Lsd vs paddo's

Discussie in 'LSD' gestart door Dolmalikbieber, 4 mei 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Hey

Ik vroeg me af wat de verschillen tussen paddos en lsd is kwa cev en oev

2. Het ziet er anders uit.

3. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Je schrijft het met andere letters.

En verder zou je eens kunnen zoeken op google naar dit soort basale vragen. Lees is op unity.nl bijvoorbeeld

grote verschillen

LSD duurt 2 keer zo lang
    Paddo's kunnen wat donkerder van aard zijn in hun trip.

4. Maar hij vraagt alleen naar de visuals.

5. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Owja :confused:

sorry zit niet op te letten.

Euhm ja zit verschil tussen maar kan het niet uitleggen. Ja kan wel maar word een heel wazig onsamenhangend verhaal.

6. ElvenSpice

ElvenSpice Donateur Tripreporter Donateur

Kort gezegd wat ik vaak teruglees:

LSD
    -Wordt vaak als synthetisch ervaren, dus visuals hebben ook een meer een artificeel tintje, met vaker het oog op de toekomst en ontwikkelende samenleving werkt.
    -Visuals hebben meer te maken met de directe omgeving
    -Vaak worden kleuren erg disco achtig ervaren
    -Vormen dus wat strakker

Paddo's
    -Soms wat donkerder/mystieker, visuals bevatten vaak symbolen of lijken te linken naar dingen die gebeurd zijn (verleden). Ik ervaar het vaker als, opnieuw verbonden worden met de oermens waar we vanaf komen, gepaard met rituele en dus die diepere betekenis.
    -Kleuren worden intenser, maar ik ervaar niet dat ze hele gekke andere kleuren aannemen. Omgevingslicht en kleur kan wel invloed hebben op door wat voor 'bril' je kijkt.
    -Vormen zijn erg vloeiend

Is natuurlijk open voor interpretatie dus een heel concrete definitie kan ik je niet geven.

7. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ben het toch wel heel erg eens met die omschrijving ElvenSpice.

8. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Wat maakt het verschil of je iets als "synthetisch" ervaart in? Hoe maak je eigenlijk onderscheid of iets synthetisch aanvoelt? en voelt iets dan synthetisch aan ten opzicht van ... ?

Ik kan me er wel wat bij voorstellen, want ik houd globaal minder van drugs in hun plantaardige vorm.

9. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Op een bepaalde manier hebben de visuals van beiden natuurlijk een hoop raakvlakken, maar er zitten zeker wel verschillen in.

LSD
    Visuals zijn wat strakker van aard, kleuren worden meer neon achtig, meer geometrie in de vormen van de visuals.

Paddo's
    Visuals zijn wat aardser, kleuren zijn wat warmer dan met LSD, ook hier is geometrie maar dan wat vloeiender.

Blijft redelijk subjectief allemaal uiteindelijk. Qua heftigheid van de visuals doen ze niet perse onder voor elkaar, maar er zitten zeker wel verschillen in. Vind het wel lastig uit te leggen aan iemand die geen ervaring met beiden middelen heeft.

10. Mindless

Voor mij voelt iets synthetisch aan als visuals en ook het gevoel wat ik bij een drug heb niet in harmonie lijkt te zijn met de natuur. Het strookt niet met elkaar. Bijvoorbeeld, wanneer visuals iets dat van nature organisch van vorm is steeds hoekig van vorm wil maken. In een boom steeds de takken hoeken van 90 graden zien maken is iets wat me hierbij te binnen schiet. En op het gebied van gevoel merken dat ik het steeds niet kan vinden: onrustig zijn, merken dat hoewel ik veel energie heb, deze energieën steeds in conflict zijn met elkaar. Het gevoel dat mijn lichaam deze stof uit zich wil werken.

Maar dit is inderdaad een heel subjectief iets.

11. Psychedelibee

Hoewel ik het met je eens ben dat LSD meer synthetisch vind aanvoelen dan paddo's, vind ik dit niet perse kenmerkend voor of iets synthetisch aanvoelt. Met paddo's heb ik veel meer het gevoel dat mijn lichaam er vanaf wilt dan met LSD. Waar ik dat nog extremer mee heb is met LSA zaadjes. Bij natuurlijke middelen heb ik soms veel meer het gevoel dat mijn lichaam vergiftigd is en toch voelen die voor mij natuurlijker aan.

12. mariocart

mariocart Experimenterende gebruiker

LSD:
    LSD laat mij hele strakke patronen zien. Zo zie ik allemaal geometrische patronen verschijnen. Ik zie takken groeien op de muur, als ik naar een bloem kijk zie ik hem helemaal tot leven komen (hij begint ineens te bloeien), als ik in de spiegel kijk zie ik mijn gezicht helemaal vervormen..LSD kan mij ook heel klein laten voelen doordat de muren groeien, waardoor ik soms wel een half uur bezig ben om van de trap af te komen. Ik zie alles verkleuren; dan zijn de muren weer geel, dan weer oranje, dan weer roze, dan weer rood, dan weer paars...

Magic mushrooms:
    Op paddo's word ik heel warrig. Paddo's vind ik veel zweveriger dan LSD. Op paddo's zie ik allemaal archetypische patronen verschijnen. Zo kan ik een indiaan zien verschijnen in de wolken, en op de stoeppad zie ik allemaal prachtige paarden verschijnen. Sneeuw kan plotseling paars kleuren. Mijn omgeving golft ook meer. Als ik lang genoeg ergens naar kijk zie ik dit helemaal vervormen, en ook hier zie ik allemaal archetypische patronen in groeien. Die patronen lijken ontzettend veel op de tekeningen die je op de muren in een piramide aantreft.

Als ik met LSD als doel heb om diep te reflecteren dan lukt dat. Onder invloed van paddo's raak ik snel afgeleid waardoor het niet mogelijk is om je op één ding te richten.

Verder is het helemaal afhankelijk van de persoon welk effect LSD of mushrooms op je heeft.

13. Mindless

Het is wel veel moeilijker, maar met volharding en meditatie is het mogelijk met paddo's/truffels. Eerst door de hel gaan en dan in de hemel belanden.

14. Tommie_K

Tommie_K Bewuste gebruiker Tripreporter

LSD is digitaal en paddo's zijn analoog.

15. Mindless

Zo zwart wit is het echt niet. :P

16. Tommie_K

Noem die tegenstelling maar zwart wit... Ik denk dat we moeten beginnen met te aanvaarden dat het wel wat ingewikkelder zit dan dat.

Ik zal proberen te illustreren wat ik bedoel, maar om niet te verzanden in veel te lange lappen tekst (reeel gevaar :mrgreen: ) moet ik korter door de bocht dan ik zou willen... bear with me. EN het is maar een interpretatie natuurlijk, geen waarheid ofzo.

Het analoge domein is er een van resolutieloos inzoomen en uitzoomen en oneindige fractaalpatronen, enzovoorts. Het digitale domein, daaronder verstaan we de granulaire synthese van werkeljkheid, of noem het microfragmenten die samen een overtuigende illusie vormen (waarbij ik illusie niet per se bedoel als tegenstrijdig aan de werkelijkheid, die tenslotte ook een illusoire aard heeft) waarvan de resolutie fijn genoeg is om niet direct waargenomen te worden en zo de illusie verstoren.

De scheiding tussen deze twee begrippen, die elkaar's tegenpolen heten te zijn (zwart-wit in jouw woorden) is in feite arbitrair, of op zijn minst zo plooibaar als een jong hondje. Neem het begrip tegenstelling zelf: Digitaal = binair = 0 of 1, yin of yang, zwart of wit. Hoe kan deze tegenstelling , die in feite niet meer is dan de notie "tegenstelling" dan een pootje zijn van een andere tegenstelling digitaal / analoog?

Oplossing: er is geen tegenstelling. Het is niet 0 of 1 maar 0 EN 1. Niet yin of yang, maar yin EN yang. Digitaal EN analoog. Tegenstrijdigheid is een schijn-issue, of liever gezegd een generator van valse dillemma's, die ontstaat als je de aard van iets wilt vatten of beschrijven - zelf onderdeel van uitmaakt. Of met je snufferd te dicht bovenop staat. En daar zijn doeltreffende middelen tegen...

Geconfronteerd met een vals dilemma, een onmogeljke kwestie of een eXclusive OR is het een kwestie van afstand en perspectief vergroten totdat de vermeende tegenstelling zijn ware aard prijs geeft en een paradox blijkt te zijn. Een simpel voorbeeld:

- De mens: "Het is licht of het is donker. Maar als het donker is, dan is het dus niet licht. Al dat bestaat, bestaat bij de gratie van zijn tegenovergestelde. Een protagopnist zonder antagonist is geen verhaal. Yin en Yang symboliseren dat.

- Dezelfde mens, vanaf de maan kijkend naar de Aarde waarvan hij eerst wel, maar nu geen deel meer uitmaakt: "Het is licht en het is donker. De begrippen zijn één, Yin en Yang symboliseert dat.

De werkelijkheid is niet enkel verzameling van tegenstellingen. Aan de basis van de werkelijkheid vind je een zelfreplicerende paradox, een omnidimensionale stroom van "samples" die zichzelf voortbrengen en ook al voortgebracht hebben. "Ex paradox paradox"...

Dus, los van het meer alledaagse verschillen tussen twee tripmiddelen die allebei in staat zijn om je een tipje van deze sluier op te lichten: zwart/wit is het niet.

En om af te sluiten met een glimp van de oneindigheid: als je van het bovenstaande zou kunnen aantonen dat het niet de werkelijkheid is, dan toon je daarmee tegelijk aan dat het dat wel is.

Paradoxale disclaimer: Ik lieg ALTIJD.

17. Trinity

Trinity Belezen gebruiker

Van het weekend eerste paddotrip gedaan (zie report). Gisteren ook LSD binnen gehad :grin:
    Dat ga ik binnenkort doen en zal verschil in ervaring hier delen.

18. Tommie_K

Da's zonde van je tijd denk ik hoor. Ik bedoel, niet om mezelf op de borst te kloppen, maar wat ik hierboven schreef dat laat denk ik niks te raden over. Ik liet het laatst aan iemand lezen en die zei "Tommie jongen, ik was wel benieuwd om eens LSD of paddo's te gebruiken, maar nu ik dit gelezen heb zie ik daar toch maar vanaf." Nou, dat is wel een groot compliment natuurlijk en tegelijk het bewijs dat ik niet alleen voldoende heb uitgelegd wat het verschil is maar ook uberhaupt sowieso dit en dat.

:kots: :rockband: <-- grappig dat ze een speciale GG Allin-smiley hebben bedacht. DF kent zijn klassiekers godverdomme.

19. Trinity

Trinity Belezen gebruiker

Dank, Tommy_K, voor je reactie. Vanzelfsprekend je mooie inhoudelijke verslag wel goed gelezen en in de kern (los van tripervaringen) ben ik het (als filosoof, wat ik ook nog ben) eens met je beschouwing op de werkeljjkheid. Ik benoem dat altijd als exclusief denken (óf het één...óf het ander) en inclusief denken (én het één...én het ander). Exclusief polariseert/divergeert, inclusief verbindt/convergeert.

Dit gezegd hebbende kan het geen kwaad van meerdere mensen ervaringen te horen (zie mijn boodschap hieronder), want de beleving van tripmiddelen is vooral heel persoonlijk én daarmee is alles dan ook weer waar :wink: :tearsofjoy:

20. ElvenSpice

ElvenSpice Donateur Tripreporter Donateur

Tommy_K wat bedoel je met analoog en digitaal (en microfragmenten)? Ik begrijp dat alles in evenwicht is omdat energie nooit verspilt kan worden en ook niet uit het niks manifesteerd. Wet van energie behoud. Dit maakt iedere actie in tijd (verplaatsing van energie) een directe dualiteit met het verleden en de toekomst. Waarbij wij de nadruk op de toekomst leggen omdat we een richtingen moeten kiezen, beide richtingen gaan vooruit voor zichzelf, de bewuste waarnemer is die er een term/concept aanbind.

Een heel simpel voorbeeld is een magneet. De magneet heeft twee polen, waarvan beide geen definitie hebben zonder dat wij er een label aanvast binden. Noord draait immer naar zuid en andersom, de afspraak die heeft vastgesteld dat alle magneten met een bepaalde pool naar de noordpool (magnetische zuidpool) draaien is dus maar een afspraak waar we in geloven terwijl het ook de andere richting op kon gaan. Deze afspraak heeft ook direct vastgesteld dat stroom van min naar plus stroomt terwijl dit net zo goed andersom kan. Door een pool een naam te geven, geef je de andere automatisch ook een naam. Het is een beetje zoals kwantum mechanica (waar ik jullie niet mee lastig ga vallen) waarbij het meten van de spin (up/down) het 'direct' het andere deelte zou benoemen.

Ik denk dat ik de eerste ben die dus niet geloofd in de 'spooky action over a distance' omdat het exact hetzelfde is als een magneet pool een label geven.
    Het probleem met de wetenschap is dat we de dualiteiten specifieke namen hebben gegeven terwijl ze in het echt ongedefineerd zijn en dus vanuit dat punt incorrect verder redeneren. Wat Mindless ook wel vaker zegt is dat als we al onze gedachten tot stilstand brengen er ook geen dualiteiten meer bestaan omdat het allemaal labels zijn. Je ziet het universum dan als een gebeurtenis zonder het in kleinere fragmenten te conceptualizeren en ervaart dus ook 'all is one' of je voelt dat je het universum bent.

Dit is zowel voor mij kwa ervaring op psychedelica het allermooiste als iets wat mij diepe inzichten geeft in logica maar ook gebeurtenissen en tijd zelf.
    En dan kom je natuurlijk weer terug, je ego wil zich weer uit fragmenten opbouwen en je staat weer in het heden dagelijkse leven. Ik vind dit ook prachtig aangezien we hier ons 'eigen' onderdeel kunnen bijdragen zolang we hier in deze vorm verblijven, maar wat mist is de erkenning of de kennis uberhaupt bij de hedendaagse samenleving en we soms lijden (?) onder al onze obsessieve bezigheden en we naar een utopie streven zonder echt in het nu te leven.

Het leven is een dualiteit, menselijk bewustzijn.
    Het universum is ongedefineerd en non-duaal op het grootste niveau. Als we uit een singulariteit zijn voort gekomen en zwarten gaten de afval eters zijn van dit universum kloppen de wiskundige modellen perfect. 0 delen door iets is ongedefineerd, wat ook belangrijk is als we in een toekomst geloven die nog niet vast staat, maar dus ook geen duidelijk begin hebben.

Ik hoop dat mensen dit een beetje kunnen volgen, zo niet kan ik zelf nog altijd dingen toelichten.

Tommie_K, je zit erg goed met dat Ying en Yang gebeuren, een van de beste concepten om dit te beschrijven. Als je die microfragmenten en digtiaal enzo wat kan toelichten zou dat erg fijn zijn!

21. Tommie_K

"Analog signals are continuously variable, both in the number of possible values of the signal at a given time, as well as in the number of points in the signal in a given period of time. However, digital signals are discrete in both of those respects – generally a finite sequence of integers."

Bron: wikipedia.

"het in kleinere fragmenten te conceptualizeren"

Bron: jouw reactie

Ik moet toegeven dat mijn oorspronkelijke reactie een bij elkaar geassocieerd bord word spaghetti is, gebracht met een air alsof het om feitelijke waarheden gaat. Maar het is eerder een soort gedicht. Dat associeren gaat ongeveer zo:

Wel of niet -> 0 of 1 -> Digitaal -> Discrete fragmenten -> Resolutie -> Resolutieloosheid -> Oneindig inzoomen -> Fractals -> Zichzelf bevattende figuren
    enzovoorts. En voor je het weet staat er een essay op papier en schijnt het ochtendzonnetje alweer door de gordijnen.

Dat een dilemma vaak een schijndilemma blijkt te zijn als je genoeg afstand neemt van het onderwerp is zo'n fijn stukje inzicht dat ik verkreeg tijdens het tripgebeuren. Maar van daar naar een zichzelf replicerende paradox als bouwsteen van de werkelijkheid is best een flinke stap.

Wat niet wegneemt dat ik het allemaal rete-interessant vindt en nieuwsgierig ben naar hoe je het leven ziet als een dualiteit en het universum als non-duaal. Is dat soms ook zo'n paradox?

En waarom wil je ons niet vermoeien met quantummechanica? Ik hou van onzin en flauwekul en ik heb wel eens het vermoeden dat de werkelijkheid samenhangt van onzin en flauwekul. Maar dat zou wel eens wishful thinking kunnen zijn, realiseer ik me.

Echter heb ik goede hoop dat een klein beetje kennis over quantumdeeltjes wel eens heel veel voldoening zou kunnen brengen. Wat ik erover hoor is altijd stukken maffer dan de thermodynamica enzovoorts, en alleen al de begrippen daar kan je gerust je band / electro-outfit naar vernoemen: "Fuzzy Logic", "Dark Matter", "The Identical Particles", "Probability Flux", fuck yeah, genoeg flauwekul om me in rond te wentelen.

Hoewel, goede hoop... Kennis is een ding, begrip is wat anders. Over dat laatste maak ik me wat meer zorgen, gezien het aantal keren dat ik al heb geprobeerd quantum mechanics for dummies-achtige artikelen door te worstelen.

22. UmbraVitae

UmbraVitae Experimenterende gebruiker

Mijn ervaringen:

Paddo's/truffs:
    -trips vaak ervaren als mysterieuzer en donkerder
    -enorm vieze smaak, is zeer persoonlijk, want een vriendin vond het meevallen
    -werd er vaak loom van, ogen toe en trip was vaak met gesloten ogen, minder visueel
    -vaak krampen (darmen/maag)
    -body high is pak minder aangenaam

LSD:
    -veel aangenamer om in te nemen (15-20min onder of op de tong laten sabbelen en inslikken) en geen vieze smaak
    -meer visuele effecten en zalige body high
    -energieker en meer euforisch
    -gevoel, geur en smaakbeleving is de max
    -pak minder last van maag en darmen
    -na de trip blijft het nog langere tijd lekker licht na-effecten

Mijn keuze gaat uiteraard naar LSD <3 :hearteyes:

23. cheiron

cheiron Bewuste gebruiker

Ik vraag me bij dit soort lijstjes altijd af of het niet ook veel te maken heeft met de mindset: omdat je weet dat je paddo's eet, en allerlei associaties hebt bij waar een paddo voor staat, wordt je trip natuurlijk ook al een bepaalde kant opgestuurd.

De vraag is of er inhoudelijk nog zoveel verschil in blijft zitten, wanneer je je psychedelicum dubbelblind zou krijgen toegediend... Veel hangt waarschijnlijk ook weer van de dosering af: als je een gemiddelde zegel met 75 ug gaat vergelijken met 3 gram paddo's , ja natuurlijk zijn er dan flinke verschillen...

Mensen spreken bijvoorbeeld over 'het gevoel vergiftigd te zijn': dit is een mooi voorbeeld van hoe subjectief dit is, aangezien je voor vergiftiging een hele goede maatstaf hebt, namelijk de verhouding tussen de effectieve dosis en de LD50. Met een ED:LD50 van 1:400 voor paddo's is het veel minder 'giftig' dan bijvoorbeeld koffie (1:100) of MDMA (1:10). De fysieke sensaties die je krijgt met psychedelische middelen zijn dus nooit een gevolg van vergiftigingsverschijnselen, maar het gevolg van een veranderde perceptie van je lijf + interpretatie van die perceptie.

24. Eik

Eik Belezen gebruiker

Hoi Cheiron,

Ik heb niet zoveel ervaring als enkele anderen hier (9 keer psilocybine en 2 keer LSD gedaan). Ik vond de verschillen echter wel heel duidelijk merkbaar en ik weet vrij zeker dat deze niet enkel toe te wijzen zijn aan bepaalde (voor)oordelen die je bij beide middelen hebt. Ik durf met een vrij grote mate van zekerheid te zeggen dat je bij een "blinde" dosering puur op basis van de effecten heel gemakkelijk kunt zeggen of je LSD of psilocybine in je lijf hebt.

Voor wat betreft het gevoel van vergiftigd zijn is het best mogelijk dat voorordelen een grotere rol spelen. Alhoewel ik ook hier vermoed dat het misschien gewoon te maken heeft met of mensen wel of niet misselijk worden van het stofje. Ik heb dat bij LSD nog niet gehad en bij psilocybine wel. Dit zou kunnen komen omdat ik LSD alleen nog maar in een relatief lage dosering heb gedaan. Ik weet niet hoe dit bij anderen is.

25. Mindless

Ik heb hetzelfde als Eik. Ruime ervaring met zowel LSD als psilocybine en voor mij hebben ze beide heel erg een eigen gevoel. Uiteraard zullen mijn verwachtingen hierin wel meespelen, maar bijvoorbeeld psilocybine heeft zo'n kenmerkend karakter, dat ik dat in de verste verten niet terug zie in LSD. Niet eens een heel klein beetje. Bij LSD is het echt mij met mijn diepste inzichten en subtiele eigenaardigheden. Psilocybine daarentegen is gewoon ongelofelijk alien en raar. Op de meest bijzondere prachtige manier bedoel ik dat, maar alsnog: vreselijk raar. :wink:

26. Psychedelibee

Het gevoel hebben dat je vergiftigd bent is natuurlijk ook iets heel anders dan daadwerkelijk vergiftigd zijn. Maar volgens was er ook niemand in dit topic die daadwerkelijk dacht vergiftigd te zijn, dus snap deze toevoeging niet helemaal.

Dat de verschillen tussen LSD en paddo's subjectief zijn ben ik zeker met je eens, maar ik weet ook vrijwel zeker dat ik LSD en psilo uit elkaar zou kunnen houden bij een dubbelblind studie.

27. cheiron

cheiron Bewuste gebruiker

Ik heb zelf veel meer ervaring met LSD dan met paddestoelen. Desondanks waren die ervaringen voor mij ook wel duidelijk anders. Het zijn ook andere stoffen, dus uiteindelijk ook niet heel vreemd dat ze anders werken. Toch vermoed ik dat er ook veel dingen te maken hebben met de verwachting. Zo heb ik bijvoorbeeld meerdere malen van mensen gehoord dat je met ayahuasca veel 'jungle' dingen zou zien, zoals slangen en panters. In de setting van de Santo Daime heb ik daar maar heel zelden mensen over gehoord; ik denk echt dat dat meer te maken heeft met het feit dat een setting in het oerwoud van brazilië, of zelfs in nederland met een "echte" sjamaan, dat soort associaties oproept.

Goed, mijn bedoeling is vooral om een nuance aan te brengen; een deel van het verschil zal vast van de stoffen komen, een deel van het verschil van de associaties die mensen hebben (paddestoelen zijn natuurlijk, LSD is chemisch, etc.). Ik denk eigenlijk ook wel dat iedereen hier die er even over nadenkt, het daarmee eens zal zijn, hoewel waarschijnlijk veel mensen alsnog de impact van de suggestie onderschatten ...

Ik noem het vooral omdat in mijn ervaring weinig mensen echt begrijpen hoe niet-giftig de meeste psychedelische stoffen zijn. Wat mij betreft zijn de woorden 'vergif' en LSD of paddestoelen in één zin sowieso niet helemaal met elkaar te rijmen :smile:

Laden...
Vergelijkbare Topics - Lsd paddo's
  1. Benzoboss
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    4.774
  2. omfg
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    7.142