LSD voor mij?

Fss

Newbie
Ik vroeg me af of het slim is voor mij om over een paar maanden lsd te gaan proberen. Ik heb tot nu toe al hasj, wiet, xtc, popppers en het belangrijkste als ik lsd wil proberen, paddo's, gedaan. Dat is allemaal goed gegaan, al had ik bij de paddo's (halve portie golden teachers) even het gevoel dat ik te hard ging, maar dat ging snel weer over (denk ik tenminste want tijd inschatten was wel erg moeilijk toen). Dus lijkt lsd mij een mooie aanvulling om ook eens te proberen.
Het probleem is alleen dat veel mensen zeggen dat je het pas rond je 21ste moet doen en ik ben nu zelf 17. Daarom vroeg ik me af of het dom zou zijn om als ik eenmaal 18 ben(na nog een keer paddo's te hebben gedaan en als dat goed gegaan is) 50 microgram lsd te gaan nemen. Als ik over de drug lees klinkt het altijd heel mooi en als echt iets goeds voor mij, maar ik denk dat degenen hier, die wat meer ervaring hebben, beter weten of dit wel of niet handig is voor mij om te doen of dat ik gewoon nog een paar jaartjes moet wachten.
Bedankt voor alle zinnige antwoorden

Inhale

Bewuste gebruiker
Ik denk dat jij zelf dat toch beter kan beoordelen dan ons eigenlijk.
Ik weet niet precies waar je "bang" voor bent maar ik zou eerder aanraden te wachten met paddo gebruik dan met lsd. (als je niet meer dan 50 ug gaat nemen).

Fss

Newbie
Zou je van een halve portie paddo's dan sneller een bad trip krijgen dan 50 mcg lsd? En ik had nog een kleine vraag: is er een kans dat ik na de trip in een psychose terecht kom? Op een site zag ik dat dit kan gebeuren en dat is eigenlijk het enige waar ik nog bang voor ben (naast een bad trip natuurlijk, al verwacht ik dat niet, maar hoe erg dat ook is het gaat wel over, en ik zou er ook een tripsitter bij hebben dus uit het raam springen e.d. zal ook niet gaan) ik heb trouwens zelf nooit psychische problemen gehad en ook niemand in de familie.

tomz0r

Badass junkie
Een LSD-psychose is erg zeldzaam, met een geschatte incidentie van 8 op 10000 gebruikers (0.08%). Bijna alle gevallen van LSD-psychose treden op bij individuen die reeds een (pre)psychotische stoornis hadden vóór hun druggebruik. Het beeld dat iemand een keer LSD neemt en daarna permanent psychotisch of schizofreen wordt is dus onjuist.

Bron Jellinek :)

Voor een hevige bad-trip op 50 mics zou ik ook niet bang zijn. 50 mics stelt niet zoveel voor, helemaal niet vergeleken met en bakje paddo's.
Go with the flow :stoned:

azgaza

Badass junkie
Ik persoonlijk zou eerder een negatieve sfeer in de trip hebben bij een halve portie paddo´s dan bij 50 ug LSD, want vooral bij lage doseringen is LSD mentaal een erg vriendelijke stof. Verder is het percentage mensen dat een psychose kreeg van LSD extreem laag, zelfs iets lager dan het percentage mensen dat uberhaubt ooit een psychose krijgt, dus als je geen schizofrene mensen in je familie hebt is het risico eigenlijk uit te sluiten.
Ik vind 17 ook niet persé te jong, het zou kunnen dat je er te jong voor bent maar dat hoeft helemaal niet, ik was zelf namelijk 17 op mijn eerste LSD trip en dat was geweldig. Wachten tot je 18 bent kan natuurlijk geen kwaad en is voor de zekerheid ook geen slecht idee, maar als je paddo´s wel leuk vond zal LSD je waarschijnlijk zéker goed bevallen.

L

Lid 6909

Gast
Paddo's is mentaal veel moeilijker te sturen vind ik.

LSD is rustiger, ik heb ook 50mics genomen op mijn 17e, en is prima bevallen!

Veel plezier!

Fss

Newbie
bedankt voor alle antwoorden, ik heb mijn besluit genomen: als het allemaal lukt met regelen ga ik in de herfstvakantie 50 mics proberen. Er lijkt eigenlijk nog weinig op tegen te zijn en als dat bevalt probeer ik later nog wel een keer wat meer

TrippyShit

Badass junkie
50mics is idd rustiger dan paddo's. Ook dan een halve portie vind ik.
50mics lsd duren ook ongeveer even lang als een lange paddotrip. Zo'n 6uur ofzo.
ik nam op mijn 16e 50ug lsd. Ik had wel een week daarna 'last' van nahallucinaties maar dit schijnt vaker voor te komen de eerste keer.

Integenstelling tot paddo's kan je met lsd ook echt chillen. Gewoon zonder aan iets te denken van je visuals genieten enzo. Gewoon doen. zal je best bevallen.

Jeller

Badass junkie
50ug is idd niet veel.. je zal er wel wat van voelen en al visuals hebben enzo maar niet echt intens

Bovenaan