ik merk dat ik dit fijn vind.

Awkward situatie met een paard en bad gaan van B

T+2:15 16:45 B geeft aan dat hij niet zo lekker gaat. Hij vindt het hier heel donker en wil de wijde wereld in. Een blik naar buiten leert ons dat het opklaart en de zon leek te schijnen (spoiler, was niet zo 😂, de lucht was blauwe en het gras groener 😜) dus we besluiten naar buiten te gaan voor nog een rondje om B wat chillere vibes te geven. Elke keer raken we afgeleid, terwijl we bezig zijn ons klaar te maken voor de wandeling. E instrueert: eerst schoenen. Oke focus, schoenen aan. Nu jas. Oke focus, nu jas aan. Dit lukt goed. B begint wat te ratelen over wat een goede vriend E is dat hij zo voor ons zorgt en wat voor slechte vriend hij zelf eigenlijk voor ons is. Dit is een voorbode van het moment dat B bad gaat..

T+ 2:30 17:00 we lopen buiten, en komen zodra we af willen slaan naar het bos een paard tegen met een boer. Dit leverde een awkward situatie op waardoor B flink bad begon te gaan. Wij liepen met zn drieen naast elkaar, in stilte, om geen gekke situaties te creeeren. Het paard en de man haalden ons heeeel langzaam in. Dat paard was wit maar leek wel licht te geven. Op een gegeven moment liep het paard voor ons en zag ik ineens ook een vrouw met een hond. De hond gaf ook licht en plaste tegen een paaltje wat daarna ook licht begon te geven. Ondertussen hield E krampachtig zijn lach in en B was angstvallig stil.

Als het paard en de man, en de vrouw met hond afslaan, kijkt B me in doodsangst aan. Ik zie de doodangst letterlijk op zijn gezicht vormen. Hij is bang dat hij net wat raars deed/zei tegen de mensen met het paard, dat hij een slechte vriend voor ons is, dat hij naar ons kijkt en ziet hoe wij stralen en shinen maar dat hij een donkere vibe is die ons steeds naar beneden zuigt.
Ik snap wat hij bedoeld en hoe hij zich voelt en gek genoeg begrijp ik ook dat hij bad gaat, nu mentaal met zichzelf geconfronteerd wordt, en dat dit is wat lsd ook met je kan doen. Ik pak zijn arm en praat met hem. Over hoeveel hij voor mij betekent, dat we elkaar al zo lang kennen en dat we hier nu lopen dat we dat aan ons allemaal te danken hebben. Dat we allemaal bijdragen en hij dus ook. Dat ik geen negatieve vibes zie maar alleen maar liefde en dat ik hoop dat hij dat ook zo ervaart omdat hij dat waard is.
We lopen langs een zandpad en voor mijn gevoel lopen we daar uuuuren letterlijk door ons leven te lopen. Alsof we een reis maken met B, om hem met deze persoonlijke issue en ontwikkeling te helpen. E stelt ons gerust dat we ons normaal gedroegen tegen het paard en dat het tijd wordt om terug te gaan. We kijken om en zien dat we nog maar een paar tientallen meters hebben afgelegd 😂

Tijdsbesef is weg, de badtrip van B gaat voort..

T+3:00-5:00 18:00/20:00
Terug in het huisje raak ik tijdsbesef nog meer kwijt. B blijft in dezelfde negatieve issue terugkomen en is ervan overtuigd dat hij slechte vibes meebrengt. Ik probeer hem af te leiden met wat praktisch. Ik open een bakje gesneden fruit (ananas, goddelijk!) en laat hem wat proeven. Met z’n drieen snoepen we van het fruit en ik weet niet hoe maar Shpongle is overgegaan op een set op Burning man op de tv en hier genieten we van. We lijken er echt zelf te staan.

B gaat slecht en ik leg hem op de bank. Hij krult op in een foetushouding en brabbelt nog steeds over dat hij zo’n slechte vriend is. E zegt tegen hem dat het de lsd is, dat hij hier veilig ligt, hij noemde onze namen en zei blijf maar even liggen, wij zijn hier voor je, het gaat vanzelf over. Wetende dat hij innerlijke demonen aan het bevechten is. Ik merk dat ik de grip op de realiteit ook wel begin terug te krijgen als in- ik heb meer controle over de trip. We kijken naar Burning man, bewegen wat, zeggen af en toe wat leuks, eten fruit en trippen zo de uurtjes door.

Confrontatie met mezelf
Ik ga naar de wc en zie mezelf in de spiegel. Ik zie er lelijk uit. Ik begin te huilen en besef me dat ik er voor mezelf zo lelijk uit zie omdat dat is hoe ik soms over mezelf denk. Dat ik mezelf mooier zou vinden als ik ook mooier over mezelf zou denken en meer van mezelf zou houden. Met deze gedachte nestel ik me op een stoel en laat het over me heen komen. Ik huil. Ik laat mijn emoties de vrije loop. Het voelt heerlijk en verwarrend tegelijkertijd.

