lsd vraagje

burnevil92

Belezen gebruiker
is het pas als je teveel lsd binnen hebt dat je kunt slecht gaan of ook met een kleinere dosis heb het nu al 4 x gedaan ben geen 1 x slecht gegaan mijn max was ook maar 1 volledige hoffman , ik wil vrijdag 1.25 a 1.5 proberen dat zal wel moeten lukken neen ?

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik ben een keer (slechts een uur) "slecht" gegaan op 70 microgram (note erbij dat ik over het algemeen zeer goed tegen tripmiddelen kan); Zeer overweldigend bombardement van dingen over mezelf die ik helemaal niet leuk vind en hoe ze ervaren worden door anderen (achteraf wat gehad, maar het was op het moment zelf verneukt). En super blije, chille trips gehad op 200-400 mics ook.

Dosis bepaalt alleen heftigheid van de trip.. fout gaan ligt eerder aan jezelf denk ik.

burnevil92

Belezen gebruiker
hislordship zei:
Fout gaan ligt idd aan jezelf en de omgeving waar je bent.

ik voel me perfect in orde maar ik denk dat als ik te hard ga trippen / hallucinaties ga krijgen dat ik bang ga krijgen...kan dit ?

SittaMan

Belezen gebruiker
burnevil92 zei:
hislordship zei:

ik voel me perfect in orde maar ik denk dat als ik te hard ga trippen / hallucinaties ga krijgen dat ik bang ga krijgen...kan dit ?
Als je er nog schrik van hebt, zou ik nog niet zoveel nemen... Heb er zelf geen ervaring mee, dus ik kan me hierin zeker vergissen.

Birdo

Experimenterende gebruiker
burnevil92 zei:
hislordship zei:

Ik persoonlijk ben nog nooit bad gegaan op hallucinaties,
ik weet ten slotte donders goed dat ik een middel neem dat je laat hallucineren =).

Tja, het lijkt me geen gekke verhoging van dosering wat je van plan bent,
en met 4x eerder ervaring lijkt het me geen onbekend terrein.
Dus als soort van antwoord op je vraag, het zal vast wel 'moeten lukken'
zoals je het zelf noemt in je eerste post.

Het is een lastige ( onmogelijke ) vraag om voor anderen te beantwoorden,
en elke trip is anders, en of je bad gaat of niet heeft zoals AT meestal niets
te maken met de dosering ( dit kent grenzen uiteraard ).

Het antwoord zal dan ook niet boven komen in een thread als deze,
en al zegt iemand 'ja, dat gaat lukken', dan geeft dat misschien een positieve vibe,
maar niemand kan het verloop van jou trip garanderen =).

Angramar Temenos

Badass junkie
Nooit gehallucineerd op LSD; Eerder zintuigelijke vervormingen, illusies, en invullingen van visuals die je zelf maakt.. draken en kaboutertjes ga je niet zien :P

Hislordship

Wijs gebruiker
Kabouters enzo ga je niet zien nee.
Schrikken van hallicuneren is niet erg onthoud gewoon dat het niet echt is en het je dus niks kan aan doen :P

Als je tog nog denkt bang te zijn voor een bad trip kanje beter wachten met trippen tot je 100% zeker van jezelf bent.

davy_xochi

Men mooiste trips op lsd waren degene waarbij ik eerst effe bad ging, om daarna nieuwe dingen over mezelf en de wereld rondom mij te leren kennen. Wat hielp, was soms een blaadje papier erbij nemen om m'n gedachten op te schrijven en te ordenen. :)

azgaza

Badass junkie
hislordship zei:

Ben ik het ook mee eens, nou ben ik nog nooit fout gegaan, maar ik kan met zekerheid stellen dat bijvoorbeeld mijn 200-300 ug trips net zo relaxed waren als veel van mijn 50-100 ug trips; en dat de 50-100 ug trips net zo veel awkward momenten hadden als de sterkere trips; alleen minder extreme visuals en het duurde korter.

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De ene keer ga ik fout op 100µg, de andere keer ga ik perfect op 200µg. Het heeft puur te maken met setting en state of mind. Ik ben er zelfs wel van overtuigd dat je op 50µg helemaal verkeerd kan gaan.

Voorbereiding is het halve werk.

L

Lid 6909

Gast
Angramar Temenos zei:
Nooit gehallucineerd op LSD; Eerder zintuigelijke vervormingen, illusies, en invullingen van visuals die je zelf maakt.. draken en kaboutertjes ga je niet zien :P

Wat niet gehallucineerd op LSD, hou toch op man!

Alles wat anders is dan normaal in je gezichtsveld komt door de LSD hoor, dan hallucineer je echt wel hoor.

Aalpoepert

Badass junkie
gNuxx zei:
Angramar Temenos zei:

Alles wat anders is dan normaal in je gezichtsveld komt door de LSD hoor, dan hallucineer je echt wel hoor.

Nou, dat noem ik eerder vervormingen, hallucinaties noem ik dingen die er niet zijn, zoals een glazen kabouter op een éénwieler.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Stighar zei:
gNuxx zei:
Angramar Temenos zei:

Nou, dat noem ik eerder vervormingen, hallucinaties noem ik dingen die er niet zijn, zoals een glazen kabouter op een éénwieler.

+1

Maar officieel is het volgens mij zo dat alles wat je anders ziet en beleefd hallucinaties genoemd worden. Meer een fout vant woordenboek dus.

Aalpoepert

Badass junkie
PepTalk zei:
+1

Maar officieel is het volgens mij zo dat alles wat je anders ziet en beleefd hallucinaties genoemd worden. Meer een fout vant woordenboek dus.

Officieel schmofficieel, een hallucinatie is iets dat je ziet wat er niet is, punt.

"Heuy ik zie een klok smelten!"
"Ja man je hallucineert!"
"Hoezo, is er geen klok dan?"

crocodile

Niks punt, een hallucinatie in de brede zin is een waarneming zonder een aanwezige prikkel. Een smeltende klok is een pseudohallucinatie.

L

Lid 6909

Gast
Stighar zei:
gNuxx zei:
Angramar Temenos zei:

Ja ga toch weg man, als ik niet hallucineer met LSD op ben jij mijn oma.
Al die kleuren/patronen etc etc, die zijn er echt niet hoor, ok de muur vervormd wel, maar de muur staat er nog, maar al die patronen OP de muur, die hallucineer je wel hoor!!! Ik bedoel als het uitgewerkt is kan ik ze echt niet meer terugvinden!!

Vaste klant

Bewuste gebruiker
gNuxx zei:
Stighar zei:
gNuxx zei:

Al die kleuren/patronen etc etc, die zijn er echt niet hoor, ok de muur vervormd wel, maar de muur staat er nog, maar al die patronen OP de muur, die hallucineer je wel hoor!!! Ik bedoel als het uitgewerkt is kan ik ze echt niet meer terugvinden!!

Ook maar een beetje hout op 't vuur gooien:
Wie zegt dat die patronen er niet zijn!? Dat wij ze in het dagelijks leven niet kunnen zien wil nog niet betekenen dat het bewezen is dat die patronen er niet zijn.. denk aan krachtvelden etc. Dus misschien hallucineer je door de LSD niet maar stel je je automatisch meer open voor dit soort dingen. Who knows :rolleyes:

Aalpoepert

Badass junkie
gNuxx zei:

Je ziet de kleuren intenser, en de patronen op de muur zijn eigenlijk vaak de hele tijd kopietjes van een gedeelte van de muur waar je op gefocussed bent.

En dan nog trek ik een dikke lijn tussen vervormingen van de realiteit en het zien van dingen/objecten/mensen die er niet zijn. Beiden hebben voor mij een heel andere staat van bewustzijn.

Vaste klant zei:
Ook maar een beetje hout op 't vuur gooien:
Wie zegt dat die patronen er niet zijn!? Dat wij ze in het dagelijks leven niet kunnen zin wil nog niet betekenen dat het bewezen is dat die patronen er niet zijn.. denk aan krachtvelden etc. Dus misschien hallucineer je door de LSD niet maar stel je je automatisch meer open voor dit soort dingen. Who knows :rolleyes:
En dit.

En je opa vindt ook dat ik gelijk heb. Luisteren naar oma dus :P

crocodile

gNuxx zei:

die kleuren en patronen zijn gewoon vervormingen van een bepaalde prikkel, zoals de echte patronen en kleuren van de muur. Geen echte hallucinaties dus. Je ziet niet opeens je oma staan op de muur.

L

Lid 6909

Gast
haha ja, maar ik bekijk het dan zo. alles wat ik niet zie als ik nuchter ben, en wel zie na in-name van een LSD zegel, hallucineer ik.

snap je nu wat ik bedoel?:tongueout:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
gNuxx zei:
haha ja, maar ik bekijk het dan zo. alles wat ik niet zie als ik nuchter ben, en wel zie na in-name van een LSD zegel, hallucineer ik.

Ik snap je wel, maar je zegt het gewoon verkeerd :P

Aalpoepert

Badass junkie
gNuxx zei:

Ik snap wat je bedoelt, maar in je vorige reactie kwam je zo opgefokt over ('ga toch weg man', 'dan ben je mijn oma' en veel uitroeptekens) dat ik je wel even moest plagen :wink:

Alsnog blijf ik bij mijn visie en houd ik verschil tussen verstoringen van de realiteit en dingen die er niet zijn. Jij mag er anders over denken, maar daar geef ik niet zo veel om :)

L

Lid 6909

Gast
Hoezo, wat is verkeerd?

Als ik er zo over denk, is dat toch niet verkeerd? :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
gNuxx zei:
Hoezo, wat is verkeerd?

Als ik er zo over denk, is dat toch niet verkeerd? :)

Nee sorry dat is waar, maar volgens de officiële termen en definitie van hallucineren wel.
Als jij het zo ziet is natuurlijk prima, het kan enkel wat verwarring in de communicatie opleveren, zoals nu dus:P

L

Lid 6909

Gast
Ja dat snap ik, maar er word wel vaker niet volgens de offciele betekenis van iets uitgegaan.

speed is officieel ook niet verslavend, maar kijk al die topics op df.

iig mooi dat we elkaar nu snappen, peaceeeeeeeeeee

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
gNuxx zei:
Ja dat snap ik, maar er word wel vaker niet volgens de offciele betekenis van iets uitgegaan.

Ik weet dat het heel offtopic is, maar hoe kom je er bij dat speed officieel niet verslavend is?
Over wiet weet ik dat sommige mensen denken/vinden/beweren enz. dat het niet verslavend is, maar over speed zal iedereen het toch wel eens zijn?? Ik zal is ff gaan searchen hier op het forum!

L

Lid 6909

Gast
PepTalk zei:
gNuxx zei:

Ik weet dat het heel offtopic is, maar hoe kom je er bij dat speed officieel niet verslavend is?
Over wiet weet ik dat sommige mensen denken/vinden/beweren enz. dat het niet verslavend is, maar over speed zal iedereen het toch wel eens zijn?? Ik zal is ff gaan searchen hier op het forum!

Het is officieel een feit, dat heb ik van een goeie vriendin die geneeskunde heeft gestudeerd, dat speed in je hersens niks veranderd zodat je het elke keer NODIG hebt, het is puur geestelijk verslavend, dus de mensen DENKEN dat ze verslaafd zijn, en zijn dan natuurlijk ook wel echt verslaafd, maar dit is puur geestelijk, en niet lichamelijk. De enigste drugs die lichamelijk verslavend zijn, zijn benzo's/ghb/heroine.

SittaMan

Belezen gebruiker
gNuxx zei:
PepTalk zei:
gNuxx zei:

Het is officieel een feit, dat heb ik van een goeie vriendin die geneeskunde heeft gestudeerd, dat speed in je hersens niks veranderd zodat je het elke keer NODIG hebt, het is puur geestelijk verslavend, dus de mensen DENKEN dat ze verslaafd zijn, en zijn dan natuurlijk ook wel echt verslaafd, maar dit is puur geestelijk, en niet lichamelijk. De enigste drugs die lichamelijk verslavend zijn, zijn benzo's/ghb/heroine.
En alcohol

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
gNuxx zei:
PepTalk zei:
gNuxx zei:

Dude, geestelijk of lichamelijk verslavend blijft verslavend.. :rolleyes:
Geestelijk lijkt mij persoonlijk moeilijker en moeilijker om van af te kicken.

Bij speed heb je opzich ook wel lichamelijke verslaving, ben je een dagelijkse gebruiker zul je in een week van onthouding echt niet veel energie hebben en kun je toch ook best ziek worden.

SittaMan

Belezen gebruiker
PepTalk zei:

Bij speed heb je opzich ook wel lichamelijke verslaving, ben je een dagelijkse gebruiker zul je in een week van onthouding echt niet veel energie hebben en kun je toch ook best ziek worden.
Dan ben je gewoon zó mentaal verslaaft dat je fysieke afkick verschijnselen gaat krijgen...
Ditzelfde geld voor cocaine, waarvan vele mensen denken dat het ook lichaamlijk verslavend is.

Edit:
Maargoed, dit gaat nogal hééél wat offtopic ;P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SittaMan zei:
PepTalk zei:

Dan ben je gewoon zó mentaal verslaaft dat je fysieke afkick verschijnselen gaat krijgen...
Ditzelfde geld voor cocaine, waarvan vele mensen denken dat het ook lichaamlijk verslavend is.

Edit:
Maargoed, dit gaat nogal hééél wat offtopic ;P

true, ,maar gnuxx zei dat het totaal niet verslavend is, terwijl hij toegeeft dat het wel geestelijke verslaving kan opleveren.. :rolleyes:

W.F.L.

Badass junkie
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat geestelijke verslaving inhoudt. Je hebt geen cravings en je hebt geen afkickverschijnselen. Wel is het zo dat iets dat leuk is, je meer wilt doen. Of je moet zelfdiscipline hebben en jezelf dat pleziertje kunnen onthouden. Sommige mensen vinden het echter zodanig leuk dat het obsessief wordt, en dan spreek je van een geestelijke verslaving.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
W.F.L. zei:
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat geestelijke verslaving inhoudt. Je hebt geen cravings en je hebt geen afkickverschijnselen. Wel is het zo dat iets dat leuk is, je meer wilt doen. Of je moet zelfdiscipline hebben en jezelf dat pleziertje kunnen onthouden. Sommige mensen vinden het echter zodanig leuk dat het obsessief wordt, en dan spreek je van een geestelijke verslaving.

Wikipedia ( niet erg betrouwbaar, i know) : 'Geestelijke verslaving betekent dat iemand een stof denkt nodig te hebben of denkt lekker te vinden en niet meer zonder kan.'

http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslaving ... _verslaafd

Niet meer zonder kan, ergens niet zonder kunnen wat drugs betreft is voor mij toch een duidelijk argument om van verslaving te spreken.

SittaMan

Belezen gebruiker
Geestelijke verslaving komt wanneer je genotscentrum in je hersenen word geprikkeld.
Dit kan ook bv door chocolade zijn, maar nooit zo fel als bij (andere) drug.
En, omdat je oerinstinkt (?) wilt dat je steeds wil blijven genieten, zal je dan 'geestelijk verslaafd' worden van die prikkel op je genotscentrum.

Genotscentrum wordt ook wel vaak beloningscentrum genoemt ;p

Bovenaan