mdma onthullingen ?

troebadoer

Bewuste gebruiker
hey, ik vroeg me af, heb nu al paar keer meegemaakt dat iemand onder invloed van MDMA allerlei persoonlijke 'problemen' uitspreekt. Ik vind het nogal raar want na afloop van de trips word er nooit meer over gesproken. En het zijn vaak best heftige dingen of bekentenissen wat die persoon dan doet. Is dit misschien een oorzaak waarom mensen na afloop beetje para zijn ?

Robdebob

Bewuste gebruiker
MDMA werd vroeger niet voor niets gebruikt als therapeutisch middel om clienten bij de psychiater makkelijker te laten praten over hun persoonlijke problemen.
Ik heb zelf ook altijd de meest intieme gesprekken met mensen en als t uitgewerkt is wil ik er meestal niet meer over praten, maar wil ik er goed en lang over nadenken. Ik heb eigenlijk met bijna alle drugs wel dat ik onder invloed makkelijker praat over gevoelens en nare gebeurtenissen, bijvoorbeeld dat mijn vader is overleden... :(

Je wordt para van pillen als er waarschijnlijk veel speed doorheen zit...

troebadoer

Bewuste gebruiker
neej para worden is het ook niet. Het is meer dat je iemand al 5 jaar kent bijvoorbeeld, en dat je opeens een heel ander beeld krijg van die persoon door zon onthulling. Maar vriendschap groeit er alleen maar door, tis niet per se negatief.

neti

Badass junkie
troebadoer zei:
neej para worden is het ook niet. Het is meer dat je iemand al 5 jaar kent bijvoorbeeld, en dat je opeens een heel ander beeld krijg van die persoon door zon onthulling. Maar vriendschap groeit er alleen maar door, tis niet per se negatief.

precies, heb al een paar keer de moed gehad om onuitspreekbare dingen te vertellen... ook al wordt er niet (veel) mer over gesproken, het is mooi dat het er uit kwam

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
op de lsd komen mensen vaak met diepe onthullingen die ze liever nooit hadden opgebiecht.

:mrgreen:

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
Heb het ook al een paar keer meegemaakt, ik was lekker aan het spacen met mn vriendengroep, opeens begon er iemand iets zeer persoonlijks over zichzelf te vertellen, uiteindelijk hebben we dit allemaal gedaan. Dit heeft ons dichter bij elkaar gebracht omdat we nou ook weten waarom personen soms wat anders handelen door dingen die ze in het leven hebben meegemaakt.

Addick

Bewuste gebruiker
Er zijn dingen uit gegaan die ik liever niet had gezegd.
Maar ik mijn pillenperoide was ik zo vaag,het werd normaal te praten over dingen die je voor jezelf houd,of niet hoort te bespreken met andere.
Geen realiteitsbesef had ik toendertijd.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Je kan bijna niet liegen met mdma... was een keer een kerel met een leuk meissie ernaast, en die vent vroeg me zo "Kijk jij naar mijn vriendin" Toen ik dus eerlijk zei, "Ja, best een lekker ding" schoot ie in de lach, en kreeg een tijdje later nog een colaatje aangeboden...

nutsss

Wijs gebruiker
MDMA maakt 'week' niet para. Je bent veel emotioneler en voelt je vrij om die emoties te delen met anderen op dat moment. Waar je normaal misschien enige gêne voelt om iets direct te zeggen of om iets impulsiefs te doen, daar heb je dan weinig of geen last van en het kan van de meest introverte verlegen knul een feestbeest maken... Daarna denk je dan van waarom kan ik dat zonder dat spul niet? Jezelf laten gaan dus. Tsja.

Para zijn dan heb je het over het idee hebben dat anderen met jou bezig zijn. Dat ze over je praten, op je letten, je achterna zitten. Hou op. Brrr. Ik heb mn portie gehad. Para word je eerder van overmatig speed gebruik dan van XTC.

Wacky

Badass junkie
2 vrienden van me beeindigden hun toen 1 jaar oude relatie toen ze voor de eerste keer MDMA namen allebei en blijkbaar dan pas echt eerlijk en open waren.

Para door MDMA zie ik ook niet zo in. Wel dat je naderhand in nuchtere toestand denkt "waarom is er fucking MDMA nodig om open te zijn en alles te zeggen, waarom kan dat nu niet" (en dat geld dan zowel voor mezelf als voor anderen)

exsmoker

Bewuste gebruiker
Wat ik begreep is dat vroeger de soldaten van het amerikaanse leger speed kregen om langer door te kunnen gaan met vechten en mdma gebruikten als waarheidsserum om gevangenen en gijzelaars te ondervragen.
Dit ten tijde van de oorlog in Vietnam/Combodja.......

beetje offtopic, maarja.... :)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ergens in je hoofd, zit een blokkade, die je het "geweten" noemt, die bepaalt of je dingen voor je houd, wat misschien beter is... achteraf kom je er achter dat de "waarheid" beter is. en de waarheid zonder drug te kunnen vertellen. dan ben je de topper.

als je nooit eerlijk en open bent geweest in een relatie, dan zou t achteraf toch niet zijn goedgekomen... misschien als vrienden voor het leven, maar als partners niet geschikt

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik onthul nu even dat ik zo baldadig ben geweest, om toen straks nog maar even een paar stukjes kristal op te likken, dat ik dat zelden nog maar doe, omdat ik er leip van word, maar daar had ik deze keer vette schijt aan en dat ik me hier nu toch wel even een partijtje gek loop te spacen, ben blij dat ik gewoon lekker thuis ben zit! :rolleyes: :confused: :xtc:

Wirwar

Belezen gebruiker
2 vrienden van mij hebben verteld dat ze BI zijn terwijl ze xtc hadden gebruikt..
niemand praat er nu meer over.. iedereen weet het.
Iedereen heeft gewoon zoiets van dat moet je zelf weten, als je maar geen details tegen mij ga vertellen ofzo.
Het is gewoon zo dat je over veel serieuzere dingen kan praten met je vrienden als je mdma gehad heb.

The_kid

Experimenterende gebruiker
exsmoker zei:
Wat ik begreep is dat vroeger de soldaten van het amerikaanse leger speed kregen om langer door te kunnen gaan met vechten en mdma gebruikten als waarheidsserum om gevangenen en gijzelaars te ondervragen.

speed werd door de duitsers gebruikt in de loopgraven om langer wakker te blijven maar werd massaal gebruikt tijdens de val van berlijn born/wikipedia

teebo

Bewuste gebruiker
exsmoker zei:

de gevangenen wijsmaken dat je ze vermoord, ze dan laten wakker worden met mdma in een gezellig kamertje en dan verkleed als sint pieters wat vragen stellen. kan onmogelijk misgaan :grin:

crysis

Bewuste gebruiker
wij hebben zo ook een keer met de vriendengroep heel lang zitten praten over een vriend van ons die 2 jaar geleden is overleden.. blijft moeilijk maar dan gaat het gewoon wat beter en zeg je echt alles wat je voelt..

helaas heb ik ook wel eens dingen gezegt die ik liever niet zou zeggen :flushed:

daarom is xtc zo sjiek

Supervlieg

Wijs gebruiker
Als je mdma de credits gaat geven omdat je dan wel je verhaal kan doen vind ik het triest, ondanks dat het bij sommige onderwerpen moeilijk is om eerlijk te zijn.

Supervlieg

Wijs gebruiker
MDMA is in mijn ogen een recreatieve drug Als drugs op een functionele manier gebruikt worden zoals dus in dit geval, om eenzelfde prestatie die zonder ook bereikt kan worden met misschien iets meer moeite ben je heel verkeerd bezig.

crysis

Bewuste gebruiker
ik vind dat je een beetje overdrijft.. maar het is niet dat we toen gebruikt hebben om er over te praten. gaat zo ook wel.. maar we waren toen gewoon rond aan het lopen en uiteindelijk kregen we het erover.

Supervlieg

Wijs gebruiker
Jah tuurlijk, maar dit heeft wel geleid tot een discussie over de functionele eigenschap van MDMA. Het is niet per definitie slecht natuurlijk, maar pas zodra er waarde aan gehecht wordt vind ik dat men te ver gaat. Succes is een onderdeel van gelukkig zijn. Dus slaag jij er op eigen kracht een hindernis te overwinnen zal dit jou gelukkiger maken dan dat je dat doet dmv MDMA, wat uiteindelijk zelfs kan leiden tot een minderwaardigheidscomplex (omdat je op dat vlak afhankelijk wordt van een middel).

Maar op zn tijd is het natuurlijk gewoon grappig, kijk er alleen een beetje mee uit :mrgreen:

crysis

Bewuste gebruiker
ik zal er ook echt niet anders tegen aan gaan kijken als een recreatie drug en het ook zo blijven gebruiken eens in de zoveel tijd..

maar dit topic was er en ja..

nutsss

Wijs gebruiker
Supervlieg zei:
MDMA is in mijn ogen een recreatieve drug Als drugs op een functionele manier gebruikt worden zoals dus in dit geval, om eenzelfde prestatie die zonder ook bereikt kan worden met misschien iets meer moeite ben je heel verkeerd bezig.

Nee idd als je mdma gaat nemen omdat je met je moeder wilt praten over de kleur van het behang dan ben je verkeerd bezig. (maar krijg je wel leuk behang).

Je komt er meestal achteraf ineens achter dat je zo open en spontaan en zo was. Meestal niet zo erg want veel mensen waarderen en respecteren het wel als je open en eerlijk bent.

Bovenaan