B is er weer bij, E haakt af
T+ 6:00/8:00 21:00/23:00
De trip begint in intensiteit af te nemen en de visuals komen nog in golven opzetten. B komt bij en heeft weer grip op de trip. Hij begrijpt niet goed wat er nou gebeurde en probeert het te verklaren. Ik laat het in het midden en we genieten nog van de Burning Man set, en visualiseren onszelf op die plek.

T+8:30 23:30
E besluit naar bed te gaan. Hij geeft aan de trip niet zo intens te hebben ervaren en is er helemaal ‘uit’. Hij checkt uit, we bedanken hem voor alle hulp en fijne vibes tijdens de trip en hij duikt zijn bed in. Ondertussen kijken B en ik een set waarbij de dj vanuit en luchtballon draait. Wat echt magisch was.

En toen. Kwam er keta op tafel. Ik voelde me ook al redelijk uit de trip en E gaf zelf aan zich goed te voelen. We besluiten allebei een puntje keta te nemen.

Deel 2 van de trip icm keta. Een andere dimensie....

T+ 09:00/11:00 (24:00/02:00)
10 minuten nadat we keta hebben genomen raken we samen verwikkeld in een andere realiteit en dimensie. Alsof we samen in onze vriendschap hebben plaatsgenomen en vanuit daar ineens snappen hoe onze kern van liefde voor elkaar andere vrienden en mensen bij elkaar brengt. Hoe bijzonder het is dat we allemaal met elkaar in verbinding staan en dat we deze liefde ervaren met elkaar. Hij ziet eruit als een hele mooie wijze geleerde filosoof en hij zegt dat ik er ook prachtig uit zie als een schilderij. We spreken uit dat we hopen dat we de ander ooit zo aan elkaar zouden kunnen laten zien. Zodat je kan zien hoe mooi je eigenlijk bent door andermans ogen.

Ergens tussendoor hebben we het ook over kernbaby’s. Een concept wat we hebben bedacht voor onze vriendschappelijke liefdeskern met onze vrienden waarmee we de love-ratio van de wereld zouden kunnen opkrikken. Hier gaan we helemaal dubbel om 😂

Tijd om te slapen T+11:00 om 2:00

Daarna tunen wij ook in. We gaan in bed liggen en komen erachter dat het een bed is waarvan je de rugleuning kan verstellen met een afstandbediening. We beelden ons in dat we oude mensen zijn van 90 die in dit bed nog prima kunnen spacen omdat je lekker veilig ligt en toch overeind kan zitten. Het donzen dekbed is net een gigantische grote warme wolk en samen trippen we op het houten plafond en vertellen elkaar wat hier allemaal in zien.
Na een donkere slapeloze nacht waarin ik tussen dromen/wakker zijn heb gezweefd, gaan we naar huis en verwerk ik deze trip. Oa door dit report te schrijven.
Het is de meest intense trip die ik tot nu toe heb meegemaakt. Er is geen enkele andere drug die met lsd te vergelijken valt en nu snap ik waarom. Ondanks dat B minder lekker ging geeft hij aan wel op een fijne trip terug te kijken en ook dat wij voor hem echt bakens van licht zijn geweest toen het voor hem zo donker was en dat dat hem erdoorheen hielp. Hij besefte op gegeven moment dat hij het moest ‘uitzitten’, en dat is wat hij heeft gedaan. Hij zegt dat hij heeft ervaren hoe het is om jezelf écht te verliezen en weg te kwijnen. En dat dit hem veel zegt over een mentaal persoonlijk issue waar hij weer wat mee kan.
Bedankt voor het lezen! Ik vond het heel therapeutisch om op te schrijven ook ter verwerking. Omdat ik nog niet echt goed heb geslapen heb ik nog aftereffects en ben ik nog niet 100% terug op aarde. Toen ik thuiskwam zei mijn vriend: je hebt glazige oogjes X-D Ik ga zometeen een flink uiltje knappen :wink:

Dansen in de kamer

Experimenterende gebruiker
Dank voor je triprapport!
Erg leuk om te lezen hoe het samenzijn met je vrienden zo'n toevoeging was in de trip, en hoe jullie elkaar steunden hierin.
Zelf ook flink aan de twijfel om eens (1P)LSD te doen. Echter heb ik niet echt vrienden die zich hierin zouden kunnen vinden en ben bang dat dat af doet aan de trip. ( Geen gesprekken kunnen hebben en/of domme dingen doen omdat ik alleen ben ).

Als je er zo op terugkijkt, zou je het dan ook alleen doen?

Enlightend

Newbie
Erg leuk om te lezen hoe het samenzijn met je vrienden zo'n toevoeging was in de trip, en hoe jullie elkaar steunden hierin.
Zelf ook flink aan de twijfel om eens (1P)LSD te doen. Echter heb ik niet echt vrienden die zich hierin zouden kunnen vinden en ben bang dat dat af doet aan de trip. ( Geen gesprekken kunnen hebben en/of domme dingen doen omdat ik alleen ben ).

Dankjewel! Is het je eerste keer LSD? Ik zou minstens een ervaren tripsitter aanraden. Ik vond de visuals en het loskomen van de realiteit soms best overweldigend en was blij dat er mensen waren die dit begrepen en/of me eventueel zouden kunnen helpen als ik me niet goed zou voelen.

Ook nu ik een beetje weet hoe het is zou ik wel graag een tripsitter erbij willen als ik echt alleen een trip zou willen ervaren.

ik heb wel een keer alleen op truffels getript (met tripsitter), en ook toen ik voor de introspectie ging had ik op een gegeven moment wel echt behoefte om eea te delen.

Is ook wel heel persoonlijk natuurlijk, wat je fijn vindt en waar je je het meest comfortabel bij voelt 😊

Dansen in de kamer

Experimenterende gebruiker
Dankjewel! Is het je eerste keer LSD?
Het zou de eerste keer worden ja, verder ook echt heel weinig ervaring met psychedelica.

Ik vond de visuals en het loskomen van de realiteit soms best overweldigend en was blij dat er mensen waren die dit begrepen en/of me eventueel zouden kunnen helpen als ik me niet goed zou voelen.
Vooral angstig dat als ik gekke dingen ga doen er niemand bij zou zijn om tegengas te geven. En de onervarenheid maakt het lastig te voorspellen hoe ik me zou gedragen tijdens een trip. Mijn omgeving probeert mijn middelengebruik juist wat terug te dringen, en zullen dus niet zo goed reageren op de vraag om te tripsitten :grimacing:

Al een tijdje een paar zegels liggen maar mijzelf er nog nooit echt mentaal goed bij gevoeld, ik laat het dus ook nog even liggen maar je advies neem ik mee in de rugzak voor als het moment wel daar is! Dank.

Martinus

Wijs gebruiker

Mijn eerste 1pLSD trip was alleen op 120ug. Dat was prima te doen.

Maar misschien is het beter om een tripbuddy te zoeken als je niet zo ervaren ben met psychedelics.

Ik ben een slecht voorbeeld denk ik 🤣

Limited abilities

Belezen gebruiker
Hoi allemaal! Ik ben nieuw hier. Al lang een meelezer en niet nieuw op gebied van het verkennen van alle krochten van mijn brein en de werkelijkheid, maar wat wel nieuw was was mijn eerste LSD trip. Na deze trip voelde ik voor het eerst de behoefte om een tripreport te schrijven.

Wie?

Setting: we hadden een huisje geboekt voor onszelf midden in het bos. We voelen ons mentaal goed, en hebben zin in de trip. B en E hebben al ervaring met lsd, voor mij is het de eerste keer.

Achtergrond en setting
Met B heb ik al mijn hele leven een vriendschap en met E ook een hele hechte vriendschap. We voelen ons helemaal op ons gemak en meestal is E degene die alles het meest onder controle heeft. De rots in de branding zo te zeggen. We kwamen aan in het huisje en maakten de ruimte klaar. Zetten snacks neer zoals fruit en nootjes en met lampjes maakten we het gezellig. Om 14:30 besloten we een zegel te nemen, op kwantiteit kon niet worden getest (en de dealer geloven we niet op het woord :) ) maar B heeft een zegel uit de batch zelf al eens gehad en schatte de dosis in op 70-100ug.

Het begin van de trip
T+0:00 (14:30). We hebben alles geprepareerd en leggen alledrie een zegel onder de tong. We besluiten een wandeling in de bosrijke omgeving te maken om ‘m langzaam op te laten komen.

T+0:30 (15:00) We kletsen wat over koetjes en kalfjes terwijl ik opmerk dat het mos en gras in het bos wel érg groen eruit begon te zien.

T+0:45 (15:15) De meligheid begint in te kicken, maar met de meligheid ook de regen. Op een gegeven moment regent het zo hard dat we eerder besluiten terug te gaan. Ik geniet nog steeds van de opkomende fluoriserende groene kleuren van de natuur.

T+1:00 (15:30) We besluiten de nieuwe natuurfilm van David Attenborough te kijken. Op dit moment komen de visuals in een noodvaart opzetten. David Attenborough lijkt soms wel een cartoon figuur en verandert van heel oud naar heel jong in een ademende beweging. Dit wordt afgewisseld met natuurbeelden en hardop verbazen we onszelf over onze aarde, de mooiheid ervan en hoe gaaf het is dat alles wat mooi is in de wereld al bestaat; maar dat we alleen de tijd moeten nemen om het te ‘zien’. Ook lachen we tot huilens aan toe om random situaties die we voorgeschoteld krijgen en ik veeg mijn tranen weg met een washandje. Dat washandje was hilarisch en mijn vrienden liggen helemaal dubbel om mij en mijn washandje.

T+2:00 16:30 De film begint af te leiden en E geeft aan zin te krijgen om te bewegen en kan zijn benen niet stilhouden. Ik opperde dat ik op dit forum (:wink:) had gelezen dat veel mensen ‘Shpongle’ opzetten. Mijn vrienden hadden hier nog nooit van gehoord dus dit leverde de nodige hilariteit op door de naam en ik niet wist hoe ik het uit moest spreken. Ik had ook geen idee hoe je het eigenlijk moest schrijven en ook de smart tv in het huisje bleek lastig te bedienen. Vraag me niet hoe maar uiteindelijk lukte het ons een fijn setje Shpongle aan te zetten.
De visuals zijn bij mij nu sterk aanwezig en ik verlies af en toe grip op hoe het ‘echt’ is. De houten tafel lijkt te leven en de ruimte veranderd constant van groot naar klein afhankelijk van waar ik me bevind. Ik merk bij vlagen op dat ik goed hard aan het trippen ben, en als ik me focus op bv een hoekje van de tafel lukt het om af en toe nog een beetje contact te maken met de realiteit. Ik merk dat ik dit fijn vind.

T+2:15 16:45 B geeft aan dat hij niet zo lekker gaat. Hij vindt het hier heel donker en wil de wijde wereld in. Een blik naar buiten leert ons dat het opklaart en de zon leek te schijnen (spoiler, was niet zo 😂, de lucht was blauwe en het gras groener 😜) dus we besluiten naar buiten te gaan voor nog een rondje om B wat chillere vibes te geven. Elke keer raken we afgeleid, terwijl we bezig zijn ons klaar te maken voor de wandeling. E instrueert: eerst schoenen. Oke focus, schoenen aan. Nu jas. Oke focus, nu jas aan. Dit lukt goed. B begint wat te ratelen over wat een goede vriend E is dat hij zo voor ons zorgt en wat voor slechte vriend hij zelf eigenlijk voor ons is. Dit is een voorbode van het moment dat B bad gaat..

T+ 2:30 17:00 we lopen buiten, en komen zodra we af willen slaan naar het bos een paard tegen met een boer. Dit leverde een awkward situatie op waardoor B flink bad begon te gaan. Wij liepen met zn drieen naast elkaar, in stilte, om geen gekke situaties te creeeren. Het paard en de man haalden ons heeeel langzaam in. Dat paard was wit maar leek wel licht te geven. Op een gegeven moment liep het paard voor ons en zag ik ineens ook een vrouw met een hond. De hond gaf ook licht en plaste tegen een paaltje wat daarna ook licht begon te geven. Ondertussen hield E krampachtig zijn lach in en B was angstvallig stil.

Als het paard en de man, en de vrouw met hond afslaan, kijkt B me in doodsangst aan. Ik zie de doodangst letterlijk op zijn gezicht vormen. Hij is bang dat hij net wat raars deed/zei tegen de mensen met het paard, dat hij een slechte vriend voor ons is, dat hij naar ons kijkt en ziet hoe wij stralen en shinen maar dat hij een donkere vibe is die ons steeds naar beneden zuigt.
Ik snap wat hij bedoeld en hoe hij zich voelt en gek genoeg begrijp ik ook dat hij bad gaat, nu mentaal met zichzelf geconfronteerd wordt, en dat dit is wat lsd ook met je kan doen. Ik pak zijn arm en praat met hem. Over hoeveel hij voor mij betekent, dat we elkaar al zo lang kennen en dat we hier nu lopen dat we dat aan ons allemaal te danken hebben. Dat we allemaal bijdragen en hij dus ook. Dat ik geen negatieve vibes zie maar alleen maar liefde en dat ik hoop dat hij dat ook zo ervaart omdat hij dat waard is.
We lopen langs een zandpad en voor mijn gevoel lopen we daar uuuuren letterlijk door ons leven te lopen. Alsof we een reis maken met B, om hem met deze persoonlijke issue en ontwikkeling te helpen. E stelt ons gerust dat we ons normaal gedroegen tegen het paard en dat het tijd wordt om terug te gaan. We kijken om en zien dat we nog maar een paar tientallen meters hebben afgelegd 😂

Terug in het huisje raak ik tijdsbesef nog meer kwijt. B blijft in dezelfde negatieve issue terugkomen en is ervan overtuigd dat hij slechte vibes meebrengt. Ik probeer hem af te leiden met wat praktisch. Ik open een bakje gesneden fruit (ananas, goddelijk!) en laat hem wat proeven. Met z’n drieen snoepen we van het fruit en ik weet niet hoe maar Shpongle is overgegaan op een set op Burning man op de tv en hier genieten we van. We lijken er echt zelf te staan.

B gaat slecht en ik leg hem op de bank. Hij krult op in een foetushouding en brabbelt nog steeds over dat hij zo’n slechte vriend is. E zegt tegen hem dat het de lsd is, dat hij hier veilig ligt, hij noemde onze namen en zei blijf maar even liggen, wij zijn hier voor je, het gaat vanzelf over. Wetende dat hij innerlijke demonen aan het bevechten is. Ik merk dat ik de grip op de realiteit ook wel begin terug te krijgen als in- ik heb meer controle over de trip. We kijken naar Burning man, bewegen wat, zeggen af en toe wat leuks, eten fruit en trippen zo de uurtjes door.

Confrontatie met mezelf
Ik ga naar de wc en zie mezelf in de spiegel. Ik zie er lelijk uit. Ik begin te huilen en besef me dat ik er voor mezelf zo lelijk uit zie omdat dat is hoe ik soms over mezelf denk. Dat ik mezelf mooier zou vinden als ik ook mooier over mezelf zou denken en meer van mezelf zou houden. Met deze gedachte nestel ik me op een stoel en laat het over me heen komen. Ik huil. Ik laat mijn emoties de vrije loop. Het voelt heerlijk en verwarrend tegelijkertijd.

De trip begint in intensiteit af te nemen en de visuals komen nog in golven opzetten. B komt bij en heeft weer grip op de trip. Hij begrijpt niet goed wat er nou gebeurde en probeert het te verklaren. Ik laat het in het midden en we genieten nog van de Burning Man set, en visualiseren onszelf op die plek.

E besluit naar bed te gaan. Hij geeft aan de trip niet zo intens te hebben ervaren en is er helemaal ‘uit’. Hij checkt uit, we bedanken hem voor alle hulp en fijne vibes tijdens de trip en hij duikt zijn bed in. Ondertussen kijken B en ik een set waarbij de dj vanuit en luchtballon draait. Wat echt magisch was.

En toen. Kwam er keta op tafel. Ik voelde me ook al redelijk uit de trip en E gaf zelf aan zich goed te voelen. We besluiten allebei een puntje keta te nemen.

10 minuten nadat we keta hebben genomen raken we samen verwikkeld in een andere realiteit en dimensie. Alsof we samen in onze vriendschap hebben plaatsgenomen en vanuit daar ineens snappen hoe onze kern van liefde voor elkaar andere vrienden en mensen bij elkaar brengt. Hoe bijzonder het is dat we allemaal met elkaar in verbinding staan en dat we deze liefde ervaren met elkaar. Hij ziet eruit als een hele mooie wijze geleerde filosoof en hij zegt dat ik er ook prachtig uit zie als een schilderij. We spreken uit dat we hopen dat we de ander ooit zo aan elkaar zouden kunnen laten zien. Zodat je kan zien hoe mooi je eigenlijk bent door andermans ogen.

Ergens tussendoor hebben we het ook over kernbaby’s. Een concept wat we hebben bedacht voor onze vriendschappelijke liefdeskern met onze vrienden waarmee we de love-ratio van de wereld zouden kunnen opkrikken. Hier gaan we helemaal dubbel om 😂

Daarna tunen wij ook in. We gaan in bed liggen en komen erachter dat het een bed is waarvan je de rugleuning kan verstellen met een afstandbediening. We beelden ons in dat we oude mensen zijn van 90 die in dit bed nog prima kunnen spacen omdat je lekker veilig ligt en toch overeind kan zitten. Het donzen dekbed is net een gigantische grote warme wolk en samen trippen we op het houten plafond en vertellen elkaar wat hier allemaal in zien.
Na een donkere slapeloze nacht waarin ik tussen dromen/wakker zijn heb gezweefd, gaan we naar huis en verwerk ik deze trip. Oa door dit report te schrijven.
Het is de meest intense trip die ik tot nu toe heb meegemaakt. Er is geen enkele andere drug die met lsd te vergelijken valt en nu snap ik waarom. Ondanks dat B minder lekker ging geeft hij aan wel op een fijne trip terug te kijken en ook dat wij voor hem echt bakens van licht zijn geweest toen het voor hem zo donker was en dat dat hem erdoorheen hielp. Hij besefte op gegeven moment dat hij het moest ‘uitzitten’, en dat is wat hij heeft gedaan. Hij zegt dat hij heeft ervaren hoe het is om jezelf écht te verliezen en weg te kwijnen. En dat dit hem veel zegt over een mentaal persoonlijk issue waar hij weer wat mee kan.
Bedankt voor het lezen! Ik vond het heel therapeutisch om op te schrijven ook ter verwerking. Omdat ik nog niet echt goed heb geslapen heb ik nog aftereffects en ben ik nog niet 100% terug op aarde. Toen ik thuiskwam zei mijn vriend: je hebt glazige oogjes X-D Ik ga zometeen een flink uiltje knappen :wink:
Met plezier jouw verhaal gelezen!

Zeehond

Bewuste gebruiker

Wie?

Achtergrond en setting

Het begin van de trip

Confrontatie met mezelf

Super leuk en uitgebreid report om te lezen, dank je wel!
Het ‘bad’ gaan was zonde, maar toch fijn dat hij er met een goed gevoel op terug kijkt.
Juist door dat soort dingen te beschrijven weet je iets beter wat je te wachten staat.
Voor ons staat dit ook op het lijstje, even het goede moment kiezen.
Nog geen ervaring zelf met psychedelica, ben erg benieuwd.
Ik zorg de eerste keer dat mijn vrouw tripsitter is.

Enlightend

Newbie
Super leuk en uitgebreid report om te lezen, dank je wel!
Het ‘bad’ gaan was zonde, maar toch fijn dat hij er met een goed gevoel op terug kijkt.
Juist door dat soort dingen te beschrijven weet je iets beter wat je te wachten staat.
Voor ons staat dit ook op het lijstje, even het goede moment kiezen.
Nog geen ervaring zelf met psychedelica, ben erg benieuwd.
Ik zorg de eerste keer dat mijn vrouw tripsitter is.
Thanks! Een goed moment is wel belangrijk inderdaad. Ik zou de dag erna eigenlijk bij mijn ouders op visite gaan en heb dat toch maar even afgezegd 😅 de dag erna vrij gepland hebben is toch wel heel fijn.

mijn eerste ervaring met trippen was op 2CB, was ook heel leuk! Ben heel benieuwd naar jouw ervaring als het moment daar is 😊

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Mooi geschreven tripreportje hoor! Heerlijk om te zien hoe liefdevol en leuk jullie met elkaar omgaan tijdens de trip. Met zo’n set & setting kun je heel wat tegenslagen aan. Zelfs als iemand dan een keer een moeilijkere trip heeft zoals nu bij je vriend het geval was.

Heb echt genoten van het lezen. Bedankt voor het delen van zo’n liefdevol teipreport!

mijn eerste ervaring met trippen was op 2CB, was ook heel leuk! Ben heel benieuwd naar jouw ervaring als het moment daar is 😊
2-CB is volgens mij de ideale “introductie-psychedelica”. Ben wel benieuwd of je man je eerste keer lsd een voorkeur hebt voor lsd, psilocybine of 2-cb

Enlightend

Newbie
Mooi geschreven tripreportje hoor! Heerlijk om te zien hoe liefdevol en leuk jullie met elkaar omgaan tijdens de trip. Met zo’n set & setting kun je heel wat tegenslagen aan. Zelfs als iemand dan een keer een moeilijkere trip heeft zoals nu bij je vriend het geval was.

Heb echt genoten van het lezen. Bedankt voor het delen van zo’n liefdevol teipreport!

2-CB is volgens mij de ideale “introductie-psychedelica”. Ben wel benieuwd of je man je eerste keer lsd een voorkeur hebt voor lsd, psilocybine of 2-cb
Dankjewel! Ik had na deze trip voor het eerst de behoefte om het op te schrijven ter verwerking. Het was erg fijn om dit met zulke goede vrienden te delen en ik gloei ook nog helemaal na.

na 13 uur slaap ben ik weer helemaal terug op aarde en voel me helemaal opgefrist en licht. Ondanks het slechte moment van mijn vriend was het een hele fijne intense trip 😊 bedankt voor je reactie!

mijn vriend (als in- partner) heeft geen ervaring met drugs en wil het ook eens proberen. Het is een stabiele vent en ik denk dat voor LSD gaan gelijk wel prima kan voor hem. Voor mezelf zou dat teveel zijn denk ik en vind ik 2CB of een relatief lage dosis truffels wat ‘vriendelijker’ om mee te beginnen. Om te wennen aan wat trippen nou eigenlijk inhoud. Verschilt denk ik heel erg per persoon. Ik ben zelf wel blij dat ik het heb ‘opgebouwd’ naar lsd toe.

Voor mijn gevoel lanceert lsd je in een hele andere realiteit, terwijl bv 2CB meer een melige high met visuals is. Voor mij was dit een perfecte introductie. Maar dit kan ook wel weer met de dosis te maken hebben :)

Enlightend

Newbie
Overigens heb ik van 2CB altijd een vreselijke bodyload, dat vond ik bij LSD een heel stuk minder. Dat vind ik wel een groot nadeel aan 2CB en zag daar altijd een beetje tegen op.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Wauw wat een mooi report! <3 Als je ‘t mij vraagt meteen een van de kandidaten voor Tripreport van de Maand! (@StimsalaBanne komen deze nog? :tongueout:)

Heel liefdevol en klinkt als een behoorlijk intense ervaring voor de dosis. Goed dat jullie je vriend hebben kunnen ondersteunen die niet lekker ging. Ik kan me voorstellen dat als je je al niet zo comfortabel voelt, dat paranoia (die angst dat je raar doet en dat een voorbijganger dat ziet) in kan kicken buiten.

Het kan inderdaad therapeutisch werken om een trip op te schrijven, ik heb het zelf al veel te lang niet gedaan.

Ik ben het er overigens niet mee eens (zag dit in vorige reacties voorbij komen) dat er perse een nuchtere tripsitter nodig is de eerste keer. We raden het in principe hier wel vaker aan, maar het is een keuze. Mijzelf lijkt een nuchter iemand erbij tijdens een trip niet zo fijn, dat zou mij juist het gevoel kunnen geven dat ik raar aan het doen ben. Ik snap wel waarom het geadviseerd wordt voor eerste keren, omdat het een veilig gevoel kan geven en een verbinding met de realiteit, maar het is persoonlijk of je dat wil of niet. Het is misschien wel handig om er de eerste keer iemand bij te hebben die ervaring heeft met psychedelica en zijn dosis reduceert, zodat diegene nog redelijk bij de pinken kan zijn als iemand anders angstig zou worden.

* Edit: ik had niet goed gelezen, zie nu dat je dat zei over de situatie waarin je in je eentje een truffeltrip wil doen. Dan snap ik wel dat het chiller voelt om er een nuchter iemand bij te hebben.

• Like
Waarderingen: Eik

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Heel herkenbaar wat je schrijft. Ik heb 1 keer samen met mijn vrouw een lsd trip gedaan en dat was best geslaagd. Het was haar eerste ervaring met psychedelica en ik schat dat de zegels zo’n 90-100 ug waren. Sterker dan gemiddeld maar bij lange na niet de 200 ug die de verkoper aangaf...

Ze was behoorlijk onder de indruk maar kon het met een beetje support van mij prima aan. Was echt een mooie liefdevolle ervaring. Toch heeft ze duidelijk niet dezelfde passie voor psychedelica die ik heb. En dat is uiteraard ook helemaal prima. We hebben ook nog eens samen 2-cb gedaan op een lage dosis maar daar is ze de hele avond misselijk door geweest. Wel pech want bij de meeste mensen (en ook bij mij) trekt die misselijkheid weg na de come-up...

Ben benieuwd hoe je vriend zijn eerste keer gaat vinden.

debkb

Newbie
Wat een leuk tripreport! Goed geschreven ook, en wat bijzonder van die timestamps! Heb je dat bijgehouden tijdens de trip of achteraf gereproduceerd?

Ik deed mijn eerste lsd-trip samen met mijn vriendin in haar appartement, begin dit jaar. En afgelopen zomer deden we truffels, ook thuis. We zijn die dagen niet naar buiten geweest want haar appartement ligt in een drukke Amsterdamse wijk aan een doorgaande weg, en op straat is het best druk. Kortom, de buitensetting was weinig aanlokkelijk. We namen een halve zegel elk, toen dacht ik nog dat dat ± 120µg de neus was. Maar inmiddels heb ik begrepen dat alle(?) lsd-dealers de potentie van hun waren schromelijk overdrijven, en nadat ik zojuist tevergeefs high probeerde te worden op keta van dezelfde dealer geloof ik een stuk minder van de gloedvolle aanbeveling van de vriend die me aan dit contact hielp; dat dit een oude hippie is met alleen maar kwaliteitsspul...

Anderhalf jaar geleden een Ayahuasca-avond gedaan bij... (ik denk dat ik dat hier niet mag zeggen) in Amstelveen; dát was echt een revelatie! Beetje onwennige setting in het begin: een heel gewonig zaaltje met zeil op de vloer en een dozijn net-niet-lekkere matrassen in een rondje om een kleine love-seat troon. Ongeveer 11 andere mensen, net als ik in het wit gekleed, de meesten onbekenden voor elkaar. En twee begeleiders die ik hier niet zal beschrijven omdat ze dat misschien niet leuk vinden... maar ze waren lief, en zorgzaam, kundig en ze hielpen ons met het uitspreken van een intentie. Ze creëerden een best spiritistische, ritualistische sfeer om en door de hele avond... (Ik zal er eens een tripreport over schrijven) ... maar ook bij deze trip: niet naar buiten! Liggen op je matrasje met een spuugemmertje binnen bereik was ook al plenty heftig, dus ik ervoer het toen niet als een gemis.

Na het lezen van jouw verhaal denk ik daar anders over. Wat onwijs tof lijkt me dat, met zijn drieën naar buiten en zo'n bijzondere ervaring delen! Wil ik nu dus ook. Hadden jullie het boshuisje er speciaal op uitgezocht en werkte het fijn voor jullie? Of was het zo maar een huisje? Zou ik een linkje mogen, eventueel in pb? Er zijn vast wel meer geïnteresseerden hier, maar misschien wil zo'n verhuurder niet geassocieerd worden met een drugsforum...

Paar vragen over jullie avontuur
Kijk maar even of je ze wilt beantwoorden. Sorry dat ze wat intiem zijn maar ik ben oprecht benieuwd:
- Je was met twee vrienden op stap, en je partner wist ervan neem ik aan? Was het een ding dat je deze ervaring ging delen met niet-hem? Hoe ging het gesprek dat jullie daar over hadden?
- Mijn lsd- en Ayahuasca-trip hadden bij vlagen hele seksuele connotaties. In het zaaltje kon ik daar natuurlijk niets mee (eigenlijk irritant, om je midden in een zware trip opeens bewust te zijn van het feit dat je je wel een beetje moet gedragen, haha); thuis met mijn vriendin kon ik haar natuurlijk knuffelen en strelen en er over vertellen. Zij zat weliswaar in een andere mindspace, maar dat was in ieder geval veilig en lief en vertrouwd en geil, in ieder geval totdat ik zelf weer werd afgeleid door mijn volgende visual of gedachte... Maar hoe zat dat in jullie trip? Voelde jij iets sensueels, geils, erotisch? Voelde B of E zich zo? En hebben jullie dat uitgesproken? En wat heb je er over gedeeld met je partner?
- Had je het achteraf leuker gevonden als je partner er ook bij was geweest om de ervaring te delen? Of juist niet?
- Je schrijft dat je al eens met een tripsitter hebt gewerkt. Was dat een bekende? Of juist niet? Kun je daar iets meer over vertellen? En waarom hadden jullie met zijn drieën niet een tripsitter? Of was E bewust wat minder high?
- Zijn dieren niet vreselijk eng als je high bent?

Tof trouwens hoe je jullie gevoel van verbondenheid beschrijft... dat hebben tot nu toe al mijn psychedelische trips met elkaar gemeen - dat diepe besef dat we allemaal aan elkaar vasthangen. Wel apart dat dat pas kwam toen jullie aan de keta gingen :wink:

Bedankt nog voor de Shpongle tip! Tijd voor bed...

