Mdma kristal doseren

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door skai100, 8 mei 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. skai100

skai100 Newbie

Hi allemaal,

Ik wil samen met een vriend weer mdma kristal nemen. Vorige keer teveel genomen dus nu op zoek naar tips over een juiste dosering. Ik weeg ongeveer 53 kg en mijn vriend zal rond de 80 kg zijn. We hebben 1 gram mdma kristal. We dachten zelf aan een hoeveelheid van een xtc pil per persoon. Alvast bedankt. Groetjes skai

2. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

53x1,5 = 79,5 mg
    80x1,5 = 120 mg
    Volgens de regels

Ik zou zelf niet boven de 180 mg gaan
    Als je goede hebt:
    180/100x84=151,2mg werkzame stof

3. De Dunne

De Dunne Badass junkie Tripreporter

Inderdaad is 1,5 mg per kg lichaamsgewicht juist. Dit om het zo "veilig" mogelijk te houden en om de negatieve bijwerkingen minimaal te houden. Dus voor de TS is idd 79,5/80 mg een prima dosis en voor je vriend 120 mg.

En wat liefhebbertje zegt max 180mg is nergens op gebaseerd en slaat nergens op. 180 is gewoon teveel. Voor je vriend zal 180mg nog niet vreselijk veel/slecht zijn maar voor een vrouw van 53 kg zeker wel.

En TS, je weet dat niet elke xtc pil evenveel MDMA bevat? Dit vraag ik omdat je zegt dat je de hoeveelheid wil van een xtc pil.

Laatst bewerkt: 8 mei 2017
  4. skai100

skai100 Newbie

Hoi, bedankt voor de reacties.

Ik ga maar voor 80 mg en mn vriend 120 mg. Neem liever geen overbodige risico's meer.

Ja ik weet dat er verschillende xtc is ...haha...ik bedoelde dus een xtc pil van onder de 200 mg. Sorry voor de vaagheid.

Bedankt voor de tips.

Groetjes skai

Tijdloos en De Dunne vinden dit leuk.
  5. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

1 tot 1,5mg per kg inderdaad.

Verder nog wel goed te vermelden dat mdma maximaal 84% zuiver is ofwel maximaal 84% mdma base bevat. Uitslagen van pillen geven ze altijd in aantal mg base, waardoor je de dosis van mdma kristallen hier nog naar kunt omrekenen. Zo is 80mg mdma base, dus 80/0,84 = 95mg mdma kristal. Op voorwaarde dat je de meest zuivere mdma hebt.

6. skai100

skai100 Newbie

Shit psychedelibee...jij bent een stuk intelligenter dan ik denk ik want ik snap niet helemaal hoe ik je reactie moet interpreteren. Zou je dat misschien iets eenvoudiger kunnen formuleren want ik heb zwaar het gevoel dat jij er veel verstand van hebt. Sorry voor deze kneuzige vraag.

ZERO- vindt dit leuk.
  7. Psychedelibee

Ik zal het even anders proberen te verwoorden/uitleggen. Voor vrijwel elke drug geldt dat deze in een bepaalde zoutvorm komt en dat de drug daardoor nooit 100% puur kan zijn. Het pure deel daarvan heeft echter wel een naam en dat noemen we de base (daar komt ook de naam basecoke vandaan bijvoorbeeld). De verdere uitleg hiervan en hoe je dat kan berekenen heb ik ooit eens een topic over geschreven, maar dat wordt vrij ingewikkeld dus die zal ik je voor nu besparen.

Voor MDMA geldt dus dat deze maximaal 84% puur kan zijn, of anders gezegd dat MDMA maximaal 84% base kan bevatten. Nu is het echter zo dat wanneer je met drugs naar het testcentrum gaat en je de uitslag krijgt, je deze altijd in de base krijgt. Lever je MDMA kristallen in dan krijg je bijvoorbeeld te horen dat deze 80% base zijn. Lever je een pil in dan krijg je bijvoorbeeld te horen dat deze 200mg base bevat.

Wanneer je MDMA kristallen hebt en hiervan dezelfde dosering als in een pil wilt nemen, zul je dit dus altijd moeten omrekenen. Want 100mg MDMA kristallen a 84%, zijn in werkelijkheid vergelijkbaar met pillen waar een dosering van 84mg in zit. Neem je normaal altijd pillen met een dosering van 100mg, dan heb je met MDMA kristallen dus 100/0.84 = 119mg MDMA kristallen nodig.

Ik hoop dat het zo wellicht iets duidelijker is geworden.

Wat betreft de 1 a 1.5mg per kg regel, is niet helemaal bekend of deze gaat om 1 a 1.5mg MDMA base of 1 a 1.5mg MDMA kristal. Maar aangezien de meesten altijd met doseringen van pillen werken is het gebruikelijker om met 1 a 1.5mg MDMA base te rekenen. Uiteraard doseer je lager als je met 1 a 1.5mg MDMA kristal zou rekenen. En lager doseren is natuurlijk altijd beter voor je lichaam en geest, maar aangezien er zoveel mensen met de iets hogere dosering rekenen zit je dan waarschijnlijk nog steeds wel aan de meer veilige kant qua dosering.

8. Yooo

Yooo Newbie

Mdma is vrij makkelijk in gebruik wat dat betreft.
    Het geeft ook vaak een ander effect dan dat je een pil zou nemen(andere rotzooi),en is zeker betrouwbaarder.
    Wees niet bang,een overdosis zal hooguit resulteren in extreem scheel kijken en korte termijn geheugen.
    Mijn advies is een (klein) half thee lepeltje per persoon.
    Lekker klappertanden en euforisch voelen zal het resultaat zijn.
    Leuke drug om samen met je partner te doen is mijn mening.
    Heb zelf dan samen met mijn vriendin de intiemste gesprekken en is super gezellig.
    Bij het bijnemen zal het steeds iets minder heftig zijn,aangezien je lichaam tollerantie opbouwd.
    Geniet er van!
    Groetjes

9. De Dunne

De Dunne Badass junkie Tripreporter

MDMA = xtc. Er is geen verschil tussen xtc en MDMA. MDMA is de werkzame stof die in een xtc pil zit. Een xtc pil bevat MDMA en bindmiddel om er een pil van te maken. Dat je een ander effect zou hebben bij MDMA kristallen dan bij een xtc pil is een fabeltje. Een hardnekkig iets dat de ronde gaat maar het is toch echt niet zo. Placebo effect is dat ook.

En doseren met halve theelepeltjes is natuurlijk niet betrouwbaar en kun je snel teveel nemen. Gelukkig klinkt TS Skai100 hierboven als een verstandiger persoon dan theelepeltjes.

Tijdloos vindt dit leuk.
  10. Liefhebbertje

Ik raadde eerst de advies dosis aan toch?

Vervolgens zei ik:
    ik zou ZELF niet boven de 180mg gaan.
    Dus het is wel ergens op gebaseerd,
    Namelijk op wat ik maximaal vind
    En zeg niet dat zei dat moeten doen.

Daarbij roep je altijd mdma is xtc
    Maar 80 % laat niet testen dus kan er van alles bij zitten
    Die uitspraak vind is dus gewaagd en gaat zeker niet altijd op
    Er zijn zat pillen met mda of mdma plus toevoegingen

Maar goed ik zal er wel weer naast zitten

11. Psychedelibee

Dat zijn er bijzonder weinig hoor. Ik heb even niet de tijd om de testresultaten erbij te zoeken, maar even uit mijn hoofd is minder dan 10% van alle pillen niet enkel mdma.

Vrijwel altijd zit er in xtc gewoon enkel mdma dus.

Wat een achterlijk advies zeg! Zo heb je echt wel een hele ruime range van de dosering. En teveel mdma is allereerst onnodig en bovendien heel slecht voor je hersenen. Er is echt wel meer risico dan scheel kijken...

De Dunne vindt dit leuk.
  12. Liefhebbertje

@Psychedelibee
    Dat is dan dus niet altijd
    Maar omdat het minder als 10% is
    Mag er gezegd worden xtc is altijd mdma?
    Daar ben ik het niet mee eens

13. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie

Jij hebt waarschijnlijk ook nog weinig zitten in die hersenpan van je? Een half theelepeltje kan bij mij tussen de 250/500mg mdma in en die theelepel is kleiner dan de gemiddelde theelepel. Duidelijk merkbaar dat je al schade gemaakt heb met zo een uitspraken :astonished:

14. Psychedelibee

Niet altijd nee, maar niks is 100% zeker in het leven. Daarom is testen ook zo belangrijk, naast uiteraard de dosering die nogal kan verschillen.

Overigens zeg ik niks over wat hier wel of niet gezegd mag worden, ik geef alleen de statistieken aan. De kans is gewoon heel klein dat mensen vervuilde pillen hebben in Nederland. En dat kan dus geen verklaring zijn waarom zoveel mensen denken dat mdma en xtc iets anders is.

15. skai100

skai100 Newbie

Dank je psychedelibee voor het uitgebreide antwoord. En de rest van jullie natuurlijk ook hartelijke dank voor jullie reacties. We gaan het vandaag nemen.

Groetjes skai

16. Psychedelibee

Veel plezier!

skai100 vindt dit leuk.
  17. Yooo

Yooo Newbie

Aangezien mijn gebruik eens in de paar maanden zal zijn lijkt mij dat een beetje een rare uitspraak gozer,ben van mening dat
    Bijnemen van mdma waardeloos is aangezien je simpelweg tollerantie opbouwd.
    Om een echte overdosis te nemen van mdma moet je wel verschrikkelijk veel in eens nemen.
    Heb persoonlijk nooit iemand gezien met een overdosis mdma,jij wel?
    Maar dat terzijde,je zal m hooguit hard space.
    Daar doe je het toch voor

18. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie

Dus is een halve theelepel binnenslokken volgens jou verantwoord? Doe lekker verder zo :blush:

19. Pante

Pante Belezen gebruiker

Je bouwt in die paar uur nog geen tolerantie op. Bijnemen wordt soms afgeraden omdat je met mdma op 1,5 a 2mg per kilo een plafondeffect hebt, bij meer nemen wordt je enkel vager en de bouwen de nadelige (neurotoxische) effecten snel op. Ik neem zelf meestal na zo'n 2 uur nog de helft van de initiƫle dosis bij om het effect te verlengen, maar niet vaker. Niet bijnemen is uiteraard wel beter wat gezondheid betreft.

Mdma overdoseren komt weinig voor, omdat de LD50 vrij hoog licht (dit is de dosis waarbij waaraan in theorie 50% van de mensen zou overlijden). Vaker gaat het mis doordat mensen lichamelijk niet in orde zijn voordat ze het nemen (erg slechte geestelijke gezondheid of bijvoorbeeld problemen aan de lever), er zijn ook gevallen bekend waarbij mensen te veel water nemen en zo een watervergiftiging oplopen ..

&als je enkel mdma doet om hard te spacen kom je jezelf nog wel eens tegen ;p

20. skai100

skai100 Newbie

Haha..het was shitspul ...voelde er eigenlijk niets van. Heb t niet laten testen dus eigen schuld. Toch bedankt voor de adviezen. Ben er weer ff klaar mee . Groetjes

Laden...
Vergelijkbare Topics - Mdma kristal doseren
  1. feesten
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    2.211
  2. Drugslover43
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    377