Melding voor onbetrouwbare/gevaarlijke RC Vendors

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Lieve drugs-gekkies, beste leden,

Gelukkig hebben de meeste leden goede ervaringen met Vendors van Research Chemicals (RC's). Toch krijgen we af en toe meldingen binnen over Vendors die onbetrouwbaar zouden zijn om verschillende redenen. Het kan gaan om niet leveren, de verkeerde stof of dosering leveren etc. Zoals jullie weten is het tegen de forumregels om RC vendors te noemen of links te plaatsen. Deze regel is er met name om reclame te voorkomen. Deze regel blijft van kracht. We willen als forum onze leden wel kunnen waarschuwen voor eventuele gevaarlijke situaties en serieus onbetrouwbare vendors. Vandaar dat we het volgende hebben bedacht.

We willen jullie via deze post laten weten dat we vanaf nu jullie meldingen over onbetrouwbare vendors graag ontvangen via PB of de meldingsknop. Geef hierbij duidelijk aan om welke vendor het gaat en waarom deze vendor volgens jou gevaarlijk of onbetrouwbaar is. Wij maken op het modforum een apart topic hiervoor en verzamelen daar jullie meldingen. Als er dan Vendors blijken te zijn waar veel klachten over komen kunnen wij een waarschuwing op het forum plaatsen. Hierbij gaan we niet over 1 nacht ijs. Verwacht dus niet meteen een actie of reactie als je een melding hebt gemaakt. Pas als er echt een duidelijk negatief beeld ontstaat over een vendor gaan we waarschuwen.

We hopen dat jullie op deze manier zo veilig mogelijk kunnen genieten van al het leuks en lekkers dat online te bestellen is :wink:

In het kort:
1) Vendors noemen op het forum blijft verboden
2) Heb je te maken met een gevaarlijke/onbetrouwbare vendor laat dit weten via PB of melding
3) Als het beeld ontstaat dat een vendor serieus onbetrouwbaar/gevaarlijk is plaatsen wij een openbare waarschuwing over deze vendor

Groet (namens het modteam)
Eik

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
In principe hebben we hier het DIMS voor, maar op zich een goede aanvulling! Want volgens mij laten heel veel mensen hun rc's niet testen onder het mom van 'ja maar het is legaal dus zal wel goed zijn'.

Overigens zal het Trimbos-instituut ook wel geïnteresseerd zijn in dit soort meldingen (als ze regelmatig voorkomen). Maarja, vaak komen mensen via het Trimbos-instituut te weten dat hun zakje drugs niet de juiste inhoud bevat dus in dat geval is het weer dubbelop =P

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Ik vind dit echt een super idee! Vendors die lopen te stuntelen kunnen levensgevaarlijke situaties creëren.
Ik heb wel eens meegemaakt dat een vendor een verpakking opstuurde waarin er allerlei poeder van een krachtige benzo aan de buitenkant van de verpakking zat terwijl er in dezelfde verpakking nog meer producten zaten, die dus zo gemakkelijk verontreinigd konden raken...

Een van de andere middelen was methallylescaline, en daar bleek vervolgens de (volgens de Opiumwet) harddrug psilocine in te zitten xD

Over stuntelende vendors gesproken.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
In principe hebben we hier het DIMS voor, maar op zich een goede aanvulling! Want volgens mij laten heel veel mensen hun rc's niet testen onder het mom van 'ja maar het is legaal dus zal wel goed zijn'.
Eens! Altijd goed om sowieso je RC's ook te laten testen. We zijn hier op het DF natuurlijk geen concurrentie van het DIMS. Die expertise hebben we ook helemaal niet. Maar ik zie het gewoon als een extra kanaal om drugsgebruikers te waarschuwen voor onbetrouwbare verkopers. Als wij waarschuwingen van het DIMS krijgen plaatsen we die hier ook en als het DIMS het interessant is kunnen wij hen ook melden als wij veel klachten krijgen over een vendor.

Maareh, @Eik
Ik wil niet flauw doen. Maar zou dit topic niet verplaatst moeten worden naar 'research chemicals' in plaats van 'drugs' :upsidedown:
Whoops... heb ik nu mezelf extra werk gegeven?

p.s. vanavond ga ik jointjes roken en gamen... zal dus niet veel meer online zijn :sweatsmile:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Ja, klopt hoor, dit is een taak van het DIMS. Maar voor mij/ons voelde het gewoon raar en verkeerd om volledig te verbieden dat mensen de namen van vendors op het forum noemen die onbetrouwbaar zijn of die in zodanige mate 'stuntelen' (zoals jij het noemt :wink:) dat het gevaarlijke situaties op kan leveren, want dat past niet bij één van de belangrijkste doelen van dit forum (harm reduction). Het is niet intuïtief, ik zou anderen ook actief willen waarschuwen als ik iets vervelends of gevaarlijks had meegemaakt, en ik zou zelf ook gewaarschuwd willen worden.

Als we dit publiekelijk zouden toestaan dan zijn de grenzen natuurlijk zoek, en dat kan ook weer tot (verkapte) reclame leiden. Daarom leek het ons een goed idee om de opening te geven ons PB's of meldingen te sturen met negatieve ervaringen zodat we 'achter de schermen' kunnen zien of een openbare waarschuwing nodig is bij veel of ernstige meldingen. Ben benieuwd!

witte270

Belezen gebruiker
Ik vind dit een goed initiatief, heb zelf ook wel eens gehad dat ik bijvoorbeeld 6-apb heb besteld bij een vendor die altijd dezelfde prijzen hanteert.

Bleek dus zwaar giftig te zijn en heb het na testen gelijk weggegooid aangezien er onbekende stoffen in zaten. Echt best wel creepy.

Lang verhaal kort, goed initiatief

De Zandman

Badass junkie
Jazeker de apotheker. Excuse le mot...
Ik heb elders reeds vermeld dat het domweg on mo gelijk is, om te kunnen zeggen als vendor, dat je 98, 99% zuiver materiaal verkoopt.
Dan zou overal de kwaliteit gelijk zijn, en dat is.....
Juist.
Gelul.
En daarom vind ik deze manier een heel goede om de linke jongens aan te kunnen pakken.
Ik heb ook ooit eens rare ervaringen gehad.
Dat willen we niet...
Prima zo , chapeaux!!

joetsie

Wijs gebruiker
zal er nog veel meer te zeggen zijn over dit onderwerp nu..
of mag ik al overgaan tot het maken grapjes..?

of mss een topic aanmaken?
fictieve foute vendor namen:

Home Ckeniknie

Toys 'R' Drugs

Sorry your order is lost let us Re search your Chemicals
???

ATGC

Bewuste gebruiker
Ik zie bij een vendor venlafaxine te koop staan. Dat is in NL beschikbaar als een antidepressivum. Dit is geen harde melding maar eerder een vraag of dit acceptabel is. Ik snap het ook niet aangezien er weinig lol aan valt te beleven...

0t0lerance

Experimenterende gebruiker
(...)Als er dan Vendors blijken te zijn waar veel klachten over komen kunnen wij een waarschuwing op het forum plaatsen(...)
Ik ben wel benieuwd, er zijn in de loop der tijd vast wel wat meldingen gemaakt.. maar ik neem aan dat als je met een beetje gezond verstand even trustpilot erop na slaat.. je ook een heel eind komt? Wellicht in het verlengde van een melding op de site (moet je ook maar opvallen/weten en wie weet duurt het wel een tijd voordat er überhaupt een melding komt) is het een idee een soort tips & tricks topic te maken voor het controleren van de betrouwbaarheid van een website? Waar ik het e.e.a heb besteld is 86% tevreden, de negatieve reviews gaan voornamelijk over de levertijd. Of vergelijkingen & het aantal reviews op trustpilot een goede graadmeter is voor de betrouwbaarheid van een vendor is ook maar de vraag.. wél helpt dit om erachter te komen of een website nep is. Wie weet een idee..

DannyR

Dan is het toch geen betrouwbare vendor?
rc venors zin over het algemaan niet zo betrouwbaar ze kopen in bij india en daar kunnen verkeerde batches tussen zitten ik ging ik eerst naar darknet das in principe veiliger maar rc is makkelijk verktijgbaar natuurlijk als een webshop.

DannyR

rc venors zin over het algemaan niet zo betrouwbaar ze kopen in bij india en daar kunnen verkeerde batches tussen zitten ik ging ik eerst naar darknet das in principe veiliger maar rc is makkelijk verktijgbaar natuurlijk als een webshop.
idd rc s zijn nooit zo betrouwbaar maar wel goedkoop

De Zandman

Badass junkie
Goedkoop is duurkoop met als inzet jouw leven!
Ook het mijne overigens...maar ik ben zeeer voorzichtig.
Ik ga niet voor goedkoop.
Beter iets neer betalen voor goed spul..

CuriousExplorer

Badass junkie
Alleen weet je bij een online vendor de eerste maal nooit of je goed spul hebt zelfs ongeachte de prijs.

UmbraVitae

Belezen gebruiker
Goh...is kort door de bocht. Elke middelenmisbruik is spelen met je leven. De rc markt is laatste jaren wel explosief. Voorlopig ook enkel goede vendors gehad. Maar het blijft niets meer of minder dan je ouderwetse drugdealer.

De Zandman

Badass junkie
Dit vind i k nou kort door de bocht.
Je kunt drugs ook gewoon gebruiken ipv misbruiken, toch?
Ik beschouw vendors van rc's niet meteen als zijnde " gewone drugsdealers "
Er zijn verschillen!

Laatst bewerkt:

Dirkjan

Bewuste gebruiker
Maar het blijft niets meer of minder dan je ouderwetse drugdealer.
Dat klopt niet helemaal. Een drugsdealer dealt in illegale drugs, dus dat betekent dat hij moet liegen en verbloemen om zo snel mogelijk de beste deal te kunnen slaan. Van productie en verhandelen tot uiteindelijk bij jouw aankoop zijn er waarschijnlijk al meerdere mensen op illegale wijze omgekocht. Dat maakt het uiteindelijk product vele male duurder dan wanneer je het bij een legale RC vendor koopt. Ik zeg niet dat alle RC vendors allemaal even koosjer zijn maar volgens mij zijn ze wel een stuk veiliger en betrouwbaarder dan straatdealers omdat ze niet buiten de wet vallen en daarom “eerlijk” kunnen zijn over hun handel.

geflipt

Wijs gebruiker
Dat klopt niet helemaal. Een drugsdealer dealt in illegale drugs, dus dat betekent dat hij moet liegen en verbloemen om zo snel mogelijk de beste deal te kunnen slaan. Van productie en verhandelen tot uiteindelijk bij jouw aankoop zijn er waarschijnlijk al meerdere mensen op illegale wijze omgekocht. Dat maakt het uiteindelijk product vele male duurder dan wanneer je het bij een legale RC vendor koopt. Ik zeg niet dat alle RC vendors allemaal even koosjer zijn maar volgens mij zijn ze wel een stuk veiliger en betrouwbaarder dan straatdealers omdat ze niet buiten de wet vallen en daarom “eerlijk” kunnen zijn over hun handel.
Maar je koopt en gebruikt ze op eigen risico, want er is vaak weinig over gekend.
Dat lijkt wat op dealerspraatjes, niet?

Thunderdome

Belezen gebruiker
En dan heb je nog het darknet. Hier is drugs kopen ongeveer net zo 'betrouwbaar' (als je een goede setup hebt, tails etc.) als op een RC website door de reviews die je kan achterlaten. Over het algemeen ook een heel stuk goedkoper.

Ik koop een enkele keer wat van een vriend, maar never nooit op straat.

Edit: gaan wel wat offtopic hiero :)

CuriousExplorer

Badass junkie
Alleen het eindstation ( de vendor ) zal een stuk veiliger lijken.
Niemand weet namelijk in welke omstandigheden RC's gemaakt worden.

CuriousExplorer

Badass junkie
Dat geldt natuurlijk nog meer voor illegale drugs.
Soms zou het leuk zijn als mensen eens lezen wat er staat en niet wat ze willen lezen.

Ik zeg nergens dat dat zo niet is, alleen dat we het niet zeker kunnen weten omdat we niks weten van waar en hoe RC's gemaakt worden.

De Zandman

Badass junkie
Er is maar een ding zeer belangrijk.
Waar een en ander vandaan komt, doet er niet toe.
Wat er wel toe doet is dat er getest wordt.
Ook door de vendor!
Men beweert altijd dat er 98% of meer, zuivere materialen betreft.
Daar geloof ik niets van.
Let wel, met 2fdck heb ik nogal wat verschillende soorten en maten van diezelfde 2fdck mogen tegenkomen, met verschillende bijwerkingen.
Dus deze stof alleen al is NIET 98% zuiver, want dan zou dit domweg niet kunnen...
En, de vendor hier ten lande draagt altijd de eindverantwoordelijkheid, daarna kom je zelf aan de beurt.
Laat de stof testen! Altijd, en regelmatig!

Kwak

Belezen gebruiker
even trustpilot erop na slaat..
Ik geloof Trustpilot voor geen meter net als de meeste reviewswebsites waaronder (vroeger) Iens.
Een kleinere website zoals DF heb ik meer vertrouwen in.

En dat een bedrijf zich ingeschreven staat in de Kamer van Koop Handel zegt ook niets.

Maar fijn dat jullie er moeite in willen steken.

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
Zolang de vendors zich aan de wetgeving houden, zegt een inschrijving bij de KvK voor mij wel degelijk iets, bij malversaties sta je sterker dan als er nergens iets geregistreerd is...

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan