Mdma proberen met astma

lazy

Experimenterende gebruiker
Hoi iedereen.
Ik ben al een tijdje nieuwsgierig naar mdma maar ik maak me zorgen om het feit dat ik astma heb.
Ik heb al een paar sites afgezocht maar ze zijn niet zo heel duidelijk.
Kan het nu kwaad of niet ? Ik zou het graag weten :tongueout:

Dopezilla

Badass junkie
Volgens mij leidt mdma wel tot een versnelde ademhaling, en omdat je sneller geneigd bent door te blijven dansen, ondanks het feit dat de inspanning te groot kan worden, denk ik dat je eventueel wel in ademnood zou kunnen komen.

Al weet ik niet wat astma-aanvallen veroorzaakt, ik weet er namelijk helemaal niks vanaf. Maar deze twee factoren zou ik toch meerekenen in je overweging of je het gaat proberen of niet.

Welke factoren leiden gewoonlijk tot astma-aanvallen bij je?

Olle

lipsticknmascara

Bewuste gebruiker
Ik heb alleen last van mn adem met mdma (of speed) in combinatie met wiet. Alleen mdma niet, maar ik zou toch je puffer erbij houden als je t gaat proberen, gewoon voor de zekerheid!

Winehouse

Badass junkie
De puffer is wel een goed idee, maar stel dat Iazy het zo benauwd gaat krijgen, daardoor gaat paniekereren, daardoor gaat hyperventileren.. Dat wil je ook niet hebben

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik dacht eens gelezen te hebben dat amfetamines juist fijn zijn voor mensen met COPD, zal ook wel voor astma gelden.

tactus.nl zei:
Wat is de geschiedenis van speed?

Speed of amfetamine werd in 1887 voor het eerst gemaakt, maar pas in 1927 voor het eerst gebruikt. Het werd toen voorgeschreven als bloeddrukverhogend middel.

De doorbraak kwam pas in de dertiger jaren. Men was toen op zoek naar een middel tegen astma. Bekend was dat het hormoon adrenaline een astma-aanval kon tegengaan. Adrenaline wordt in acute stress situaties door de bijnier afgescheiden en zorgt voor extra energie. Het verhoogt de hartslag, vergroot de spierkracht en doet de bronchiën uitzetten waardoor de ademhaling sneller en makkelijker verloopt. Met name de laatste eigenschap maakte adrenaline zo aantrekkelijk voor het bestrijden van astma, waarbij de luchtwegen vernauwd zijn en de ademhaling zwaar en piepend verloopt.

Of het dan ook automatisch voor MDMA geldt weet ik natuurlijk niet, maar aangezien het broertjes zijn ga ik er eigenlijk bijna blind vanuit.

lipsticknmascara

Bewuste gebruiker
Men neme: een sitter in de hand die rustig is en nuchter en de puffer bij kan houden voor wanneer het nodig is. Ook neme men niet teveel mdma, gewoon voor de zekerheid

trippelh

Bewuste gebruiker
Het is herkenbaar dat mensen zonder long problemen of COPD het benauwder krijgen , dit omdat het lijkt dat er een druk op de borst is.

Mijn vrouw heeft longemfyseem en die krijgt juist door de XTC meer lucht en geen problemen met ademen ze zegt heel vaak tegen me heerlijk zonder de pijn .

Misschien zal het ook bij jou voordeel opbrengen en voor de zekerheid je pufje bij je houden :wink:

Lavalamp

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
Ik heb astma, geen enkel probleem met MDMA of gelijk welke andere drugs eigenlijk...

Dit, en eens het zou gebeuren dat je ademnood hebt voel je het zo aankomen enkele minuten op voorhand. Zo'n gevoel aan je longen.

Dan houd je gewoon op en ga effe zitten. Effe rustig worden en bij stabilisatie verder dansen :)

Bovenaan