• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Mephedrone verslaving

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

M3OW

Newbie
Hallo allemaal,

Beetje vreemd eigenlijk voor mijn gevoel, zo als 2de bericht eigenlijk al openen met m'n verslaving. Ik ben eigenlijk vooral koppig geweest, want ik ben zo iemand die tóch nooit verslaafd zou raken aan iets volgens zichzelf.

Ik heb ruime ervaring met drugs, nooit echt ergens in blijven hangen en nooit wekelijks gebruikt, maar wel met de feestjes altijd van alles gehad en geprobeerd. Over de jaren heen veel beleefd, maar eigenlijk enkel positieve en leuke ervaringen.

Recentelijk stond m'n leven even totaal op z'n kop. Mijn partner verliet mij na 6 jaar, ondanks dat we samen twee kindjes hebben en alles samen opgebouwd hebben. Dit veranderde natuurlijk heel erg veel. Een brief van haar advocaat met nogal wat eisen was een beetje de druppel. Twee weken later kwam ik voor het eerst in aanraking met Mephedrone/miauw miauw/meow meow/4MMC/MMCAT.

De eerste keer was meteen raak; ik had twee lijntjes gehad en daarna ben ik eigenlijk de hele nacht doorgegaan tot in de middag de volgende dag. Dit pakte ook direct fout uit, ik had in totaal iets meer dan een gram gehad in totaal en na lang slapen werd ik wakker met een enorme druk op m'n borst, kortademigheid en een flink opgezwollen en pijnlijke strot. Daar heb ik nog 2 dagen flink last van gehad.

Een week later kon ik het toch niet weerstaan en ik begon weer, iets rustiger aan. Vanaf toen ben ik eigenlijk verslaafd geraakt. We zijn inmiddels 3 weken verder en er is geen dag voorbij gegaan zonder te gebruiken. Heb nu 3 maal een nacht doorgehaald en andere nachten moeten slapen op slaappillen om m'n lichaam rust te geven. Dit alles heeft natuurlijk nogal wat impact gehad op m'n lichaam. 4 dagen geleden startte mijn knieën en handen blauw te worden. Dit beangstigde me enorm en ik stopte direct. De dag erop was het weg en nam ik helaas weer, dit is direct ook de laatste keer dat ik een nacht doorhaalde. De volgende ochtend (gisteren) kwam ik op m'n werk en heb ik expres niks meegenomen. Ik kreeg tintelingen in m'n handen, kreeg regelmatig flitsen voor m'n ogen en viel constant bijna in slaap. Mijn lichaam is op..

Ik heb gisteren veel last gehad van de slagader bovenin mijn buik, die klopte enorm hard en met pijn als gevolg. Mijn pinken deden allebei zeer en mijn onderarm had blauwe vlekken. Dit was écht too much en ik raakte in paniek. I told myself; Don't do this again, EVER.

Ik ben naar huis gegaan en heb goed geslapen, vanochtend voelde ik me goed, heb veel en gezond gegeten, extra vitaminen geslikt en voelde me dan ook weer herboren. Ik heb mezelf voorgenomen definitief te stoppen.

Maar, helaas.... Op moment van schrijven heeft een carving me te pakken gehad. Ik heb 2 lijnen op en een capsule gevuld en geslikt. Die kickt straks waarschijnlijk hard in. DOM, zo verschrikkelijk dom. Ik snap mezelf niet meer, ik ben er in blijven hangen en baal enorm. Nu snap ik wat verslaving betekend en het is denk ik tijd om aan de bel te trekken. Ik heb altijd enorm stevig in mijn schoenen gestaan, ik ben zo iemand die zegt: ik kap met roken en die dan ook een half jaar niet rookt. Dit is te veel geworden en ik denk dat de timing met de emoties van het scheiden daarin een grote rol spelen.

Morgen ochtend dan ook voor het eerst naar de huisarts om mijn verslaving toe te geven. Dit topic zie ik een beetje als mijn allereerste keer dat ik het durf te erkennen. Best een stap!

Mochten er mensen zijn die dit lezen en ervaringen hebben in een verslaving aan mephedrone, ik hoop dat je je verhaal deelt! Wellicht kunnen we elkaar helpen.

Als laatste wil ik toevoegen; wat een rotspul is het eigenlijk... Ik ben enorm geschrokken van de impact op m'n lichaam en het is natuurlijk in mijn geval super dom om dagelijks te gebruiken, maar in vergelijking met andere drugs denk ik oprecht dat dit valt onder de categorie 'damage your body for just a bit of fun'.

Mijn ervaring samengevat:

Positieve kanten
  • Veel focus, sneller werken (in 3 uur tijd had ik werk van een dag klaar)
  • Goed gevoel overall
  • Bij constante kleine hoeveelheden geen wauw gevoel, maar gewoon euforisch en veel energie
  • Muziek is heeeeerlijk

Negatieve kanten
  • Enorme behoefte aan meer
  • Slechte doorbloeding, daardoor weinig gevoel in handen en voeten en veel blauwe plekken
  • Benauwdheid een aantal keren
  • Eenmaal een gezwollen strot
  • Na lang gebruik soms ineens een blackout, totaal de weg kwijt
  • Na een dag niks gebruiken had ik een woedeuitbarsting waarbij ik van mezelf schrok en dacht; waar de fuck ben ik mee bezig?

Ga er nu alles aan doen om niet bij te nemen vanavond. Hopen dat deze lading snel uitgewerkt is en ik gewoon rustig kan gaan slapen. Om mezelf in bescherming te nemen heb ik het spul driedubbel ingewikkeld met ductape, in een doosje gestopt met sleutel en de sleutel in de wc weggespoeld, die ook weer ingewikkeld met ductape en helemaal achter een lading van spullen op zolder achter het schot gegooid. Hahahaha
Mocht ik dus meer willen heb ik daar heel veel moeite voor nodig. Wellicht geeft dat de tijd en een kans om te bedaren en weer rustig na te denken om niet te nemen.

Groet,
M3OW

M3OW

Newbie
Inmiddels is het al weer 6:10 in de ochtend. Het gevoel van falen komt omhoog, wetende dat ik over een uurtje al richting werk moet. Opnieuw te gek gemaakt, opnieuw de drang niet kunnen weerstaan en opnieuw dus de dag door zien te komen.

Over iets meer dan twee uurtjes kan ik de huisarts bereiken, tijd voor actie.. :(

M3OW

Newbie
Een kleine update, wel jammer om te zien dat het topic al meer dan 150x gelezen is en er nog geen reacties zijn..

Gisteren baalde ik enorm ‘s ochtends, zoals je leest in m’n vorige bericht. Het spul had me weer in de ban.. Na mijn bericht ben ik gaan douchen en ging ik rond 7:00 naar m’n werk. Daar aangekomen begon ik me moe te voelen, wat opzich natuurlijk best logisch is.

Door de dag heen kleine hoeveelheden ehad om wakker te blijven. Ik voelde me niet top, maar ook niet slecht. Helaas verhinderde het werk- ik kon geen moment alleen zijn om rustig zonder dat anderen mee konden luisteren de huisarts bellen. Ik heb dan ook m’n baas geinformeerd dat ik me de laatste tijd niet lekker voel en dus “een afspraak heb gemaakt bij de huisarts voor maandag ochtend”. Ik ben die ochtend dan ook vrij van werk en kan dus naar m’n huisarts die dan vrije inloop heeft.

Na 17:00 was het tijd voor een biertje, ik dronk er een paar op het werk en ging toen richting huis. Het weekend gevoel kwam op en eenmaal thuis aangekomen (17:45) opende ik dan ook m’n laatste zakje waar nog zo’n 1 gram in zat. Even plat walzen tot poeder en voor ik het wist was het ineens 19:30 en was alles op. Totale verbijstering; huh? Hoe kan dit nou?

Ik was in alle staten, totaal verbijsterd, heb ik niet wat apart gelegd? Waar heb ik het gelaten? Heb ik dan echt alles weg gesnoven? Ik begreep er niks meer van.

Kort daarna beleefde ik het toppunt van verslaving. Ik lag met het lampje op m’n mobiel op de grond om te zoeken naar korrels die weggesprongen konden zijn van het pletten van de kristallen tot poeder. Een uur lang, op alle plekken in huis waar ik ooit gesnoven heb. Ik heb op alle plekken waar ik ooit gesnoven heb met een pinpas alles bij elkaar geschraapt wat er op die plek lag (veelal enkel stof...) en maar gewoon weggesnoven wat er ook lag... Een uur lang ben ik druk geweest tot ik op een gegeven moment onder de keukentafel lag en me bestefte; waar de fuck ben ik mee bezig?

Ik stond op, pakte een biertje uit de koelkast en ging buiten zitten om een sigaretje te roken. Bestelde nog even wat te eten en ben toen op de bank gaan liggen. Ik begon nu echt moe te worden, en ik schrok op toen ik de bel hoorde.. De bezorger stond voor de deur met m’n eten en die lachtte; Was je nou in slaap gevallen? Haha mooi stom, hij heeft dus blijkbaar 5x aangebeld en nog op het raam staan kloppen..... Oeps!

Ik heb de helft van m’n eten opgegeten en ben toen gaan slapen. Vandaag werd ik om 13:00 uur wakker, met als eerste gedachte: Ik moet even weer nieuwe mephedrone halen.. Die gedachte heb ik nu maar van me af gezet. Net was ik aan het lezen over LSD en 2C-B.. Beide nog nooit gehad en wil het graag proberen. Ik stuurde m’n dealer (overigens ook een goede vriend van me) een berichtje met de vraag of hij 2C-B kon krijgen. Ik kreeg net een antwoord terug: “Gozer, je hebt voorlopig wel even genoeg gehad”. Ja, het was dus verstandig van me om hem te informeren gisteren dat ik in een verslaving bleef hangen. Ik krijg niks meer.....

