• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Maakt dit zo veel uit?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

GroteOgen

Newbie
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik had eens een vraagje. Vorige week zaterdag heb ik voor de eerste keer XTC gebruikt, dat vond ik wel erg leuk. Ik hem een kwartje genomen dat overeen komt met 62mg mdma. Nu is er deze zaterdag iets leuks te doen waar ik ook XTC wil gaan gebruiken. Ik weet dat er normaal 6 weken tussen moet zitten maar het is eigenlijk vervelend dat dit evenement nu net is. Zou het erg zijn om dit weekend nog eens een kwartje te gebruiken? Gaat het nog leuk zijn of ga ik er bijna niets aan hebben en niet waard zijn? Als ik zou gebruiken dit weekend zou ik zeker daarna heel lang weer wachten voor weer te gebruiken, maar denk je dat een keertje de regel overtreden erg en niet leuk gaat zijn?

dankjewel,

heyol

Belezen gebruiker
Als het echt voor 1x een weekend achter elkaar is, en echt maar 1 kwartje (wat voor jou pil 60g) is, kan het niet zo’n kwaad... Omdat het zo’n lage dosis is.

Ga je er echter een gewoonte van maken verkloot je de leuke drug voor jezelf en zal de drug jou ook verkloten (slecht geheugen enzo).

xtc tast chemicalien zoals Serotone aan in je hersenen. Deze hebben een lange tijd nodig om terug normaal te worden. Dus pas op.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik had eens een vraagje. Vorige week zaterdag heb ik voor de eerste keer XTC gebruikt, dat vond ik wel erg leuk. Ik hem een kwartje genomen dat overeen komt met 62mg mdma. Nu is er deze zaterdag iets leuks te doen waar ik ook XTC wil gaan gebruiken. Ik weet dat er normaal 6 weken tussen moet zitten maar het is eigenlijk vervelend dat dit evenement nu net is. Zou het erg zijn om dit weekend nog eens een kwartje te gebruiken? Gaat het nog leuk zijn of ga ik er bijna niets aan hebben en niet waard zijn? Als ik zou gebruiken dit weekend zou ik zeker daarna heel lang weer wachten voor weer te gebruiken, maar denk je dat een keertje de regel overtreden erg en niet leuk gaat zijn?

dankjewel,
6 weken is wel aan de lage kant. Er wordt geadviseerd minimaal 2 maanden en liever 3 maanden tussen je mdma gebruik te houden. Je serotonine is wel sneller weer gevuld maar het gaat erom dat je je receptoren laat herstellen. 2 week achter elkaar gebruiken laat de receptoren niet herstellen.

Je kan het doen, het zal vast leuk zijn maar toch adviseer je toch om het niet doen. Als je nu namelijk begint met te korte pauzes dan wordt het alleen maar makkelijker om weer te doen in de toekomst. Met alle gevolgen van dien.

GroteOgen

Newbie
6 weken is wel aan de lage kant. Er wordt geadviseerd minimaal 2 maanden en liever 3 maanden tussen je mdma gebruik te houden. Je serotonine is wel sneller weer gevuld maar het gaat erom dat je je receptoren laat herstellen. 2 week achter elkaar gebruiken laat de receptoren niet herstellen.

Je kan het doen, het zal vast leuk zijn maar toch adviseer je toch om het niet doen. Als je nu namelijk begint met te korte pauzes dan wordt het alleen maar makkelijker om weer te doen in de toekomst. Met alle gevolgen van dien.
dankjewel voor de reactie. zoals ik dus zei ik zou wel graag gaan gebruiken maar ik wil dat het fijn blijft. En ik was van plan, ALS ik het zou doen, zou ik dan wel zeker na dit weekend minstens 3 of misschien wel 4 maanden wachten. Dus ik kan het wel gebruiken en het gaat nog leuk zijn, maar ik moet gewoon oppassen dat ik het zeker niet weer op korte pauzes ga doen.

bedankt,

Ganggang💯

Wijs gebruiker
dankjewel voor de reactie. zoals ik dus zei ik zou wel graag gaan gebruiken maar ik wil dat het fijn blijft. En ik was van plan, ALS ik het zou doen, zou ik dan wel zeker na dit weekend minstens 3 of misschien wel 4 maanden wachten. Dus ik kan het wel gebruiken en het gaat nog leuk zijn, maar ik moet gewoon oppassen dat ik het zeker niet weer op korte pauzes ga doen.

bedankt,
Daar komt het wel op neer. Alleen zou ik het niet doen als ik jou was. Het probleem is (voor mij in ieder geval) dat er elke week wel iets leuks te doen waar ik mdma kan gebruiken. Zo blijf je bezig

De Dunne

DF-koning
Hoi, lees dit even aandachtig door. Staan goede tips in!

gomega

Belezen gebruiker
Ik zou het eerlijk gezegd niet doen als ik jou was. Als je nu, na het één keer gebruikt te hebben, al begint met het negeren van de 3 maanden regel, dan is de kans groot dat je je daar in het vervolg ook minder makkelijk aan gaat houden. Zoals benzzzy ook al zegt, er is elk weekend wel wat leuks te doen en dan blijf je maar aan de gang.

Voor de meeste serotonerge drugs zou het nog niet per se een ramp zijn, maar een van de metabolieten van MDMA inhibeert de productie van serotonine, waardoor het bij MDMA een stuk langer duurt voordat je serotonine voorraad weer is aangevuld. Dat is ook een van de redenen waardoor je bij MDMA makkelijker last van een kater of dinsdag-dip krijgt dan van andere entactogenen zoals bijvoorbeeld mephedrone.

benzzzy

Badass junkie
Mdma zorgt er idd voor dat tryptophan minder makkelijk omgezet word naar 5htp die stap is nodig voor de productie van serotonine.

Je zou eventueel bij de smartshop een potje 5htp kunnen hallen en hier me sumplimenteren als ze het hebben vraag dan ook gelijk voor NAC dit schijnt neuroprotectief te werken met middelen als mdma en het potentieerd het enigsinds wat goed is gezien een lagere dosering ook betekent dat er minder neurotoxische metabolieten worden gevormd.

Wel heel goed opletten de 5htp niet tekort op de mdma of te vroeg voor de. Mdma. Te nemen gezien dit en het effect kan dempen en mogelijk serotonine syndroom zou kunnen veroorzaken.

Hier hoef je je haast geen zorgen over te maken als je er genoeg tijd tussen laat.

De 5htp zal de comedown een heel stuk aangenamer maken en ervoor zorgen dat er wat serotonine aanwezig is voor de 2e roll.

Wees wel voorzichtig als je er toch voor kiest om te preloaden met 5htp gezien dit mogelijk gevaarlijk kan zijn met de verkeerde timing.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Mdma zorgt er idd voor dat tryptophan minder makkelijk omgezet word naar 5htp die stap is nodig voor de productie van serotonine.

Je zou eventueel bij de smartshop een potje 5htp kunnen hallen en hier me sumplimenteren als ze het hebben vraag dan ook gelijk voor NAC dit schijnt neuroprotectief te werken met middelen als mdma en het potentieerd het enigsinds wat goed is gezien een lagere dosering ook betekent dat er minder neurotoxische metabolieten worden gevormd.

Wel heel goed opletten de 5htp niet tekort op de mdma of te vroeg voor de. Mdma. Te nemen gezien dit en het effect kan dempen en mogelijk serotonine syndroom zou kunnen veroorzaken.

Hier hoef je je haast geen zorgen over te maken als je er genoeg tijd tussen laat.

De 5htp zal de comedown een heel stuk aangenamer maken en ervoor zorgen dat er wat serotonine aanwezig is voor de 2e roll.

Wees wel voorzichtig als je er toch voor kiest om te preloaden met 5htp gezien dit mogelijk gevaarlijk kan zijn met de verkeerde timing.
Ik denk dat voor iemand die vorige week voor het eerst xtc heeft geprobeerd dit wel een beetje overkill is.

MDMAZING

Badass junkie
Lekker niet doen. Je hersennen gaan niet blij worden, en jij ook niet als die kater/dip komt. En je hebt kans dat het minder werkt dan de eerste keer. Ga er ook maar niet vanuit dat het zo tering goed voelt als de eerste keer.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan