Mensen die verslaafd zijn (geweest)?

Lady1985

Newbie
Ik moet even mijn ei kwijt en ik hoop dat ik hier op het goede adres ben. Ik heb een jaar een relatie met mijn vriend. Hij is 28 en bijna 10 jaar verslaafd geweest aan coke (basen). Toen we elkaar ontmoetten was hij bijna een jaar clean. In het jaar dat we nu samen zijn heeft hij 1 keer een terugval gehad wat een week of 8 duurde. Mijn familie verklaard me voor gek dat ik bij hem blijf, in hun ogen heeft deze relatie geen kans. Ik heb er altijd in geloofd, maar op de één of andere manier ben ik nu gaan twijfelen. Zijn er hier mensen die verslaafd zijn geweest aan coke? Zouden die me iets meer kunnen vertellen hierover? Hoe lang verslaafd geweest, hoe lang gestopt? Als ik mijn familie moet geloven zijn er maar weinig mensen die na zo'n lang gebruik een clean leven kunnen leiden. Terwijl ik toch echt die hoop heb en in hem geloof....

Jan janssen

Bewuste gebruiker
Nee maar wat ik je wel kan vertellen is dat er geen ex-verslaafden zijn maar ex-gebruikers... de drang naar coke zal er altijd op een gegeven moment zijn... (in de kroeg of als je t effe moeilijk hebt ofzo..)

Lady1985

Newbie
TimKGB zei:
Nee maar wat ik je wel kan vertellen is dat er geen ex-verslaafden zijn maar ex-gebruikers... de drang naar coke zal er altijd op een gegeven moment zijn... (in de kroeg of als je t effe moeilijk hebt ofzo..)

Ja, dat weet ik, daar heb ik het met hem ook over gehad. En volgens hem is die drang er niet meer zo erg als toen. Ik vraag me alleen af of er mensen zijn die zolang (voor zijn leeftijd) verslaafd zijn geweest en niet meer gebruiken. Als ik de mensen in mijn omgeving moet geloven ben ik te idealistisch en heb ik teveel hoop.

jael_XX

Experimenterende gebruiker
verslaafd "geweest" heb 2 jaar lang meerdere grammen per dag naar binnengewerkt, tot ik zo diep in de schulden zat dat ik niets meer kon kopen, dat was voor mij pas het moment waarop ik kon (omdat het moest) stoppen, de drang is er nog steeds, ben nu anderhalf jaar clean, gebruik nu af en toe alleen een pilletje, de coke durf ik me niet makkelijk aan te wagen... bang voor een terugval...

Ik heb het wel helemaal zelf gedaan... en ben er ook helemaal zelf uitgekomen (mede dankzij geldgebrek). Mijn schulden zijn nu ook betaald en voel me super, maar zoals hierboven ook al wordt gezegd... de drang blijft... en dan moet je heel sterk zijn... als het voor je neus ligt... om het dan te weigeren ... en dat zal altijd moeilijk blijven...

Als ik iets voor je kan doen... let me know!

Good luck...

Miriam

Bewuste gebruiker
Mijn zus is ook verslaafd geweest aan de coke. Door dat haar ex het uit maakte greep ze naar de snuif en later naar de pijp door die nagetiefe emoties zat ze op een gegeven moment zo zwaar aan de pijp dat ze de auto verkocht voor geld en snachts bij ond voor de deur stond voor geld
voor coke maar toen werd ze zwanger en nu is ze al sinds dag een clean en de baby is gezond terwereld gekomen us gelukkige momenten helpen je er weer van af

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
dik 6 jaar nadat ik was gestopt, was vanuit het niets die drang er weer . en van wat ik van bekenden hoorde was ik zeker niet de enige.
vooral bij emotionele stress zie je dat zelfs mensen die 10 jaar gestopt zijn nog terug kunnen vallen. maar ...zo lang is 8 weken niet op een decennium toch?

Er zijn ook genoeg mensen die wel voor altijd ervanaf zijn gebleven, zelfs basers, maar ik denk dat je voor 2/3 van alle basecoke gebruikers die gestopt zijn kan zeggen, gestopt maar met zo eens in de paar jaar een teriugvalletje .. of terugval naar absolute zero :wink: vaak hangt dat af van hoeveel vertrouwen zijn naasten in hem hebben :wink: en in hoeverre ze bereid zijn diegene te helpen

sterkte
:wave:

Miriam

Bewuste gebruiker
Er zijn ook genoeg mensen die wel voor altijd ervanaf zijn gebleven, zelfs basers, maar ik denk dat je voor 2/3 van alle basecoke gebruikers die gestopt zijn kan zeggen, gestopt maar met zo eens in de paar jaar een teriugvalletje ..

ja dat heeft mijn zus ook die heeft soms zin er in en dan geeft ze zich er aan over. Maar vanavond heeft ze afgeslagen teriwjl ze wist dat ik ging roken

Bovenaan