Merk weinig van XTC

Chillax

Bewuste gebruiker
Ik wil graag eens wat advies/mening van "expert" hier wat betreft XTC. Afgelopen week heb ik voor het eerst XTC genomen. Ik had een geteste pil met 189mg MDMA, daarom met een halve begonnen. Ik (man) weeg 83 kg @ 1.88m maar ben behoorlijk sportief en gespierd, dus wellicht dat iemand met wat meer lichaamsvet wel 95kg zou wegen in mijn geval. Een halfje is dus zo'n 94 mg MDMA, wat dan 1 mg / kg is.

Rond 16:30 dus een halve genomen die ik een uurtje later een beetje voelde. Geen gevoel in m'n buik of knuffeldrang, gewoon een beetje licht aangeschoten/buzz. Na 10 minuten was dit alweer weg. Een vriend van me had van exact dezelfde pil de andere helft en die voelde hem goed. Hij is wel iets minder gespierd en weegt 3 kg minder.

Ruim een uur later na dat ik wat gevoeld had (18:45) een kwart er bij gedaan waar ik ook niets van merkte. Toen om 20:30 nog en kwart waarna de hele pil op was. Nog geen effect. Om 21:30 nog een kwart van een andere pil genomen,die ik rond 22:15 eindelijk een beetje voelde. Het was geen super heftig effect, maar voelde wel duidelijk meer en bleef ongeveer een uurtje aanhouden.

Nou heb ik in totaal dus zo'n 220 mg op wat achteraf veel te veel was en ik ook niet van plan was. Een volgende keer zou ik liever niet zo veel willen gebruiken. Wellicht volgende keer driekwart pil in een keer? Dat is 141 mg... dan kan ik ook niet meer bijpakken om onder de maximale dosering te blijven.

Afgelopen week heb wel ik vrijwel iedere avond wel wat cannabis gebruikt wat me 's avonds goed helpt te ontspannen (ADHD) en ik eigenlijk liever neem dan methylfenidaat. Kan dit er voor zorgen dat het MDMA effect minder was? Ik heb dit onderzoek gevonden en ik maak er uit op dat THC het effect van MDMA verminderd. Vooral met gelijktijdige inname, maar ik zal nog behoorlijk wat THC in m'n lichaam gehad hebben omdat ik het bijna iedere avond gebruik.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2824821/

Hier lees ik echter weer dan THC het effect van MDMA versterkt
https://www.nu.nl/opmerkelijk/2091697/drank-met-xtc-beter-dan-joint-met-xtc.html

Kan het inderdaad zo zijn dat het cannabis gebruik er voor zorgt dat ik minder gevoelig ben voor MDMA?

Voor de duidelijkheid, op de dag zelf heb ik geen cannabis of methylfenidaat gebruikt. Methylfenidaat was sowieso 2 of 3 dagen er voor voor het laatst, cannabis de avond er voor.

Herkent iemand dit of weet iemand hier meer over?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Het lijkt me niet dat een dag eerder wiet gebruikt hebben veel invloed heeft op het effect van mdma, los van misschien wat minder helderheid. Zelfs wanneer men vlak voor de mdma wiet inneemt, zal de mdma in de regel de wiet wel overstemmen.

Soms merken mensen om de een of andere reden niets van mdma. Dat hoeft niet te betekenen dat je de volgende keer geen effect zult hebben.

stomme eend

Bewuste gebruiker
Getest op 189? Zo nauwkeurig zijn die testen nooit toch? Of heb ik gewoon altijd geluk met dat mijn getest materiaal altijd precies een rond getal aan mdma heeft?

Verder Zijn er allerlei redenen te bedenken waarom het niet gewerkt heeft, of gewoon domme pech. Ik zou gewoon nog eens proberen, dit keer met 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht en dat gewoon als startdosis nemen. Kijken wat dat brengt. Dan doe je het nog steeds 'volgens' het boekje, maar valt het misschien wel beter uit.

Laatst bewerkt:

Mesh

Belezen gebruiker
Kunnen verschillende redenen zijn, vervuilde pillen komen voor, maar die kans is vrij klein. Testen is toch altijd aangeraden.

Psychisch lijkt me groter. In mijn ervaring merken mensen met ADD niks van xtc. Een vriend van me heeft het en die reageert anders (of helemaal niet) op uppers dan de meeste. (Betekent niet dat je ADD hebt, maar mogelijkheden zijn dat je n dopamine of serotonine anders opneemt, wat vrij veel voorkomt. )

Iedereen reageert anders op Xtc en sommige voelen minder. Opletten ook met het gebruik van medicijnen, want daar kan het ook aan liggen. Er zijn heel veel factoren die de xtc kunnen beïnvloeden.

Ook echt opletten met bijpakken, als je aan 1mg per kg houd dan voel je gegaranderd wat. Meer bijpakken heeft dan geen zin en is zelfs gevaarlijk. Wacht ook minimaal 2/2,5 uur met bijpakken.

Lichtjeshemel

Experimenterende gebruiker
Ik denk niet zozeer dat het aan de wiet ligt (ken genoeg mensen die voor ze xtc nemen blowen om lekker te ontspannen, vinden ze een leuke combo), en dan werkt alles prima.

Ik denk wel dat het iets te maken kan hebben met je adhd. Ik heb zelf ook adhd en ik reageer anders op xtc dan de meeste mensen. Meestal raak ik redelijk in mezelf gekeerd en ga ik een beetje dansen omdat ik lekker op de muziek wil zweven. Ik zit dan echt in mijn eigen wereld. Heb het “love”-gevoel eerder nooit echt ervaren, en dat is iets wat ik vaker hoor bij mensen met ad(h)d als ze xtc gebruiken. Toen heb ik laatst een keer de dosis wat verhoogd en dat begon er al meer op te lijken, ik voelde me vrolijk, had zin om te praten, ook wel om te dansen, en alles was gewoon leuk. Nog niet zo heftig als de meeste mensen, maar het kwam wel aardig in de buurt, ik was een stuk socialer en zag alles veel rooskleuriger in. Volgende keer ga ik nog iets meer nemen (wel normale hoeveelheden uiteraard, gebruik je gezonde verstand) en kijken hoe het dan gaat.

Probeer het eens met een hogere dosis zou ik zeggen! Geen té hoge, zoals ik al zei; gebruik je gezonde verstand, maar een beetje experimenteren kan geen kwaad. En laat lekker 3 maanden tussen je vorige en volgende gebruik zitten, te snel weer gebruiken doet het effect en je hersenen niet bepaald ten goede.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Op het adhd verhaal wil ik graag toch even mijn mening en optiek geven.
Ik denk dat het niet echt daarmee te maken heeft. Mdma kan verschillend werken elke keer. Ook al gebruik je dezelfde pillen. Je setting is mega van belang. Meer dan een hogere dosering denk ik. Alsmede je eetgedrag, slaapgedrag, fysieke en mentale gestel. Mdma is een stof die heel erg gevoelig is voor je emotie en gesteldheid.
Ik zelf heb adhd en merk geen verschil als ik anderen hoor. Gewoon love gevoel (ene keer zelfs veels te erg haha), relaxt en mellow maar zeker niet lui of zitterig. Zit wel eens lekker tussendoor maar dans veel en kan zeker de eerste uren niet stil staan zonder te bewegen/dansen. Sociaal maar niet vreselijk praterig. Wel is het lekker “stil” in mijn hoofd. Uren in het zonnetje zitten gebeurd ook.
Met speed merk ik wel verschil in effecten met niet adhd’ers/add’ers etc. Veel minder energiek dan niet adhd’ers. Bij speed ook erg sociaal maar wel een praatkick maar totaal niet druk in mijn hoofd. Wel geconcentreerd, makkelijk te focussen. Ik “stuiter” niet zoals anderen en kan juist uuuuuuuren op de bank zitten achter pc . Zonder speed geen 5 minuten. :tearsofjoy:

Laatst bewerkt:

Chillax

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de reacties :)

Ik zou gewoon nog eens proberen, dit keer met 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht en dat gewoon als startdosis nemen.

En dan ook nog bijnemen op de piek?

Psychisch lijkt me groter. In mijn ervaring merken mensen met ADD niks van xtc. Een vriend van me heeft het en die reageert anders (of helemaal niet) op uppers dan de meeste.

Ik heb best veel topics gelezen (hier en andere sites) met vragen over MDMA en AD(H)D en lees veel verschillende reacties. Het merendeel is toch wel dat het hetzelfde werkt of met minimaal verschil. Bij andere uppers zoals speed kan het inderdaad wel heen anders werken maar dat komt omdat dat meer met dopamine te maken heeft ipv serotonine. MDMA is als ik het goed heb ook niet perse een upper.

Mdma kan verschillend werken elke keer. Ook al gebruik je dezelfde pillen. Je setting is mega van belang.

Ik denk dat daar inderdaad wel veel waarheid in zit. Wellicht dat ik er te veel mee bezig was en het niet goed over me heen hebt laten komen. Ik was niet gespannen maar wel reuze nieuwsgierig.

Met cannabis ben ik inmiddels zo veel gewend dat ik zelfs bij hoge dosis (ik gebruik THC olie) niet echt meer "wappie" raak. Ik ben dan gewoon lekker relaxed. Lachkicks of echt van de kaart ben ik niet meer. Zou het kunnen dat ik hierdoor al best wel gewend ben aan het niet-nuchter zijn en daardoor de MDMA "trip" ook minder intens heb ervaren dan mensen die nooit wat gebruiken? Ook gewenning aan andere oppeppende middelen zoals methylfenidaat en caffeine zullen daar wel niet bij helpen.

Ik kan me zo ook voorstellen dat wanneer iemand die bijvoorbeeld nooit dronken is, veel meer onder de indruk zal zijn van het effect van een joint dan iemand die iedere week dronken is. Het is uiteraard een ander effect en werking, maar het maakt gewoon minder indruk meer omdat je die gekkigheid wel kent. Klinkt dat plausibel?

Ik ga sowieso even minderen met cannabis en dat op z'n hoogst alleen nog maar in het weekend doen. Voor m'n gevoel beïnvloedde het m'n leven verder niet maar dat ik er alleen nog maar relaxed van wordt vind ik eigenlijk ook wel jammer.

Chillax

Bewuste gebruiker
Even een update op dit topic voor eventuele toekomstige lezers :)

Onlangs heb ik - met netjes genoeg tussenpauze - het opnieuw geprobeerd. Ditmaal had ik een pil van 199mg getest (ja, bij mij zegt het testcentrum echt op de mg af hoeveel er in zat). Ietsje meer dan vorige keer dus. Ook nu weer gestart met een halve, dus 100mg.

Ditmaal voelde ik na +- 40 minuten wel duidelijk wat opkomen. Ik heb behoorlijk veel gepraat met mensen en vond lichten en geluid ook wel wat mooier, maar niet extreem. Het geluid/licht was vergelijkbaar met goed high zijn denk ik. Ik heb me zeker goed vermaakt maar was nog niet in een andere dimensie of iets dergelijks. Ook heel euforisch en het love gevoel niet echt gehad, maar ik voelde wel duidelijk iets (veel meer dan de eerste keer). Uiteindelijk heb ik de andere helft ook nog genomen waarna ik nog behoorlijk lang energie had. Vooraf had ik bedacht dat ik maximaal 0,75 pil zou nemen (150mg) maar op de dansvloer toch maar een halve genomen omdat ik niet super veel merkte.

Hoewel ik dus nog niet een supervette ervaring heb gehad zoals ik veel lees en ook veel andere zie hebben, vond ik het dit keer toch wel een stuk leuker dan de eerste keer. Zoals @De Dunne al aangaf kan het dus inderdaad iedere keer anders vallen. Wellicht dat het volgende keer nog beter werkt. Ook las ik dat MDMA bij vrouwen heftiger werkt omdat zij relatief meer vet hebben per kg lichaamsgewicht en dat de hoeveel MDMA daardoor over een mindere hoeveelheid bloed verdeeld wordt. Zoals in in de topicstart al melde ben ik best wel gespierd en heb ik wellicht voor mijn gewicht veel meer bloed dan een normaal persoon van mijn gewicht waardoor ik meer nodig heb. 1,0 - 1,50 mg/kg is dus volgens mij niet zomaar voor iedereen hetzelfde en geldt denk ik alleen voor gemiddeld BMI. Heb je een hoger BMI dan heb je relatief minder nodig en visa versa. Let op, dit concludeer ik zelf en is niet wetenschappelijk onderbouwd.

Verder heb ik de week voor gebruik geen cannabis of methylfenidaat gebruikt. Geen idee of het invloed gehad heeft, maar ik denk ik meld het even. De volgende keer ga ik dit 2 weken niet doen en kijken of ik verschil merk.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zo nauwkeurig zijn die testen nooit toch? Of heb ik gewoon altijd geluk met dat mijn getest materiaal altijd precies een rond getal aan mdma heeft?
(ja, bij mij zegt het testcentrum echt op de mg af hoeveel er in zat).
Aangezien ik een tijdje bijna wekelijks bij het testcentrum zat, meestal voor RC's maar soms ook voor MDMA, wil ik wel uitleggen hoe dat werkt.

Als je pil wordt opgestuurd naar het lab dan krijg je een dosering op de mg door, die testen zijn behoorlijk exact namelijk. Als de pil vaak genoeg getest is dan krijg je niet het resultaat van jouw specifieke pil door, maar het gemiddelde van alle geteste pillen uit dezelfde batch plus de spreiding.

Soms krijg je ter plekke al het gemiddelde en de spreiding door en hoeft je pil niet opgestuurd te worden, in dat geval hebben ze al voldoende pillen uit dezelfde batch getest binnen een bepaalde tijd en vanwege een beperkt budget wordt je pil dan niet meer opgestuurd.

Hoe dan ook krijg je altijd op de mg door hoeveel MDMA er in een pil zit. Helaas zijn er ook middelen zoals speed waarbij je niet meer standaard op de % nauwkeurig een test uitslag terug krijgt. Om budget redenen zijn ze bij een aantal middelen minder exact gaan testen en sommige middelen worden helemaal niet meer gekwantificeerd terwijl dit voorheen wel het geval was.

Bovenaan