Eerste stappen zijn nu volgens mij gezet. Vanavond ga ik weer voor het eerst “gewoon” uit en op stap met enkel wat drankjes. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, ben ergens wel bang dat ik me dan depressief ga voelen ofzo of niet gezellig ben. We zullen zien.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zo wat een verhaal zeg. Goed dat je je realiseert dat dit echt niet zo verder kan in ieder geval. Het erkennen van de verslaving en het van je afschrijven hier is de eerste stap in ieder geval. Hoop voor je dat je nu sterk kunt zijn en aan je lichaam, geest en ook je gezin denkt wanneer er toch weer drang om te gebruiken ontstaat.

Mephedrone is wel echt een van de meest nare middelen om aan verslaafd te zijn, zoals je al gemerkt hebt zorgt het nogal snel voor vaatvernauwing wat in grote hoeveelheden nog best gevaarlijk kan worden.

M3OW

Newbie
Zo wat een verhaal zeg. Goed dat je je realiseert dat dit echt niet zo verder kan in ieder geval. Het erkennen van de verslaving en het van je afschrijven hier is de eerste stap in ieder geval. Hoop voor je dat je nu sterk kunt zijn en aan je lichaam, geest en ook je gezin denkt wanneer er toch weer drang om te gebruiken ontstaat.

Mephedrone is wel echt een van de meest nare middelen om aan verslaafd te zijn, zoals je al gemerkt hebt zorgt het nogal snel voor vaatvernauwing wat in grote hoeveelheden nog best gevaarlijk kan worden.
Ja, de gevolgen zijn duidelijk voel en zichtbaar inmiddels. Het voelt tegelijkertijd goed en slecht dat ik niks meer heb en kan gebruiken. Inmiddels zit ik bij een maat in de auto om er even uit te gaan vandaag, tijd voor afleiding en plezier zoeken zonder deze troep :grin:

Ik ga proberen de komende week een soort van logboekje bij te houden over hoe het me af gaat. Het feit dat er nog altijd zo weinig informatie is over deze drug maakt dat voorlichting erover natuurlijk erg lastig is. Ik hoop dan ook dat mijn verhaal bij zal dragen. Voor mensen die verslavingsgevoelig zijn: blijf uit de buurt van Mephedrone!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het feit dat er nog altijd zo weinig informatie is over deze drug maakt dat voorlichting erover natuurlijk erg lastig is.
Op engelse sites is veel informatie over Mephedrone te vinden hoor, het was daar enorm populair toen het nog legaal online verkocht mocht worden.

M3OW

Newbie
Op engelse sites is veel informatie over Mephedrone te vinden hoor, het was daar enorm populair toen het nog legaal online verkocht mocht worden.
Klopt, ook die heb ik veelvuldig gelezen. Toch is er maar een beperkte aanwezigheid van bijvoorbeeld verslagen van verslaafden en de gevolgen op lange termijn.

Nu, na laatste gebruik bijna 20 uur geleden:

Mijn pinken zijn beide nog altijd wit en vrij gevoelloos, ook mijn knokkels zijn nog steeds paars. Blauwe plekken op benen en onderarmen. Constante behoefte is nog aanwezig. Veel dagdromen, wazig zien en soms flitsen voor m’n ogen. Hoofdpijn komt en gaat.. Soms ineens heel erg hoofdpijn voor 10-15 minuten en dan trekt het weer weg. Ruis in mijn rechteroor is nieuw, daar heb ik het afgelopen uur last van. Geen idee of dit door gebruik is ontstaan of niet.

Morgen ga ik een eet schema opzetten en de vitamines berekenen die ik dan uit m’n voeding haal. Eventueel aanvullen met supplementen wanneer nodig. Hopen dat ik snel de oude ben :confused:mile:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klopt, ook die heb ik veelvuldig gelezen. Toch is er maar een beperkte aanwezigheid van bijvoorbeeld verslagen van verslaafden en de gevolgen op lange termijn.
Lange termijn gevolgen is nog weinig over bekend inderdaad, aangezien het pas een paar jaar op de markt is.

Veel succes en sterkte de komende tijd in iedergeval! Blijf hier vooral posten, het van je afschrijven kan al wat helpen.

M3OW

Newbie
De eerste 24 uur zit er nu ruim op. Vanavond een leuke avond gehad met veel afleiding. Daarnaast ook de meid waar ik echt gek op ben reeds ingelicht.. Dat was heel erg moeilijk. Ook de reactie die daarop kwam was echt moeilijk. Ze reageerde heel boos, wat enigsinds ook begrijpelijk is natuurlijk. In m’n verslaving ook wel eens gelogen over dingen om het te verbergen, iets wat voor haar nu ineens allemaal op een plek valt natuurlijk.

Ik ga zo met haar naar huis om te praten. Hopen dat dat goed gaat en dat we er goed uit gaan komen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hi M3OW, had straks een hele reactie naar je getypt maar zie nu dat die nooit verzonden/aangekomen is.

Wilde zeggen dat ik het enorm dapper van je vind dat je hier je verhaal zo eerlijk hebt gedeeld. Wat een nasty spul zeg, die methedrone! Goed dat je zelf inziet dat het zo niet verder kan en dat er iets moet gebeuren voor je nog dieper erin zit. Dat zal niet makkelijk zijn maar je hebt de eerste grote stappen al gezet. Ik had in mijn reactie ook gevraagd of je vrienden hebt die weten van je probleem, of andere mensen die je in vertrouwen kunt nemen. Maar ik lees nu dat je je vriendin (?) al hebt ingelicht. Ook dit is onwijs dapper. Ze zal nu boos zijn, maar uiteindelijk duurt eerlijkheid het langst, niet alleen tegenover jezelf en/of de mensen op DF hier maar vooral ook tegenover de mensen van wie je houdt.

Ik wil je enorm veel sterkte en succes wensen! Zorg dat je voldoende afleiding blijft zoeken want er zullen nog wel moeilijke momenten gaan komen. En blijf hier ook zeker posten inderdaad.

Laatst bewerkt:

M3OW

Newbie
Hi M3OW, had straks een hele reactie naar je getypt maar zie nu dat die nooit verzonden/aangekomen is.

Wilde zeggen dat ik het enorm dapper van je vind dat je hier je verhaal zo eerlijk hebt gedeeld. Wat een nasty spul zeg, die methedrone! Goed dat je zelf inziet dat het zo niet verder kan en dat er iets moet gebeuren voor je nog dieper erin zit. Dat zal niet makkelijk zijn maar je hebt de eerste grote stappen al gezet. Ik had in mijn reactie ook gevraagd of je vrienden hebt die weten van je probleem, of andere mensen die je in vertrouwen kunt nemen. Maar ik lees nu dat je je vriendin (?) al hebt ingelicht. Ook dit is onwijs dapper. Ze zal nu boos zijn, maar uiteindelijk duurt eerlijkheid het langst, niet alleen tegenover jezelf en/of de mensen op DF hier maar vooral ook tegenover de mensen van wie je houdt.

Ik wil je enorm veel sterkte en succes wensen! Zorg dat je voldoende afleiding blijft zoeken want er zullen nog wel moeilijke momenten gaan komen. En blijf hier ook zeker posten inderdaad.
Hi RO,

Thanks voor je uitgebreide reactie. Doet me goed om ook wat positieve dingen te horen.. Het gesprek vannacht was moeilijk, best wel heel erg moeilijk... Uit mijn omgeving weten nu 3 mensen het, maar er heerst vooral onbegrip en hoor eigenlijk vooral negatieve dingen. “Hoe de fuck kun je zoiets doen, je hebt kinderen, ik snap je echt niet, je bent ziek”. Tsja, zo ver was ik dus zelf nu ook, dat zag ik zelf ook wel in en dat is ook waarom ik aan de bel trok. Het ging niet goed en juist daarom trok ik aan de bel, ik heb steun nodig maar heb wel het gevoel dat onbegrip nog zorgt voor weinig steun en juist heel erg veel verdriet.

Ik snap nu wel waarom je altijd hoord dat mensen een beetje alleen staan in hun strijd tegen een verslaving. Afijn, ik ben zelf hier gekomen en zal er dan ook zelf uit moeten klimmen. Één ding is zeker, ik wil er echt voor gaan en heb de motivatie om door te zetten.

Nogmaals dank voor je bericht!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Die negatieve reacties zullen wel moeilijk zijn, ja... Laatste wat je nu kunt gebruiken, misschien troost het je dat dat onbegrip waarschijnlijk ook voor een groot deel onwetendheid en bezorgdheid is vanuit die mensen.

Maar je hebt gelijk, uiteindelijk sta je er (helaas) vaak alleen voor. Ik denk echter dat het met jouw motivatie zeker moet gaan lukken. Hou dat vol en keep us posted.

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik had dit topic wel gelezen maar in eerste instantie niet gereageerd, gewoon omdat ik niet zo goed weet wat te zeggen, behalve: heel heftig dit, veel sterkte. Echt heel lastig dat er ook zoveel onbegrip heerst vanuit je omgeving, ik 'snap' het vanuit bezorgdheid en ontwetendheid wel, maar het helpt jou totaal niet. Goed dat je zo'n sterkte motivatie en wil lijkt te hebben hieruit te komen, houd dat vast en houd vol!

M3OW

Newbie
Die negatieve reacties zullen wel moeilijk zijn, ja... Laatste wat je nu kunt gebruiken, misschien troost het je dat dat onbegrip waarschijnlijk ook voor een groot deel onwetendheid en bezorgdheid is vanuit die mensen.

Maar je hebt gelijk, uiteindelijk sta je er (helaas) vaak alleen voor. Ik denk echter dat het met jouw motivatie zeker moet gaan lukken. Hou dat vol en keep us posted.
Dat zijn ze zeker, maar aan de andere kant ook wel weer motiverend. Inmiddels zit ik op dag 3, dat zegt toch al wel iets! Op nog altijd veel bloedneuzen en wat blauwe benen / gevoelloze plekken na beginnen de verschijnselen ook wat af te nemen. Voeding gaat goed, gisteravond veel plezier gehad en goede afleiding. Tuurlijk waren er nog wat momenten dat ik echt zin had, maar die hoop ik ook snel kwijt te raken.

Ik had dit topic wel gelezen maar in eerste instantie niet gereageerd, gewoon omdat ik niet zo goed weet wat te zeggen, behalve: heel heftig dit, veel sterkte. Echt heel lastig dat er ook zoveel onbegrip heerst vanuit je omgeving, ik 'snap' het vanuit bezorgdheid en ontwetendheid wel, maar het helpt jou totaal niet. Goed dat je zo'n sterkte motivatie en wil lijkt te hebben hieruit te komen, houd dat vast en houd vol!
Dankjewel voor je reactie! Dit soort berichten motiveren en doen me goed. Het is weer tijd voor afleiding en leuke dingen doen, veel aandacht besteden aan de dingen die er echt toe doen. Begin er wel weer van te genieten :)

Jdd

Newbie
In eerste instantie was ik boos, puur omdat ik 5 weken werd voorgelogen. Ik wilde ermee stoppen omdat het me alleen nog maar verdriet gaf hoe ik werd behandeld, hij wilde me niet zien omdat de Mephedrone belangrijker was, praten met hem kon ik op geen enkele manier en op dat moment kreeg ik de link van dit forum toegestuurd, ik begon met lezen en na een paar zinnen brak ik uit in tranen, daarna wilde ik even niets meer van hem weten, hoe kon hij de kinderen en mij dit aan doen, wat bezielt hem? Er werd constant tegen me gelogen, ik werd aan de kant gezet, ik werd genegeerd, drugs was op die momenten belangrijker dan diegene waar hij van houd. Het was een shock voor mij, vooral omdat ik hem vertrouwde, en een diep litteken zal ook blijven. Hij smeekte mij het forum helemaal af te lezen, na een tijdje dit ook gedaan. De vele tranen zullen voorlopig ook blijven. Al die weken deed ik alles omdat hij "ziek zou zijn en slecht zou slapen" ik legde de link niet na vele bloedneuzen, flitsen voor de ogen, constante moeheid en alleen maar willen slapen, opgezwollen vingers en onderarmen, de appjes snachts met ik kan niet slapen, geschreeuw tegen me met laat me met rust ik heb al 40 uur niet geslapen, geschreeuw met ik ben mezelf niet meer, ik wil slapen, een vaas die tegen de deur werd gegooid, een slapende vriend hebben als we samen waren, alle schuld die in mijn schoenen werd geschoven.... dit alles omdat ik hem vertrouwde. Ik deed boodschappen, kookte, paste op de kinderen, maakte het huis schoon, deed de was, deed de afwas, ruimde op. En vaak lag hij slapend op de bank of in bed. En niets kreeg ik ervoor terug behalve veel verdriet en een andere vriend, dan die ik had leren kennen.

Dit valt allemaal niet goed te praten, maar ik ben over de ergste schrik heen ik zal hem helpen er weer bovenop te komen omdat ik ziels veel van hem houd. Hij staat er niet alleen voor. Maar het moet nu van 2 kanten komen waarbij hij mij dus een heleboel vertrouwen terug zal moeten geven, en hij ook mij moet helpen hier boven op te komen. We moeten dit samen doen, niet alleen.

Zaterdag nacht nadat wij hebben gepraat hebben we samen alles opgeruimd. De slaapkamer die helemaal over hoop was getrokken. Beneden lagen lege pakken drinken, borden en stond nog een fles bier. Daarna nog lang verder gepraat en nu gaan we er samen voor. Wel krijg ik te horen dat hij al constant wordt geconfronteerd met de situatie en dat ik hem dan ook nog confronteer. Dat spijt me, maar ik moet het ook even verwerken. Gisteren hebben we samen boodschappen gedaan, zelf pizza gemaakt en samen met de kinderen een kampvuurtje met marshmallows gemaakt. Er is niet veel erger dan dat de man waar je van houd verslaafd raakt aan iets en compleet word overgenomen door de drugs.

Het doet me goed weer de jongen terug te zien waarvan ik ben gaan houden. Ik doe mijn best om hem hier overheen te laten komen, echt heel erg mijn best.

MDMAap

Belezen gebruiker
Wat een ontzettend heftig verhaal om te lezen! Voornamelijk het bericht hierboven met ingehouden adem gelezen. :frowning:

M3OW:
Ik heb nul ervaring met Mephedrone maar heel veel succes gewenst in deze lastige tijd en met het op de rit krijgen van je lijf en leven! Probeer je afleiding te hebben en wees goed voor jezelf met eten en sporten (wat gelukkig weer afleiding is)

Jdd:
Aan jou mogelijk nog veel meer sterkte gewenst. Je vriend gaat een moeilijke periode tegemoet maar als hij het echt wilt is afkicken nog het makkelijkst. Daarna volgt een periode waarin hij jouw vertrouwen weer moet terugkrijgen en dat kan voor beiden ontzettend pittig en frustrerend zijn. Zoals je zelf al zegt, zit het litteken diep en dat kost veel tijd.

Situaties als "Maar ik ben toch gestopt met die zooi, waarom geloof je me niet!" en "Maar je hebt al die tijd toch ook tegen me gelogen, waarom dan nu niet?" klinken debiel, maar gaan ongetwijfeld komen. In mijn ervaring zijn het juist die momenten die ervoor zorgen dat je er samen sterker uit komt... mits je er natuurlijk met alle geduld van de wereld aan wilt werken.

Nogmaals succes en ontzettend tof dat jullie beiden jullie verhaal hier hebben gedeeld!

• Like
Waarderingen: Jdd

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Jij ook enorm veel sterkte toegewenst @Jdd. Ook van jou super dapper om hier je verhaal te delen. Ik hoop dat jullie hier samen uitkomen!

• Like

M3OW

Newbie
Wauw, oke ik had dus echt niet verwacht dat je je zou registreren en zou gaan reageren hier @Jdd...

Nog genoeg om over te praten zo te lezen. Dit weekend was een goed begin.

Ben een beetje sprakeloos, ik zal later inhoudelijk terugkomen op dit alles.. Thanks @MDMAap voor je steun!

• Like

Jdd

Newbie
Wauw, oke ik had dus echt niet verwacht dat je je zou registreren en zou gaan reageren hier @Jdd...

Nog genoeg om over te praten zo te lezen. Dit weekend was een goed begin.

Ben een beetje sprakeloos, ik zal later inhoudelijk terugkomen op dit alles.. Thanks @MDMAap voor je steun!
Ja, we doen het samen toch!
En het weekend was zeker een goed begin!:kissingheart::kissingheart:

Laatst bewerkt:

NotSoLuckyT

Newbie
Ik wil jullie beide erg veel sterkte wensen in de moeilijke tijd die komen gaat. Knap van je @Jdd dat je de moeite hebt genomen om jouw kant van het verhaal te vertellen. Ik denk dat dat @M3OW zal helpen om meer inzicht te krijgen wat zijn drugsgebruik betekent voor zijn omgeving.

@M3OW jouw gevoel van eenzaamheid herken ik heel sterk. Probeer het echter de mensen om je heen niet kwalijk te nemen. Zij begrijpen niet waar je doorheen moet, en dat je in de eerste instantie het meest in de knoop zit met jezelf. Als je je verplaatst in de schoenen van je omgeving: het is ook lastig om begrip te tonen aan iemand die het in principe allemaal "zelf" doet, en de zorgen om je zijn gigantisch. Wat ik heb gemerkt dat helpt is om toch je omgeving te betrekken bij je mijlpaaltjes (bijv 24 uur clean, een week clean, omg ik heb er al een uur niet aan gedacht). Probeer jezelf ook te belonen. Je hebt immers al goede eerste stappen gezet.

Echter heb ik totaal geen ervaring met de mephedrone, alleen met verslaving.

• Like
T

ToetjesMonster

Gast
Veel succes met het doorbreken van je verslaving. Heb zelf ook meerdere keren miauwmiauw gehad en kan me goed voorstellen dat het recreatieve gebruik ervan snel kan escaleren tot wekelijks en uiteindelijk dagelijks gebruik. Als tips van mijn kant zou ik je willen meegeven om al je dealers uit je telefoon te verwijderen en vooral ook te blokkeren. Dit om alle 'het is weer actie' smsjes die je kunnen triggeren niet te ontvangen. Verder lijkt het me vanzelfsprekend om een gezonde voeding, voldoende beweging en goede slaaphygiëne te ontwikkelen en hand te haven.

En maar duimen dat de lange termijn gevolgen van mephedrone misbruik niet een impact gaan hebben op je verdere leven. Laat deze gedachte je een goede reminder te zijn om voorgoed afstand te houden van dit spul. Het is tevens een designer-drug dus je weet echt niet wat je in je lichaam stopt en wat voor lichamelijke en geestelijke schade het kan veroorzaken.

Sterkte en houd vol!

M3OW

Newbie
Dag 8 zit er bijna op. Stiekem toch wel wat trots! Thanks @NotSoLuckyT en @Koffieboon voor jullie reacties en support in de tussentijd!

De bloedneuzen beginnen inmiddels wat minder te worden, wel nog wat pijn tijdens het snuiten. Mijn benen zien er nog altijd raar uit, gewoon niet zoals het was... Aderen zijn goed zichtbaar, iets wat eerder totaal niet het geval was. Over het algemeen voel ik me wat beter, ben weer iets meer aanwezig en heb weer wat focus. De eerste paar dagen was ik écht enorm duf achteraf gezien. Vermoeidheid nog altijd wel aanwezig, ik slaap met gemak 2-3x per dag en merk dan ook dat ik na een werkdag helemaal kapot ben. Hopen dat dat zich nog wat beter gaat ontwikkelen, want ik ga zeker wat energie nodig hebben de komende periode!

Ik wil iedereen hier nogmaals bedanken, het van me af schrijven was echt een goede eerste stap en het lezen van andere topics motiveerde om door te zetten. Thanks!

M3OW

Newbie
16 dagen alweer... Als ik dit kan kan ik mijn andere verslaving ook wel aan; roken. Na 10 jaar is het tijd om dan toch echt definitief afscheid te nemen van deze kankerstaafjes, wellicht iets lastiger dan het stoppen met Mephedrone gezien roken toch wel echt een algemeen geaccepteerd iets is en je het overal ziet op straat, maar we zullen zien. Ik heb drie afspraken gemaakt voor hulp bij stoppen met roken, vandaag is afspraak 1! Steek er nu snel nog eentje op terwijl ik onderweg ben naar de afspraak, daarna is het tijd om afscheid te nemen vanm’n pakje!

Let’s gooooooo!

MDMAap

Belezen gebruiker
De bloedneuzen beginnen inmiddels wat minder te worden, wel nog wat pijn tijdens het snuiten. Mijn benen zien er nog altijd raar uit, gewoon niet zoals het was... Aderen zijn goed zichtbaar, iets wat eerder totaal niet het geval was.
Hoe is het inmiddels hiermee?

M3OW

Newbie
Hoe is het inmiddels hiermee?
Rechter neusgat heeft nog dagelijks 1 a 2 bloedingen.. De andere sporadisch eens in de zoveel tijd. Het is inmiddels een beetje onder controle, maar het blijft simpelweg vervelend. Ik heb overigens geen idee van de schade aan m’n neus, is dat te onderzoeken/te meten?

Fool

Badass junkie
Ik lees dit topic nu net, en wil jullie alsnog heel veel sterkte wensen met de rest van dit traject!

Daarnet groeide mijn verbazing na elke post weer om nog steeds niet te zien dat je bij de arts langs geweest bent. Mephedrone is een flink schadelijke drug, het staat zelfs bekend om de eventuele hart, vaat- en zenuwschade die het kan veroorzaken.
Wees verstandig en zoek een professional op om te laten kijken of je nog gezond bent!

• Like
T

ToetjesMonster

Gast
Laat weer even wat van je weten @M3OW . Ik ben erg benieuwd hoe met op dit moment met je gaat.

M3OW

Newbie
Laat weer even wat van je weten @M3OW . Ik ben erg benieuwd hoe met op dit moment met je gaat.
Het gaat erg goed! Ik heb weer energie terug, ben actief en de symptomen nemen goed af. Enige wat soms nog merkbaar is zijn m’n vingertoppen welke bij kou nu nog altijd snel helemaal wit worden of bij inspanning wat blauw worden / duidelijk zichtbare aderen vertoont.
De huisarts had niet zo veel te melden destijds, enkel dat ik op moest passen met deze stofjes en mijn hart.

En een aanrader: bij verkoudheid nog even geen neusspray gebruiken, had na 2 dagen weer een flink pijnlijke neus :P Verder geen last gehad van iets!

T

ToetjesMonster

Gast
Het gaat erg goed! Ik heb weer energie terug, ben actief en de symptomen nemen goed af. Enige wat soms nog merkbaar is zijn m’n vingertoppen welke bij kou nu nog altijd snel helemaal wit worden of bij inspanning wat blauw worden / duidelijk zichtbare aderen vertoont.
De huisarts had niet zo veel te melden destijds, enkel dat ik op moest passen met deze stofjes en mijn hart.

En een aanrader: bij verkoudheid nog even geen neusspray gebruiken, had na 2 dagen weer een flink pijnlijke neus :P Verder geen last gehad van iets!
Top om te horen, houd het zo vol!

M3OW

Newbie
Top om te horen, houd het zo vol!
Dat komt zeker goed! Het is fijn om weer ritme te hebben. Als ik er nu op terug kijk, die gedachte ‘s avonds “ahhh nog 1tje” en dan toch weer een nacht doorhalen.... Jezus, heb echt in een waas geleefd ofzo. Heel vreemd om op terug te kijken.
Heb eigenlijk pas twee/drie weken pas echt weer het gevoel dat ik met twee benen op de grond sta.

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wat fijn om te horen, goed! Lijkt me ook raar om inderdaad terug te kijken op zo'n periode. Wel heftig btw dat je soms nog steeds de effecten/symptomen ervaart, zoals met die vingertoppen, jeetje.

Raver

Wijs gebruiker
Top dat het weer beter gaat!

Vind die bijwerking van een slechte doorbloeding echt heel heftig. Je weet ook nooit goed waar elders in je lijf de doorbloeding minder goed was. Dat kan bij je hart, hersenen en longen ernstige gevolgen hebben. Ben je er nog mee naar een arts geweest?

ICeWolf

Newbie
Beste m3ow ik verwacht niet dat je nog reageert maar ik lees t nu pas en ik wilde nog even zeggen wat een verhaal man en diepe respect voor jouw en je vriendin, hoop dat je er nog steeds vanaf heb kunnen blijven.

Uit eige ervaring: mijn vriendin maakte het in januari uit na een half jaar vanwege prive redenen (ze was blijkbaar weer in een depressie gevallen) hier was ik echt kapot van en ging "troost" zoeken dit was eerst in drank en dit maakte m'n gevoelens alleen maar sterker en ben toen zelf in een middelmatige tot zware depressie met alles erbij (including self harm).

Uieindelijk was voor mijn gevoel drank niet meer genoeg (dronk toch wel 5 dagen in de week) ik rookte al en begon toen ook met weed uiteindelijk dagelijks, heb dit nou een kleine drie kwart jaar gedaan en toen ontdekte ik mephedrone wat een geweldig spul was mn eerste gedachte t nadeel is wel dat ik nu weinig slaap en dit niet echt goed is voor mn school en werk. Zit er nu bijna dagelijks wel aan vast en dan niet echt overdag maar vooral savonds en sochtends als ik alleen ben en me eige kut, nutteloos en alleen voel.

Dan heb ik nog een vraag, heb je nog tips om er mee te stoppen of gwn instant zijn er bijvoorbeeld dingen die ik kan doen om het stoppen van de drugs makkelijker te maken.

En hoe gaat het nu met jouw??

Ps: hoop dat je t niet erg vind dat ik dit op jouw forum plaats

Prison

Bewuste gebruiker
Beste m3ow ik verwacht niet dat je nog reageert maar ik lees t nu pas en ik wilde nog even zeggen wat een verhaal man en diepe respect voor jouw en je vriendin, hoop dat je er nog steeds vanaf heb kunnen blijven.

Uit eige ervaring: mijn vriendin maakte het in januari uit na een half jaar vanwege prive redenen (ze was blijkbaar weer in een depressie gevallen) hier was ik echt kapot van en ging "troost" zoeken dit was eerst in drank en dit maakte m'n gevoelens alleen maar sterker en ben toen zelf in een middelmatige tot zware depressie met alles erbij (including self harm).

Uieindelijk was voor mijn gevoel drank niet meer genoeg (dronk toch wel 5 dagen in de week) ik rookte al en begon toen ook met weed uiteindelijk dagelijks, heb dit nou een kleine drie kwart jaar gedaan en toen ontdekte ik mephedrone wat een geweldig spul was mn eerste gedachte t nadeel is wel dat ik nu weinig slaap en dit niet echt goed is voor mn school en werk. Zit er nu bijna dagelijks wel aan vast en dan niet echt overdag maar vooral savonds en sochtends als ik alleen ben en me eige kut, nutteloos en alleen voel.

Dan heb ik nog een vraag, heb je nog tips om er mee te stoppen of gwn instant zijn er bijvoorbeeld dingen die ik kan doen om het stoppen van de drugs makkelijker te maken.

En hoe gaat het nu met jouw??

Ps: hoop dat je t niet erg vind dat ik dit op jouw forum plaats
Wees niet bang om hulp in te schakelen! Ik zie namelijk dat je veel drinkt en de afkick van drank kan zonder begeleiding levensgevaarlijk zijn!

Zwijgrecht

Bewuste gebruiker
Hey gozer als je dit nog leest laat een berichtje achter, heb zelf een vieze verslaving gehad aan dat spul, gelukkig al jaren geleden en net op tijd kunnen stoppen. Maar ik heb nog nooit zo'n gestoorde craving meegemaakt, nog steeds denk ik er regelmatig aan

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan