1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Meth ongemerkt ingenomen

Discussie in 'Speed' gestart door mimi, 19 mrt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. mimi

mimi Newbie

op een feestje hebben we ongemerkt metamohetamine binnen gekregen. We zijn hiervan zeer gechockeerd. Twee uit onze groep zijn in het ziekenhuis beland. Wij gebruiken geen drugs.
    Na de urine test bleek het om metaphetamines te gaan. We proberen te backtracken hoe & waar dit gebeurd is. Kan het verneveld worden? Zit het in drank? Doen barmannen dit? Wat drijft mensen tot zo’n waanzin. Mijn bloeddruk was zo hoog (1:sunglasses: dat ik gerust een hersenbloeding of hartstilstand kon krijgen....
    Wanneer begint dit te werken? We zijn allemaal gedrogeerd geweest. Alleen ik en nog twee meisjes reageerden er zo fel op. We ondergingen alle 5 een urinetest. Bij 2 van ons waren er ook amphetamines aanwezig.
    We zijn heel paranoa en waarschijnlijk krijgen we het nooit te weten wie, wat, waarom... we proberen gezamelijk de puzzel samen te leggen. We herinneren ons nog vreemde gesprekken die begonnen, is dit reeds een effect? Zo ja, zat het niet in onze drank. Tja, misschien moest het gewoon eens van mijn hart. Ik voel me misbruikt, aangerand zelfs. En ja ik wil de persoon verantwoordelijk voor dit aanklagen.
    Dank u om te lezen.

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

Wat erg! Gelukkig is het weer goed met jullie. De schuldige zul je denk ik niet vinden. In een “openbare” gelegenheid kan iedereen het gedaan hebben. Schuld bewijzen in deze zal niet mogelijk zijn. Mits er camarabeelden zijn waar de daad helemaal duidelijk op staat.

mimi vindt dit leuk.
  3. mimi

mimi Newbie

We zitten nog in de afkick-fase....pijnlijke spieren...zo down & depri & moe
    Dank u voor je steun. Het was het vreselijkste wat ik ooit heb meegemaakt en ik begrijp de fun hier helemaal niet van. Ik begrijp nog minder dat je om die dingen te voelen drugs neemt. Blijkbaar gaat het om chrystal meth. Ik google al een ganse dag over wat het is, hoe het werkt...wat ik voelde was pure psychose en angst. Niks leuk aan.
    Tja, daarvoor moeten wij dan zo oud geworden zijn en heel goed weten dat we geen drinken mogen aannemen van anderen etc.... ik voel me heel belachelijk.
    Gelukkig leef ik nog en hebben mijn
    Kinderen nig steeds een mama.

4. Bas

Bas Wijs gebruiker

Wat voor festival was dit? Afgelopen zaterdag was ik op een festival en ik zag diverse mensen serieus naar de kloten gaan en weggedragen zien worden. Mocht dit hetzelfde festival zijn, dan ben ik verbaast over je conclusie van: geen drinken aannemen van andere. Is op zich wel logisch, maar vaak kan je wel aanvoelen of het drinken dat iemand aanbiedt normaal is of niet. Net zoals iemand die drugs aanbied. Mocht je er niet zeker van zijn, drugs vragen of om drinken vragen is in dit geval een veilige optie. Festivals waar ik heen ga maak ik me bijna geen zorgen hierover. Ik begin alleen twijfels te krijgen als iemand zwaar onder invloed naar me te komt, iets aanbied omdat 'hij weg moet'.

Maar even on topic, wees niet te negatief over drugs, het is allemaal leuk en aardig, zolang het goed gaat. En zodra het fout gaat (bij mij is altijd het ergste geval kotsen geweest en een kort depri gevoel), ervan leren, anders aanpakken en dan ervan genieten.

Hopelijk voel je je snel beter! Gedrogeerd worden wens je niemand toe.

5. mimi

mimi Newbie

We waren in Duitsland.

Mijn herinneringen beginnen heel hard te vervagen en zoals ik al merk uit de verhalen van de anderen waren er in ons groepje al een paar die dingen zagen die er niet waren.

Drugs kan leuk zijn voor anderen, ieder zijn keuze daarin maar het moet ons niet letterlijk door de strot geramd worden.
    20min na mijn laatste drankje waarvan ik me achteraf vaag herinnerde dat die laatste slok nu echt wel bitter smaakte ben ik beginnen halucineren. Ongeveer 20min denk ik. Tijdsbesef is ook niet echt top. Het was juist in de wissel tussen 2 bands.
    Maar ja het was Duits bier dat smaakt altijd slecht. Op dat moment heb ik er ook niet meer van gemaakt.

Kan het ook dadelijk werken, direct na je eerste slok dat je veel minder tot geen grenzen meer hebt? Of duurt het standaard een uur?

Ik ga proberen deze gebeurtenis te wissen uit mijn geheugen. We hebben melding gemaakt bij de organisatie. Stel dat er een zot rondliep (mensen stiekem drogeren = een moordpoging) , weet ik niet of ik nog durf gaan naar dit prachtig festival waar wij al jaren naartoe gaan.
    Wij zijn geen tieners meer, wij hebben al zwaar gepartyd in onze jeugdjaren...nooit of te nooit zoiets meegemaakt....Wij gaan weg voor de muziek, muziek is onze drug.
    Mijn man dacht dat hij mij daar aan’t verliezen was...nee, prettig is echt anders....gelukkig heeft hij zelfs onder invloed nog zo helder kunnen reageren en me dadelijk naar de ziekenboeg gebracht dewelke me onmiddelijk naar het ziekenhuis bracht. Door de baxter en de kalium en de 5 liter water die ik moest drinken is het niet erger geworden.
    Vannacht kunnen slapen, spierpijn lijkt weg, lippen nig dik en gesprongen verder nog steeds uitgeput.

Wij hopen heel fel dat we te horen krijgen wat er gebeurd is daar.

Dank je wel voor jullie hulp. Het is misschien niet de juiste plaats maar ik moet ergens ventileren. Met standaard dokter antwoorden ben ik niks.

6. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Bizar!

Crystal meth is als je het niet rookt een soort superspeed, daar ga je als het goed is niet zo een twee drie van hallucineren of je vaag voelen of zo, je wordt er juist heel helder van.ik sta er van te kijken dat jullie de effecten kregen die je beschrijft, maar ja, als je je ineens anders voelt terwijl je niet bewust gebruikt hebt kan ik me voorstellen dat dit een gigantische paniek geeft.

Veel sterkte gewenst, en hopelijk komt er alsnog uit wat hier gebeurd is. En weer een wijze les voor iedereen die gaat stappen, kijk goed uit je doppen!

7. mimi

mimi Newbie

Ik doe niet anders dan googlen, van alles wat ik lees heb ik weinig gemerkt. Misschien inderdaad omdat ik niet wist wat me overkwam.
    Ik herinner me de lichtshow die mega fel en geweldig was, de zaal die paars was en scherp, goudkleurige mensen. Dan claustrofobisch...het was ook uitverkocht. Dus ik dacht een bloeddrukval, ik heb cola gedronken en water en dan besloot mijn man me naar de ziekenboeg te brengen. Hij heeft me moeten half buitendragen/duwen want mijn benen werkten niet. Ik begreep toen nog steeds niet wat er was. Het enige dat ik zei was: ik voel me raar, dees is niet normaal. En bleef het maar herhalen. Enfin, dat weet ik van mijn man, herinner me het nog vaag. Het volgende moment lig ik in de ambulance en het volgende ben ik in’t ziekenhuis. Aan’t trillen en beven, mijn kaken opeen geplakt, ik kon niet praten en toch bleef ik praten. 1000x hetzelfde. Verder leek mij alles glashelder en wist ik precies alles. Dat ben ik nu wel vergeten wat dat dat dan wel was. Ik had het ook ijskoud.

Van de organisatie hebben we nog geen nieuws ontvangen, helaas.

Inderdaad uit je doppen kijken, al denk ik nu dat het heel moeilijk is. Een vriend uit onze groep is de laatste drank gaan halen. Het bier zat in flesjes, dus aan de toog worden deze geopend en in een bekertje gegoten voor je neus. Het kan niet anders dat het om een groep ging. Misschien om ons zo snel mogelijk out te krijgen en te beroven. Waarom steek je drugs in iemand zijn beker? Dat kost geld.
    Ik snap er niks van. We gaan het proberen plaatsen en achter ons laten als iets uit een slechte film.

Ondertussen zijn we enkel nog mentaal en fysiek uitgeteld. De spierpijn is weg, het speelsel is terug, de dwaasheid in ons hoofd is er nog.

Hopelijk morgen helemaal over dat we eindelijk terug normaal kunnen genieten van het leven.

8. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Chrystal Meth is geen zogenaamde 'rapedrug', andere middelen zijn daarvoor veel geschikter.

Gewoon zieke geesten denk ik die zich van een afstandje kapot hebben gelachen om jullie te zien lijkt me. Ik kan me er anders niks bij voorstellen. Of misschien eerder woorden gehad met een andere groep, persoon of zoiets? soort van wraakactie?

9. mimi

mimi Newbie

Ik blijf na veel paranoia gedachten bij je eerste bemerking. We zaten in Duitsland in kleine kring. Exact 10 mensen op een uitverkocht festival kennen we. Ik heb ze alle 8 verdacht.
    Vermits het voor de eerste maal uitverkocht was, vermoeden we dat het ook ander volk aangetrokken heeft. Er loopt nogal wat fetisch volk rond, niet iedereen kan daarmee om.

Ik begin het langzaam los te laten.

Het enige positief aan heel het verhaal is dat ik & mijn man er weer sterker uitgekomen zijn.

Hartelijk dank voor jullie luisterend oor. Ik heb veel geleerd over drugs maar weet al heel lang dat ik daar fout op reageer. Ook op medicijnen dus nee, dank u. Ik hou het bij mijn wijntje en de maximale halve dag hangover ipv deze 4 lange slopende dagen en buiten het uurtje waarzeggertje spelen was er niet echt veel fun aan.

Leven en laten leven.

10. Beest053

Beest053 Newbie

wat een nep verhaal

Mercedesz vindt dit leuk.
  11. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dat klinkt als een heel beangstigende nare ervaring. Je kunt alleen maar raden waarom iemand zich dit in zijn hoofd zou halen om mensen aan te doen.

Maar ik vind je nu wel heel generaliserend over drugs spreken, alsof 'drugs' 1 ding is. En alcohol valt daar voor het gemak dan weer buiten want dat is wél weer heel wat anders... Maar misschien is zo'n reactie ook weer niet zo raar na zo'n shockerende ervaring. Hopelijk herstellen jullie er goed van.

12. mimi

mimi Newbie

Die reactie heeft lang weggeweest, nu ja, je was er niet bij....onze bloedwaarden liegen niet. Enkel ikzelf en een ander meisje werden afgevoerd, de rest bleef eerder normaal buiten heel snelle hartslag. Mijn man had met zijn klachten nooit naar de ziekenboeg gegaan, juist eens gedacht oei ik heb mss teveel koffie of cola gedronken.

Nu ja, het doet er ook niet toe of je het gelooft.

Sofia87, De Dunne en acht.zes vinden dit leuk.
  13. mimi

mimi Newbie

Nee, drugs zijn meer dan 1 ding. Voor mij valt daar alles onder waar je verslaafd aan bent of kan geraken. Dan heb ik het ook over ijscreme, er zijn mensen die niet zonder hun dagelijks ijsje kunnen slapen. Suiker, koffie, cola, pijnstillers etc

Ik probeer ze allemaal te mijden wat in deze wereld niet meer zo makkelijk is. Alles wat we eten en drinken is gemanipuleerd. Goedkope wijn is gemaakt van vannalles behalve druiven.

Lange discussie...het doet er onrechtstreeks idd wel toe, het zou ons te ver drijven

Ik kan niet tegen drugs, flip daar altijd op. De eerste keer bewust drugs gebruikt en toen beslist het nooit meer te doen. Ook met alcohol moet ik oppassen, in de verkeerde omstandigheden loopt het goed mis.
    Nu is het onbewust in mijn systeem geraakt en ik ben weer doorgeflipt. Ik weet natuurlijk niet wat en hoeveel.
    Voor mij is het nu wel bewezen dat dit niks is voor mij. Zoals ik eerder meldde ieder doet wat hij wil maar hoeft mij niet te overtuigen. Ik wil ook niemand dwingen of overtuigen dat alcohol beter is. Het is niet beter, het is ook slecht, het is echter een genotsmiddel dat ik beter hanteer. En spijtig dat roken zo slecht is voor de gezondheid anders zou ik zeker en vast nog steeds roken.

14. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

Niks van aantrekken! Jij weet hoe het zit. Is gewoon een domme rot opmerking van Beest053. Gewoon negeren! :wink:

mimi vindt dit leuk.
  15. 22:22

22:22 Newbie

Jeetje wat een heftig verhaal!!

Hebben jullie aangifte gedaan?
    Ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent en kwaad, ik zou zulke malloten ook graag gepakt willen zien, waar zit je verstand zeg, anderen te drogeren met weet jij veel wat voor gevolgen -_-

Weet je wat het is de kans dat ze gepakt worden is nihil, enige wat je kunt doen is aangifte wellicht alleen voor je eigen gevoel en probeer het verder toch los te laten.
    Dit is dus waarom ik zelfs met uitgaan als de sodemieter op mijn eigen drankje let, trust no bitch:tearsofjoy: maar dat zal ook komen omdat ik in een discotheek werk :tongueout:
    Maar inderdaad probeer drugs in het algemeen niet de schuld te geven. Het is gebeurd, laat het los. nu goed voor jezelf zorgen en gewoon van festivals blijven genieten met je man alleen alert zijn!

Ik hoop dat het je heeft geholpen je verhaal hier te doen. Veel sterkte!

mimi vindt dit leuk.
  16. 22:22

Ps. Ik hoop dat je me niet verkeerd begrijpt, ik probeer jou/jullie absoluut niet de schuld te geven dat je niet goed genoeg opgelet zou hebben! Want dit bedenk je als uitgaansgast gewoon niet!

Maar dit gebeurd nog vaker dan dat je hoopt dat het gebeurd, en ik heb het gezien,gehoord zelfs in de meest brave gebieden van Nederland. Les 1 als je in een nachtclub komt te werken is wel panisch zijn met je drankje dus, zelfs al staat het 1 minuut onbeheerd op de bar dan drink ik het niet meer op. Klinkt paranoia maar ik heb teveel gezien :wink:

mimi vindt dit leuk.
  17. mimi

mimi Newbie

We hebben in Duitsland aangifte gedaan daags na de gebeurtenis, wij zijn van Belgie, we mochten toen eigenlijk nog niet rijden. Ik natuurlijk weer in paniek want ja zondagavond moest ik wel mijn kinderen gaan oppikken & maandag werken.
    Nu, de politie heeft ons toch laten vertrekken. We hebben het ook gemeld bij de organisatie gewoon om ze te verwittigen en mss nog iets te weten te komen.
    Ons laatste drankje heeft onze vriend gaan halen en ja aan hem ik het ook gevraagd of hij dat had gedaan, zijn idee om een feestje leuker te maken ofzo. Nu schaam ik me ervoor maar hij begrijpt het.

De les is wel geworden enkel mijn man haalt nog drank voor me....tenzij hij het gezellig wou maken hahahaha

Ik zit momenteel wel wat met angst om terug te gaan, we zien wel.

Het heeft me heel veel geholpen om mijn verhaal te doen. Ik dacht mss eerst naar een psycholoog te gaan maar ja dan komt dat weer in een dossier en god weet wanneer dat dan weer boven komt en tegen mij gebruikt wordt....

Mijn enige zorg is nu dat er geen blijvende schade zal zijn en of ik nog iets extra kan doen om de chemische middelen uit mijn lijf te krijgen. Iets om te ontgiften.

Nee tuurlijk zie ik dat niet als een beschuldiging. Volgens ons letten we ook goed op...niet dus...zo gemakkelijk kan het dus gebeuren. Niemand van ons heeft iets vreemds gezien of opgemerkt. Buiten 1 iemand die zijn beker over ons morstte. Dat is lang het idee geweest dat het een sterk middel was dat we over ons heen kregen of verneveld in onze buurt. De smaak, de reactie van het ander meisje en ik vallen echter allemaal samen en zo komen we steeds op onze drank uit.

Tgoh het was een ervaring. Gelukkig werkt ons geheugen als een fototoestel, net zoals we enkrl van de leuke dingen een foto nemen, onthouden we enkel de goeie dingen. Ik heb geleerd en mijn man ook dat we elkaar heel graag zien en er zijn voor elkaar door dik en dun. Dus ja, de liefde is er nog mooier door geworden.

Vannacht 12h geslapen, we voelen ons eerder goed. Jammer dat je overdag er zo slap en uitgeput van bent want als slaapmiddel kan het wel tellen

18. 22:22

Echt ontgiften zal niet nodig zijn, wel kan het geen kwaad om goed gezond te eten en wat supplementen te nemen, voornamelijk vitamine C-1000 doet veel goed en voor mij persoonlijk na amfetamine magnesium ook! Maar dat heb ik sowieso al zwaar tekort :tongueout:
    Verder niet teveel zorgen maken om je gezondheid, volgens mij gaat het prima met je op een zware kater na!

mimi vindt dit leuk.
  19. mimi

mimi Newbie

ja, ondertussen gaat het prima, we kunnen ermee lachen en ik ben heel blij en gelukkig dat ik dit samen doorgemaakt heb met mijn man, hoe raar dit ook mag klinken. Het wordt een verhaal voor in de oude doos...weet je nog toen die doos begint behoorlijk vol te zitten

Bedankt allemaal, de hevige eerste emoties, woede, angst en verdriet zijn reeds zo goed als vergeten. En ik ben blij te horen dat het allemaal niet zo erg is, buiten dan gewoon een onverstaanbare & onverklaarbare maffe actie van een idioot. Ik ga me daar ook niet langer in proberen verplaatsen. Het lijkt mij iets onbezonnens beavus en butthead puberaals...

22:22 vindt dit leuk.
  20. mimi

mimi Newbie

...onze nachtmerrie is waarheid geworden...

We hebben bericht gekregen van de organisatie aangezien er geruchten waren over problemen met barmannen en bendekes etc....enkel wij 3 (ik, mijn man & het Duitse meisje uit ons groepje) werden afgevoerd.
    mijn biertje smaakte, zeker het laatste teugje énorm bitter, vies eigenlijk, ik dacht meer, bweik dit wordt echt mijn laatste pintje, dat Duits bier trekt op geen zak
    20min na het drinken van ons laatste drankje zijn wij, zeker ik en het Duits meisje onwel beginnen worden, mijn man had hoofdpijn en duizelig gevoel, maar te druk met mij in de weer
    normaal trakteert onze vriend nooit, achteraf zeiden ik en mijn man dat tegen elkaar, zo van oh, hij trakteert, hij doet dat nooit en zeker niet een heel bende...
    onze vriend werd door de security gestripsearched, vraag me niet hoe,waar,waarom, wij waren er niet bij, hij vertelde dit in het ziekenhuis, (is ons gevolgd, ik weet ook niet hoe ze wisten dat we daar waren) maar dit werd wel bevestigd door organisatie - denk ik; of misschien weer een verhaaltje om zijn onschuld te bewijzen
    ik had metamphetamines (grr hoe schrijft dat woord) in mijn mijn bloed, mijn man dubbele dosis en ook amphetamines - mijn man is ook dubbel zo zwaar als ik
    Het Duitse meisje is in een ander hospitaal terecht gekomen waar ze geen urinestaal genomen hebben, 3-dagen later was het echter uit haar bloed waardoor we geen bewijs meer hebben.
    Op zijn fb account heeft onze vriend, openbaar gepost, met als achtergrond het paarse feest-dingetje, op spoed in Duitsland. eronder de comment, de beer is geveld (mijn man is een beer-type)....mijn man heeft hem toen uit het hospitaal gekegeld....

Kortom, mogen we zo kort door de bocht gaan dat ons eerste vermoeden, een vermoeden wat ik absoluut niet wou of kon aannemen, dat het toch onze vriend is???

Dit is gewoon WAANZIN

21. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Waarom ga je hier precies vanuit dan? Ik zie in bovenstaande niet echt een direct bewijs dat het je vriend was. Het kan van alles en iedereen geweest zijn, het heeft niet zoveel zin om eigen rechter te gaan spelen denk ik (dus bewijzen te gaan zoeken die in de richting van je vriend wijzen), al snap ik het wantrouwen wel goed als hij de drankjes heeft gehaald.

Misschien heb ik het niet helemaal goed begrepen maar hoeveel mensen waren er nu gedrogeerd dan in totaal? Vier, vijf? En allemaal van dezelfde groep? En daarvan dan maar drie naar het ziekenhuis, hoe is bij de rest dan duidelijk geworden dat ze gedrogeerd waren, is die conclusie enkel getrokken o.b.v. een hoge hartslag, en door wie? Vind het ook gek dat ze bij dat Duitse meisje geen testen hebben gedaan, waarom dan een opname, hoe kan iemand behandeld worden als niet wordt onderzocht wat-ie binnen gekregen heeft. Sorry voor de vele vragen maar ik snap het niet zo goed allemaal.

Heel heftig en vreemd verhaal wel. Crystal meth en speed in drinken. Why. Veel sterkte!

22. mimi

mimi Newbie

Heel heftig en vreemd daar kunnen we het in eens blijven.

We waren met 5.
    1 dame duits, kennen we niet echt
    Ik en mijn man
    Bevriend koppel

Ik en duitse dame zijn claustrofobisch beginnen worden als eerst. Mijn man voelde zware hartslag & hoofdpijn maar geen aandacht aangegeven omdat ik door het lint ging. Het Duitse meisje zijn wij uit het oog verloren. Daar zijn we later van te weten gekomen dat het goed fout ging met haar.

Wij stonden kort tegen de bar. 3 drankjes vermengelen en nog eens 2 verschillende substanties indoen....lijkt ons niet simpel. 2 biertjes, 1 water. Het bier zit in gesloten flesjes dus geen tap, staat niet op voorhand klaar. Dan weten aan wie je welk drankje uitdeelt qua dosis. Mocht ik het glas van mijn man gekregen hebben....ik mag er niet aan denken....

Van anderen hebben we reeds vernomen dat hij drugs aanbied. Tegen ons beweerd hij steeds enkel jointjes te roken. Mij kan het niet echt schelen, toch hebben we hem zelf al zwaar onder invloed gezien.

Het Duitse meisje denkt dat hij het was omdat hij haar zijn drugs geshowd heeft, zij is echter anti-drugs wat wij niet wisten noch verwachten vermits een bevriend kennis van haar er niet vies van is. Dus ze heeft vriendelijk bedankt.
    Vermits hij de enige is die haar een drankje betaalde verdenkt zij hem.

Het verhaal van het bevriend koppel gaat dat er velen afgevoerd geweest zijn vermits een drug probleem aan de bar. Dit is niet waar wij waren de enige.

Tja echt bewijs is er niet. Dat weten we ook.....

23. mimi

mimi Newbie

Ja, why??

Vriend of vreemde, het doet er niet meer toe, we gaan het fijne er toch nooit van weten. De beweegreden zullen we ook nooit begrijpen.

24. fuby

fuby Experimenterende gebruiker

Zei je niet dat het op een kink party was? Ik weet dat meth veel gebruikt wordt in de homo (sex) scene. Wellicht dat je in die richting moet denken. Het zou kunnen dat iemand je graag minder geremd en opgewonden wilde hebben.

Wat de reden ook heeft mogen zijn. Veel sterkte. Hopelijk kun je het een plaatste geven.

25. mimi

mimi Newbie

Tja Kinky, ik vind van niet het hoort een beetje bij de muziek-smaak, maar inderdaad we waren op ons paasbest.

Het een plaats geven moeilijk. Ben nogmaals naar de dokter geweest, hartslag & bloeddruk is weer helemaal in orde. Een nieuwe urine-test laten doen, ook compleet overbodig weet ik met mijn gezond verstand....
    De dokter denkt dat het xtc was en ik wss gewoon erg gevoelig voor die stof. Vandaar ook de 2 substanties bij de ene en de andere niet omdat een deel wordt afgebroken door je lichaam en het andere niet of moeilijker.

We gaan het toch nooit weten wat en hoeveel.

Sinds gisteren voel ik me minder paranoia, helderder in mijn hoofd ook alsof de gordijnen opengezet zijn en er terug wat licht binnenkomt. Mijn fijne motoriek begint ook weer beter te gaan ipv het trillerige (gevoel?) Spontane traan-uitbarstingen blijven ook achterwege.

Nu komt meer de schaamte en woede naar boven op mezelf, over mijn paniek, over mijn angst, over mijn beschuldigingen....over mijn gedrag kortom. En dan pieker ik daar weer over....

Voorlopig de communicatie met de andere partijen stop gezet, eerst terug gewoon proberen mezelf te worden.

Zoals de dokter zei, de gebeurtenis proberen vergeten. Ten slotte er is niks ergs gebeurd. Ok, verschiet-achtig maar dat is het dan ook. We leven nog, we zijn niet blind geworden. Het euforische gevoel van joepie wij als koppel zijn het ook door gekomen, is ook weg.

De grootste bekommernis nu is de vriendschap. Ik hoop van harte dat we op’t einde van de rit met 4 door 1 deur kunnen.

26. Fool

Fool Badass junkie

Zow, dat zal vast flink schrikken zijn geweest! Je hebt een hoop vragen in dit topic gegooid en het is me niet helemaal duidelijk welke je nog beantwoord wilt hebben, dus heb ik de meeste relevanten geciteerd.

Als je drugs als MDMA(=de actieve stof van 'XTC') of methamfetamine oraal inneemt duurt het meestal zo'n 30a60 minuten voordat de drugs begint met werken.
    Als het eerste effect eenmaal 'ingeslagen' is heb je meestal nog een periode van een minuutje of 10 waarin de effecten steeds sterker worden. Als je het je dosering over een langere periode inneemt (slokjes drinken), zullen bovenstaande tijden ook langer worden.

Dat dacht ik inderdaad ook direct! Het lijkt me waarschijnlijker dat mimi echter MDMA(=methyleen-dioxy-methamfetamine) gebruikt had. Een urinetest zou hiermee ook methamfetamine aangeven (en ook amfetamine, afhankelijk van de kwaliteit test/dosis MDMA).

Kleurrijke hallucinaties, een overwelmeld gevoel(claustrofobisch) en symptomen denken te ervaren van lage bloeddruk(ik neem aan dat je dat dacht door lichthoofdigheid/duizeligheid?). Dat zijn allemaal typische kenmerken van MDMA, en komen veel minder voor bij methamfetamine.

Extreme spierspanning/tremors(=trillen) en vastgeroeste trillende kaken zijn ook kenmerkende effecten van XTC. Al krijg ik wel het idee dat je een te hoge dosering hebt ingenomen, waardoor de bijwerkingen veel sterker werden.

Dit klinkt in mijn oren alsof er geen kans is om er drugs in te gooien? Weet je zeker dat één van jullie een fles drinken (met drugs erin) heeft verward met zijn eigen, en die vervolgens heeft gedeeld met de rest?

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit een beroving moest zijn. Als iemand de drugs begint te merken gaat hij óf weg(en dan is zijn portemonnee ook weg), óf iemand gaat out en dan valt het ineens op als je de portemonnee van iemand die KO op de grond ligt jat. Vanuit een beroving-oogpunt is een festival vol met aangeschoten feestgangers al een ideale locatie om te zakkenrollen.

Dat klinkt alsof je de 'dinsdagdip' aan het ervaren was. XTC-gebruikers ervaren gemiddeld 3 dagen na gebruik een zogeheten 'dinsdagdip' waarop je vooral mentaal, maar ook deels fysiek erg uitgeput bent. Na die dag raak je (als het goed is) steeds beter te pas.

Vergeet niet dat jij hier het slachtoffer bent, niet de overtreder! Als je het gevoel blijft houden dat je met aan psycholoog wilt praten moet je je vooral niet laten tegenhouden door een dossier. Je kunt de situatie toch prima verantwoorden?

Nah, je zult prima herstellen als je je gewone leven gewoon blijft volgen. Blijvende schade wordt eigenlijk pas een issue bij levensgevaarlijk hoge doseringen of frequent gebruik.

Dat is onmogelijk, je kunt de benodigde doseringen niet zomaar inademen uit wolken met drugs, en MDMA kan je ook niet verdampen.

En dit klinkt dan alsof je de dibsdagdip inderdaad achter de rug hebt, en weer een wat helderder perspectief hebt. :)

Als je drankje echt drugs bevat had dan had elke slok even vies gemaakt. MDMA is namelijk een zout die razendsnel oplost in water, en zich door de vloeistof verspreid.
    Het enige dat ik me kan voorstellen is dat iemand geprobeerd zou hebben om een hele XTC-pil op te lossen, en dat de bindmiddelen die niet oplossen op de bodem van je glas zouden drijven. Maar dan had je troep op de bodem van je glas gezien, en prut in je mond geproefd.
    Ik denk dat je tijdens die laatste slok al de eerste effecten van de MDMA begon te merken: verhoogde zintuigperceptie. Smaken (net als lichten, geur, gevoel en geluid) worden erg versterkt onder invloed van MDMA, en het is vaak ook één van de eerste effecten die je merkt. Als ik zelf MDMA gebruik vindt ik bier ook behoorlijk bitter, en heb ik er na een stuk of 3/4 ook genoeg gehad.

Wat voor geruchten?

Dat lijkt me een nogal ongefundeerde beschuldiging. Is dat enkel gebaseerd op het feit dat hij drugs gebruikt, en dat rondje gehaald had? Waarom zou hij bewust zijn eigen festivalervaring verneuken en jullie vergiftigen?

MDMA in water is zo verschrikkelijk vies met een extreem chemische smaak dat je bij de eerste slok al proeft,

MDMA wordt door je lichaam hoofdzakelijk methamfetamine-achtige stoffen, en voor zo ongeveer 7% in MDA(een amfetamine). Het lijkt me dat de urinetest alleen amfetamine aangeeft als je zoveel MDMA gehad hebt dat de 7% MDA meer is dan de ondergrens van de urinetest is.

Laden...