Methadon en sex

Monica

Newbie
hoi,
ik heb hier enkele vragen rond,en ik hoop dat er iemand me kan helpen

Mijn vriend is 7maand gestopt met Heroine, wat hij daarvoor 2jaar gebruikt heeft.
Hij is nu aan afkicken met Methadon. dat lukt hem nu goed,en is er bijna vanaf, maar we hebben een probleem in ons sexleven.

Als die methadon begint uit te werken,rond de middag, dus als we bij elkaar slapen en blijven lang in bed liggen dan kan er wel eens wat meer gebeuren. maar als we dan sex hebben,en hij gaat bij mij naar binnen,dan voelt hij eerst pijn en kan het zijn dat hij klaarkomt zonder hij het zelf beseft, de dokter zegt dat dat komt door die methadon dat tegen de middag begint uit te werken. Maar wij kunnen nu wel nauwelijks plezierige sex beleven daardoor. kent er iemand dit probleem en kan er mij iemand mee helpen?

alvast bedankt

Goanaut

Bewuste gebruiker
Lekker behulpzame reacties. =P Jullie gooien je partner toch ook niet aan de kant als er iets niet lukt, getuigt van weinig liefde dan.

eXeCuze

Bewuste gebruiker
ik zou tenminste nog echt van een meidje kunnen houden bij een methadon junk staat methadon altijd op nummero 1 wat een liefde zeg

Funky Monkey

Badass junkie
eXeCuze zei:
ik zou tenminste nog echt van een meidje kunnen houden bij een methadon junk staat methadon altijd op nummero 1 wat een liefde zeg

Hoeft helemaal niet :confused: Je kan nog ergens zo verslaaft aan zijn, maar dat hoeft niet weg te nemen dat je niet van je vriendin zou houden :mrgreen: je houd niet van je drugs, je gebruikt het...

Lana

Wijs gebruiker
Mijn ex gebruikte dat ook. En die had nergens problemen mee op dat gebied. Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Kan ie geen nieuwe slok nemen voordat het uitwerkt?
Tja of gewoon even aanmodderen totdat ie helemaal van de methadon af is en dan maar hopen op beterschap. Je kan niet alles hebben.

En het verhaal dat je aan iemand die methadon gebruikt niks hebt, is niet altijd waar. Mijn ex was een keurig type om te zien, ook qua gedrag. Zat goed in de kleertjes. Niemand zou vermoed hebben dat ie bruin of methadon gebruikte. Het was gewoon een netjes persoon die op een zijspoor is geraakt door gebeurtenissen in zijn leven.
Niet iedere gebruiker is het prototype junk, spuiter, tandenloze viezerik.

let come

Belezen gebruiker
Hoeft helemaal niet Je kan nog ergens zo verslaaft aan zijn, maar dat hoeft niet weg te nemen dat je niet van je vriendin zou houden Mr. Green je houd niet van je drugs, je gebruikt het...

idd, en waarom wil hij stoppen met heroïne? Dat weten wij ook niet, wie weet is het wel speciaal voor zijn vriendin en dat zou pas getuigen van echte liefde want heroïne is nu niet bepaald iets waar je gemakkelijk van af raakt als het je eens in zijn greep heeft.

Maar ik weet het antwoord op je vraag ook niet. Zou dit misschien niet beter bij "opiaten" staan ipv bij "drugs"?

Telefoon

Wijs gebruiker
Hmmm jijkan toch nog polezier beleven zonder de daadwerkelijke daad ?
koop een speeltje en laat hem die bewerken ?

wacht tot de metadon klaar en hij er van af is als da lukt dan Succes!

en anders plan de sex op een ander tijdstip :P

jaja

Bewuste gebruiker
Wat een partij kulantwoorden in dit topic.

Maak er liever geen groot probleem van; waarschijnlijk is dit iets van tijdellijke aard. Bij mij had het methadon- gebruik destijds ook tijdelijk invloed op mijn sexueel functioneren, dit was echter van korte duur; mede door het feit dat mijn methadongebruik in de loop van de tijd langzaam afgebouwd is.
Dat je vriend is over gegaan op het gebruik van methadon, ipv dope te gebruiken is sowieso al te waarderen, en het zal op den duur enkel een positief effect hebben op jullie sexleven, ook al zou jullie huidige probleem anders kunnen doen laten vermoeden.

Heb geduld en vertrouwen!!!

Sucsex!

silverfish

Bewuste gebruiker
Helemaal mee eens, ik heb me doodgeergerd aan de stompzinnige en kinderachtige antwoorden van de meeste mensen hierboven.
Ik heb zelf langdurig methadon gebruikt en het kan inderdaad effect hebben op je sexleven maar vaak verbetert dit als hij zijn dosering langzaam afbouwt en/of stabiel is op een bepaalde dosering.
Het feit dat je vriend op methadon is overgestapt is al een hele stap vooruit. Geen heroine meer is al moeilijk zat en een enorme prestatie! Dus petje af. Dat zouden mensen eens een keer moeten leren begrijpen en waarderen.
Je zegt dat hij er 'al bijna van af' is. Ik weet niet wat je daar precies mee bedoelt, slikt hij bv nog 30 of nog 5 mg per dag?... maar als hij juist heel snel heeft afgebouwd kan het ook nog zo zijn dat hij nu veel te snel klaarkomt zonder er echt van te kunnen genieten.
Maar met wat tijd zal ook dat verdwijnen, no worries!

Telefoon

Wijs gebruiker
Tellius zei:
Hoi,

Mijn ervaring is toch wel anders dan die van bv. Silverfish. Mijn sexdrive is gewoon gestorven, ik heb nooit ofte nimmer nog behoefte aan sex. In mijn geval zou ik methadon zelfs een chemisch castraat durven noemen.

Nu heb ik geen vriendin - en door een resem ervaringen van vrienden en familie van me, heb ik een grote schrik opgedaan wat betreft vrouwen en relaties, dus ook in de toekomst zit een vriendin er volgens mij niet in - en bijgevolg heb ik er geen enkel probleem mee geen zin in sex meer te hebben. Anders zou het leven uiteraard bijzonder frustrerend zijn:wink:

Ik ben het volledig eens met Telefoon, er zijn voldoende andere spelletjes te spelen zonder daadwerkelijk tot de daad over te moeten gaan, en afgaande op de ervaringen van de meeste posters hier, is het probleem toch eerder tijdelijk.

Veel succes, en trek je idd niets aan van die kutantwoorden in het begin van deze trread, vooroordelen helpen je niets verder.

Tellius

whoo hij is het eens met mij :grin:

speeseend

Wijs gebruiker
Monica zei:
Mijn vriend is 7maand gestopt met Heroine, wat hij daarvoor 2jaar gebruikt heeft.
Hij is nu aan afkicken met Methadon. dat lukt hem nu goed,en is er bijna vanaf, maar we hebben een probleem in ons sexleven.

Weet je hoe hij functioneerde op Heroïne? Indien het toen allemaal okay ging, kan hij nu eventueel op een ander medicijn (Buprenorfine) overgaan.

Dit is om diverse redenen een betere optie dan Methadon.

Een relatie, een bepaald doel in ´t leven is de beste manier om van zo´n verslaving te geraken. Ik denk dat hij een geweldige steun aan jou heeft.

Ik wens jullie succes,

Speeseend

Adrenochroom

Wijs gebruiker
eXeCuze zei:

Jezus dat je zelfs op een drugsforum zo nauwdenkende mensen hebt over drugs... Hoe erg kun je generaliseren gewoon?

Wat is dit nou voor een niveau jongens, dat meisje wilt even een zinnig antwoord op haar vraag. Helaas zou ik het echt niet weten...

needlefreak

Bewuste gebruiker
Adrenochroom zei:
eXeCuze zei:

Jezus dat je zelfs op een drugsforum zo nauwdenkende mensen hebt over drugs... Hoe erg kun je generaliseren gewoon?

Wat is dit nou voor een niveau jongens, dat meisje wilt even een zinnig antwoord op haar vraag. Helaas zou ik het echt niet weten...

Helemaal mee eens! :smilingimp:

Spreek over dingen waar je verstand van hebt. Jij weet niet wat je zegt. Hoe kun je het ook weten, je hebt er geen enkele ervaring mee.

needlefreak

Bewuste gebruiker
Ik heb een relatie gehad die nu afgelopen is en ik heb het er nog steeds moeilijk mee. Ik hield meer van haar dan van die stomme methadon. Als ik elke ochtend mijn dosis neem, dan functioneer ik heel normaal en kan ik echt wel van een meisje houden.

jaja

Bewuste gebruiker
Helaas zijn 't vaak mensen met weinig kennis van zaken die zo nodig hun bekrompen mening willen ventileren; m.n. als 't over zaken als dope of meet gaat.

speeseend

Wijs gebruiker
liefde en opiaten

needlefreak zei:
Ik heb een relatie gehad die nu afgelopen is en ik heb het er nog steeds moeilijk mee. Ik hield meer van haar dan van die stomme methadon. Als ik elke ochtend mijn dosis neem, dan functioneer ik heel normaal en kan ik echt wel van een meisje houden.

Ik begrijp je totaal, man! Dit is ook fu*k!n# bu!lsh!t. Ik heb zelf een relatie gehad met alles d'r op en d'r aan qua liefde. En daarna zes jaar ziek geweest dat het over was! Emoties verdwijnen niet, ze vervlakken enkel.

Nu eindelijk weer ''de'' liefde in m'n leven gevonden waardoor ik in staat ben om alle opiaat-ellende achter me te laten. Het doel, wat voor mij zo belangrijk is.

Nou ja, je kan dat allemaal pas snappen, denk ik, wanneer je zelf in die situatie verkeert. Ik spreek hier weer uit eigen ervaring.

needlefreak

Bewuste gebruiker
Re: liefde en opiaten

speeseend zei:
needlefreak zei:

Ik begrijp je totaal, man! Dit is ook fu*k!n# bu!lsh!t. Ik heb zelf een relatie gehad met alles d'r op en d'r aan qua liefde. En daarna zes jaar ziek geweest dat het over was! Emoties verdwijnen niet, ze vervlakken enkel.

Nu eindelijk weer ''de'' liefde in m'n leven gevonden waardoor ik in staat ben om alle opiaat-ellende achter me te laten. Het doel, wat voor mij zo belangrijk is.

Nou ja, je kan dat allemaal pas snappen, denk ik, wanneer je zelf in die situatie verkeert. Ik spreek hier weer uit eigen ervaring.

Ik begrijp je ook helemaal. Ik heb net hetzelfde nodig.

Ik zit dit zo een beetje te lezen en tot mijn opluchting ben ik niet de enige die met een probleem rond wandelt als het gaat om sex en methadon. alleen een bekrompen reactie van iemand laat me wel schrikken. Ik ben een gozer van 28 en ik heb 10 jaar aan de dope .ik slik nu methadon en ik ben nu 2 jaar clean van de drugs. Ik heb een waanzinnige schat van een vriendin die alles van me weet maar dan zeg ik ook alles. Zij is anti drugs en vooral heroine en cocaine. maar toch weet ze dat deze twee soorten een groot deel van mijn leven heb beinvloed. ik ben weer diezelfde jonge geworden die ik was voordat ik gebruikte maar 1probleem is de sex dat is de enige waar we tegenaan lopen. Mijn vriendin is erg begripvol en ze snapt dat ik soms moeite heb om opgewonden te worden. maar dit gaat al tijden zo en het ligt niet aan haar want ze is echt een waanzinnige mooie vrouw en waanzinnig lief. alleen nu begin dit probleem zijn tol te eisen voor onze relatie. het is voor ons erg frustrerend en ze voelt zich afgewezen (wat ik kan begrijpen). En als ze daarover in gesprek wil gaan en haar gevoel wil delen dan schiet ik in de verdediging en ik doe alsof zij dan teveel van mij eis als het om sex gaat. Zij vind het erg belangrijk om ook op een fysieke manier te laten zien dat ze van me hou maar soms kan ik haar wens niet laten uitkomen. En wat ik nou maf vind is dat we in het begin geen moeite hadden om te vrijen. en nu wel? terwijl ik in mijn hoofd opgewonden ben en alleen mijn lichaam wil niet altijd meewerken. Mijn meissie is hulpverlener en ik ben in opleiding om hulpverlener te worden om met lotgenoten te gaan werken aan een fijn en gelukkig bestaan. En ik kan het niet accepteren dat een krachtige gozer als ik een libido heb van een 60+er (no Offence). want ik hou ziels veel van haar en ik weet niet of ik het kan trekken in dit leven als ik haar kwijtraak. Ik heb misschien wel een radicale oplossing gevonden ik ga binnenkort weer de kliniek in om cold turkey af te kicken van die methadon. Ik heb er alles voor over om haar bij me te houden. want ze houd van me om wie ik ben en niet om wat voor keuzes ik ooit in het verleden gemaakt heb. maar ik snap dat dit een gevoelig punt is voor haar en mijn vraag is wat kan ik verder doen????? Ik weet wat ze wil alleen ik kan haar niet altijd geven wat ze wil. omdat ik te moe ben en te verdoofd ben door de methadon. ik wil haar gelukkig zien en dat is het ENIGE!!!! wat telt

oja ik ben ervaringsdeskundige in opleiding ( en om prive redenen zeg ik niet in welke branche)

Re: bekrompen zak

eXeCuze zei:
idd wat moet je met een methadon junk ?

sorry hoor wat moet je met een methadon junk? jij bent dus een bewuste gebruiker? ik zal je wat vertellen een bewuste gebruiker bestaat niet je bent een gebruiker of niet. en waarom noem je hem een methadon junk? hij heeft tenminste de ballen om wat aan zijn problemen te doen. terwijl jij jezelf een bewuste gebruiker vind wat ik eigenlijk denk dat het voor jou een manier is om niet in te zien dat je een probleem heb en dat je een excuus nodig heb om te gebruiken. accepteer dat je zelf een junk ben en kweek wat ruggengraat.

[verwijderd]
:angry:

silverfish

Bewuste gebruiker
Beste ervaringsdeskundige: op welke dosis methadon sta je?
Ook ik heb vroeger jarenlang dope gebruikt en slik nog steeds methadon i.v.m. chronische pijn. Ik herken het wel, dat je libido vermindert als je methadon gebruikt, maar meestal gaat het al een stuk beter zodra je afbouwt. Zodra ik op 10 tot 20 mg per dag sta komt mijn libido weer helemaal terug. Kun je niet proberen om langzaam af te bouwen? En dan in de dagbehandeling of via de huisarts? Hoef je ook niet de kliniek in (zou ik geen zin in hebben als ik al een tijd geen dope meer gebruik, zit je weer tussen de 'junkies'!)

Of evt. overstappen op subuxone als het je niet lukt van de dope af te blijven zodra je je methadon afbouwt (het is namelijk niet voor iedere gebruiker verstandig om helemaal te stoppen met methadon, sommigen ex-gebruikers krijgen dan toch weer trek en gaan - zelfs na jaren niet gebruiken - opnieuw de mist in).

In elk geval: heel veel sterkte en trek je niks aan van de achterlijke reacties boven (dat toont helaas maar weer eens aan hoe in-en-in dom en bevooroordeeld sommige mensen zijn..). Ik hoop en denk dat je vriendin genoeg van je houdt om je te nemen zoals je bent en wat verder denkt dan vandaag! Het komt echt weer goed. (Dan maar even wat minder vaak sex, sex is ook niet alles :wink:

Datwel

Experimenterende gebruiker
Hoi Monica,
Ik heb bovenstaande reacties even snel doorgenomen maar heb het antwoord volgens mij niet zien staan. Naar mijn mening heeft het gewoon te maken met het feit dat als de Methadon is uitgewerkt je in de afkick terecht komt, de beginfase dan. Mijn ervaring is dat je in de afkick ondanks je ellendige staat wel weer zin in sex krijgt. Daarnaast ben je ook heel gevoelig voor allerlei prikkels en is je hele systeem van hormonen/neurotransmitters e.d. uit balans. Dat is de reden dat je bij lichamelijke opwinding al snel tegen je hoogtepunt komt aan te zitten en er geen controle over uit kunt oefenen. Zodra je vriend van de methadon af is en het lichaam pas weer echt zijn eigen balans kan hervinden zal deze makke weer verdwijnen.

EDIT: zie nu dat dit een heel oude post is en ik hoop dat het inmiddels hersteld is..

Bovenaan