MDMA & Dopamine (remmers)

Cola

Newbie
Hoi (weer)

Als ik vrijdag MDMA wil nemen, is het dan nodig (voor mij) om donderdagavond geen anti-psychotica
(dopamine remmers) medicatie te nemen? speelt dopamine een belangrijke rol in het effect van MDMA?

Kan ik gewoon mijn medicatie donderdagavond in nemen,
zonder dat het effect van de MDMA vrijdag minder wordt?

Gr..

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Welke medicatie gebruik je precies? Er zijn veel verschillende. Dat is belangrijke info om je te kunnen beantwoorden. Ik zelf heb der geen verstand van echt maar andere df’rs zeker wel als je die info even geeft.

Cola

Newbie
Ik gebruik Clozapine (antipsychotica)

Ik weet niet uit mijn hoofd hoeveel milligram, maar dat heeft met je lichaamsmassa en bloedwaarde te maken!

Ik rook al 2 jaar niet meer, (gelukkig) en dan hoef ik ook 50% minder Clozapine te nemen..

Cola

Newbie
Op zich zit ik 'met' medicatie op hetzelfde niveau als een normaal mens,
Maar als ik 'geen medicatie zou nemen' ik wel 'meer' dopamine zou aanmaken

Dus valt de mindere werking daarmee denk ik wel mee dan,

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Allereerst, heb je het nog gedaan?
Op zich zit ik 'met' medicatie op hetzelfde niveau als een normaal mens,
Maar als ik 'geen medicatie zou nemen' ik wel 'meer' dopamine zou aanmaken

Dus valt de mindere werking daarmee denk ik wel mee dan,
Tja was het maar zo simpel, de werking van de hersenen is een stuk complexer evenals interactie van medicatie. Clozapine grijpt nogal veel verschillende receptoren in je hersenen aan, waaronder serotonine en dopamine die beide erg belangrijk zijn voor het effect van MDMA. Clozapine is een antagonist van serotonine en dopamine wat inhoud dat het je receptoren als het ware blokkeert. Nu kan MDMA dan wel serotonine en dopamine afgeven, maar het komt niet aan aangezien Clozapine dat blokkeert.

Ik weet niet precies hoe lang Clozapine in je lichaam blijft, maar na een dag is het waarschijnlijk nog niet uitgewerkt. Bovendien is stoppen met medicatie vaak ook niet slim, je slikt het immers om een reden. En MDMA gebruiken wanneer je aanleg voor psychotische klachten hebt is überhaupt erg risicovol.

Bovenaan