LSD-achtige stofjes

Welke lysergamide raad je aan om kennis te maken met LSD?

• LSD-25

Stemmen: 2 10,0%
  • 1B-LSD

Stemmen: 0 0,0%
  • AL-LAD

Stemmen: 2 10,0%
  • 1P-LSD

Stemmen: 15 75,0%
  • 1cP-LSD

Stemmen: 1 5,0%
  • LSZ

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    20

KaapStad

Experimenterende gebruiker
Na de afgelopen tijd wat meer ervaring te hebben opgedaan met verschillende tripmiddelen, ben ik geïnteresseerd geraakt in LSD en soortgelijke tripmiddelen. Waar ik in het verleden voornamelijk partydrugs (coke, speed, MDMA etc.) heb gebruikt, heb ik sinds 2020 een toegenomen interesse in psychedelica. Inmiddels heb ik ervaring met de volgende (psychedelische) stofjes:
  • Truffels (2 keer, ergens tussen 2013-2017);
  • 2C-B (meerdere keren, met grote en kleinere groepjes vrienden, i.c.m. wiet, ketamine en/of lachgas);
  • DOC (1 keer 2,5mg + 1,25mg redose, i.c.m. wiet, ketamine en/of lachgas);
  • 4-Ho-MiPT (1 keer, 20-25mg, i.c.m. wiet, ketamine en/of lachgas,) en,
  • 4-HO-MET (1 keer, 25mg + enkele keren redosen, i.c.m. wiet).
De headspace van bovengenoemde middelen is mij relatief meegevallen, met uitzondering van truffels, daarop heb ik éénmaal een zware ervaring gehad (liggend op bed, enkel flitsen en kleuren zien). Inmiddels sta ik stevig genoeg in m'n schoenen, gecombineerd met een toegenomen interesse in psychedelica, om LSD (of analogen) te proberen. Gezien mijn ervaring met DOC is lang trippen geen probleem, dat vind ik juist leuk. Naast lang trippen, ben ik inmiddels zo ver dat de tripmiddelen iets meer headspace te weeg mogen brengen, om zo een 'completere' ervaring te krijgen.

Daarom zou ik graag hier wat advies inwinnen voor mijn volgende trip. De afgelopen tijd heb ik al vaak gelezen over AL-LAD. Uit reviews van anderen, lees ik dat het een soort light-LSD is, een mogelijke 'instapvariant'. Ook kom ik veel andere varianten tegen, waaronder: 1B-LSD, 1P-LSD, 1cP-LSD of LSZ, waarbij ik opmaak dat het merendeel een pro-drug is voor 'gewone' LSD.

Op dit moment ben ik niet echt op zoek naar zware, introspectieve trips, al zou ik dat in de toekomst wel eens mee willen maken.

Welke stof zouden jullie aanraden voor een leuke, recreatieve trip? Vermoedelijk ga ik de stof samen met in ieder geval mijn beste vriend proberen, mogelijk met een groepje van 6-8 man. De focus op dit moment ligt echt op kennis maken met LSD, een leuke, luchtige trip. Dit reisje door ons hoofd gaat vermoedelijk over 2-3 maanden plaatsvinden, in een vakantiehuisje in de natuur.

Erg benieuwd naar jullie suggesties!

KlaasVaak

Wijs gebruiker
AL-LAD is inderdaad wat minder diepgaand dan LSD. Prima stofje om mee te beginnen.

Ik denk echter dat LSD ook prima voor je kan werken. Het wordt pas introspectief als de setting ernaar is. Als jij met een paar vrienden lol aan het maken bent in een vakantiehuisje, zou ik niet bang zijn dat je een zware mystieke ervaring hebt. Dan wordt het waarschijnlijk gewoon lachen en je verbazen over de wereld. Zeker als je een lichte dosis neemt (100ug).

Van de lijst heeft naast AL-LAD alleen LSZ een werking die van LSD te onderscheiden is. Die is wat 'serieuzer', dus zou ik hiervoor niet aanraden.

Dirkdirk

DF-koning
Ik vind 1p-lsd vrijwel identiek aan gewone lsd. Ik heb er in elk geval nog geen verschil in kunnen vinden. Andere lysergamides heb ik nog niet geprobeerd.

Wel grappig dat je het hebt over lsd-25. Zo heeft Albert Hoffman het in principe wel benoemd, maar de 25 slaat puur op de 25e batch die hij had gemaakt. Er is geen lsd-24 of lsd-26.

Ape

Badass junkie
AL-LAD is inderdaad wat minder diepgaand dan LSD. Prima stofje om mee te beginnen.

Ik denk echter dat LSD ook prima voor je kan werken. Het wordt pas introspectief als de setting ernaar is. Als jij met een paar vrienden lol aan het maken bent in een vakantiehuisje, zou ik niet bang zijn dat je een zware mystieke ervaring hebt. Dan wordt het waarschijnlijk gewoon lachen en je verbazen over de wereld. Zeker als je een lichte dosis neemt (100ug).

Van de lijst heeft naast AL-LAD alleen LSZ een werking die van LSD te onderscheiden is. Die is wat 'serieuzer', dus zou ik hiervoor niet aanraden.
Wat bedoel je met serieuzer? Ik zit te overwegen LSZ eens te proberen. Heb een eenmalige ervaring met LSD

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik vind 1p-lsd vrijwel identiek aan gewone lsd. Ik heb er in elk geval nog geen verschil in kunnen vinden. Andere lysergamides heb ik nog niet geprobeerd.

Wel grappig dat je het hebt over lsd-25. Zo heeft Albert Hoffman het in principe wel benoemd, maar de 25 slaat puur op de 25e batch die hij had gemaakt. Er is geen lsd-24 of lsd-26.
Nice, dit wist ik niet. Hoef ik ook niet meer proberen interessant te doen hierover, haha!

KaapStad

Experimenterende gebruiker
Ik zie dat de meeste stemmen uit zijn gegaan naar 1P-LSD, dus ik denk dat ik die ga proberen. Eerst nog even wat trip reports lezen en wat verder inlezen!🙃

Wel heb ik nog een vraag... 1P-LSD zie ik voorbijkomen in pellets en zegels. Heeft iemand ervaring met zowel de zegels als pellets, en zou je een voorkeur voor 1 van de 2 hebben? En waarom? Het lijkt me niet dat er verschil in zou moeten zitten, maar ik ben toch wel benieuwd naar ervaringen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik zie dat de meeste stemmen uit zijn gegaan naar 1P-LSD, dus ik denk dat ik die ga proberen. Eerst nog even wat trip reports lezen en wat verder inlezen!🙃

Wel heb ik nog een vraag... 1P-LSD zie ik voorbijkomen in pellets en zegels. Heeft iemand ervaring met zowel de zegels als pellets, en zou je een voorkeur voor 1 van de 2 hebben? En waarom? Het lijkt me niet dat er verschil in zou moeten zitten, maar ik ben toch wel benieuwd naar ervaringen.
Van pellets wordt soms gedacht dat ze wat stabieler zijn in dosis, maar dat kan je niet verifiëren omdat 1P-LSD niet wordt gekwantificeerd. Dus in principe maakt het niks uit nee.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik zou gewoon gelijk met de lsd-25 beginnen. de originele

Dat is natuurlijk wel iets lastiger te verkrijgen. Plus de ervaring met de 'real' LSD is dat dealers enorm overdrijven met adverteren wat er op de zegel zit. StErKe ZeGeLs VaN 200 ug!!! Vaak (maar niet altijd) gaat het eerder om zegels van rond de 50-60 ug; het punt is, dat weet je dus totaal niet, voordat je een referentiekader voor LSD-doseringen hebt opgebouwd en dat gebeurt pas vanzelf naarmate je er meer ervaring mee krijgt. Het kan wel een vervelend grapje worden als je hierdoor als relatieve beginner aanneemt dat 60 ug, 200 ug is. Als je dan een keer van 1p-LSD bijvoorbeeld 200 ug neemt in de veronderstelling dat dat hetzelfde is, dan kom je van een koude kermis thuis.

Ook van RC's zoals 1P-LSD weet je NOOIT zeker wat de dosis is want ook deze worden niet gekwantificeerd. Waar @Neo-Shulginist ons regelmatig terecht opnieuw op wijst. Maar de ervaring van velen is wel dat die doseringen over het algemeen kloppen, in elk geval veel beter dan de door dealers geadverteerde doseringen van LSD-25.

Mijn voorzichtige advies is om deze reden toch altijd om te beginnen met een RC, en later eventueel over te stappen naar LSD-25 als je meer beeld hebt van wat de verschillende doseringen doen. Voor de experience zelf maakt het praktisch niet uit.

Dirkdirk

DF-koning
Van pellets wordt soms gedacht dat ze wat stabieler
Dit lijkt me vrij logisch aangezien instabiele lysergamides die vatbaar zijn voor vocht en licht nou eenmaal sneller kapot gaan wanneer ze op een zegel zijn opgelost dan wanneer ze netjes door een pil gemengd zitten.

Hardcore_frk

Badass junkie
Dit lijkt me vrij logisch aangezien instabiele lysergamides die vatbaar zijn voor vocht en licht nou eenmaal sneller kapot gaan wanneer ze op een zegel zijn opgelost dan wanneer ze netjes door een pil gemengd zitten.
Ik vraag me toch af hoe ze dit soort doseringen toch redelijk accuraat in RC pillen uit labs in China en India krijgen.

Zo heb je 1cP-LSD pillen van 150 ug. Hoe dan? Zelfs al zou je een hogere dosis op gelijkmatige manier weten te verdelen en dan in pillen persen, alsnog relatief flink afwijkingen kunnen geven. Waarschijnlijk zie je het verschil tussen 150 ug en 300 ug niet of amper met het blote oog. En toch hoor je weinig tot geen verhalen dat dit mis is gegaan. Dat doet vermoeden dat dit toch labs met apparatuur van bijna farmaceutische kwaliteit moeten zijn..

Dirkdirk

DF-koning
Zo heb je 1cP-LSD pillen van 150 ug. Hoe dan? Zelfs al zou je een hogere dosis op gelijkmatige manier weten te verdelen en dan in pillen persen, alsnog relatief flink afwijkingen kunnen geven. Waarschijnlijk zie je het verschil tussen 150 ug en 300 ug niet of amper met het blote oog. En toch hoor je weinig tot geen verhalen dat dit mis is gegaan. Dat doet vermoeden dat dit toch labs met apparatuur van bijna farmaceutische kwaliteit moeten zijn..
150 mcg lsd afmeten is heel eenvoudig, dat gaat gegarandeerd met een micro pipet. Dat is een pipet waarmee elektronisch afgesteld kleine hoeveelheden tot zelfs 1 microgram nauwkeurig aan vloeistoffen kunnen worden opgezogen en afgegoten.

Kans is groot dat er een grote bak my vloeistof, de lsd, gewoon zo in kleinere bakjes wordt gegoten. Daar wordt dan later vul middel aan toegevoegd. Gewoon een kwestie van niet met je blote grijpvingertjes in de lsd bak roeren, masker op en ff ploegendienst draaien. Maar het is zo gebeurd hoor. Dat is het minste van het probleem.

Hardcore_frk

Badass junkie
150 mcg lsd afmeten is heel eenvoudig, dat gaat gegarandeerd met een micro pipet. Dat is een pipet waarmee elektronisch afgesteld kleine hoeveelheden tot zelfs 1 microgram nauwkeurig aan vloeistoffen kunnen worden opgezogen en afgegoten.

Kans is groot dat er een grote bak my vloeistof, de lsd, gewoon zo in kleinere bakjes wordt gegoten. Daar wordt dan later vul middel aan toegevoegd. Gewoon een kwestie van niet met je blote grijpvingertjes in de lsd bak roeren, masker op en ff ploegendienst draaien. Maar het is zo gebeurd hoor. Dat is het minste van het probleem.
Thanks voor de uitleg! Ik zit er ook niet zo in, die productie. Ben meer een consument.

Maar toch moet je wel echt 'professioneel goed' roeren. Het gaat immers om echt minihoeveelheden. Het is geen pannenkoekenmix.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dat is natuurlijk wel iets lastiger te verkrijgen. Plus de ervaring met de 'real' LSD is dat dealers enorm overdrijven met adverteren wat er op de zegel zit. StErKe ZeGeLs VaN 200 ug!!! Vaak (maar niet altijd) gaat het eerder om zegels van rond de 50-60 ug; het punt is, dat weet je dus totaal niet, voordat je een referentiekader voor LSD-doseringen hebt opgebouwd en dat gebeurt pas vanzelf naarmate je er meer ervaring mee krijgt. Het kan wel een vervelend grapje worden als je hierdoor als relatieve beginner aanneemt dat 60 ug, 200 ug is. Als je dan een keer van 1p-LSD bijvoorbeeld 200 ug neemt in de veronderstelling dat dat hetzelfde is, dan kom je van een koude kermis thuis.

Ook van RC's zoals 1P-LSD weet je NOOIT zeker wat de dosis is want ook deze worden niet gekwantificeerd. Waar @Neo-Shulginist ons regelmatig terecht opnieuw op wijst. Maar de ervaring van velen is wel dat die doseringen over het algemeen kloppen, in elk geval veel beter dan de door dealers geadverteerde doseringen van LSD-25.

Mijn voorzichtige advies is om deze reden toch altijd om te beginnen met een RC, en later eventueel over te stappen naar LSD-25 als je meer beeld hebt van wat de verschillende doseringen doen. Voor de experience zelf maakt het praktisch niet uit.
Ik heb inderdaad nooit echt geweten hoeveel LSD ik nam. Laatst nog bleek een druppel ongeveer 3 tot 4 keer zo sterk als ik had verwacht 😅
Maar dan moet ik er ook bij zeggen dat je dat weet van druppels LSD: dat is gewoon een gokje hoeveel je krijgt.

Toch heb ik eigenlijk altijd gewoon chille ervaringen gehad, behalve één keer toen ik niet zo lekker in mijn vel zat en vervolgens een paar uur in mijn tent zat te hopen dat de trip voorbij was.

Het verschil in prettige en onprettige trips zit hem denk ik vooral in de mindset en de omgeving (hoewel je het met de dosis soms ook wel héél bont kunt maken).

Een voordeel van LSD is wel dat we vrij zeker weten dat het een heel veilig middel is. Het wordt al 75 jaar door miljoenen mensen gebruikt, en zelfs extreme overdoseringen (zoals mensen die lijnen LSD snuiven omdat ze denken dat het cocaïne is) blijken verrassend goed verlopen te zijn.

Met de nieuwe lysergamides zijn we daar niet zeker van. We denken wel dat 1P-LSD, 1B-LSD en ALD-52 prodrugs zijn van LSD. Maar feitelijk hebben we geen flauw benul hoe die stoffen in het menselijk lichaam worden gemetaboliseerd en welke gevolgen dat heeft voor de pharmacodynamics.

Misschien is de dosis van 1P-LSD wat constanter (omdat er maar één grote producent is), maar vervolgens weet je niet wat die stof in het lichaam doet. Zo'n onzekerheid beschouw ik dus als een groter gevaar dan de onzekerheidsmarge bij de dosis LSD. Want daarvan weet je vrij zeker dat het binnen lichamelijk veilige marges blijft.

Laatst bewerkt:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb inderdaad nooit echt geweten hoeveel LSD ik nam. Laatst nog bleek een druppel ongeveer 3 tot 4 keer zo sterk als ik had verwacht 😅
Maar dan moet ik er ook bij zeggen dat je dat weet van druppels LSD: dat is gewoon een gokje hoeveel je krijgt.

Toch heb ik eigenlijk altijd gewoon chille ervaringen gehad, behalve één keer toen ik niet zo lekker in mijn vel zat en vervolgens een paar uur in mijn tent zat te hopen dat de trip voorbij was.

Het verschil in prettige en onprettige trips zit hem denk ik vooral in de mindset en de omgeving (hoewel je het met de dosis soms ook wel héél bont kunt maken).

Een voordeel van LSD is wel dat we vrij zeker weten dat het een heel veilig middel is. Het wordt al 75 jaar door miljoenen mensen gebruikt, en zelfs extreme overdoseringen (zoals mensen die lijnen LSD snuiven omdat ze denken dat het cocaïne is) blijken verrassend goed verlopen te zijn.

Met de nieuwe lysergamides zijn we daar niet zeker van. We denken wel dat 1P-LSD, 1B-LSD en ALD-52 prodrugs zijn van LSD. Maar feitelijk hebben we geen flauw benul hoe die stoffen in het menselijk lichaam worden gemetaboliseerd en welke gevolgen dat heeft voor de pharmacodynamics.

Misschien is de dosis van 1P-LSD wat constanter (omdat er maar één grote producent is), maar vervolgens weet je niet wat die stof in het lichaam doet. Zo'n onzekerheid beschouw ik dus als een groter gevaar dan de onzekerheidsmarge bij de dosis LSD. Want daarvan weet je vrij zeker dat het binnen lichamelijk veilige marges blijft.

Je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Maar de moleculen lijken zo erg op elkaar en inderdaad, 1P-LSD werkt (althans voor een significant deel) als pro-drug voor LSD. Het wordt omgezet tot LSD-25, als mensen 1P in hun serum toegediend krijgen vindt men later LSD in het lichaam terug. Dan nog is er natuurlijk wel een wijziging aan het molecuul toegebracht en het is een feit dat we dus iets innemen waarvan niet honderd procent bekend is wat die wijziging doet in het metabolisme. Desondanks voel ik me bij deze zeer sterk op LSD lijkende lysergamides wel veilig om voorgaande redenen, maar ik kan niet ontkennen dat dat niet volledig rationeel en dus mogelijk een vals veiligheidsgevoel is.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Het wordt omgezet tot LSD-25, als mensen 1P in hun serum toegediend krijgen vindt men later LSD in het lichaam terug.
Volgens mij is dat bij muizen aangetoond maar niet bij mensen (correct me if I'm wrong).

Dan nog is er natuurlijk wel een wijziging aan het molecuul toegebracht en het is een feit dat we dus iets innemen waarvan niet honderd procent bekend is wat die wijziging doet in het metabolisme.
Zo'n prodrug kan inderdaad wat uitmaken voor de bio-availability. Maar aangezien LSD zelf al een vrij hoge bio-availability heeft en aangezien de stof niet gemetaboliseerd moet worden voordat die psychoactief wordt, is het aannemelijk dat de verschillen met prodrugs nogal klein zijn.
Desondanks voel ik me bij deze zeer sterk op LSD lijkende lysergamides wel veilig om voorgaande redenen, maar ik kan niet ontkennen dat dat niet volledig rationeel en dus mogelijk een vals veiligheidsgevoel is.
Ja snap ik. Rc-lysergamides lijken echt een uitzondering op de regel (afgezien van ETH-LAD, 1P-ETH-LAD, LSZ, AL-LAD, MiPLA en EiPLA). Het komt maar heel zelden voor dat research chemicals zo op hun parent drug lijken qua subjectieve effecten. Ik zou zelf echt nul onderscheid kunnen maken tussen 1P-LSD, 1B-LSD, ALD-52 of LSD op basis van de subjectieve effecten.

Mijn voorkeur gaat wel uit naar de originele LSD, maar dat komt ook omdat ik nogal diep in de psychedelische community zit dus goeie contacten bij de vleet. Het zou me daarbij niet eens verbazen als ik meermaals 1P-LSD versleten had gekregen als LSD. Want ik moet ook eerlijk zeggen dat LSD de enige drug is die ik nooit heb laten testen (😳 ik weet het, zeer schokkend om van mij dit te horen en super hypocriet gezien mijn preken over drugs laten testen enzo).
Maar dat komt dus omdat mijn vrienden altijd zelf LSD hebben en het op zichzelf uittesten voordat ze het aan mij geven 😅
Ik heb ze wel eens aangeraden om het langs het testcentrum te brengen en één keer was er wel een vaag resultaat van een mengsel tussen LSD en ALD-52 (waarbij ik een degradatie-proces vermoedde).

Andersom heb ik ook vaak genoeg '99% zuivere' research chemicals gekocht die heel wat anders bleken te zijn. Het gekste was een pil '4-AcO-DMT' waarin vier onbekende stoffen zaten en psilocybine 😅

Dusja. Vertrouwen blijkt het enige wat je kunt hebben in de drugswereld en meestal is dat nergens op gebaseerd behalve een gevoel. Dat zouden we allemaal graag anders zien denk ik. Hoewel anderen dat als argument gebruiken van 'zie je nou dat je het gewoon niet moet gebruiken', maar daar blijk ik dan toch weer net te koppig voor te zijn.

Laatst bewerkt:
Bovenaan