• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Magic truffel trip 15gr tampanensis

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Angie2021

Newbie
Trip report zondag 21 februari 2021

V – 44 – 66kg – 15 gr tampanensis

Vorige week heb ik voor het eerst truffels geprobeerd met mijn vriend en een vriendin.
Met z'n 3-en hebben we 30 gr tampanensis thee gedeeld.
Omdat het een klein beetje tegenviel, besloten mijn vriend en ik om dit weekend een volle portie te proberen. De setting een beetje veranderd, namelijk samen op de bank onder een dekentje en ogen dicht en zien wat er allemaal voorbij gaat komen.

Ik heb vroeger wel een aantal keer lsd geprobeerd. Dat was wel een vette ervaring, veel visuals/ hallucinaties van kabouters en insecten en heel veel lachen. Het was een op een tranceparty, dus ik heb verder alleen maar gedanst. Ik heb begrepen dat truffels en paddos' plantmedicijnen genoemd worden en een andere ervaring geven dan het synthetische spul, dus mijn verwachtingen zijn hoog.

We hebben een landal huisje geboekt met een sauna, we zijn al erg chill, in de ochtend begonnen met yoga/ hardlopen/ sauna/ boswandeling en om 14:30u tea time.
Ongeveer 20 minuten na het theetje begint het feest. Tintelingen, zwaar hoofd, caleidoscopische effecten. Maar ook misselijkheid, net als de vorige keer. Deze keer was het wat heftiger. Het is een soort zeeziek, omdat ik letterlijk het gevoel heb dat ik in een achtbaan zit die geen pauze momentje heeft. Ik probeer het maar over me heen te laten komen en weet dat het wel minder gaat worden ooit.

De visuals zijn prachtig, veel kronkelende mandala’s, flitsende landschappen, beelden die in positief/ negatief om en om flitsen. Gezichten die oneindig ronddraaien en een imprint achterlaten die dan langzaam wegdruipen.
Ja wel cool, net als die psychedelische youtube filmpjes, maar dan in mijn hoofd.

Na een tijdje herken ik de golven, elke golf begint met een vlaag van misselijkheid waarna ik in een trechter (doet me denken aan het tikibad) gezogen wordt die steeds harder rond tolt en dan komen er weer allemaal beelden voorbij die beïnvloed worden door het nummer dat op dat moment speelt op spotify.
Ik heb de radiozender van Coalescence opstaan en dat is een goede keuze.

Na een half uur moet ik plassen. Ik zweef van de bank en tol rond in de gang. Evenwicht bewaren is wel een dingetje. De afstand van de muren en het toilet inschatten is lastig omdat ze niet stilstaan. Op het toilet maak ik een pirouette en probeer zo mijn kont in het midden van de toiletbril te mikken, dat lukt. Ik ben blij dat ik niet op een feestje ben.
Ik zweef en tol terug naar de bank mijn vriend en het warme dekentje. Ik heb het gevoel dat ik het steenkoud heb, maar of dat echt zo is weet ik eigenlijk niet omdat ik een afstand voel tot mijn lichaam.
Ook moet ik ontzettend veel gapen en rek ik me steeds uit om meer te ontspannen. Mijn stijve nek blijft helaas gedurende de hele trip stijf aanvoelen.

Het is lastig om tijdens de trip te focussen op iets, mijn gedachten gaan van hot naar her. Er komen wel veel herinneringen voorbij waaronder een ex van 25 jr geleden. Ik dacht nog, wat moet hij nou weer hier. En tegelijkertijd voel ik ontzettend veel liefde voor hem. Nu is dat een ex die me veel pijn heeft gedaan, het was een bad boy en zou in de gevangenis moeten zitten voor alles wat hij gedaan heeft. Maar toch was er die liefde. Ergens buiten deze wereld kennen we elkaar al langer en dat is de wereld waar alleen liefde bestaat.
Goed, deze visie/ overtuiging heb ik al langer en het was mooi om even te voelen, maar niet de spirituele openbaring waar ik op gehoopt had.
We gaan verder, misschien is er nog meer informatie over andere exen. Even checken, andere ex, nehh, geen liefde, blijft gewoon een eikel. Ok, moving on. Ik laat de exen links liggen.

Ik zie mijn huidige liefde voor me, mijn partner waar ik al 11 jaar mee samen ben. De vorige trip zag ik hoe onze energie met elkaar verbonden is op een hele grappige plagerige manier. Zo zie ik onze relatie ook. Alles kan gezegd worden en we nemen elkaar graag in de maling. Dit keer zag ik hoe vertedert hij naar me kijkt als ik weer eens stoer loop te doen of aan het overdrijven ben. Zo stoer ben ik namelijk niet en dat vindt hij dan alleen maar schattig. Dit is een blijvertje, mijn grote liefde.

Ondertussen lijkt het alsof ik elk half uur moet plassen, wat best irritant is om mezelf steeds te torpederen in het midden van het toilet. Maar het gaat goed. Mijn pupillen zijn zo groot dat er bijna geen blauw meer zichtbaar is.
De mooie beelden en trippy youtube filmpjes blijven maar doorgaan in mijn hoofd.

Dan wordt de trip heel vergelijkbaar met vroeger toen ik nog veel xtc nam en ging afteren met meer pillen en jointjes. Precies hetzelfde effect kreeg ik. Een aantal beelden kwamen steeds weer voorbij die ik herkende van toen. Eén daarvan was het hoofd van Noraly Beyer die steeds het woord ‘Nicaragua’ zegt. Ik vind het irritant worden en merk dat de golven steeds minder heftig worden. Het is pas 16:45 en het begint nu al uit te werken denk ik. De misselijkheid is trouwens elke golf gebleven en die misselijkheid komt nu weer wat meer op de voorgrond.

Ik maak een nespresso, die smaakt niet zo lekker en ik ga weer liggen. We liggen inmiddels op een matrasje in de woonkamer, dat ligt toch wat comfortabeler dan de bank en ik word me een partij geil. Ik zeg dat tegen mijn vriend en hij zegt, ja nu word ik ook geil. Ik overweeg om seks te hebben, maar bedenk me dan dat ik seks op drugs niet zo tof vind.

Dan krijg ik trek en ga lopen snaaien terwijl de wereld nog aan het kronkelen is en de muren nog niet hebben besloten op welke afstand ze willen blijven. Ook weet mijn hand niet of die nu heel dik wil zijn of heel lang en dun.
Ik heb er verder geen oordeel over, het is gewoon een effect van de truffels denk ik maar.

Er komt toch weer een beetje een gevoel van niet waargemaakte verwachtingen. Is dit het nu? Wat is hier nu zo spiritueel aan?
Het blijven toch gewoon drugs? Of ben ik zo verpest door al die drugs van vroeger dat ik het niet eens zou kunnen herkennen als iets spiritueels?
Vroeger vond ik xtc helemaal the bomb, wat een liefde voelde ik, mijn hart barstte uit elkaar, iedereen was lief en aardig, de wereld was mooi. Alleen, zou ik die lieve mensen overdag op straat tegenkomen dan herkende ik ze niet eens. Het was hartstikke nep, het kwam door de drugs. En daarbij heb je daarna een kater die naarmate je ouder wordt steeds langer duurt.

Dat is dan wel het voordeel van de truffels, absoluut geen kater, ik kan gewoon eten en goed slapen en normaal functioneren.
Ik ben er nog niet over uit wat het me zou kunnen brengen. De afgelopen week had ik wel een idee dat er iets anders was na de eerste trip, ik was wat rustiger in mijn hoofd. Ik ben benieuwd hoe het deze komende dagen/ weken gaat.
Ik denk niet dat ik nóg meer zou willen nemen de volgende keer, meer is niet altijd beter en dan kan ik waarschijnlijk een stuk slechter mikken op het toilet?

We hebben om 19u nog lekker een sauna genomen en gedoucht en toen zo’n corny Amerikaanse comedy gekeken die toch wel grappig was en om 23u gaan slapen.

Zijn er ervaren truffel trippers die misschien wat advies hebben om er meer uit te halen de volgende keer? Ik hoor het graag!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
We liggen inmiddels op een matrasje in de woonkamer, dat ligt toch wat comfortabeler dan de bank en ik word me een partij geil. Ik zeg dat tegen mijn vriend en hij zegt, ja nu word ik ook geil. Ik overweeg om seks te hebben, maar bedenk me dan dat ik seks op drugs niet zo tof vind.
Wat een rotstreek... Beetje opgeilen en dan toch maar niet...

:wink:

Er komt toch weer een beetje een gevoel van niet waargemaakte verwachtingen. Is dit het nu? Wat is hier nu zo spiritueel aan?
Het blijven toch gewoon drugs? Of ben ik zo verpest door al die drugs van vroeger dat ik het niet eens zou kunnen herkennen als iets spiritueels?
Vroeger vond ik xtc helemaal the bomb, wat een liefde voelde ik, mijn hart barstte uit elkaar, iedereen was lief en aardig, de wereld was mooi. Alleen, zou ik die lieve mensen overdag op straat tegenkomen dan herkende ik ze niet eens. Het was hartstikke nep, het kwam door de drugs. En daarbij heb je daarna een kater die naarmate je ouder wordt steeds langer duurt.
Ik zou het zeker nog meer kansen geven.

Bedenk je ook dat deze tripmiddelen heel wat anders zijn dan bijvoorbeeld xtc/mdma. Ja, mdma geeft je bijna gegarandeerd een liefdesgevoel, maar zoals je zegt is het ook wat nep en oppervlakkig. Tripmiddelen als psilocybine geven je vaak niet zomaar wat gratis. Althans, mij niet. Ik heb zeer veel ervaring met truffels en paddo's (zelfde werkzame stof, psilocybine dus) en dit middel heeft me enorm laten werken. Ten eerste al moet ik er vaak zelf voor zorgen dat ik in een ontvankelijke staat kom. Dat wil zeggen, afsluiten van allerlei impulsen van buitenaf. Zeker niet op mijn mobiel zitten klooien, niet de tv aan, niet tijdens veel omgevingsgeluid gaan trippen, niet teveel kletsen met eventuele tripmaatjes, niet teveel afgeleid zijn door je gedachten, enzovoort. Eenmaal je in die ontvankelijke staat zit, kan het middel met je beginnen te communiceren. En dat is bijna letterlijk gezegd, want psilocybine zou je echt een bezield psychedelicum kunnen noemen. Het heeft een karakter en "spreekt" tot je, wanneer je jezelf eerst leeg genoeg hebt gemaakt om te ontvangen. Wat je dan te weten kunt komen over jezelf en over de kosmos is onvoorstelbaar... Je kunt onvoorwaardelijke liefde voor alles ervaren, wat mdma nog ver voorbij gaat.

Het vereist dus zeker wat van jezelf, in tegenstelling tot een middel als mdma dat je gewoon goed laat voelen.

Angie2021

Newbie
Thx Mindless!
Klopt, daarom neem ik al een hele tijd geen xtc meer.
Qua omgevingsgeluid. Zou je dan ook liever zonder muziek erin gaan? En misschien beter kunnen gaan mediteren eerst?
Dat probeerde ik trouwens vorige week, maar mijn vriend kreeg een enorme lachkick waardoor de bank schudde en ik kon niet meer bij het mediteren blijven :)
Mij lijkt het trouwens erg fijn om het in mijn eentje te doen, helemaal zonder afleidingen. Maar dat is misschien niet zo verstandig?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Thx Mindless!
Klopt, daarom neem ik al een hele tijd geen xtc meer.
Qua omgevingsgeluid. Zou je dan ook liever zonder muziek erin gaan? En misschien beter kunnen gaan mediteren eerst?
Dat probeerde ik trouwens vorige week, maar mijn vriend kreeg een enorme lachkick waardoor de bank schudde en ik kon niet meer bij het mediteren blijven :)
Mij lijkt het trouwens erg fijn om het in mijn eentje te doen, helemaal zonder afleidingen. Maar dat is misschien niet zo verstandig?
Zelf doe ik dat tijdens de piek wel het liefst ja, zonder muziek erin gaan. Muziek zet ik dan pas in de comedown aan. En ik mediteer meestal ook voor en tijdens de piek, dat kan je zoveel dieper in een trip brengen.

In je eentje trippen zorgt er ook voor dat de trip veel meer naar binnen gericht is, waardoor je echt diep kunt gaan. Ik hou er zelf erg van, al vind ik samen met anderen trippen ook leuk. Maar dat laatste zorgt voor een sociale factor, waardoor het toch gauw meer oppervlakkig trippen blijft voor mij. Of het verstandig is of niet om alleen te trippen, hangt af van hoe goed je ermee kunt dealen wanneer een trip een duistere wending krijgt en je in je eentje bent. Er is dan niemand fysiek aanwezig om op terug te vallen, dus moet je goed van jezelf weten dat je dat kunt handelen. Het is meer risk, maar ook meer reward in mijn ogen. Vaak ben ik zo van de wereld geweest op truffels of paddo's, dat ik toch totaal niet had kunnen communiceren met iemand erbij. Of de trip was juist oppervlakkig gebleven door eventueel gezelschap, maar dan had ik die ongelofelijke ervaringen niet gehad.

Het is een afweging die je voor jezelf moet maken. Misschien voorzichtig een keer aftasten met een lage dosering en iemand in de buurt of iemand die je via app of telefoon kunt bereiken en die op de hoogte is van je trip? Voor wanneer je dat echt nodig zou hebben.

Angie2021

Newbie
Het is een afweging die je voor jezelf moet maken. Misschien voorzichtig een keer aftasten met een lage dosering en iemand in de buurt of iemand die je via app of telefoon kunt bereiken en die op de hoogte is van je trip? Voor wanneer je dat echt nodig zou hebben.
Goed idee.
Ik neem aan dat 15 gr steeds ongeveer dezelfde intensiteit geeft?
Dan zal ik het goed kunnen handelen in m’n eentje. Ik ben niet zo bang voor het duister, heb daar al wat van gezien inmiddels. Maar ja, nog niet op truffels inderdaad, dus wat weet ik er eigenlijk ook van 🙃 Lijkt me iig wel interessant om te ervaren.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Goed idee.
Ik neem aan dat 15 gr steeds ongeveer dezelfde intensiteit geeft?
Dan zal ik het goed kunnen handelen in m’n eentje. Ik ben niet zo bang voor het duister, heb daar al wat van gezien inmiddels. Maar ja, nog niet op truffels inderdaad, dus wat weet ik er eigenlijk ook van 🙃 Lijkt me iig wel interessant om te ervaren.
Nou, het is mijn beleving met psychedelica dat trips op dezelfde dosering enorm kunnen verschillen. 1, omdat de batch gewoon anders is (blijft een natuurproduct) en 2, omdat de (mind)set en setting anders is.

Het is heel interessant om alleen te trippen, totaal anders ook dan samen trippen. Je gaat echt diep op reis in jezelf. Tenminste, dat is de bedoeling denk ik.

Benieuwd naar een eventueel report als je het eens gedaan hebt!

Angie2021

Newbie
Nou, het is mijn beleving met psychedelica dat trips op dezelfde dosering enorm kunnen verschillen. 1, omdat de batch gewoon anders is (blijft een natuurproduct) en 2, omdat de (mind)set en setting anders is.

Het is heel interessant om alleen te trippen, totaal anders ook dan samen trippen. Je gaat echt diep op reis in jezelf. Tenminste, dat is de bedoeling denk ik.

Benieuwd naar een eventueel report als je het eens gedaan hebt!
Ok goed om rekening mee te houden!
Wordt vervolgd :)

Kwak

Belezen gebruiker
Soms hoef je toch ook niets uit een trip te halen? Geniet van de muziek en of gezelschap. Twee weken terug was ik een beetje teleurgesteld dat ik geen 'doorbraken' had. Toch heb ik twee uur van de muziek kunnen genieten en beetje erg geil was.

Je schrijft dat je in twee weken tijd truffels hebt gegeten. Misschien heeft er kruistolerantie tussen die twee periodes opgetreden.

Soms is de ene batch potenter als de ander.

Er zijn voedingsmiddelen waarbij je de trip sterker kunt maken. Ik meende dat het chocolade was. Ik vraag mezelf af als je chocoladereep van 30% cacao neemt, dan is de rest met suikers aangevuld. Suikers kan je trip doen verminderen.

Is jouw gevoel nu naar je ex hetzelfde als tijdens de trip? Nu je nuchter bent? In een andere trip kon ik de ruzie tussen een vriendin en mij haar vergeven. Later toen ik nuchter was, dacht ik eerder waarom heb ik haar kunnen vergeven.

Voor de volgende keer zou je bv helemaal geen muziek opzetten. Zodat je helemaal op jezelf ?geworpen? bent. Wel de muziek in aanslag, mocht je het echt, echt niet trekken.

Wat ook zou helpen is tevoren een intentie uitspreken. Probeer deze intentie niet a la minuut uit te spreken. (Mijn mening )

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Soms hoef je toch ook niets uit een trip te halen? Geniet van de muziek en of gezelschap. Twee weken terug was ik een beetje teleurgesteld dat ik geen 'doorbraken' had. Toch heb ik twee uur van de muziek kunnen genieten en beetje erg geil was.
Vaak wanneer ik niets uit een trip probeer te halen, haal ik er het meeste uit. :wink:

In een andere trip kon ik de ruzie tussen een vriendin en mij haar vergeven. Later toen ik nuchter was, dacht ik eerder waarom heb ik haar kunnen vergeven.
Herkenbaar...

Op een bepaalde manier denk ik echt dat ik meer mezelf ben tijdens zo'n moment in een trip dat ik iemand kan vergeven die ik normaal niet kan vergeven. Nuchter komen dan weer alle redenen boven waarom ik diegene niet zou kunnen vergeven, wat denk ik gewoon manieren zijn om mijn trots te beschermen of om een of andere wrok in leven te houden. Je kunt sommige dingen gewoon niet behouden na zo'n trip omdat je op een ander level bent. Het vereist vaak hard werk aan jezelf om hetzelfde in nuchtere staat te kunnen doen. Daarom denk ik ook dat psychedelica geen 'magic pills' zijn. Ze wijzen je de richting, maar je moet alsnog in het dagelijkse leven het echte werk aan jezelf verrichten.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @Angie2021 welkom op het forum! Wat een mooi geschreven tripreport zeg! Kon helemaal meeleven met je ervaring. Verder heb ik niet heel veel meer toe te voegen aan wat @Mindless allemaal schrijft. Ben al benieuwd naar eventuele vervolgsessies samen of alleen.

Angie2021

Newbie

Je schrijft dat je in twee weken tijd truffels hebt gegeten. Misschien heeft er kruistolerantie tussen die twee periodes opgetreden.

Soms is de ene batch potenter als de ander.

Er zijn voedingsmiddelen waarbij je de trip sterker kunt maken. Ik meende dat het chocolade was. Ik vraag mezelf af als je chocoladereep van 30% cacao neemt, dan is de rest met suikers aangevuld. Suikers kan je trip doen verminderen.

Is jouw gevoel nu naar je ex hetzelfde als tijdens de trip? Nu je nuchter bent? In een andere trip kon ik de ruzie tussen een vriendin en mij haar vergeven. Later toen ik nuchter was, dacht ik eerder waarom heb ik haar kunnen vergeven.

Voor de volgende keer zou je bv helemaal geen muziek opzetten. Zodat je helemaal op jezelf ?geworpen? bent. Wel de muziek in aanslag, mocht je het echt, echt niet trekken.

Wat ook zou helpen is tevoren een intentie uitspreken. Probeer deze intentie niet a la minuut uit te spreken. (Mijn mening )
Hey Kwak, bedankt voor je reactie.

Ik vond het al vrij pittig hoor, qua misselijkheid en beelden, nog sterker heb ik geen behoefte aan.
Ik zat er nog over na te denken en ben er achter gekomen dat ik te veel focuste op een 'big bang' ipv te letten op de subtiele dingen. Want die waren er zeker wel en als daar naar kijk was het wel een hele mooie trip.

Over die ex ben ik heel duidelijk, in dit leven kijk ik niet anders naar hem. Ik ben niet meer boos, maar wat hij gedaan heeft is gewoon niet ok en we zullen geen vrienden meer worden. Not in this life time.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat we elkaar al langer kennen vanuit andere levens en dat we gewoon karmisch verbonden zijn op de een of andere manier en dat alles wat er gebeurd is wel zin heeft. Maar goed, die gedachte had ik voor de trip al alleen nu kon ik de liefde ook echt voelen.

Intenties hebben we inderdaad ook uitgesproken. Mijn vriend koos; ik ben creatief. En wat ontzettend grappig was is dat hij een stem hoorde; 'oh dus jij bent creatief? Hier pak je creativiteit dan maar. En vervolgens rende creativiteit voor hem weg en moest hij erachter aan jagen om het weer te pakken te krijgen. Hij besefte vervolgens dat hij het niet nodig heeft dit soort dingen te zeggen om zichzelf te overtuigen, maar dat hij al creativiteit in hem heeft. :)
Ik koos: ik vertrouw mezelf. Dat was meer bedoeld als, wat er ook gebeurt, wat er ook omhoog komt, alles is goed. En dat was het ook.

Wij gaan binnenkort starten met lsd microdoseren :) even een ander experimentje.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik vond het al vrij pittig hoor, qua misselijkheid en beelden, nog sterker heb ik geen behoefte aan.
Ik zat er nog over na te denken en ben er achter gekomen dat ik te veel focuste op een 'big bang' ipv te letten op de subtiele dingen. Want die waren er zeker wel en als daar naar kijk was het wel een hele mooie trip.
Sorry ben @Kwak niet maar wou hier graag even op reageren. :)

Hoewel ik enorm intense trips heb gehad op dit middel, beginnen al mijn trips eigenlijk met subtiele waarnemingen. Als ik mezelf maar genoeg afleid met dingen, dan start de echte trip simpelweg niet. Maar ga ik juist met aandacht op de subtiele veranderingen in waarneming letten, dan is dat altijd de 'entry point' voor de echte trip voor mij. Met de echte trip bedoel ik dan, dat in plaats van slechts wat mooie kleuren en patronen zien als mijn normale zelf, dat ik echt mijn normale identiteit grotendeels verlies en op reis ga in een innerlijke wereld van visuals en gevoel waar het normale verstrijken van tijd niet bestaat.

Dus ik zou je zeker aanraden naar het subtiele te kijken! Wanneer er dan een wonderlijk gevoel van binnenuit komt, geef je daar dan helemaal aan over. Dan gaat het los. :grinning:

Angie2021

Newbie
Sorry ben @Kwak niet maar wou hier graag even op reageren. :)

Hoewel ik enorm intense trips heb gehad op dit middel, beginnen al mijn trips eigenlijk met subtiele waarnemingen. Als ik mezelf maar genoeg afleid met dingen, dan start de echte trip simpelweg niet. Maar ga ik juist met aandacht op de subtiele veranderingen in waarneming letten, dan is dat altijd de 'entry point' voor de echte trip voor mij. Met de echte trip bedoel ik dan, dat in plaats van slechts wat mooie kleuren en patronen zien als mijn normale zelf, dat ik echt mijn normale identiteit grotendeels verlies en op reis ga in een innerlijke wereld van visuals en gevoel waar het normale verstrijken van tijd niet bestaat.

Dus ik zou je zeker aanraden naar het subtiele te kijken! Wanneer er dan een wonderlijk gevoel van binnenuit komt, geef je daar dan helemaal aan over. Dan gaat het los. :grinning:
:handfist1:

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Is dat goed? :) Ik weet niet precies wat je bedoelt.
Ik vond het gewoon een geniale zin. Noraly Beijer die “Nicaragua” zegt. Ik ben 45 en ik begrijp precies wat je bedoelt en hoe het klinkt en hoe heftig het was. Ik denk dat het rond de tijd is geweest dat we als 11/12 jarigen de overstap maakten van het Jeugdjournaal naar het “grote mensen”journaal. Eind jaren 80, toen “Nicaragua!” relatief veel in het nieuws was. Hulde! 😂

Angie2021

Newbie
Ik vond het gewoon een geniale zin. Noraly Beijer die “Nicaragua” zegt. Ik ben 45 en ik begrijp precies wat je bedoelt en hoe het klinkt en hoe heftig het was. Ik denk dat het rond de tijd is geweest dat we als 11/12 jarigen de overstap maakten van het Jeugdjournaal naar het “grote mensen”journaal. Eind jaren 80, toen “Nicaragua!” relatief veel in het nieuws was. Hulde! 😂
Precies dat 😂
Ik heb sowieso een vette hekel aan alles uit de jaren 80. De jaren 00 waren mij beter gezind :)

Kwak

Belezen gebruiker
@ angie2021
Je zegt dat je geen doorbraak heb gehad. Maar in jouw laatste zin schrijf je
ik vertrouw mezelf. Dat was meer bedoeld als, wat er ook gebeurt, wat er ook omhoog komt, alles is goed. En dat was het ook.

En wat goed dat je ex hebt kunnen accepteren en mooi om te lezen hoe een vriend van jouw met zijn creativiteit omgaat.

Angie2021

Newbie
@ angie2021
Je zegt dat je geen doorbraak heb gehad. Maar in jouw laatste zin schrijf je
ik vertrouw mezelf. Dat was meer bedoeld als, wat er ook gebeurt, wat er ook omhoog komt, alles is goed. En dat was het ook.

En wat goed dat je ex hebt kunnen accepteren en mooi om te lezen hoe een vriend van jouw met zijn creativiteit omgaat.
Ja eigenlijk een heel mooie trip he Kwak? :)

N.A. Fets

Newbie
Mijn trips psilo beginnen altijd met een half uurtje intense energiegolven. Het voelt alsof de energie tegen mn schedel en m'n voetzolen op klotst.

Daarna komen de eerste lucide dromen. Ik maak alles bewust mee en kan ook bewust een kant op glijden. T'is wel vervelend als een nuchter iemand tegen me begint te praten want dan verlaat ik de luciditeit. Ik zie dan niet alleen dingen, ik ben die dingen.. Gister was ik een huis, daarna was ik een straat met huizen, werd ik moeder aarde, was ik een verzameling spinnen, kroop ik in de neusholte van mijn vrouw en kriebelde haar daar.

Na 2 tot 3 uur kom ik in een vrolijkheidsroes...Gister was Rene van Meurs op TV....Ik heb een uur de slappe lach gehad en kon daar niets tegen doen. Gelukkig was er reclame zodat ik bij kon komen.

Wat mij altijd opvalt is dat gedurende de hele trip mijn rationeel denken vanaf de zijlijn meekijkt en ook bij kan sturen. Zodra ik m'n ogen open ben ik weer in het 'nu'...sluit ik m'n ogen weer dan glijd ik weer terug in mn halucinatie-wereld.

Na een uur of 4 is het genoeg, dan neem ik koffie, eet ik wat en kom ik vrij snel weer terug in het Nu.

Ik vind het een leuke ervaring, met name dat gevoel van alles te kunnen zijn, met alles te kunnen verbinden. En beste lezers, het is niet altijd leuk om een huis te zijn en je hebt jeuk aan je buitenmuur. Dat leerde ik gister weer. Maar iedere keer is weer anders, hoewel ik wel altijd begin met die energie....

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan