1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tripreport v/d Maand LSD trip report: laat los

Discussie in 'Tripreport toppers' gestart door NiandraLades, 3 nov 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. NiandraLades

NiandraLades Bewuste gebruiker Tripreporter

Datum: oktober 2018
    Wie: vrouw, 28 jaar, 1.74 m, 62 kg
    Ervaren gebruiker
    Setting: thuis met mijn partner
    Stemming: rustig, nieuwsgierig

We komen net thuis na een dagje sauna en voelen ons helemaal ontspannen. We eten wat, ik ruim de laatste dingetjes in huis op zodat alles er perfect schoon en opgeruimd uitziet, en we hangen wat lampjes en psychedelische doeken omwille van de sfeer. Om 18:00 neem ik anderhalve zegel, wat neer zou moeten komen op ongeveer 250 microgram. Mijn man neemt twee zegels. Mijn gebruikelijke metal playlist laat ik voor wat het is, want tijdens het trippen kies ik liever voor psytrance (oa Hallucinogen, Infected Mushroom, Juno Reactor) en psychill (Ott, Entheogenic, Carbon Based Lifeforms). Ik rommel wat in huis, en na een half uur begin ik de eerste effecten te voelen: trillen, onrustig, ik neem dingen ‘anders’ waar, al kan ik nog niet plaatsen hoe precies. Ik loop rondjes door de woonkamer, vind de muren om me heen plots beklemmend en heb teveel energie, maar durf het niet aan om met zo’n hoge dosering naar buiten te gaan en het risico te lopen buren tegen te komen. Om tot rust te komen zet ik een flauwe komedie op met de muziek op de achtergrond. Het duurt niet lang voordat ik begin te bulderen van het lachen om de flauwe humor en soms ook zomaar. De tranen lopen over mijn wangen en ik rol over de bank van het lachen. Het beeld begint te vervormen, het ene moment lijkt het beeld geschilderd te zijn, het andere moment lijken de mensen gorilla’s te zijn en niet veel later vloeit het beeld over in de muren en kan ik de tv en de muur niet goed meer onderscheiden. Het visuele spektakel begint en ik merk dat de tv me nu vooral afleidt, dus ik zet hem uit.

Zodra de tv uit is wordt de trip heviger. De woonkamer begint flink te transformeren en ik zie vele flikkerende lagen over elkaar heen. De klok, mijn houvast, is niet meer zichtbaar omdat er een soort stoflagen overheen lijken te zitten en de wijzers verspringen steeds. Het geeft niet, ik had me voorgenomen de tijd los te laten. De muren, de meubels en mijn man lijken nu één te zijn, enkel als ik me concentreer kan ik ze onderscheiden. Maar wil ik dat wel? Is alles niet één? Is alles niet hetzelfde?

Communiceren wordt lastiger. Ik merk dat ik de juiste woorden niet meer kan vinden en dat er allemaal vreemde klanken in me opkomen, klanken waarvan ik niet weet wat ze betekenen, maar die vaak terugkomen in mijn trips en waarvan ik weet dat het iets heeft te maken met de oorsprong van ons bestaan. Zelfs de gedachten die in me opkomen kan ik in mijn hoofd niet meer omzetten in woorden. Maar dat hoeft ook niet. Taal is zo beperkt en zo ontoereikend, en door het trachten deze ervaring om te zetten in woorden plaats ik het in hokjes en maak ik de ervaring zo veel kleiner. Toch is er een behoefte om mijn belevenissen te delen, maar elke poging om met mijn man te praten lijkt uit te monden in miscommunicatie. Het geeft niet, hij weet wat er gaande is en we lachen erom, ik vind alles amusant en blijf giechelen.

Ik kan mijn draai niet direct vinden. Ik voel me wat geremd omdat ik te veel bezig ben met wat hoort. Het is de eerste keer in lange tijd dat ik weer eens met iemand trip in plaats van alleen, en ook al is het mijn partner bij wie ik me 100% op mijn gemak voel, ik durf me toch niet helemaal te laten gaan. Ik ben nog altijd bang voor afkeuring, ben bang niet leuk gevonden te worden, raar te doen, en trips confronteren me daar altijd weer mee. Dit is meer een algemene gedachte die losstaat van mijn partner, maar deze gedachten zorgen ervoor dat ik in het dagelijks leven behoorlijk geremd ben en nu wordt dat uitvergroot.

Ik probeer me te focussen op de muziek maar kom niet in een lekker ritme als ik dans. Ik besef me dat ik me te veel focus op dat het er mooi uit moet zien. Maar waarom eigenlijk? Laat los… laat alle kaders los. Ik doe mijn ogen dicht en luister naar mijn gevoel, begin te dansen zoals ik wil, en voel me voor een kort moment één worden met de muziek. Laat los… laat alle kaders los. Mmm, dit voelt goed. Maar door mijn rugpijn moet ik toch al snel weer stoppen. De bodyload is ook vervelend, maar kan erger. Ik tril en ben aan het klappertanden, maar erg hinderlijk is het nog niet. Wel is de rugpijn heftig, maar dat had ik ingecalculeerd. Waarom ik misselijk ben weet ik niet, maar dat zal straks wel minder worden. Ik wil alleen maar water drinken, gesuikerde drank is alleen maar bedacht om winst te maken, en zo onnatuurlijk, waarom drinken we dat eigenlijk? Ik voel een drang meer in contact te staan met mezelf en de natuur.

Ik zie honderden laagjes over elkaar, zo snel en flitsend en zo ongelooflijk complex. De muurschildering van de adelaar komt tot leven, hij vliegt en vliegt en vliegt, tientallen verschillende kleuren flitsen achter hem, omhoog en omhoog, we stijgen op naar een oneindige hoogte. De lampjesketting bestaat plots uit allemaal Egyptische mannetjes, ze dansen op de muziek en spugen in het ritme een soort stoom omhoog. Het zijn losse entiteiten maar samen zijn ze toch één, als een soort aardse, eeuwenoude rups. Door de kaarsjes waan ik me in een soort grot, met fakkels aan de muren. De sfeer is donker maar mooi, heel oud, heilig zelfs misschien. Op de wc zie ik vele patronen in de tegels, maar in de kiertjes tussen de tegels zie ik vooral gezichten uit het oude Egypte. Als ik in de spiegel kijk verandert mijn gezicht van jong naar oud, mooi en lelijk, en hoe langer ik kijk, hoe asymmetrischer mijn gezicht wordt. Mijn ene oog wordt veel groter dan het andere en kijkt bovendien vreselijk scheel. Bijzonder.

De oneindige hoeveelheid van lades van de kastjes in mijn hoofd gaan één voor één open, ik zie ze voor me in hun futuristische en kleurrijke vorm, en ze gaan ook razendsnel weer dicht. Ik ben onder de indruk van de ongelooflijke complexiteit van het universum en besef me wederom hoe klein en nietig ik ben. Mijn ziel wordt compleet blootgelegd, ik word ontleed, ik kan niets verbergen en er wordt niets van mij heel gelaten. Sommige lades roepen heftige emoties op, nee, deze kant wil ik niet op, en gelukkig kan ikhet dan ook goed een andere kant op sturen. Maar moet ik dat wel willen? Wil ik niet óók de donkere kant van mijn geest verkennen? Of durf ik dat soms niet? Even kort denk ik na over de dingen die me ongelukkig maken: mijn constante onvrede over mezelf, het gevoel te kort te schieten als mens, partner en moeder, het moeten leven met chronische pijn en alle beperkingen die dat met zich meebrengt. Maar ook over thema’s buiten mijzelf, zoals dierenleed en vleesconsumptie (en het feit dat ik te laf ben om anderen te overtuigen goede keuzes te maken), opwarming van de aarde, religie en de vele manieren van lijden op de wereld. Het maakt me zo diep triest, maar het is zinloos, dus laat ik het los en kies ik ervoor het niet verder te verkennen.

Ik merk dus dat ik toch vrij veel controle over de trip heb en dat ik in sommige opzichten heel helder ben. Ik kan ook gewoon andere muziek opzetten (iets wat me tijdens vorige trips veel moeite kostte), praten als het echt moet en drinken voor mezelf inschenken. Ook kan ik mij volledig mee laten nemen door de trip, maar kan ik mij er ook (tot op bepaalde hoogte) van losmaken. Ik heb regelmatig harder getript en daaruit concludeer ik dat de zegels lang niet zo sterk kunnen zijn als beweerd was. Jammer, maar ergens ook wel veilig.

Mijn man ligt naast me, we liggen tegen elkaar aan onder de deken. Ik voel geen telepathisch contact deze keer, maar lijk hem wel zeer goed te kunnen lezen. Elke kleine beweging, elke blik in zijn ogen, vorm van zijn mond of andere lichaamstaal vertelt mij precies en heel verfijnd hoe hij zich voelt. Met vlagen is het moeilijk zijn lichaam van de mijne te onderscheiden. “Heb jij warm?” vraag ik. “Of ik het warm heb? Nee.” zegt hij. “Oh… heb ík warm?” bedenk ik me dan, en dan besef ik inderdaad dat niet hij, maar ikzelf het warm heb. We besluiten onze kleding uit te doen en weer tegen elkaar aan te liggen. Mijn huid voelt zijdezacht en ik voel me veel puurder, veel dichter bij mezelf komen. Hij wil vrijen, maar ik ben te misselijk. Bovendien voel ik me zo moe, waar is mijn energie gebleven?

Ik sta op om te kijken of mijn energie terugkomt, sla de fluwelen deken over mijn naakte huid en voel me zo vrouwelijk terwijl ik dans, maar ik heb te weinig energie. Dansen of gitaar spelen lukt niet, tekenen of schrijven heb ik geen zin in. Ik eet een banaan, wat een hele ervaring op zichzelf is. Ik ga weer liggen, op het luchtbed dit keer om mijn rug wat te ontlasten. Ik doe wat ademhalingsoefeningen en probeer wat te mediteren, maar ik ben te zeer afgeleid door de drukke closed eyes visuals en ga weer terug in giechelstand.

Ik merk dat mijn man zich anders voelt dan ik, somber, maar hij probeert het te verbergen. Op mijn vraag of alles goed gaat reageert hij bevestigend, maar ik zie aan zijn houding dat het niet waar is. Hij ziet er zo intens verdrietig uit. In niets is hij meer die vrolijke, zelfverzekerde man die ik ken, en bij de gedachte aan zoiets ondraaglijks voel ik mezelf kotsmisselijk en duizelig worden. Ik heb het gevoel dat ik mijn hele hebben en houwen uit ga kotsen, mijn ziel en mijn emoties, maar uiteindelijk komt er toch niks uit.
    Ik kom bij hem, knuffel hem en vertel hem dat ik van hem hou, maar hij lijkt het niet te geloven en wil dat ik hem even laat. Ik laat hem en focus me weer op de mooie dingen van mijn trip, maar dat voelt ook niet goed. Moet ik hem nou laten of bij hem komen? Ik kan hier toch niet gaan zitten genieten van mijn trip terwijl hij zo verdrietig is? Ik kom nog eens bij hem en laat hem vertellen. Hij zegt dat alles ineens zo leeg is, zo doods, zo nep. Na nog wat aanmoediging vertelt hij verder, maar hij vecht tegen zijn emoties. Ik weet dat dat is omdat hij me niet ongerust wil maken, mijn trip niet negatief wil beïnvloeden. Ik probeer hem gerust te stellen en hem te wijzen op de mooie kanten van de trip, maar praten gaat nog steeds moeilijk en ik merk dat ik niet goed over kan brengen wat ik bedoel. Ik klim bij hem op schoot, zijn gezicht staat nors, afstandelijk en wanhopig. Ik knuffel en streel hem en zoek toenadering, maar ik kom geen millimeter dichterbij. “Laat los” zeg ik zachtjes, en dan komt het eindelijk, zijn zuiverende tranen, hij huilt en huilt en huilt, alle ellende van de wereld vloeit over zijn wangen, hij laat los tot er enkel elementaire deeltjes van hem over zijn. En ik kan niets anders dan hem vasthouden en hem bewonderen om zijn kwetsbaarheid.

Als het ergste verdriet voorbij lijkt te zijn gaan we nog even in de tuin kijken, hij rookt een sigaret en ik kijk naar de sterrenhemel. Honderden knipperende en vliegende sterren, vuurwerk, de maan die nog nooit zo helder en groot heeft geleken. De geluiden van buiten komen zo anders binnen, een naderende trein in de verte, een zwerm vogels in vlucht. De sterren dansen mee op de geluiden. Echter door rugpijn en misselijkheid ga ik gauw weer naar binnen om te liggen.

Na zo’n vijf uur merk ik duidelijk dat ik over de piek heen ben, ik voel me met vlagen vrij helder en kan ook de klok weer lezen. Toch word ik soms nog meegezogen in gedachten en moet ik ervoor waken me niet mee te laten nemen door paniekgedachten over rugpijn. Hoewel mijn man over zijn ergste verdriet heen is merk ik dat hij nog steeds aangeslagen is en dat er nog ongemakkelijkheid is. Op mijn pogingen de prachtige dingen die ik zie te omschrijven reageert hij sarcastisch en bagatelliserend, hij blijft het gevoel hebben dat alles om hem heen nep is en een trucje is, waar ik in trap en wat mij dus dom maakt. Hierdoor gaat genieten van de trip niet echt meer en voelt het meer als uitzitten. Bovendien blijft er bij mij iets hangen wat hij eerder zei: “tussen ons voelt het ook dood.” Ik probeer hier nu niet over na te denken, ik weet dat het komt door de doodse sfeer waar hij in getrokken wordt en dat het niets hoeft te zeggen over hoe hij zich werkelijk over onze relatie voelt, maar toch is het niet makkelijk om me niet mee te laten slepen. Toch kwetst het en maakt het me bang en ongerust. Mijn maag draait zich weer om. Misselijk, misselijk, misselijk.

De trip neemt verder af in sterkte, praten gaat weer beter en in een poging de sfeer luchtig te houden beschrijven we onszelf in muziekstijlen en gebaren, wat enorm treffend is en wat ik nog nooit eerder zo duidelijk heb gezien. Elke keer als ik iets zeg heb ik het gevoel dat het op dat moment van toepassing is maar tevens geldt voor mijn hele leven. Al mijn zinnen zijn dus multi interpreteerbaar, het lukt gewoon niet om iets te zeggen wat geen meerdere betekenissen heeft.

Rond 05:00, 11 uur na inname, vind ik het genoeg geweest. Ik trip nog wel maar heb zo’n vreselijke rugpijn dat ik het niet langer kan verdragen. Eenmaal boven trip ik nog even zwaar op de badkamertegels op de grond, op elke zwarte tegel komt een 3D landschap naar boven, op één een hagedis, op de ander een eekhoorn, met allemaal kleine boompjes en alles beweegt zachtjes. Alle kleine landschappen zijn aan elkaar verbonden middels een ‘tree of life’. Het is adembenemend, maar ik kan niet meer. Ik neem mijn benzo’s en ga in bed liggen. Ondanks alles voel ik me vredig en één met alles, het bed en de stilte werken rustgevend, en het duurt niet lang voordat ik in een vredige slaap val. Twee uur later ben ik weer wakker en is het allemaal voorbij.

----------------------

Sorry voor het lange verhaal, mischien leest het wat saai weg allemaal maar het was dan ook een behoorlijk persoonlijke trip. Ik heb het wel even moeten verwerken en mijn man en ik hebben ook wel even wat gesprekken nodig gehad om alles weer helder te krijgen maar nu gaat alles weer goed. Had gehoopt op een meer positieve trip, maar deze is wel weer leerzaam geweest.

Insightly, Silly, Inguz en 23 anderen vinden dit leuk.
  2. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Tripreporter

Absoluut niet saai. Ik vind het één van de mooiste reports die ik op DF heb gelezen. De manier hoe je alles in detail en met een verfijnd gevoel beschrijft laat het mij ook beleven. En je geeft met je verhaal over je man voor mij precies weer wat depressie is. Je kunt simpelweg niet meer iets goeds zien in de wereld. Ook al wil je dat het allerliefst, je kunt het gewoon niet opbrengen. En dat onvermogen laat je achter met een gevoel van leegte die je opvult met haat om nog iets te voelen. En in haat is geen plaats voor liefde, dus andere mensen die wel kunnen liefhebben moeten bespot worden om hun naïeve kijk op de wereld. Het is hartbrekend, really...

Ik snap ook het gevoel dat omdat alles op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden, niets op zichzelf absoluut waar kan zijn. Dit maakt alle gedachten uiteindelijk in strikte zin betekenisloos, in de zin van dat iets nooit alleen maar 1 betekenis kan hebben. Het kan net zo goed een andere krijgen. Dit maakt de ene na de andere gedachte irrelevant voor degene die iets waars zoekt, iets met maar 1 betekenis.

Wat vervelend van je rug trouwens. Chronische pijn is als een plaaggeest. Hopelijk gaat het beter worden. Hoe gaat het nu met je man?

inExtase, NiandraLades en Fenrir vinden dit leuk.
  3. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Oh my fucking God! Wat een parel van een trip-report! Ik zit hier letterlijk met de tranen in mijn ogen!
    Helemaal met mindless eens.... een van de beste reports die we hebben op dit forum. Bedankt dat je ons een blikje in jouw leven en beleven hebt gegund...

NiandraLades en Fenrir vinden dit leuk.
  4. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Leuke beschrijving.
    Je tript wel heftig als je niet meer uit je woorden kan komen.
    Ik kan juist de meest intelligente gesprekken aangaan. Zelfs met 400ug.
    Maar zoals je beschrijft je ziet dingen in elk detail en begrijpt ze op dat moment.
    Misschien was er een druppel uitgelekt op jou zegel en had je een hogere dosis dan je dacht.
    Maar het mooie is dat je er weer van geleerd hebt.

Was leuk om te lezen.

NiandraLades vindt dit leuk.
  5. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

. Ik reageer morgen inhoudelijk maar wilde vast bedanken voor het delen, mooi geschreven.

6. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Dankjewel voor het mooie kwetsbare trip report.

7. NiandraLades

Oh wauw. Bedankt voor jullie complimenten, dat had ik niet verwacht! Het voelt ook wel behoorlijk kwetsbaar, maar het scheelt dat het een anoniem forum is. :wink: Jullie mooie reacties doen me goed.

@Mindless dankjewel. Met mijn man gaat het al een stuk beter, hij was wel erg overdonderd omdat hij nog nooit eerder zo in het negatieve is gesleurd door een trip en altijd had gedacht dat hij zichzelf daar wel uit kon halen. Nu voelde hij zich machteloos en kon hij er met geen mogelijkheid meer een positieve draai aan geven. Gelukkig ging het na een paar dagen al een stuk beter en hebben we er goed over kunnen praten.

@Rebell ik denk niet dat de dosis hoger was dan ik dacht. Het hoogste wat ik heb getript was rond de 200 mics en dat was vele malen heftiger dan deze trip. Ik ben ook gevoelig voor het niet goed meer kunnen communiceren tijdens trippen (en zelfs het geen woorden meer kunnen vormen in mijn hoofd), dus dat herkende ik al en heb ik al vanaf 150 mics ongeveer. Intelligente gesprekken voeren is bij mij sowieso onmogelijk tijden LSD gebruik. :grin: Dat komt pas de dag erna.

StimsalaBanne, Eik, Roze olifant en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Game&Watch

Game&Watch Belezen gebruiker Tripreporter

Wat een schitterend report!

Klinkt wel ongelooflijk heftig. Zo'n trip moet je niet te vaak hebben lijkt me.

9. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Wat een fantastisch geschreven report @NiandraLades. Je hebt me ontzettend meegenomen in de intensiteit van je trip. Tijdens het lezen wilde ik een paar keer om verdieping vragen bij sommige punten, ik durf echter niet te reageren omdat ik zelf bang ben voor de antwoorden.

Jij en je man hebben mij geraakt. Dank daarvoor!

10. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Geweldig report en mooi verhalend geschreven! Een aantal elementen uit je trip herken ik bij mijzelf pas nu ik het van jou lees. Maar wel heftig zeg, die opmerking van je man. Bedankt voor het delen. :)

11. Eik

Ik moet eerlijk bekennen dat ik zaterdagavond een beetje 2-CB op had toen ik jouw tripreport las. Om er een 'eerlijker' beeld van te krijgen heb ik hem net nog eens gelezen. En ik ben nog steeds erg onder de indruk! Wat een mooi report zeg! Hopelijk vind je het niet erg als ik je wat vragen stel...

Mag ik je vragen waar dit gevoel vandaan komt? Als ik zo jouw trip reports lees kom je over als een warm, liefdevol en intelligent persoon. Dat lijken me nu net geen redenen om onzeker te zijn toch?!

Als ik ooit een boek over trippen ga schrijven. Mag ik dit stukje dan gebruiken als citaat?! Dit kan zo in een gids over hoe je met een psychedelisch ervaring om moet gaan!

Wat herkenbaar en wat ongelofelijk mooi verwoord!

Ik denk dat ik onbewust deze thema's ook vaak vermeid tijdens het trippen. Er gaat zoveel mis in de wereld en ik maak me daar echt zorgen om. Toch ben ik te zwak om er echt veel aan te doen en daar voel ik me schuldig over. Als ik daar in een trip bij stil zou staan zou het snel duister, heel duister, kunnen worden. Sterk dat jij het kunt bekijken en los kunt laten.

Als dit geen liefde is wat datn wel ?! :hearteyes:

Tranentrekker dit zeg! Nu ik nuchter ben kan ik het droog houden... met 2-cb op niet... :sweatsmile:

Oh my god! Wat enorm pijnlijk zeg. Als mijn vrouw dit tegen me gezegd had tijdens onze enige gezamenlijke trip dan was ik echt kapot gegaan... Volgens mij ben je geestelijk heel sterk dat je ook dit min of meer los kon laten. Ik zie mezelf zo in een bad trip wegglijden na zo'n opmerking!

Sorry hoor maar mijn vermoeden dat je een wijze vrouw bent,wordt toch wel enigzins ondermijn door je excuses aan te bieden voor zo'n parelt van een tripreport! Volgens mij ben jij veel leuker en interessanter dan je zelf denkt!

StimsalaBanne, NiandraLades en Fenrir vinden dit leuk.
  12. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Zeer mooi en persoonlijk report, bijzondere trip met beklemmende sfeer. Ben onder de indruk, dankjewel. 100% TvdM-materiaal, en de maand is pas net begonnen, de rest mag serieus zijn best gaan doen. :)

13. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Je bedoelt het vast lief maar damn son.
    Klinkt als: huh jij depressief? Je komt zo vrolijk over. En de rest van soortgelijke opmerkingen.
    Net of ze dat niet mag zijn omdat ze warm, liefdevol en intelligent is.

14. Eik

@Iskra

Ik begrijp niet helemaal wat je me duidelijk wilt maken. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat het positief bedoeld is. Wat ik wilde zeggen is dat ik me verbaas over hoeveel leuke, warme, liefdevolle mensen toch onzeker over zichzelf kunnen zijn terwijl dat helemaal niet nodig is omdat ze zoveel te bieden hebben.

Als het desondanks toch verkeerd overkomt op jou of @NiandraLades dan spijt me dat!

15. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

het is natuurlijk mijn interpretatie wat als negatief klinkt.
    Dus dat is iets van mij, mijn excuses.
    it's all good.

Fenrir vindt dit leuk.
  16. Casaan

Exact vanwege deze reden vind ik het lastig om inhoudelijk te reageren op het report. Vragen kunnen anders geïnterpreteerd worden als dat ze bedoeld zijn. Tof dat je terugkomt op je worden @Iskra, ik je eerste reactie denk ik wel. Al zijn de overige woorden van @Eik allemaal zeer lovend over het report en over @NiandraLades als persoon.

Multi interpreteerbare zinnen kunnen lastig zijn, wat goed bedoeld is kan kwaad over komen en soms zelfs andersom. Ik raakte geëmotioneerd door de kwetsbaarheid in het report waardoor ik nog niet durfde te reageren.

17. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Nouja het blijft wel een beetje een domme opmerking eerlijk gezegd.
    Natuurlijk kan ik gaan relativeren en zeggen dat er geen domme opmerkingen bestaan.

Er zitten twee oude wijven bij de kapper te praten over een meisje die zichzelf snijdt.
    "Ze is zo mooi ik begrijp echt niet waarom ze dat haarzelf aandoet." zegt de één tegen de ander.
    Ik zit achter de twee oude wijven in een soort van wachtkamer en terwijl ik luister
    kruist mijn blik met een oude man met een authentieke wijze uitstraling en we krijgen beide een glimlach.

Dont be that oude wijf bij de kapper
    muahaha.

Laatst bewerkt: 5 nov 2018
    Casaan vindt dit leuk.
  18. NiandraLades

Bedankt allemaal! Word er verlegen van!

@Eik ik vatte die opmerking niet negatief op. Ik vind je bericht juist heel mooi en goedbedoeld en weet even niet zo goed hoe ik moet reageren op al die complimenten. Morgen als ik wat meer tijd heb zal ik inhoudelijk op je bericht in gaan. Je bericht deed me goed, in ieder geval. :)

@Casaan je kunt je vragen gerust stellen, kan eventueel ook in pb. (Ik ben ook wel benieuwd wat jou precies geëmotioneerd maakte.) Het is lastig als dingen verkeerd over kunnen komen, het internet maakt dat nog wat lastiger omdat je het stuk nonverbale communicatie mist. Maar ik geloof wel in goede intenties. :wink:

Toch blij dat ik dit report geplaatst heb, aanvankelijk twijfelde ik omdat de trip toch een soort van 'mislukt' voelde. Dankzij jullie berichten zie ik er nu ook steeds wat meer de schoonheid van in.

StimsalaBanne, Casaan, Eik en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Game&Watch

Game&Watch Belezen gebruiker Tripreporter

Hoe gaat het nu met je partner trouwens? Heeft hij deze trip goed kunnen verwerken?

20. NiandraLades

Lief van je. Lastig te zeggen waar het precies vandaan komt. Ik ben introvert, verlegen en had vroeger een sociale fobie. Daardoor vond ik vanaf dat ik een jaar of 13 was geen aansluiting en werd ik veel afgewezen. Dat heeft mij wel gevormd. Sociale dingen vind ik nog steeds moeilijk en vaak word ik dan zo zenuwachtig dat ik niet goed kan laten zien wie ik ben, al gaat het wel een stuk beter dan vroeger. Ook heb ik faalangst, waardoor sommige dingen mij niet lukken. Zo heb ik bijvoorbeeld wel een universitair diploma, maar lukte het mij niet om de meest simpele baantjes vast te houden vanwege de faalangst. Nu kan ik niet meer werken door de chronische pijn, dus als deelnemer in de maatschappij ben ik al gefaald, maar ook thuis is het moeilijk om met zo veel pijn mijn gezin en huishouden draaiende te houden, dus dat voelt ook als tekort schieten. En die onvrede over dat alles maakt me ook niet de meest gezellige, vrolijke persoon en dat is niet leuk voor mijn man en kinderen dus daar komt dan ook nog een schuldgevoel bovenop. :wink:
    Zo klinkt het wel erg negatief allemaal maar ten opzichte van vroeger gaat het al een heel stuk beter. Ik zit nu al een paar jaar in de gespecialiseerde GGZ en mijn traject is bijna afgerond.

Ja, natuurlijk, gaaf! Heb je al concrete plannen om een boek te schrijven?

Hahaha. Het was ook een ontzettend emotioneel moment. Ik vond het zo mooi dat hij kwetsbaar durfde te zijn en zich veilig genoeg voelde om los te laten. Hij huilt nooit, wil zich altijd groot houden. Normaal ben ik juist degene die bij hem uithuilt... :wink:

Het was ook moeilijk. Ik ben niet echt geestelijk heel sterk maar het is wel zo dat ik bij noodsituaties of heftige gebeurtenissen in eerste instantie heel rustig blijf en me niet gelijk druk maak, zodat ik juist kan handelen en niet in paniek raak (en in dit geval dus niet in een bad trip terechtkwam). In de dagen erna komt het dan wel steeds meer binnen en ik ben er toen wel even flink kapot van geweest, ook al benadrukte hij dat hij dat op dat moment in de trip zo voelde omdat álles doods voelde, en dat hij er niet werkelijk zo over denkt. Maar een lange relatie heeft natuurlijk wel ups en downs en hij heeft het ook wel eens zwaar, dus ergens vraag ik me af of er op sommige momenten wel een kern van waarheid in zit, immers komt zo'n bad trip niet zomaar uit de lucht vallen. Alleen werden die negatieve gevoelens gewoon buitenproportioneel uitvergroot.

Nu gaat alles wel weer goed, @Game&Watch ook met mijn partner. Hij zag vrij snel in dat de trip dit met hem deed en heeft het eigenlijk snel weer van zich af kunnen schudden. Hij was wel verbaasd dat hij er zo in getrokken werd, hij dacht altijd dat hem dat niet zou overkomen en dat hij er altijd wel uit zou kunnen komen als hij dreigde bad te gaan (hij is 48 jaar en heeft al zo vaak getript). Hij heeft er dus wel lessen uit kunnen trekken en voelt zich geloof ik weer wat nederiger en respectvoller richting psychedelica, haha. Maar hij zit er dus niet meer mee gelukkig.

Eik vindt dit leuk.
  21. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Tripreporter

Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat zo'n opmerking komt van het gevoel tijdens een trip. Als een trip je op zo'n duistere plek brengt, zul je op dat moment niet meer kunnen relativeren. Op zich komt een bad trip denk ik inderdaad niet uit de lucht vallen, maar iets heel kleins kan een sneeuwbaleffect in werking zetten.

Ik heb ook zeer duistere ervaringen gehad tijdens trippen. Verschrikkelijk wanneer het gebeurt, maar ik zou ze achteraf toch niet gemist willen hebben. Het brengt perspectief en diepgang. En nog meer waardering voor het goede.

22. Eik

Hoi @NiandraLades,

Fijn dat je mijn bericht zo goed ontvangen hebt... was ookpositief bedoeld namelijk! Interessant ook om jouw situatie wat beter te begrijpen. Klinkt alsof je een ingewikkelde/lastige periode achter de rug hebt. Goed om te horen ook dat jullie beide zo goed uit deze trip zijn gekomen. Dat vind ik echt knap.

P.S. Nee ik heb geen concrete plannen om een boek te schrijven... ik heb wel concrete plannen (en kaartjes) om naar Psy-Fi te gaan komende zomer. Ga jij (en of je man) daar ook heen?!

Casaan en NiandraLades vinden dit leuk.
  23. NiandraLades

We hopen wel weer te kunnen gaan, heb de afgelopen 5 jaar geen editie gemist want het is gewoon een top festival! Maar de timing is deze keer niet zo handig dus moet even kijken of ik het geregeld krijg... Maar als ik ga kom ik zeker op de df meet. :)

Laatst bewerkt: 6 nov 2018
  24. Roze olifant

Huh, ik snap serieus deze hele discussie niet. Als als iemand tegen jou zegt dat je niet onzeker zou hoeven zijn, omdat je een tof/interessant/gezellig/mooi mens bent, dan vat jij dat dus op als iets negatiefs? Oké. Dat zegt dan toch echt meer over jouw cynische interpretatie hiervan dan over degene die zo'n opmerking (compliment) plaatst volgens mij.

@NiandraLades: zelden zoveel lovende reacties op een tripreport gezien. Mooi dat je de schoonheid van de trip achteraf zelf ook kunt zien. :)

Casaan en Fenrir vinden dit leuk.
  25. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

En toen deden we deur achter ons dicht van de kapperszaak en besloten de oude wijze man en ik om samen te gaan mediteren in het bos.

Casaan vindt dit leuk.
  26. Casaan

Help de oude vrouw @Iskra! Je metafoor heeft meer uitleg nodig.

Iskra vindt dit leuk.
  27. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Ik dacht dat je een man was.

28. Casaan

Ben ik ook, ik refereer aan je kappers metafoor. WTF, als jij je metafoor al niet meer snapt wordt t wel erg ingewikkeld

Edit: ik had oud wijf moeten zeggen misschien

Iskra vindt dit leuk.
  29. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Haha.

Ja dat was wel iets duidelijker geweest inderdaad.

30. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Wat een waanzinnig mooi report zeg! Een hoop stof tot nadenken zo te horen, maar dat zijn achteraf toch de mooiste een meest leerzame trips. Loslaten is de sleutel inderdaad, niet alleen tijdens het trippen maar ook echt in het dagelijks leven. Dingen gaan vaak toch zoals ze gaan, zo weinig waar we echt invloed op hebben.

Deze reacties zeggen toch echt meer over jou dan over @Eik. Je trekt zijn reactie totaal uit zijn verband, als je zijn hele reactie leest is het overduidelijk dat hij het positief bedoelt. En al zou je enkel naar dat stukje van zijn reactie kijken dan staat er nergens dat hij zegt dat ze niet onzeker mag zijn, hij vraagt alleen maar waar dat vandaan komt. Bovendien vertaal jij onzekerheid naar depressief, wederom jouw interpretatie.

Je reactie is totaal scheef en komt toch echt door jouw eigen cynisme ipv dat het een domme opmerking zou zijn. Ik vind het eigenlijk ook nogal misplaatst in een topic waarin alleen maar positiviteit is, kom jij een beetje onnodig negativiteit saaien.

Casaan vindt dit leuk.
  31. Casaan

Ik wil het even voor @Iskra opnemen. Of ik het bij het juiste eind heb kan alleen Iskra bevestigen uiteraard. Edoch, wanneer ik zijn metaforische uitleg lees is hetgeen hij wil zeggen vooral; uiterlijk zegt niets over innerlijk. Mijn vermoeden is dat Iskra bekend is met depressies en daardoor getriggerd wordt door de reactie van @Eik. Alsof een depressie per definitie fout is.
    Ik heb datzelfde gevoel gehad bij het lezen van Eik zijn post, door verder te lezen heb ik begrepen dat mijn interpretatie onjuist is. Iskra komt zelf ook tot die conclusie na daar op gewezen te zijn en biedt zijn excuses aan voor zijn interpretatie.

Ik begrijp nu ook jouw reactie @Psychedelibee, ik vind wel dat deze onnodig is wanneer het subject al reeds excuses heeft aangeboden. Daarbij quote je 2 posts van Iskra zonder daarbij zijn excuses mee te nemen.

Het topic dat @Fenrir onlangs heeft gemaakt om over zijn strijd tegen depressie te vertellen toont aan hoe lastig depressie kan zijn en ook hoe verschillend mensen daar mee omgaan. Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat een ander geen recht van spreken had over depressie aangezien diegene niet had meegemaakt wat deze betreffende iemand had meegemaakt.

Het is moeilijk om dan niet in de verdediging of in de aanval te gaan.

@NiandraLades De reden dat ik geraakt ben door jouw trip report zit voor een groot deel in deze uitleg. Ik wil heel graag je specifieker terug komen op wat je allemaal hebt geschreven, of ik dat hier doe of in pb weet ik nog niet.

Avīci, Iskra en Fenrir vinden dit leuk.
  32. Roze olifant

Maar het punt was nu net dat Eik's reactie helemaal nergens ging over depressie. Hij zegt alleen dat ze een leuk mens is en dus niet onzeker zou moeten zijn. That's it. Het onderwerp depressie is nooit ter sprake gekomen.

Anyway, wel tof dat je voor Iskra op komt en wat je verder over depressie zegt is helemaal waar natuurlijk.

Psychedelibee en Fenrir vinden dit leuk.
  33. Casaan

Agree, Eik heeft het over onzekerheid. Onzekerheid is nog lang geen depressie.
    Nu maak ik het zelf te zwaar door mijn eigen beeld van onzekerheid, dat is ook weer gekoppeld aan wie ik ben.
    @NiandraLades - ik kan ondertussen mijn reactie op je report in het openbaar doen denk ik.

Ik link zelf onzekerheid aan depressie vanwege mijn eigen paradigma. Of dat voor iedereen hetzelfde is? Geen idee?
    Ik heb nu dus zelf ingevuld voor een ander. Iets wat ik liever niet doe. Dank @Roze olifant dat je me hier op duidt.

Roze olifant, Iskra en Fenrir vinden dit leuk.
  34. Fenrir

Dit soort conversaties hebben altijd zoveel subtext en supertext, en ieder neemt zijn eigen ervaringen en opvattingen mee en neemt de woorden van een ander waar door deze lens. Dan treden misverstanden en irritatie helaas snel op. Volgens mij heeft iedereen in deze thread goede bedoelingen, maar zeker goed dat je het voor Iskra opneemt.
    FWIW ben ik het ook met Iskra eens. Ik haalde de negatieve ondertoon er overigens niet uit in Eik zijn woorden, maar dat Iskra strijdt tegen verkeerde opvattingen waar hij ze waarneemt is alleen maar goed. Dit voorbeeld vond ik ook sterk:
    Dát is nou een voorbeeld van iemand die het niet snapt.

Edit: dit reageerde je zelf 5 minuten geleden al, terwijl ik mijn reactie nog aan het construeren was. inb4 :(

Jouw @Fenrir herinnerde me er trouwens aan dat ik hier nog op wilde reageren, en je @Iskra dat ik nog een pb van Iskra heb waar ik op wil reageren, en dát deed me eraan denken dat ik een pb van @Sally Tessio heb van een half jaar geleden waar ik nog steeds niet op heb gereageerd. Schánde! Even kijken hoe lang ik dit allemaal nog kan uitstellen :tongueout:

Iskra vindt dit leuk.
  35. Casaan

En juist dit beste kerel en het feit dat je iets wil doen aan je uitstel gedrag is hoe jij werkt aan je depressie.
    Ik herhaal mijzelf: I salute you! @Fenrir

Fenrir vindt dit leuk.
  36. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Misschien had ik eik dan beter op een fatsoenlijke manier erop kunnen wijzen inderdaad. Alleen als je vanuit een trigger reageert is het vaak niet zo tactisch. Helaas.

Ik weet niet wat fwiw betekend.
    Toch bedankt fenrir en casaan voor het begrip.

37. Fenrir

Dankdankdank lieve Casaan! Ik krijg hier meteen de motivatie van om te beginnen aan mijn backlog van replies.

Geen punt :wink:
    (Dat betekent "for what it's worth", voor wat het waard is.)

38. Roze olifant

Nou ja, het hoeft ook niet altijd tactisch te zijn, toch. :wink: Zeker niet als je vanuit een trigger reageert, daar zal iedereen hier begrip voor hebben. Ik denk dat hier een beetje sprake was van miscommunicatie en dat iedereen goede bedoelingen had.

Overigens, in dit voorbeeld...

Er zitten twee oude wijven bij de kapper te praten over een meisje die zichzelf snijdt.
    "Ze is zo mooi ik begrijp echt niet waarom ze dat haarzelf aandoet." zegt de één tegen de ander.

... begreep ik je interpretatie wel. Want hiermee wordt gesuggereerd dat het als je lelijk zou zijn het niet zoveel uit zou maken dat je in jezelf snijdt. Beetje hetzelfde als wanneer iemand zou zeggen: 'Joh, waarom ben je onzeker, je bent toch mooi slank' (dus als je dik bent is het wel geoorloofd om onzeker te zijn, etc. #bodyshaming).

Ik vind echter 'je bent een leuk persoon dus je moet niet onzeker zijn' van een totaal ander kaliber. Ik ben zelf fucking onzeker en ik vind mezelf helemaal geen leuk persoon, maar als iemand zoiets tegen je zegt, dan is dat toch fijn? Of je het nu zelf gelooft of niet.

Maar goed, dat was verder ook het laatste wat ik erover wilde zeggen hoor, moraal van het verhaal: dit was een goed tripreport en onzekerheid/depressie is kut, en iets wat we allemaal niet verdienen, omdat we allemaal leuke mensen zijn (ofzo). :)

39. Casaan

Ik ben het met je eens, wil ik als eerste zeggen.
    Als tweede wil ik zeggen dat de opmerking je moet niet onzeker zijn want ik vind je leuk ook kan betekenen dat diegene gaat twijfelen aan het waarom van het onzeker zijn waardoor die onzekerheid aangewakkerd wordt.
    Damn wat een heftig onderwerp dit, zoveel nuance.

Fenrir vindt dit leuk.
  40. Casaan

En met dat ik het eens ben bedoel ik dus niet dat ik vind dat je niet leuk bent. Ik vind jou en je reacties superleuk.
    De implicaties van gesproken tekst zonder daarbij de nuances van het non verbale maken mij van streek. Zelfs wanneer ik mijn eigen woorden terug lees.

Fenrir vindt dit leuk.
Laden...