Melatonine

Vrije Geest

Belezen gebruiker
Damn...en ik heb nog wel 3/4 jaar die dingen geslikt, 1 tot 2 mg....maar eigenlijk zelf nooit problemen mee gehad...

Northawke

Wijs gebruiker
Hmm, ik had geen idee dat de werkzame dosis zo laag lag. Ik heb het ook een poosje geslikt voor slapeloosheid, maar het hielp totaal niet. Of dat persé aan de melatonine lag, weet ik niet, aangezien ik zelfs op slaappillen amper kan slapen als ik een aanval van insomnia heb. :smilingimp:

Flut

Belezen gebruiker
Hm beetje vaag allemaal dat over die 1mg + dosering. Ik bedoel op amerika kan je overal 3 a 5 mg malatonine in de normale winkel kopen. Verder heb ik de laatste tijd behoorlijk wat sites afgespeurd van gebruikers ervaringen met hoge dosering melatonine en de meeste mensen zeggen dat je na 3mg ongeveer pas echt goed inslaap valt. Verder nooit echt negatieve berichten erover gelezen. Veel websites beweren dat malatonine juist erg veilig is en dat het zo goed als geen bijwerkingen heeft.

Ik ben nu f te lame om de websites op te zoeken, maar ik zal ze later nog wel plaatsen.

eckies

Belezen gebruiker
Heb het ook een tijdje gebruikt na aanrading van sommige mensen op dit forum. Dacht dat het vrijwel onschadelijk was. Niet dus. Toch voortaan idd mar beter onderzoek doen van te voren.

azgaza

Badass junkie
Ik heb melatonine op voorschrift tegen DSPS wat zo veel betekend als een verkeerde biologische klok hebben waardoor ik vrijwel niet voor 5 AM kan slapen en als bijeffect daarvan vrij wel niet voor 1 uur in de middag mijn bed uitkom.
Ik heb 3 mg, maar de enige negatieve bijwerking die ik bemerkte was een héle nare nachtmerrie de laatste keer, en sindsien heb ik ze niet meer genomen, liever moe dan nog een keer zo'n droom, en ik heb ergens het gevoel dat het daardoor kwam, want ik heb dus nooit nachtmerries, ik vind mijn dromen meestal wel leuk. Andere keren werkte het trouwens prima, ik denk dat een demoniserende bron ook niet gelijk de waarheid is, alle bronnen samen geven een beeld.
Ik ga er niet vannuit dat het gevaarlijk is maar gebruik het nu alleen als het echt belangrijk is. Hiervoor precies één keer per week elke donderdag avond omdat ik de dag erna 8 AM op moet, de hele rest van de week is dat allemaal na 12en dus dan heb ik dat probleem gelukkig niet.

pieter-b

Wijs gebruiker
tja...informatie op internet blijft informatie op internet he...
het enige wat je kunt doen, is jezelf goed inlezen, en als je last van bijwerkingen krijgt, dan weet je ze nadien ook te herkennen.

Ik weet niet of je over die dromen begint na het lezen van dat pdfje, omdat ze het daar idd ook over hadden. Dat was ook de grootste reden dat ik het erbij postte, want wederom is dit nieuwe info voor mij (en over het algemeen lees ik mezelf goed in).

Voor mij is dit artikel trouwens een reden om melatonine weer aan te schaffen...Ik ben Gek op dromen, en een beetje blow-droomherinnerings-compensatie kan ook geen kwaad. Maar goed..ik begrijp dat dit slechts het geval was bij een klein percentage varrierend van 3-20 mg als ik me niet vergis.

(Al heb ik wel ervaring met een 3tal OD dromen..en DIE ZIJN ERG!!!!(wel leerzaam trouwens, echt zo van..IN YOUR FACE..maar dat zal dit wel niet zijn:)

Bovenaan