1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

LSD + MDMA + Coke + wiet - een koud avontuur op Ruigoord

Discussie in 'Trip reports' gestart door Psychedelic-experience, 22 nov 2018.

Tags:
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Psychedelic-experience

Psychedelic-experience Experimenterende gebruiker

Beste leden. Dit maal een report over een van mijn tripervaringen uit het verleden. Eerdergenoemde ervaring heeft een aantal maanden geleden plaatsgevonden. Het begon allemaal op een doorsnee zaterdag avond. Totdat ik door een vriend (aangeduid als M in dit report) werd ge-appt met het plan een feestje te bezoeken. Toevallig vond er deze avond een maandelijks psy feestje genaamd Trance oriental express plaats. We hadden immers beiden de volgende dag vrij, dus ruimte zat om uit te brakken. Het feest werd gehouden op Ruigoord. (Voor de mensen die het niet kennen: Ruigoord is een oud kunstenaarsdorp, gelegen tussen Amsterdam en Haarlem). Deze plek staat bekend als een culturele vrijplaats, en biedt ruimte voor de hippies uit de grote stad. Waar er in de plaatselijke kerk, sporadisch trance feestjes en andere (culturele) evenementen gehouden worden. Inmiddels zal het rond 9 uur s´avonds geweest zijn. Omdat het feestje al redelijk snel zou beginnen, en onze lokale nachtapotheker wel eens op zich laat wachten besloten we op locatie zelf op zoek te gaan naar drugs. Misschien niet de meest veilige manier. Maar er zat niks anders op. We spraken af op Amsterdam Sloterdijk, om samen de bus naar Ruigoord te pakken.

WIE: ikzelf, en M (een vriend)
    WAT: 1 zegel (210 mics), +- 250 mg MDMA, 1 sleutelpunt coke, X aantal joints
    WAAR: Ruigoord tijdens Trance Oriental Express
    WANNEER: Vorig jaar november

Terwijl ik op de bus naar het station sta te wachten wordt ik gebeld door mijn vriend. ¨Shit man, ik check net de site en er zijn geen kaartjes meer.KUT. Denk ik bij mezelf. Meestal zijn er namelijk ruim voldoende kaartjes over. Omdat Ruigoord buiten de kerk,nog meer te bieden heeft besluiten we de pret niet te drukken en alsnog te gaan. Er is namelijk ook een kabouterhuis (een theehuisje, waar je zonder entreebewijs ook naar binnen kan). Verder is er altijd een kampvuur waar het doorgaans lekker druk is. Kortom genoeg manieren onszelf te vermaken. Tevens komt het nog wel eens voor dat er op het laatste moment alsnog kaartjes te krijgen zijn bij de deur. Omdat een deel van de bezoekers niet is gekomen bijvoorbeeld. Aangekomen op het station zie ik M al staan op de afgesproken plek staan. Hij vertelt dat hij in de bus onderweg naar het station een kennis tegenkwam. Toevallig had hij wat dope op zak, en heeft van hem een gram MDMA kunnen kopen. Die MDMA hadden we al eerder op, en is ons toen goed bevallen. We besloten bij het feest naar wat LSD op zoek te gaan om er een candyflip van te maken. Het is immers een goa feestje, dus genoeg voor handen zou je denken.

Eenmaal op locatie aangekomen is de muziek al van buiten te horen. We besluiten een stukje te lopen, om op een rustig plekje de MDMA te prepareren. M maakt 2 bommetjes klaar. Een weegschaal hadden we natuurlijk niet bij ons, dus erg veel kan ik niet zeggen over de dosis. Wanneer M het bommetje in mijn hand drukt, zie ik dat deze wel erg groot is. Ik besluit hem toch maar te nemen. M draait een jointje en we praten wat. Dit verhaal speelt zich rond het einde van november af, dus het is flink koud. Omdat we zonder kaartjes geen toegang tot de kerk hebben, stel ik voor het kabouterhuis binnen te gaan.Daar aangekomen... blijkt het te zijn gesloten. ¨HOE DAN?¨ vragen we onszelf af Het zit ons niet mee deze avond.. Er zit dus niks anders op dan rondom het kampvuur te zitten. Inmiddels zal het een uur of een geweest zijn. Te laat om huiswaarts te keren. De eerstvolgende bus zal pas om 7:30 weer gaan. We besluiten dus om het beste er van te maken. De MDMA begint zijn werk te doen. De come up komt hevig opzetten, en vraag me af of ik misschien toch wat te onzorgvuldig met de dosis om te gaan.

We besluiten op zoek te gaan naar LSD. We spreken wat mensen aan, maar veel verder dan het reguliere spul komen we niet. Ik merk op dat ik ook op visueel vlak keihard aan het trippen ben. Hallucinaties op MDMA heb ik dikwijls meegemaakt. Maar meestal zijn dit typische MDMA hallucinaties. Wanneer je ergens op focust is het plotseling weer normaal. maar dit sloeg alles. Als ik naar gezichten van mensen kijk verdraaien deze. En ook als ik knipper, blijft het. De aard van deze visuals is dusdanig afwijkend van deze die ik gewend ben van MDMA. Dat ik me afvraag of ik niet al LSD heb genomen. Nee... want we zijn er nu naar op zoek. Dom... Waarschijnlijk heeft dit met de hoge dosis te maken dus. Doorgaans neem ik niet meer dan 120 mg per keer, maar schat dat ik nu ruim het dubbele op heb. M komt naast me zitten, samen met een Engels sprekende dude. Ik had niet eens door dat hij weg was. Hij zegt dat hij LSD heeft weten te fixen. Omdat we het van een onbekende kopen stel ik de nodige vragen voor ik tot koop overga. Maar vertrouw het uiteindelijk wel. De verkoper geeft duidelijke antwoorden op de vragen die ik stel, en komt over als iemand die er wat vanaf weet. Aangezien M eerder de avond voor de MDMA gezorgd heeft, besluit ik de zegeltjes maar te betalen. De jongen vraagt 20 euro voor 2 zegels. (die overigens 210 mics zouden bevatten) Ietwat aan de dure kant vind ik, maar weet ook uit ervaring dat 10 euro p.s vrij standaard is op een feest. Ik overhandig hem het geld, en krijg de zegels in mijn hand gedrukt. Ik bedank hem, en neem afscheid. Inmiddels space ik zo hard op de MDMA, dat het in de bovenkamer ook een rommeltje is geworden. Helder nadenken lukt niet meer. Maar ik voel me wel lekker. Terwijl ik een van de twee zegels in mijn mond stop kom ik tot de ontdekking dat er een rare smaak aan zit. Ijzer ... de structuur is ook anders dan normaal. Ik vertel dit tegen M. ¨ER ZIT ALUMINIUM OMHEEN GEK¨. Wow, dit is wel weer de bevestiging dat ik heel erg hard ga. Gelukkig had ik hem nog niet doorgeslikt.

We zitten rondom het kampvuur en raken in gesprek met een paar vriendelijke Italiaanse dames. We raken aan de praat over ditjes en datjes. De meiden praten erg snel, en ik vermoed dan ook dat ze aan de speed of coke zitten. Als een van de meisjes een sealtje tevoorschijn haalt wordt mijn vermoeden bevestigd. Het sealtje gaat rond, en vragen of we ook wat willen. Ik twijfel, maar besluit toch een puntje mee te doen. Dit had ik achteraf beter niet kunnen doen blijkt later. Maar doordat ik mij zo lekker voelde door de MDMA leek er weinig verkeerd te kunnen gaan. De dames willen binnen dansen, en vragen of we mee naar binnen gaan.Helaas gaat dit niet zonder kaartje, en moeten het aanbod dus afslaan. De muziek vanuit de kerk klinkt lekker, en we balen dat we er binnen niet verder van kunnen genieten. De meiden besluiten naar binnen te gaan, en nemen afscheid van ons. Ik kijk op mijn mobiel: 02:00 pas. We zullen het voorlopig dus moeten uithouden. Ik merk plots dat de LSD begint te werken. De typische neon achtige kleuren verschijnen. Vooral het vuur is enorm fascinerend. Ik bespeur een prachtig kleurencontract. Elke stukje vlam lijkt uit verschillende kleuren te bestaan. Het nadeel van MDMA i.c.m. LSD vind ik altijd dat de mindfucks wat wegblijven. Wat ik persoonlijk juist wel kan waarderen. Anders dan met LSD op zichzelf voel ik doorgaans niet echt een come up. De visuals zijn er ineens. Af en toe valt er een stuk hout uit de vuurkorf, waar ik van schrik. Plotseling begint mijn maag tegen te werken. Ik besluit een aantal meters verder te lopen, om ergens in de bosjes te kotsen. Na het kotsen voel ik me weer beter.

Het is inmiddels een uur of 4, en ik begin een beetje in te zakken. We weten niet meer wat we moeten doen. We kunnen niet naar binnen, dus dansen is geen optie. De coke blijkt niet zo´n goed idee te zijn geweest. En ook de MDMA begint langzaam uit te werken. De combinatie comedown van de coke en MDMA botsen dus sterk met de LSD. Echt angstaanjagende gedachten heb ik niet, maar het idee om noodgedwongen nog uren op dezelfde plek te moeten blijven frustreert me lichtelijk. M heeft hetzelfde, en komt met het stompzinnige idee om alvast richting Amsterdam te lopen. Ik verklaar hem voor gek en zeg hem dat het dan beter is om bij het vuur te wachten. Ik merk dat M ook behoorlijk aan het trippen is. Ik zit stil in mezelf, en probeer de gesprekken rondom mij heen te volgen. Af en toe komt er iemand naar mij toe om te vragen of ik oke ben. Ik zal er behoorlijk trippend uit hebben gezien dus. Persoonlijk ervaar ik dit altijd wel als iets positiefs. Een veilige gedachte dat mensen een beetje op elkaar letten.

Het valt me op dat er zeer divers publiek is. Van jong tot oud. Nederlands en buitenlanders. De gesprekken suizen door elkaar heen. Er is bijna geen touw aan vast te knopen. Rond 6 uur hoor ik de eerste mensen aanstalten maken om te vertrekken. M probeert voor ons beiden een lift terug te fixen, maar dit loopt uiteindelijk stuk op ruimtegebrek. We hebben allebei dorst. Gelukkig staat er buiten het feest een Vietnamese loempia kraampje waar je ook terecht kunt voor het de nodige drankenwaren. We kopen twee flesjes water en gaan terug naar het kampvuur. De selectie mensen lijkt plotseling veranderd te zijn. Hier en daar hoor ik mensen praten over changa, en ruik ik de bekende geur sterk om me heen. Overal zie ik mensen om mij heen lurken aan pijpjes. M raakt in gesprek met de gast van wie de changa is. Ik hoor hem zeggen dat hij het zelf extraheert. M besluit ook een reisje te maken, en wordt begeleid door de vriendelijke man. Terwijl ik hem in een paar seconden gelanceerd zie worden naar DMT-land begint mijn nieuwsgierigheid toch wel groot te worden. Ik heb het nog nooit gedaan, en heb altijd gewacht tot het op mijn pad kwam Ik vertel dit aan de man, en hij zegt me vervolgens dat het beter is om het dan niet te doen. Zeker ook omdat dit misschien niet de ideale setting is voor een eerste reis. En ik al de nodige drugs in mijn systeem had. zitten.

Het is inmiddels 7 uur, en we besluiten onszelf rustig aan richting de bushalte te begeven. Onderweg hoor ik M uit over zijn ervaring. Hij geeft aan dat het hem goed gedaan heeft. Ik geef op mijn beurt aan waarom ik er toch voor gekozen heb het niet te doen. M bevestigd mijn redenatie, en stelt me gerust dat het vast nog wel een keer op mijn pad zou komen . Ook vraagt M mij of de man iets over hem had gezegd terwijl hij bezig was met het maken van zijn reis. In zijn verbeelding was de man mij namelijk haarfijn aan het uitleggen dat hij hier was met als doel mensen kennis te laten nemen met DMT. Ik lach, en bevestig hem dat dit gesprek in zijn hoofd moet hebben afgespeeld. Als we in de bus zijn aangekomen, zit er een nogal norse chauffeur achter het stuur. Als ik hem geld overhandig voor twee kaartjes zegt hij dat het alleen nog maar mogelijk is om te pinnen. Omdat het op de heenweg erg druk was in de bus, hadden we toen geen kaartje hoeven te kopen. Als we hem duidelijk maken alleen contant geld bij ons te hebben worden we verzocht de bus te verlaten. Gelukkig biedt een behulpzame jongen achter ons aan de kaartjes voor ons te pinnen, als we hem het geld contant zouden geven. We bedanken hem en nemen plaats. Op Sloterdijk aangekomen, besluiten we nog een laatste joint te roken. Na het roken van de joint besluiten we ieder ons weg naar huis voort te zetten. Al met al was het een leerzame ervaring. Het is niet een van mijn beste trips, maar ben toch wel blij dit alles meegemaakt te hebben Ik ben sindsdien erg bewust van het combineren van middelen. Ook het bepalen van de juiste setting blijkt maar weer een absolute pre tijdens het trippen Dit hadden we van tevoren beter moeten uitkiezen.

Laatst bewerkt: 22 nov 2018
    SanneBanne en Natozlato vinden dit leuk.
  2. Prison

Prison Belezen gebruiker

Leest lekker weg.

Ik zou dit persoonlijk wel wat zonde vinden van mijn mdma ervaring, bij het feest erachter komen dat je niet naar binnen kan en tot 07:00 wachten op de bus..

3. Psychedelic-experience

@Prison Jep was het ook zeker. Was een leerzame ervaring haha. Vanaf dat moment koop ik altijd mijn kaartje van tevoren :P

Prison vindt dit leuk.
  4. Prison

Prison Belezen gebruiker

Ik ben wat dat soort dingen wel een aardige controlefreak dus ik zat me weg te vreten tijdens het lezen :tongueout:

TJU en Psychedelic-experience vinden dit leuk.
  5. stomme eend

stomme eend Bewuste gebruiker

Ja hier zitten wel wat dingen in waar ik ook knap chagrijnig van zou kunnen worden, ondanks of juist dankzij de m.
    Een feest voor je neus waar je niet naar binnen kunt, wat een tantaluskwelling! En dan ook nog niet ergens anders heen kunnen. Ik had wslk tegen de deur van de kerk aan geplakt gezeten om toch mee te kunnen dansen.

6. Psychedelic-experience

@stomme eend Ja we hadden het van te voren kunnen weten. Het was een risico dat we namen, maar niet realiserende dat het zo koud zou worden...

7. Mesh

Mesh Belezen gebruiker

Mooie report, Zou ook wel flink balen dan, maar snap de gedachte wel om toch te gaan. Bij feestjes lijken dingen vaak wel op zn plek te vallen.

Laden...