1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Met de auto naar Berlijn

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door losbanditas, 17 okt 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. losbanditas

losbanditas Experimenterende gebruiker

Beste allemaal,

Ik ga over een paar weekjes naar Duitsland toe met de auto. Ik ga met drie andere gasten, allemaal rond de 22 jaar in een kleine Volkswagen naar Berlijn met Nederlands kenteken. Ik heb veel gezocht en zodoende ben ik veel angstaanjagende verhalen tegengekomen op de interwebs. Zo heeft iemand recent een boete van 2100 euro gekregen omdat hij minder dan twee gram speed bij zich had en hij was niet de enige :(

Nou wil ik een halve gram coke meenemen naar Berlijn, ik ben er heel kort en daar wat regelen is helaas geen optie in deze. Hoe groot schatten jullie de kans in dat ik wordt aangehouden (ervan uitgaande dat we geen verkeersovertredingen begaan) en hoe erg ben je de sjaak met een halve gram coke op zak?

Alvast bedankt,
    losbanditas

Laatst bewerkt: 17 okt 2017
  2. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Waarom zou je torenhoge boetes (en eventuele vervolging/aantekening op je strafblad/uitleggen aan je ouders waarom je € 2000 moet lenen/etc.) riskeren? Voor 5 lijntjes op een plek waar je toch "maar heel kort" bent?

De kans dat je staande gehouden wordt lijkt me miniem, zolang je je gedraagt. Hoe vaak word je in Nederland staande gehouden?
    Zelfs dan word je bovendien niet meteen gefouilleerd of aangehouden, tenzij daar aanleiding toe is.

Maar ja, je zál maar net de lul zijn...

Veel plezier gewenst in Berlijn trouwens!

De Dunne vindt dit leuk.
  3. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Het zal er ook aan liggen hoe jullie je gedragen. Asootjes in een auto vallen op. Hard rijden, en je niet aan de regels houden vergroot de pakkans.

4. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Afgelopen oud en nieuw ben ik met twee vrienden naar Berlijn gereden met XTC, coke en speed op zak. Niks gebeurd verder, maarja dat bied natuurlijk verder weinig garanties.

De kans dat je aangehouden wordt? Zonder statistieken kunnen we daar natuurlijk niks over zeggen. Maar zoals fenrir ook al zegt, hoe vaak worden auto's überhaupt aangehouden. Zolang daar geen aanleiding voor is zal dat wel meevallen. Dus als jullie je een beetje normaal gedragen en er niet als 3 doorgesnoven gasten uitzien zal het waarschijnlijk wel meevallen dus.

Belangrijk is vooral of je het de risico's waard vind.

5. timmmeh

timmmeh Newbie

Inderdaad, ondanks dat de kans klein is zou ik het risico niet nemen..

6. losbanditas

Ja, ik snap dat je in principe niet zomaar wordt aangehouden. Op internet las ik hier en daar dat ze soms bij de grens mensen er uitpikken die in de doelgroep vallen (<30 jaar, goedkope auto, NL kenteken), vandaar. Waar ik vooral nieuwsgierig naar was, en waar ik nog geen antwoord op heb, is de hoogte van de boete c.q. andere straf. Dat verhaal van die 2100 euro was met vier keer de hoeveelheid die ik ga meenemen en kan bovendien ook een indianenverhaal zijn.

7. dacide

dacide Experimenterende gebruiker

Ik rij iedere zomer voor een paar weken naar Berlijn (mijn favoriete stad) om daar vakantie te vieren. Appartementje huren en lekker opgaan in het stadsleven daar. Berlijn is heel erg liberaal op dit gebied. Dus sowieso denk ik niet dat een half grammetje coke zo erg is. Kan me niet voorstellen dat je daar zware straffen voor zou krijgen.
    Maar let op, dit is in Berlijn, niet perse daarbuiten.

In Berlijn mag je ook 30gr wiet bij je hebben (waar dit in NL slechts 5 gram is). Daar maak ik dus altijd handig gebruik van.

8. De Dunne

Pas daar mee op. Is niet waar hoor. Cannabis is illegaal in Duitsland. Zelfs kleine hoeveelheden. Het wordt wel vaak gedoogd maar als jij gepakt word met 30 gram heb je waarschijnlijk wel een probleem.

https://sensiseeds.com/nl/blog/wettelijke-status-van-cannabis-duitsland/

9. dacide

dacide Experimenterende gebruiker

Ik heb het specifiek over Berlijn. Niet over de rest van Duitsland.
    Ik ben nu tien keer in Berlijn geweest in de afgelopen jaren. Deze stad voert haar eigen beleid op dit gebied. Overigens was het trouwens 15 gr ipv 30 gr bedenk ik net.
    Berlijn is zeer liberaal op dit gebied. Je ziet ook echt heel veel mensen blowen in Berlijn. (en bier drinken offcourse).

In zuid duitsland is het weer extreem tegenovergesteld. Daar is een keihard zero tolerance beleid, zo lijkt het. Strenge controles en relatief hoge straffen.

10. Fool

Fool Badass junkie

Lijkt me een slecht idee, dat vinden ze niet zo grappig in Duitsland. Als chauffeur die drugs in Duitsland als bezit heeft (niet eens gebruikt) wordt per definitie als rij-ongeschikt geclassificeerd, en is daarmee zijn rijbewijs kwijt. Daarnaast is er voor jullie helemaal geen gedoogde ondergrens aan drugs die je bij je mag hebben, je bent namelijk drugs aan het importeren vanuit het buitenland. Dat valt onder een hele andere klasse dan bezit.

En vergis je er niet in hoe vaak Nederlandse jongeren bij elkaar in een auto aangehouden worden om ze even te controleren. Als je een beste politiemedewerker tegenkomt die in de gaten heeft dat er een hoog-risico auto rijdt (en dat valt vrij snel op, met een geel kenteken, in een oude auto), dan denk ik dat je zeker 50% kans hebt dat je even stilgezet wordt als daar kans toe is. Het is vrienden van mij wel vaker overkomen daar. :wink:

De Dunne en Fenrir vinden dit leuk.
  11. losbanditas

Ja dat soort verhalen hoorde ik dus Ook, en wij vallen ook in die groep met oude auto, jonge gasten, subwoofer net iets te hard etc.

Alleen hoe groot is de kans dat de (verkeers)politie in Duitsland dan een drugshond bij zich heeft. Verstop de drugs uiteraard op een bijna niet te vinden plek voor mensen (gesealed en vastgelijmd in een volle shampoo fles bijv)

12. Scarecrow

Scarecrow Newbie

Ik neem aan als je onschuldig rijd en niet opvalt, dat de kans verminderd om gepakt te worden.

13. Fool

Fool Badass junkie

Het zit de terugweg in je bloed, speeksel en urine. :wink:

Dat is waar, maar een Nederlands kenteken vol met jongeren is wel vaak verdacht.

14. transformated

transformated Bewuste gebruiker

Ik zou het niet doen maar als je het doet kan je anders de drugs in elkaars kont steken wel diep genoeg maar niet te diep misschien dat het vast zou blijven zitten. :openmouth:

15. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

In elkaars kont nog wel, dat worden wel hele intieme vriendschappen :thinking:

Tripbeer, Fenrir en transformated vinden dit leuk.
  16. De Dunne

:lolol:

17. losbanditas

Ben inmiddels aan een paar weken terug van Berlijn. Heb uiteindelijk niks meegenomen en ook niks daar gefixed. Zijn echter totaal niet gecontroleerd, geen controle uberhaupt tegengekomen op de weg. Was wel echt een top weekend. Had de tweede avond in Tresor tijdens Dasha Rush wel beetje spijt dat ik niks had meegenomen maar heb een geweldige tijd gehad.

Zweibeiner vindt dit leuk.
  18. Persoonlijk vind ik dat je een goede keuze hebt gemaakt, want ook al ben je niet gecontroleerd had dat net zo goed wel kunnen gebeuren. En ik denk dat het de ellende die hiervan komt het simpelweg niet waard is.

Toch heb je zo te lezen wel een leuke tijd gehad, dus het heeft positief uitgepakt. Ben je uiteindelijk tevreden met de keuze die je hebt gemaakt of had je liever toch wat meegenomen?

19. losbanditas

Ja ben toentertijd en uiteindelijk zeker tevreden. Toen had ik even spijt maar ik realiseer me dat als ik wel wat had meegenomen ik een hele akelige heenreis zou hebben gehad. In Nederland loop ik vaker rond met drugs op zak maar in het buitenland ben je toch iets meer op je hoede (in de rij van een nachtclub, aanhouding door politie voor snelheidscontrole etc.). Uiteindelijk dus blij met mijn keuze, en misschien ook ergens wel een beetje trots/blij dat ik een leuk weekend kon hebben zonder...

Fool vindt dit leuk.
Laden...