Laatst bewerkt:

Enlightend

Newbie
Hi @debkb ! Bedankt voor jouw uitgebreide reactie. Ayahuasca staat zeker nog op mijn to do list overigens 😃

Om in te gaan op je vragen 😊

Mijn partner wist er inderdaad van en ik ben tegen hem heel open over mijn drugsgebruik en ook over mijn vrienden (die als broers voor me zijn, ik ken ze al bijna mijn hele leven). Ik vertelde dat we een nachtje weggingen om LSD te gebruiken, hoe simpel kan het zijn 😅 Mijn vriend is zelf nooit nieuwsgierig naar drugs geweest (maar na mijn verhalen wel haha, dus wellicht komt er ooit een trip met hem!). Hij is er ook wel eens (nuchter) bij geweest als we bv 2CB gingen gebruiken en heeft dan ook gewoon een melige en leuke avond 😄
Toen ik thuiskwam was hij nieuwsgierig naar hoe ik het had gehad en hij vindt het dan ook heel leuk om te horen over de trip en hoe het was.

Los van mdma, zijn trips voor mij nooit seksueel stimulerend. Deze twee vrienden zijn als broers en zo zien zij mij ook. Het is een bijzondere vriendschap :) we hebben veel vragen gehad of er ooit ‘iets’ is geweest maar dat is er niet. We voelen ons niet fysiek aangetrokken tot elkaar. Er wordt veel geknuffeld en van elkaar gehouden maar dit voelt nooit seksueel zoals we dat met onze partners ervaren. Vanuit onze partners is er dan ook nooit een vorm van jaloezie of angst daarvoor, voor zover ik dat kan weten en zijn we vooral heel open tegen en met elkaar. Alles is bespreekbaar en dat we ons veilig voelen staat altijd op 1.

Mijn partner weet dat ik dolgraag eens met hem wil trippen maar in dit geval heb ik hem niet gemist. Als hij erbij was geweest had ik wss meer in control willen blijven omdat het voor hem dan de eerste keer zou zijn. Of en wanneer hij het eens wil doen heb ik helemaal bij hem gelaten. Hij is altijd welkom :)

B is een keer nuchter tripsitter geweest, en mijn partner is er ook wel eens nuchter bij geweest en weet hoe te handelen als er iets gebeurd. In dit geval is E de meest stabiele en koos hij ervoor om een oog in het zeil te houden. We kiezen altijd iemand die een soort ‘leidersrol’ op zich neemt.

zijn dieren eng... ja en nee. Het paard was BIZAR hahahaha. Maar ik weet niet of ik het ook eng vond. Ik denk dat als je irl al niet zo van dieren houdt dat dat er tijdens je trip niet beter op wordt 😄

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooi report!

En ja, helaas is jezelf verliezen in negativiteit een risico op LSD (en andere tripmiddelen). Maar jullie zijn er denk ik goed mee omgegaan. Het is ook mooi om te lezen hoe B achteraf praatte over zichzelf verliezen tijdens de trip en hoe hij daarvan geleerd heeft. Wat eerst verschrikkelijk lijkt, kan later (soms lang na een trip) iets blijken dat nodig was om doorheen te gaan.

Enlightend

Newbie
Thanks @Mindless ! We hebben ook achteraf er nog samen over gepraat, ter verwerking. Hij was ook benieuwd hoe het voor ons is geweest en hij wilde graag achteraf zijn ervaring nog delen. Dat is heel helend geweest. Sowieso heb ik altijd wel een soort ‘lering’ uit de trips die ik maak. Dat maakt elke ervaring weer uniek en bijzonder

Nihilist88

Belezen gebruiker
Fijn triprapport en extra dimensie was toch de aanwezigheid van je vrienden en dat jullie nr buiten zijn gaan vertoeven.
Ikzelf ben op LSD, vaak enorm op mezelf n beleef dit liefst thuis of bij vrienden thuis. Op LSD nog nooit bad gegaan. Op truffs, paar zeer intense innerlijke trip, die als ik mn vriendin mag geloven combinatie was van intense dromen, nachtmerries, ze kon me niet wekken.
Een lsd trip inclus na-effecten kan lang duren, mr op bepaald moment, kan ik beister goed slapen.

debkb

Newbie
Ha Enlightend, jij weer bedankt voor je uitgebreide antwoord op mijn vragen :) Afgelopen week hadden wij onze tweede lsd-trip, samen met een gemeenschappelijke vriend. Ik moet zeggen dat ik de sociale vriendschapsdimensie een hele toffe toevoeging vond aan de trip... wat hebben we gelachen!

Nu geen tijd om er verslag van te doen - binnenkort!

Nihilist88

Belezen gebruiker
@Enlightend fijn reportje en dat over 1 vd fijnste drugs ever. Ik ben wel positief verrast dat de in mijn ogen, lage dosis, toch zo'n ervaring heeft gegeven. Ik weet dat mijn 1ste x 180ug was en later regelmatig de doseringen tussen 200-400ug zat. Maar het is positief dat je met nieuw stofje beter té laag dan té hoog start, dus mooi voorbeeld. Ook dat je belevenis, samen met je vrienden toch wel een unieke ervaring leverde. Bad gaan is natuurlijk hetgeen je wil mijden, maar het geheel hoe jullie tijdens de trip met elkaar omgaan is toch echt wel zalig en hartverwarmend.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan