Marchiafava Bignami Desease (MBD)

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

ING1967

Newbie
Beste lezers,

Mijn partner is onlangs overleden aan het Marchiafava Bignami Desease. Hij zou morgen 57 jaar worden, maar dat heeft hij niet gered. MBD is een zeldzame progressieve ziekte wat veroorzaakt wordt door alcohol.

De ziekte is ontdekt ergens in 1903 bij twee Italianen die te veel Chianti en rode wijn dronken. Er is weinig over geschreven, omdat het zeldzaam voorkomt. Door overmatig alcoholgebruik, onregelmatig werken en slechte voeding, is het uiteindelijk slecht afgelopen met mijn partner.

De ziekte was dusdanig erg dat vrijwel alle hersenzenuwen in beide hersenhelften waren afgestorven. Necrose van de hersenzenuwen die op een MRI uiteindelijk te zien waren.

Ik schrijf dit bericht om mensen er voor te waken dat hetzelfde zou kunnen overkomen. Ook wil ik vragen met mij in contact te komen, waarvan de naaste hetzelfde heeft meegemaakt. Alvast bedankt.

ING1967

Newbie
Tja, toen het nog voor je 18e jaar mocht. Dus lang. Begint met een biertje toentertijd, maar dat was toen normaal. Eindigde met wat meer versnaperingen per dag.

ING1967

Newbie
Ik ben absoluut geen heilige maagd Maria, maar er kunnen best veel gevaren kleven aan de alcohol...... zo heb ik dat moeten ervaren

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan