Mephedrone na effecten (update)

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

KidE

Newbie
Hallo forum leden,

Ik weet niet of ik dit exact op de juiste plaats post maar ik probeer het maar.

Ik ben man van 29 met redelijke conditie, 90Kg, geen lichamelijke en/of geestelijke beperkingen, goede baan etc etc.

Een tijdje geleden ben ik in contact gekomen met "Mephedrone". Na een keertje gebruiken kreeg ik de mogelijkheid om een flinke zak te kopen voor weinig centen en dit leek mij dus een mooie deal.
Het spul bleek heel erg puur na testen dus veilig genoeg.
Nu heb ik een een week geleden een aantal dagen achter elkaar een flinke hoeveelheid lijntjes genomen en de dagen daarop (om het echt niet te gek te maken) over de dag heen steeds een paar sleutel puntjes (+/- 8 per dag).
Ik merkte dat mijn lichaam toch wel behoefte nodig had aan rust en dat heb ik dus ook maar gedaan. Na een paar dagen goed eten en flink rusten merkte ik dat ik constant een bepaalde fluittoon hoorde in mijn hoofd en dat het op sommige momenten net is alsof mijn hersenen kortsluiting maken. Het lijkt dan net alsof ik de volumeknop van de radio heel even heel snel van 0 naar 100 draai.
Afgezien van dat ik hier echt heel erg ben van geschrokken heb ik het volgende waargenomen zonder gebruik.
Ik sliep heel vast gedurende de nacht maar schrik dan ineens wakker. Hierna heb ik moeite met echt wakker worden zelfs na een paar flinke koppen koffie.
Mijn concentratie is redelijk tot goed maar merk dat ik dit niet erg lang vol kan houden.
Het vervelende piepen en het gevoel van kleine kortsluitinkjes in mijn hoofd verdwijnt als ik een minuscuul klein beetje snuif (echt een mini mini mespuntje).
Mijn hartslag is gedurende de dag hoger als normaal (zelfs als ik niets gebruikt heb).

Het is nu inmiddels veel minder geworden maar dit heeft mij wel erg aan het denken gezet wat deze stof voor nare na/effecten op de mens kan hebben.

Ik ben erg geschrokken van deze verschijnselen en zit me af te vragen of er nog meer mensen zijn die dit soort dingen hebben meegemaakt.

Alvast bedankt voor de reacties.

C

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Re: Mephedrone na effecten (input gevraagd)

Over mephedrone is zo goed als niets bekend, en dan ga je het dagen achter elkaar gebruiken, ruggengraad heb je wel zo te zien. Het is verder bij mij niet bekend maar gebruik ook niet met zulke ferquentie.

Neem even wat weken rust ervan en check of het blijft, zo niet, ga dan naar de huisarts als je je teveel ongerust maakt.

KidE

Newbie

Nou ruggengraat wil ik het niet noemen eerder een onbezonnen ondoordachte domme actie.

Ben vanochtend even bij de huisarts geweest en het probleem voorgelegd. Deze man is echt super relaxt en ik kan hem echt alles vertellen.
Wat hem opviel is dat mijn hartslag iets sneller wat als normaal (95 vanochtend) en dat de onderdruk van mijn bloeddruk hoger was als normaal (100).
Na even gepraat te hebben kwamen kwam hij met iets waar ik echt nog nooit over nagedacht heb.
Aangezien ik de meph snuif en dus al een tijdje met verkoudheids klachten loop gebruik ik neusspray om weer fatsoenlijk lucht te krijgen.
In de neusspray zit een stof wat ervoor zorgt dat je neus open gaat staan. Je mag dit niet langer als een week gebruiken omdat er dan een soort tolleratie optreed op je slijmvlies. Ik gebruik het nu al wat langer vertelde ik en toen kwam hij met het volgede:

De werkende stof "xylonogiets" is een soort "adrenaline" en kan bij langdurig gebruik (dus langer als een week) zorgen voor een verhoogde bloeddruk en hartslag. Dit alles zorgt ervoor dat je natuurlijke leef ritme verstoord wordt en kan allerhande klachten veroorzaken zoals niet goed kunnen slapen, onrustig zijn, gevoelig/emotioneel worden etc.

Ik schuif nu niet de schuld op de neusspray maar het verklaard wel het een en ander.

Ik moet wel van de neusspray afblijven want dit schijnt volgens de huisarts toch echt rare dingen te veroorzaken.
En van de meph natuurlijk maar dat lijkt me logisch

Psylopi

Newbie

Goed dat je een relaxte dokter hebt!

Maar wtf man, neusdruppels zijn inderdaad niet onschuldig.

Ik heb het jarenlang dag in dag uit gebruikt, met alle gevolgen van dien (kapot slijmvlies). En een week je echt HEEL raar voelen als je stopt.

Dus laat die neusdruppels maar liever liggen, en de meph misschien ook eventjes :)

pawelonius

Belezen gebruiker

hehe, zou toch wat worden als neusspray schadelijker blijkt dat mephedrone XD
Binnenkort zou er toch uitkomst van een onderzoek moeten komen over deze nieuwe drug?

KidE

Newbie

Neusspray is a real killer :smilingimp:

Ik hoop ook dat er een gedegen onderzoek met de daarbij behorende resultaten komt binnen niet al te lange tijd.
Helaas moeten er altijd slachtoffers vallen om dit te forceren en ik ben blij dat ik op tijd de wijsheid heb gekregen om ermee op te houden. Er zijn veel ergere dingen om mee te maken maar ik voelde me er knap beroerd onder en ben wel van mezelf geschrokken dat ik er zo ligt over dacht.

Al met al een wijze les en een goed stukje zelf reflectie i.i.g.

KidE

Newbie

Ok het is inmiddels weer 1,5 week geleden sinds mijn laatste post en dit is de/mijn status:

- Verkoudheid weg
- Kortsluiting in mijn hoofd weg
- Rare visuele glitches weg

Nog daar:
- het nog niet goed in slapp kunnen komen en licht slapen.

Of het iets met de meph te maken heeft kan ik niet zeggen. Maar eens kijken hoe het de komende tijd aanhoud.

C

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
zit dit toch nog wel even bij de rc's, aangezien het niet echt over verslaving gaat...

mephuser

Belezen gebruiker
Mooi dat de meeste klachten weg zijn :) Heb je gedurende deze tijd van de Meph af kunnen blijven?

Hopelijk kan je snel weer vast slapen.. Sterkte ermee! Hou ons op de hoogte.

Falkor86

Newbie
Meph ging bij mij altijd vlot (1m73, 64kg), maar gebruikte (tot 'k het niet meer makkelijk kon krijgen) zo een avondje om de twee weken/drie weken. Altijd maar een goei lijntje of 3 - 4 max. Had enkel altijd een half uurtje extreme come-down (beetje angstaanval en heel lichte hyperventilatie) maar ligt wss ook aan eigen gemoedstoestand. Had het sowieso snel terug onder controle en de dag(en) erna nooit last van gehad. Mix het ook bijna nooit met alcohol of iets anders (uitzonderlijk is met een glaasje of twee cava of een lijntje coke). Pop erna ook een goei tablet vitamine C, helpt ook altijd.

KidE

Newbie
@mephuser: heb gister toevallig een klein lijntje bij een maat van me genomen. Allescoolgeen craving naar meer. vind met mooi zo.

@Falkor86: Jij bent de zoveelste die ik hoor spreken over een extreme comedown. Ik moet eerlijkheid gebieden dat ik hier absoluut geen last van heb. Sterker nog bij mij is het zo dat het eerder omgekeerd is. Het gaat bij mij heel relaxt over van "high" naar "normaal"

funny dat dat eigenlijk zo verschillend is bij mensen

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
KidE zei:
@mephuser: heb gister toevallig een klein lijntje bij een maat van me genomen. Allescoolgeen craving naar meer. vind met mooi zo.

@Falkor86: Jij bent de zoveelste die ik hoor spreken over een extreme comedown. Ik moet eerlijkheid gebieden dat ik hier absoluut geen last van heb. Sterker nog bij mij is het zo dat het eerder omgekeerd is. Het gaat bij mij heel relaxt over van "high" naar "normaal"

funny dat dat eigenlijk zo verschillend is bij mensen

Dat komt omdat je 1 klein lijntje genomen hebt.
Natuurlijk is dat helemaal :rock: Aangezien veel mensen dit niet kunnen.

Zodra je wat meer neemt op een avond zullen die bijverschijnselen wel gaan optreden denk ik.
Na 1 biertje heb je ook geen kater:) En de craving van een klein lijntje coke valt ook goed te overzien.

Falkor86

Newbie
Eergisteren mijn eerste keer meph na het verbod gedaan. Het was niet helemaal zuiver (wss 10 à 20 % speed door gemengd) maar niet onaangenaam. Na een drietal lijntjes meph en een lijntje coke hield ik het voor bekeken. En deze keer was de comedown veel minder erg en comfortabeler. Deze keer was m'n gemoedstoestand ook veel beter dus besluit 'k er uit dat het erg met je humeur op de moment te maken heeft. :) nice

mephuser

Belezen gebruiker
Falkor86 zei:
Deze keer was m'n gemoedstoestand ook veel beter dus besluit 'k er uit dat het erg met je humeur op de moment te maken heeft. :) nice

Helemaal mee eens! Ik ga expres niet uitslapen of daarna onderuit gezakt op de bank liggen en saai tv kijken.. Ik zorg dat ik wat te doen heb, dan heb ik helemaal nergens last van :)

KidE

Newbie
PepTalk zei:
Dat komt omdat je 1 klein lijntje genomen hebt.
Natuurlijk is dat helemaal :rock: Aangezien veel mensen dit niet kunnen.

Zodra je wat meer neemt op een avond zullen die bijverschijnselen wel gaan optreden denk ik.
Na 1 biertje heb je ook geen kater:) En de craving van een klein lijntje coke valt ook goed te overzien.

Well ja en nee. zoals je in het begin heb kunnen lezen heb ik mijn deel meph wel gedaan en heb (naast de neven effect hierboven beschreven) echt helemaal geen last gehad van comedowns. moodswings o.i.d.

Wat ik wel merkte destijds was een verandering in mijn "state-of-mind" toen ik stopte met gebruik maar dit ervaarde ik niet als een extreme comedown waar de meeste mensen van spreken. Kan natuurlijk aan mij liggen maar met mijn "come down" ervaringen in het verleden is dit een aangename "walk in the park"

JJJ

Bewuste gebruiker
Ik vind dit wel een beetje een onbezonnen actie, om dat nog maar even te zeggen. Mephedrone is een heel nieuw middel waar amper onderzoek naar gedaan is. Bovendien vind je, als je even googlet, allerlei aanwijzingen dat het nogal ongezond is bij grotere hoeveelheden, slecht voor je hart enzo. En in principe is het gewoon een mdma-achtig middel, om hersenschade te voorkomen neem je het dus beter niet vaker dan eens in de paar maanden.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter

KidE zei:
De werkende stof "xylonogiets" is een soort "adrenaline"

Xylometazoline :wink:

Heb je geen enkel moment last gehad van blauwe ledematen ?

janskie

Newbie
Ik (vrouw 35) heb gisteren een aantal nackies meph (o,5 gram)gebruikt, was niet de eerste keer. Het ging goed heb een topavond gehad. Had wel het idee dat deze vermengd was met speed, het rook veel minder sterk en het kwam minder "hard" binnen. Heb daardoor haast niet geslapen. IK merkte vanmiddag dat ik bijna geen gevoel meerheb in een groot gedeelte van mijn bovenbeen. Dit soort bijwerkingen heb ik al eerder op veschillende sites gelezen.Dan heeft je zenuwstelsel een flinke opdonder gehad....... Schijnt een van de bijwerkingen te kunnen zijn naast de blauwe knieen of ellebogen. Hier schrik ik enorm van en ben aan het twijfelen of ik naar een arts moet.....

atbboy

Bewuste gebruiker
janskie zei:
Ik (vrouw 35) heb gisteren een aantal nackies meph (o,5 gram)gebruikt, was niet de eerste keer. Het ging goed heb een topavond gehad. Had wel het idee dat deze vermengd was met speed, het rook veel minder sterk en het kwam minder "hard" binnen. Heb daardoor haast niet geslapen. IK merkte vanmiddag dat ik bijna geen gevoel meerheb in een groot gedeelte van mijn bovenbeen. Dit soort bijwerkingen heb ik al eerder op veschillende sites gelezen.Dan heeft je zenuwstelsel een flinke opdonder gehad....... Schijnt een van de bijwerkingen te kunnen zijn naast de blauwe knieen of ellebogen. Hier schrik ik enorm van en ben aan het twijfelen of ik naar een arts moet.....

Naar een arts gaan kan nooit kwaad, beter een keer te vaak naar de dokter als een keer te weining vooral als je drugs gebruikt, je weet immers maar nooit of je je lichaam hebt beschadigd door drugs gebruik.

KidE

Newbie

Sublimo zei:
KidE zei:
De werkende stof "xylonogiets" is een soort "adrenaline"

Xylometazoline :wink:

Heb je geen enkel moment last gehad van blauwe ledematen ?

Dank daarvoor :wink:

nope heb verder nergens last van gehad en heb ook van de nawerkingen helemaal geen last meer gehad. Ik heb er flink wat op na zitten lezen en wat ik heb kunnen vinden is dat de personen die last hadden van slechte doorbloeding (lees smurfen neigingen) over het algemeen flinke doses hadden genomen, nasaal of in bommetjes. Ikzelf heb het altijd bij kleine lijntjes gehouden.
Nee was niet slim weet ik maarja de tijd kan je niet meer terug draaien.

Dica

Newbie
mephedrone zijn echt kut, je word dr wel lekker dol van:), maar daarna Supergaar en helemaal blauw, dat komt omdat je rode en witte bloedlichaampjes zich gaan scheiden.. als een blauwe plek?,tenminste dat is wat novadic me vertelde.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Dica zei:
mephedrone zijn echt kut, je word dr wel lekker dol van:), maar daarna Supergaar en helemaal blauw, dat komt omdat je rode en witte bloedlichaampjes zich gaan scheiden.. als een blauwe plek?,tenminste dat is wat novadic me vertelde.

Eh, nee... Dat komt door een extreme vaatvernauwing.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan