Maak je eigen vaporizer

hypersnap

Bewuste gebruiker

Vanavond eens testen als ik thuis ben van me werk :wink:

Doerak

Bewuste gebruiker
Zelfde methode als beschreven in dit filmpje:
http://www.waytoomany.com/vids/weed/homemadevap.php

Ik heb zelf zo'n lightbulb vaporizer gemaakt om DMT uit te roken. Eerst een kleine 50W lamp geprobeerd om te proberen. Na 2 keer heb ik me gewaagd aan de grootste lamp die ik kon vinden bij de Hema. Het is een 60W sfeerverlichting lamp die aan de binnenkant gecoat was met wit poeder. Doordat het ding zo groot is is de damp minder dicht en is het fijner voor de longen.

Let bij het kopen van de lamp wel goed op. Veel van de gloeilampen die in Nederland te koop zijn zijn niet gecoat aan de binnenkant, maar een soort van geschuurd/gezandstraald. Er valt dan dus niks weg te poetsen. De lamp blijft ondoorzichtig en niet erg handig om uit te roken.

Als je zeker wilt zijn van een cleane lamp kun je ze gerust uitkoken. De lampen kunnen vele honderden graden aan dus ook zeker kokend water. Zo niet, dan heb je de lamp teveel beschadigd bij het uithollen en was de lamp sowieso niet meer geschikt. Het is dus ook een goede test.

Wacky

Badass junkie
Hoe belangrijk is de temperatuur bij het verdampen ?

Is de efficientie niet veel kleiner wanneer je het met een zo ongecontroleerde temperatuur doet dat je veel meer wiet nodig hebt voor hetzelfde effect ?

Doerak

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Hoe belangrijk is de temperatuur bij het verdampen ?

Is de efficientie niet veel kleiner wanneer je het met een zo ongecontroleerde temperatuur doet dat je veel meer wiet nodig hebt voor hetzelfde effect ?
De temperatuur is best belangrijk voor wiet. Een te hoge temperatuur zorgt ervoor dat de wiet alsnog verbrandt. Je bent dan dus niet aan het vaporizen. Bij een te lage temperatuur verdampt de THC niet en werkt het dus niet.

Je hebt bij vaporizen niet meer wiet nodig. In tegendeel! Je moet het voorzichtig doen en met zo'n lighbulb vaporizer is het best lastig, maar je krijgt er wel handigheid in. Ik gebruik mijn vaporizer alleen voor DMT, want met wiet vind ik het teveel gedoe. Bovendien hou ik van het atoma van wiet en rook ik het veel liever door een bong.

hypersnap

Bewuste gebruiker
Als je het dan met zo'n lightbulb doet, wat moet dan de afstand zijn van je vuur en van de lightbulb?

Doerak

Bewuste gebruiker
hypersnap zei:
Als je het dan met zo'n lightbulb doet, wat moet dan de afstand zijn van je vuur en van de lightbulb?
Hangt van het te vaporizen goedje af, het type aansteker (benzine, gas, torch of normaal) en de grootte van de vlam. Bij een normale aansteker met een medium vlam hou je je aansteker op 1,5 ~ 2,5 cm afstand voor wiet.

Dissonant

Bewuste gebruiker
Ik heb dat ook eens gemaakt maar het is echt een onnauwkeurig geklooi en de helft van de tijd verbrand mijn wiet toch.

Het verschil tussen vappen en verbranden is veel te klein

Wacky

Badass junkie
damn, is nog best lastig. Zit zit een heel glazen binnenwerk in waardoor heel de lamp kapot gaat als ik dat eruit haal. Gelukkig heb ik nog een stuk of 10 lampen op voorraad om te verprutsen :)

Doerak

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
damn, is nog best lastig. Zit zit een heel glazen binnenwerk in waardoor heel de lamp kapot gaat als ik dat eruit haal. Gelukkig heb ik nog een stuk of 10 lampen op voorraad om te verprutsen :)
Je hebt echt een priem nodig. Dat is vrijwel alles wat ik gebruik. En een tang om het metalen pinnetje van de fitting eruit te slopen. Als je eenmaal in de lamp kunt kun je voorzichtig (niet te voorzichtig..) kracht uitoefenen op het glazen binnenwerk. Dit kan best gevaarlijk zijn als je het niet vaker hebt gedaan. Als je te hard drukt ga je niet alleen door het binnen glaswerk, maar door de hele lamp... Als je met je andere hand de lamp vast hebt kun je dan dus glas uit je hand gaan pulken. Gebruik iets van een handschoen om je hand te beschermen.

Wacky

Badass junkie
Doerak zei:
Wacky zei:
Je hebt echt een priem nodig. Dat is vrijwel alles wat ik gebruik. En een tang om het metalen pinnetje van de fitting eruit te slopen. Als je eenmaal in de lamp kunt kun je voorzichtig (niet te voorzichtig..) kracht uitoefenen op het glazen binnenwerk. Dit kan best gevaarlijk zijn als je het niet vaker hebt gedaan. Als je te hard drukt ga je niet alleen door het binnen glaswerk, maar door de hele lamp... Als je met je andere hand de lamp vast hebt kun je dan dus glas uit je hand gaan pulken. Gebruik iets van een handschoen om je hand te beschermen.

Het is inmiddels gelukt met een schaar en een ijzerzaag, maar het resultaat van het verdampen heb ik nog even niet over naar huis geschreven. Maar misschien baart oefening nog wat kunst. :)

Hoe hoort de wiet er uit te zien nadat de thc eruit is gedampt ?
nog steeds groen ?

Het ziet er nu ongeveer bruin uit als de brokjes shag uit een cigaret.

hypersnap

Bewuste gebruiker
Zo moet het ook :) niet zwart maar wat bruin. Ik moet zeggen dat vapen me véél beter afgaat en dat kriebelend gevoel in de keel is ook best fijn :P Alleen begrijp ik niet wanneer ik men rook weer wil uitblazen, er geen rook uit men mond komt :confused:

Doerak

Bewuste gebruiker
hypersnap zei:
Zo moet het ook :) niet zwart maar wat bruin. Ik moet zeggen dat vapen me véél beter afgaat en dat kriebelend gevoel in de keel is ook best fijn :P Alleen begrijp ik niet wanneer ik men rook weer wil uitblazen, er geen rook uit men mond komt :confused:
De rook die je normaal uitblaast bevat een deel van de THC en de eindproducten van de volledige verbranding van de inhoud van de joint (CO2, CO en andere kankerverwekkende stoffen). Bij vaporizen rook je (als je het goed doet) pure THC (en een heel klein beetje overige alkaloiden). De THC blijft achter in je longen dus je blaast niks zichtbaars uit.

hypersnap

Bewuste gebruiker
Doerak zei:
hypersnap zei:
De rook die je normaal uitblaast bevat een deel van de THC en de eindproducten van de volledige verbranding van de inhoud van de joint (CO2, CO en andere kankerverwekkende stoffen). Bij vaporizen rook je (als je het goed doet) pure THC (en een heel klein beetje overige alkaloiden). De THC blijft achter in je longen dus je blaast niks zichtbaars uit.

Conclusie: Het werkte :wink:

Doerak

Bewuste gebruiker
Delirium zei:
Lightbulb vaporizers zijn op een gegeven moment echt op. Zowel de binnenkant als de buitenkant zitten dan onder de koolstof en het word me dan allemaal te junky. Je ziet ook niet meer wat je aan het doen bent dus echt handig werkt het niet. 14 euro voor een wegwerpvaporizer vind ik teveel. Bovendien is de lamp die ik gebruikt heb veel groter en is de rook daardoor minder dicht en dus fijner om te roken. Het ding kostte een euro of 5. Als je goedkope lampen gebruikt kan het voor de helft.

hypersnap

Bewuste gebruiker
Je vap kan je ook perfect doorgeven hoor :) En ik was ervan verschoten hoe weinig je nodig hebt om een scheef effect te krijge :P

Doerak

Bewuste gebruiker
hypersnap zei:
Je vap kan je ook perfect doorgeven hoor :) En ik was ervan verschoten hoe weinig je nodig hebt om een scheef effect te krijge :P
Precies. Je rookt heel puur en het komt veel snel op. Je hebt ook beduidend minder nodig. Dat is ook logisch, want in een joint rook je niet alle THC op. Zeker als je hasj rookt. Volgens meneer Baard (www.bakkenmetbaard.nl) rook je slechts 60% van de THC in een hasj-joint.

Bovenaan