1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Maagklachten en cannabis

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door VHB135, 23 sep 2015.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
  1. VHB135

VHB135 Newbie

Beste mensen,
    na maandenlange maagklachten (spasmen, kokhalzen, ... maar nooit echt braken) ben ik vandaag langs de dokter geweest voor een gastroscopie en echografie om te achterhalen wat het probleem is.
    Nu is het probleem volgens de dokter mijn chronisch cannabisgebruik, ik blow dagelijks (2-3 jointjes) en blijkbaar kan dit een aandoening aan de maag veroorzaken. Hij begon me dan anekdotes te vertellen over mensen die op de spoed binnenkwamen en niet konden stoppen met braken, ... Dit is de aandoening waarover ik ik het heb, ik heb de beginnende symptomen hiervan. http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... kpijn.html
    De dokter zei dat ik best onmiddelijk kon stoppen met blowen, maar ik wil dit niet. Minderen zie ik zeker zitten, want ik vind van mezelf dat ik echt wel te veel blow nu, maar volledig stoppen lijkt me maar niets. Als het gebruik niet meer chronisch is zou het probleem dan niet beteren?
    Ik vroeg me af of hier nog mensen zijn die hetzelfde probleem hebben gehad en wat hun oplossing ervoor was. Stoppen met blowen wil ik niet omdat ik het zeer aangenaam vind en ik niet zo'n geval ben dat door het blowen school niet afmaakt of zwaar in de problemen komt of iets dergelijk.
    Thanks for reading, alle hulp/advies is welkom :)

2. Jixx

Jixx Bewuste gebruiker

Ik vind het maar een vreemd verhaal. Heb het een tijdje geleden ook gelezen. Er staat volgens mij ook maar 1 artikel op internet daarover? Zelf blow ik nu 17 jaar chronisch (dagelijks) , en heb geen last van deze (braak) klachten. Ik kan je hier helaas niet echt antwoord op geven. Het verhaal is me bekend, maar in realiteit (al ken ik weinig chronische gebruikers) lijkt het me echter een zeldzaam iets.

Ik vind het gewoon raar dat er zo weinig informatie over op internet staat?
    Daarnaast zijn er volgens mij mensen die (medicinale) cannabis chronisch zijn gebruiken tegen misselijkheid klachten?

Voor mij is dit ook een vrij nieuw verhaal rondom chronisch gebruik van cannabis.

Hopelijk kunnen/gaan er meer chronische cannabis gebruikers hun ervaring delen op deze topic?

Rebell vindt dit leuk.
  3. Exceptional Insight

Exceptional Insight DF-koning Emeritus Mod

Beetje respectloos tegenover jezelf, vind je niet?

Guapo Temudgin vindt dit leuk.
  4. VHB135

VHB135 Newbie

Het is inderdaad een zeldzaam iets en gelukkig vallen de klachten voorlopig mee bij mij, ik heb nog nooit moeten braken erdoor bv. maar de dokter vertelde me over mensen die ongecontroleerd brakend de spoed werden binnengebracht en dat zoiets met mij kan gebeuren als ik blijf verder doen. Ik wil gewoon meer informatie hierover kunnen vinden maar er is inderdaad nog niet veel over bekend.
    vandaar hoop ik hier op het forum iemand te vinden die een gelijkaardig probleem heeft gehad en die me kan helpen een oplossing te vinden.
    en @Exceptional Insight, ik begrijp wel wat je bedoelt, maar voor mij is stoppen met blowen hetzelfde als een trappist liefhebber die nooit nog een biertje zou mogen drinken. Momenteel blow ik te veel, dus ik hoop gewoon dat als ik minder naar bv. enkel in het weekend dat het betert.

5. mikoz

mikoz Bewuste gebruiker

Erg naar dat je dit nu ervaart.. :(

Net als je dokter adviseer ik je simpelweg om te stoppen met blowen. Wat heb je liever? Wel blowen + misselijkheid, spasmen, kokhalzen (,braken).. of niet blowen en dan zonder de voorgenoemde verschijnselen. Het blijft je eigen keuze, maar als ik in je schoenen zou staan, had ik het al geweten.. :rolleyes:

6. VHB135

VHB135 Newbie

Het enige wat ik heb is 's ochtends spasmen, het braken/misselijkheid heb ik niet, kokhalzen amper. En ik blow elke dag. Als ik nu minder (en dat was ik al van plan) zou het toch kunnen dat het betert en de symptomen verdwijnen aangezien ze veroorzaakt worden door chronisch gebruik...
    Bedankt voor je advies, als minderen niet helpt stop ik sowieso, mijn gezondheid is me wel wat meer waard als een jointje :grin:

7. mikoz

mikoz Bewuste gebruiker

Je zou inderdaad kunnen proberen te minderen.
    Vind je het trouwens niet veel leuker om niet vaker dan een keer in de week te blowen? Dit maakt het toch veel specialer? Ikzelf blowde eerst ook dagelijks, maar momenteel ongeveer 1 keer in de week. Nu merk ik er tenminste echt wat van als ik blow haha :stoned:

8. Exceptional Insight

Exceptional Insight DF-koning Emeritus Mod

Stop er nou gewoon mee. Eigenwijs.

9. Marco T.

Marco T. Newbie

Waarom ga je naar een doktor als je er toch niet naar luistert? Ik heb namelijk zelf canabinoid hyperemeses en het is zeer zelfzaam. Dat artikel wat jij in dit verhaal hebt geplaatst klopt helemaal. Ik had altijd alle symptonen die erin beschreven staan. Ik heb dit vanaf mijn 17e gehad en het kwam ieder jaar terug. Soms wel 2x per jaar.. uit het niets begint het met buikpijn in de rechterzij wat met het uur heftiger word, totdat ik op een gegeven moment moet spugen en dat blijft dan zeker 4, 5 dagen aanhouden 24/7.. Ik krijg dan ook altijd meteen een verhoogd gevoel van dorst. (Polydipsie) waardoor je super veel drinkt en het meteen weer uitkotst. En dat dagen en nachten lang aan 1 stuk door. De pijn in de zij is het ergste, daar kan je niet door slapen en je weet van gekkigheid niet meer hoe je moet zitten of liggen. Ik sliep en at minstens een week totaal niks en viel altijd minstens 10 kilo af in die tijd. Door het niet eten en slapen raak je totaal gedesorienteerd en je raakt totaal verzwakt en uitgeput. En toch begon ik erna altijd weer wiet te roken. Al je zouten raken uit je lichaam waarvan kalium 1 van de belangrijkste is. Eind 2015 gestopt met sigaretten, maar bleef elke dag wiet roken. In 2016 ben ik 3x in een paar maanden weer zo doodziek geweest. En begin september kreeg ik het weer. En ik wist meteen dat ik minstens 2 weken doodziek was en dezelfde cyclus weer begon. Dit x was het zo extreem dat ik ben omgekiept door hartritmestoornissen. Voor de duizendeste x naar de huisarts die nooit een verband wist te leggen met wiet, maar na een bloedafname zag hij dat het bloed niet goed was en ik naar het ziekenhuis moest. Ik was enigzins blij want eindelijk werd ik eens onderzocht. Na 4 uur in het ziekenhuis te hebben gezeten, bloedafnames etc belandde ik op de intensive care met hartbewaking waar ik 3 dagen gelegen heb. De artsen vertelden me dat ik de diagnose canabinoid hyperemeses had. Ik ging ook 20x per dag onder de douche omdat dat de pijn verlichtte. Beetje junkachtig. Ik had uiteindelijk longonsteking, een uitgedroogde galblaas en mijn kaliumgehalte was zo laag, dat als ik nog een paar dagen langer gewacht had, dat het heel slecht was afgelopen met me. Ik had uiteindelijk 3 weken niet gegeten en geslapen( en nee dit is echt geen onzin ) was 16 kilo afgevallen en totaal verward. Door het niet slapen belandde ik in een manie, google de symptonen maar hiervan en heb ik hiervan zeker 6 maanden moeten revalideren voordat ik eens fatsoenlijk kon slapen en weer eens echt mezelf was. Voor mij nooit meer een joint, dit gun ik niemand.

10. Lianne

Lianne Newbie

Ik ben een maand geleden met dit syndroom geconstateerd. Gelijk gestopt want ze waarschuwde ook voor de kans op accute nierfalen. Nou heb ik er wel echt moeite mee omdat de mensen om mij heen wel nog dagelijks flink wat afroken. Heeft er iemand ervaring met dit syndroom en recreatief gebruik (1 keer in de maand bijv.). Ik kan daar namelijk niks over vinden of het dan ook nog gelijk terugkomt.

Overigens had ik ook geen behoefte aan de hete douches/baden. Ik stond nog steeds kotsend 's ochtends onder de douche maar schijnbaar hebben veel mensen met chs hier wel baat bij.

Misschien moet ik zelf maar een onderzoek gaan starten haha.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Maagklachten cannabis
  1. Gabbertje
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    1.220
  2. Gabbertje
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    2.549