MDMA kristallen doseren

Anunnaki

Wijs gebruiker
Mijn MDMA is getest op 83% puur, hoe doseer ik dit? Aangezien ik normaal gewoon pillen neem.

Ik wil 2 capsules bereiden, 90mg en een van 110mg.
Komt hier nog een rekeningsommetje aan te pas ivm de overige 17% wat dan het zuur zou wezen?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Mijn MDMA is getest op 83% puur, hoe doseer ik dit? Aangezien ik normaal gewoon pillen neem.

Ik wil 2 capsules bereiden, 90mg en een van 110mg.
Komt hier nog een rekeningsommetje aan te pas ivm de overige 17% wat dan het zuur zou wezen?
Je moet gewoon afwegen op de weegschaal wat het is. Dus als de weegschaal zegt 90mg, dan heb je 90mg MDMA.

Alle doseringen worden weergegeven in MDMA.HCl.

Wat wel verwarrend is, is dat de testuitslag van xtc-pillen wel wordt weergegeven in MDMA-base. Dus als je xtc-pillen wil doseren dan moet je de geste dosis nemen en die keer 1,19 doen, dus 19% erbij. Want 1 / 0,84 = 1,19.

Want in die xtc-pillen zit ook gewoon MDMA-kristal (dus MDMA.HCL).

Anunnaki

Wijs gebruiker
Je moet gewoon afwegen op de weegschaal wat het is. Dus als de weegschaal zegt 90mg, dan heb je 90mg MDMA.

Alle doseringen worden weergegeven in MDMA.HCl.

Wat wel verwarrend is, is dat de testuitslag van xtc-pillen wel wordt weergegeven in MDMA-base. Dus als je xtc-pillen wil doseren dan moet je de geste dosis nemen en die keer 1,19 doen, dus 19% erbij. Want 1 / 0,84 = 1,19.

Want in die xtc-pillen zit ook gewoon MDMA-kristal (dus MDMA.HCL).
Ah oke top, ik dacht namelijk dat dit juist andersom was haha.

Dat scheelt weer want die berekening was ik inderdaad bekend mee maar ik ben echt een mongool op dat gebied dus dat werd helemaal niks.
Maakt het weer makkelijker 😜

Duidelijk antwoord, bedankt!

Foxy Methoxy

Bewuste gebruiker
Wacht even, ik weet niet of ik dit goed begrijp.
Stel dat je XTC op 150mg is getest, moet je dan op 180mg doseren?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Wacht even, ik weet niet of ik dit goed begrijp.
Stel dat je XTC op 150mg is getest, moet je dan op 180mg doseren?

Testpunten voor drugs meten het molecuul MDMA. Dat weegt in dit voorbeeld 150 milligram. Alleen in werkelijkheid zit die MDMA in een kristalstructuur met HCl. Dat vertellen ze er alleen niet bij. Dus als je de 150 milligram MDMA van de xtc-pil daarwerkelijk zou wegen op een weegschaal, dan weegt het 178 milligram omdat het zoutkristal ook wat weegt. Het testpunt heeft alleen de MDMA gemeten en niet de HCl.

Foxy Methoxy

Bewuste gebruiker
Testpunten voor drugs meten het molecuul MDMA. Dat weegt in dit voorbeeld 150 milligram. Alleen in werkelijkheid zit die MDMA in een kristalstructuur met HCl. Dat vertellen ze er alleen niet bij. Dus als je de 150 milligram MDMA van de xtc-pil daarwerkelijk zou wegen op een weegschaal, dan weegt het 178 milligram omdat het zoutkristal ook wat weegt. Het testpunt heeft alleen de MDMA gemeten en niet de HCl.
En je doseert altijd op de hoeveelheid MDMA, dus desondanks dat het interessant is is het niet perse iets om rekening mee te houden bij dosering toch?

Neo-Shulginist

Badass junkie
En je doseert altijd op de hoeveelheid MDMA, dus desondanks dat het interessant is is het niet perse iets om rekening mee te houden bij dosering toch?
Met xtc-pillen is het sowieso lastig om zelf precies een dosis uit te kiezen. Een kwartje afbreken lukt vaak al niet precies omdat de pillen afbrokkelen. Daarnaast kan het wel goed zijn om je te realiseren dat xtc-pillen eigenlijk 19% sterker zijn dan je misschien denkt.

Wollukker

Bewuste gebruiker
Even schaamteloos dit topic kapen.

Een goeie vriend van mij is gisteren langsgeweest. Af en toe gebruikt hij kristallen. Hij is overtuigd van het feit dat 195mg zuivere, geteste, MDMA (dus 232mg kristallen afgewogen) bij hem veel heftigere effecten geeft dan een geteste XTC pil met 195mg MDMA.

Ik zeg vervolgens dat dat niet logisch is, omdat de werkzame stof in beide evenveel is.

Kan het zo zijn dat MDMA kristallen "zuiverder" zijn, en dus heftiger werken, en je er dus ook een mindere hoeveelheid van nodig hebt? Of is dit gewoon iets wat hij in zijn hoofd heeft en dus een "placebo" effect?

@Neo-Shulginist ?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Even schaamteloos dit topic kapen.

Een goeie vriend van mij is gisteren langsgeweest. Af en toe gebruikt hij kristallen. Hij is overtuigd van het feit dat 195mg zuivere, geteste, MDMA (dus 232mg kristallen afgewogen) bij hem veel heftigere effecten geeft dan een geteste XTC pil met 195mg MDMA.

Ik zeg vervolgens dat dat niet logisch is, omdat de werkzame stof in beide evenveel is.

Kan het zo zijn dat MDMA kristallen "zuiverder" zijn, en dus heftiger werken, en je er dus ook een mindere hoeveelheid van nodig hebt? Of is dit gewoon iets wat hij in zijn hoofd heeft en dus een "placebo" effect?

@Neo-Shulginist ?
Er kunnen verschillende verklaringen daarvoor zijn.

Zo kan het dat de dosis minder zeker was dan verwacht. Geteste pillen kunnen alsnog een spreiding van dosis bevatten, waardoor de ene pil misschien 195 milligram bevat, maar een andere minder.

Verder zijn er natuurlijk verschillende gebruiksmomenten waarop de vergelijking wordt gemaakt. En niet alles is hetzelfde op die momenten. De vraag wordt dan ook wat als 'sterk' ervaren wordt, en hoe zo'n subjectieve ervaring tot stand komt. De perceptie speelt gewoon een belangrijke rol bij dit soort ervaringen.

Dan kan er nog verschil zitten in opnametijd. Als een pil heel hard geperst is dan lost die misschien langzamer op. Dat zou een effect kunnen hebben op de piekconcentratie.

Verder wordt er in dit soort situaties meestal niet op een betrouwbare manier een vergelijking gemaakt. Er ontbreken bijvoorbeeld gestandaardiseerde vragenlijsten, een controlegroep, een statistische (betrouwbaarheids) analyse, verificatie van de bloedwaarden (Cmax). Vaak zijn de innamemomenten niet eens gestandaardiseerd. Dus dan zijn er nog een hoop andere factoren die kunnen meespelen.

In principe bevatten xtc-pillen gewoon MDMA-kristallen. Dus als de dosis hetzelfde is, dan maakt het verder niet zoveel uit in welke vorm je het hebt ingenomen. Er kunnen allerlei dingen meespelen, maar de manier waarop het getest wordt is onvoldoende om al die factoren uit te sluiten. Dus dan weet je niet of het heeft kunnen meespelen en in welke mate. Ik zou niet te veel overtuigd raken van de vaste overtuiging van mensen dat ze haarfijn kunnen aanvoelen wat ze precies hebben binnengekregen. Er is onderzoek in overvloed wat het tegendeel beweert.

Wollukker

Bewuste gebruiker
Wat een antwoord weer, bedankt! Ik discussieer er verder ook niet tegenop, want omdat hij kristallen als heftiger ervaart pakt hij ook minder dus dat is alleen maar goed.

Bovenaan