1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Methadon hell

Discussie in 'Opiaten' gestart door Tellius, 12 jun 2007.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Tellius

Tellius Belezen gebruiker

Hoi,

Ik had gewoon eens behoefte om dit te posten, en te kijken of andere methadongebruikers dit ook zo ervaren.

Ik gebruik nu zo'n 12 jaar methadon, een frutdosis van 11 mg die ik echter elke dag bijzonder goed voel. Langs de ene kant ben ik het kotsbeu, langs de andere kant kijk ik er elke dag naar uit.

's Morgens, vlak na ontwaken, begint de afkick reeds te vervelen, je kent het wel, alsof een klein opgesloten trolletje in je ribbenkast opgesloten zit en aan de 'tralies' begint te rammelen. Ik neem mijn koele vriendin in gelulevorm in, en dan volgen de 3 'beste' uren van de dag, nl. die gedurende dewelke ik emoties voel en actief ben. Muziek doet me iets, een verhaal spreekt me op menselijk niveau aan, ik voel dat ik hou van de mensen (en dieren) rond me. Maar na 3 uur begint mijn maitresse te werken, en is het alsof ik door een glazen bol van de rest van de wereld afgescheiden wordt. Geen gevoel meer, geen empathie, maar enkel de zoete roes (die zo'n 4 uur duurt) en totale onverschilligheid...

Als ik het uittel, ben ik per dag zo'n 4 tot 7 uur kwijt aan mijn roes, en ook na die tijd blijft de onverschilligheid. Ik vergelijk me meer en meer met een zombie die enkel 's morgens nog weet dat hij leeft. En de tijd, ze vliegt écht. 't Is dat de seizoenen wisselen, anders zou ik denken dat ik nog altijd in 2001 zou zitten of zo, een dag is echt niks, 't voelt aan als enkele uren.

Ervaart iemand anders dit ook zo? Kan dit de 'trigger' zijn om ooit het onmogelijke to ondernemen, nl. de afschuwelijke methadonafkick aangaan? Just curious here...

T.

2. Doodkapje

Doodkapje Wijs gebruiker

12 jaar... ik dacht dat methadon was om af te kicken...

3. Tellius

Hoi,

Een héle tijd geleden was methadon er inderdaad om binnen afzienbare tijd af te kicken - in België toch, waar het toen nog moeilijk was een 'onderhoudsdosis' geregeld te krijgen. Nu is het hier hetzelfde liedje als in Nederland, men is als hulpverlener al blij als iemand stabiel blijft met een bepaalde dosis methadon, en die dosis blijft men ook gewoon geven. Nu klaag ik hier allerminst over, het heeft me ongetwijfeld heel wat miserie bespaard, en ik ben uiteraard vrij om zelf af te bouwen.
    Maar hoe onnoemelijk moe ik het ook ben, toch is het het eerste waar ik aan denk na ontwaken... Nu ik net 37 ben geworden, moet ik voor mezelf toegeven, dat ik zo'n 12 jaar in een roes heb geleefd, zonder noemenswaardige vooruitgang in mijn persoonlijke leven, erger nnog, er is eerder sprake van achteruitgang...

Greetz

T.

4. Doodkapje

Doodkapje Wijs gebruiker

alleen jij kan voor jezelf beslissen wat je met je leven doet.
    en als je er op terug kijkt ben je niet tevreden over wat de laatste 12 jaar gebracht hebben. misschien moet je je balans nog een keer opmaken en je afvragen wat je wil dat de komende 12 jaar jou brengen en daar een beetje naar proberen leven?

ik wens je zeker veel succes hoe je het ook aanpakt in de toekomst.

:wave:

5. fneawognfkgln

fneawognfkgln Bewuste gebruiker

Voor de opiaatgebruiker staat de tijd inderdaad stil. Je hebt de mogelijkheid om legaal dagelijks onder invloed van een krachtig opiaat te zijn. Aan jou de keuze of je dat doet.

6. speeseend

speeseend Wijs gebruiker

Hier kan ik deels over meepraten. Ware het niet dat ik spoedig ben overgestapt op buprenorfine. Dit middel is een stuk minder verslavend en werkt veel positiever op lichaam en geest.

Ik zal dan, als ik jou was kijken naar de mogelijkheden voor jou om hierop over te stappen. Mits je nog bijgebruikt. Maar zoals ik het lees gebruik je enkel een ...dosis van 11 mg. p.d. voor zo ongeveer 12 jaren?!

Dit is inderdaad een hoeveelheid wat valt te overzien. Indien je de overstap van het ene medicijn naar het andere durft te maken, moet je het volgende goed onthouden; Hoe langer je wacht met het innemen van de eerste dosis Buprenorfine, des te beter zal het werken. De bedoeling is om zoveel mogelijk opiaten (Methadon) uit je systeem te krijgen. Dit is simpel te herkennen aan de eerste afkickverschijnselen...en dan nog eventjes wat langer wachten.

De eerste twee a drie dagen zijn pittig maar te doen.
    Je kan er eventueel Oxazepam of Diazepam bij gebruiken voor het slapen. Dat heb ik als erg prettig ervaren.

Er opent zich een geheel nieuwe wereld van gevoelens en emoties die ik in geen tien jaar meer zo heb mogen ervaren. Dit was voor mij over het algemeen erg poitief. Ik stroomde weer vol levenslust.

Verder blijf ik het als een gemiste kans zien vanaf de zorg uit. Dit middel heeft zoveel goede resultaten behaald in landen om ons heen áls in Amerika. Het is (voorlopig) DE ultieme vervanger van het middel Methadon.

Ik zal mijn verhaal nu maar staken omdat ik anders wordt gezien als aspirant-lid telsell-verkoper :kots:

Tellius, ik hoop dat jij een weg zal vinden die voor jou acceptabel/te doen is.

Groeten van S. Eend

7. Tellius

Hoi,

Bedankt voor je respons, ik heb het toevallig vorige week al eens nagevraagd, en de hulpverlening hier staat inderdaad op het punt de overstap naar Temgesic (zoals het hier genoemd wordt) te maken. Ik ben zeer benieuwd of dit product inderdaad mijn emoties niet blokkeert, dat zou fantastisch zijn. Ik heb al eens een doosje 'onder de toonbank' gekregen en was er toen niet echt over te spreken, maar dat komt wellicht door de mini-dosis van 0,2 mg, voor opiaatverslaving gebruikt men 2 mg heb ik gehoord, dat zou een stuk beter aansluiten bij de chemische toestand van ons brein.

Ook vorige week heb ik - zonder reeds echt volledig te willen stoppen maar gewoon als experiment om uit te vinden wat me te wachten zou staan - een tijd geen methadon genomen. Ik neem mijn dosis dus 's morgens, nu heb ik gewacht tot 3 uur 's nachts de nacht erná, de afkick was toen niet meer echt te dragen (al is dat natuurlijk altijd relatief), ik kon in ieder geval mijn kom koffie niet meer goed vasthouden (trillen + verkramping). Ik hoef me dus geen illusies te maken over de 'beperkte lichamelijke afhankelijkheid' van een kleine dosis...

Bedankt voor je tip, Speeseend.

T.

8. speeseend

speeseend Wijs gebruiker

Nou T., ik ben erg nieuwsgierig!! Laat a.j.b. horen hoe het ermee gaat. Zoals je zelf hebt gezien zijn er niet veel ervaringsdeskundigen met dit middel. Jouw mening is voor mij erg interessant. Zeker omdat je al zolang stabiel bent op de Methadon.

Verder kan ik je mede delen dat de overstap van elf mg. Methadon prima te doen is. Ik ben destijds met vijftien mg. overgestapt, geloof ik. En dat was prima te doen.

Ik lees dat je al zo nu en dan bezig bent met het opbouwen van de tijd tussen de innames in. Dat is geweldig. Zoals ik het hoor zouden ze jou hierop over kunnen laten stappen. Waarschijnlijk zal je met een dosis van twee of vier mg. buprenorfine (Temgesic) starten. En dan afhankelijk hoe erg je trek is, kunnen ze dit verhogen.

Bij mij was de tweede dag met Temgesic de meest bijzondere. Mij emoties waren weer voelbaar maar niet op een negatieve manier. En ook je visie lijkt weer helder. Dat was echt een gek gevoel. En toen pas kon ik werkelijk beseffen wat opiaten met je geest, met mij als persoon doen.

9. needlefreak

needlefreak Bewuste gebruiker

Ik begrijp niet dat jij van zo'n lage dosis methodon (11mg) zo'n roes kunt hebben. Ik geloof je wel. Zal wel van persoon tot persoon afhangen, maar jij bent er dan wel erg gevoelig voor. Ik ben m'n methadon aan het afbouwen, momenteel is mijn dagdosis 60mg. En ik voel daar niks van, tottaal geen roes. Enkel in het begin en als je dosis goed verhoog word, dan voel ik het ook wel maar nu enkel nog als ik alcohol drink met benzo's en wiet, dan begin ik wel te stuiken. Maar ik ben die methadon ook beu. Het grootste nadeel eraan is dat ik ontzettend veel zweet. Ik ben dat kotsbeu, 't is soms echt overdreven. Ik kan niet meer onder een donsdeken slapen of ik word kletsnat van het zweet wakker. Ik neem enkel de overtrek, zo'n fijn lakentje. :mrgreen:

10. Tellius

Hoi,

Mijn 10 jaar oudere broer heeft zo'n (even uittellen) 25 jaar opiaten gebruikt, waarvan toch minstens een jaar of 15 10mg methadon. Ook hij had elke dag zijn roes. Misschien zit het in de genen :)

Het is wel zo dat er een golfpatroon in mijn roes zit. Om de zoveel weken werkt het spul wat minder (maar het werkt nog altijd), meestal voel ik het goed, en om de zoveel weken ban ik echt zwaar stoned. Op die manier is het natuurlijk niet moeilijk om van de smack af te blijven. Nu ja, ik krijg diepe bewondering van mijn hulpverleners dat ik nooit of te nimmer ben 'hervallen'. Ze hebben ook nog nooit zo'n stipte patiënt gehad (ik hou me altijd perfect aan mijn dosis). Maar ja, ik kan dan ook niet zeggen dat ik het eerlijk speel, met mijn methadonroes.

Van zweten heb ik echt 0,0 last, maar constipatie is wel een bijzonder groot probleem. En als ik mijn spul op heb, zijn mijn pupillen ook zo verdomd klein, dat valt natuurlijk op.

T.

11. BillyBilo

BillyBilo Badass junkie

Hey tellius, ik ben afkickende (afgekicked) met buprenorfine, ik nam 3 maal daags 10 tabletten, en ja dat is best lastig om onder je tong te laten smelten, maar op een dosis van 6 mg voel je je best redelijk, je kan hiermee ook makkelijker afbouwen tot 0 en je word lang zo ziek niet, het is in mijn ogen geen wondermiddel, want de high is veeel minder aangenaam, en het is gewoon niet HET, maar als je wilskracht hebt, dan weet ik zeker dat het mogelijk is om met temgesic af te kicken :) veel succes er mee, groetjes.

12. silverfish

silverfish Bewuste gebruiker

Goed nieuws Billy B! IGefeliciteerd. k ben van de week naar mijn huisarts geweest om temgesic te krijgen (ze schrijft me al jaren methadon voor maar ik ben nu afgebouwd naar 15 mg en kan de overstap dus al maken mits ik na mijn laatste methadon-inname 3 dagen helemaal niks neem vóór de eerste temgesicinname) maar ze wil het me niet voorschrijven!!! Ik baal verschrikkelijk hiervan.. (en dat in Amsterdam!!!).
    Ik mag het alleen in een kliniek doen maar dat kan niet i.v.m. mijn werk...

13. speeseend

speeseend Wijs gebruiker

Goed man, dat als eerst! Nu mijn vraag aangaande de quote; wat verwacht je van een wondermiddel? Een high?

Is je verwachting dat het een FLASH geeft? Dan zal dit middel je zeker teleurstellen. Het is en blijft uiteindelijk allemaal wilskacht dat jou van een verslaving af doet komen.

Het haalt de lichamelijke alswel psychische afhankelijkheid eruit, bij mij. En een effect dat met de tijd komt is dat die roes op een gegeven moment wel sterker voelbaar wordt en vooral langer. Maar zo in het begin van een flinke overstap zal dit in geen geval te vergelijken zijn met Methadon of H.

@zilvervis; indien jouw arts geen buprenorfine voor wil schrijven, dan is er een arts (waar ik ook ben geweest) die al tien tot vijftien jaren ervaring heeft met dit middel.

hij kan dan contact opnemen met jou huisarts of behandelend arts. Ik kan je dit ten zeerste aanraden. Indien gewenst, kan ik zijn naam-telefoonnr. van de kliniek geven.

Groeten van de eend

14. BillyBilo

BillyBilo Badass junkie

van dat wilskracht idee ben ik afgestapt, het is ook een gedeelte zelf analyse waar je mee moet ophouden, je moet niet constant jezelf analyseren over hoe je je voelt zonder, je moet jezelf leren negeren, en dan gaat het een stuk beter, het klinkt natuurlijk wel heel makkelijk, maar nee het is echt moeilijk om zoiets aan te leren, en ik ben er ook nog lang niet, maar wel clean :wink:

15. silverfish

Speeseend, ik neem contact met op. Bedankt.
    Dit is erg belangrijk voor me. Moet nu alleen naar mijn werk!
    groeten Silverfish

16. speeseend

speeseend Wijs gebruiker

En dat is je doel; CLEAN!! Geweldig om jouw manier te horen. Wilskracht is een breed begrip. Een onderdeel daarvan vind ik ook het negeren van bepaalde gevoelens, je gedachte kunnen verzetten. En de Temgesic helpt mij daar flink bij. Met de Methadon bleef ik toch het leeuwendeel van de dag denken hoe ik mij met de Heroine beter zou kunnen voelen, hoe ik op dat moment vervelende psychische situaties zou kunnen vertroebelen.

Gelukkig zijn er vele wegen die naar Rome leiden; als we er maar komen, dat is het doel. Ik wens je veel succes BillyBilo!

17. speeseend

speeseend Wijs gebruiker

Ik begrijp het pb gebeuren niet zo. Ik hoop dat het goedgekomen is.

De S-eend!

18. silverfish

Als Fnea terug is en iedereen clean is moeten we maar eens een biertje gaan drinken om het te vieren :wink:
    Er zit straks bijna geen een 'echte' drugsgebruiker meer op de opiaat-thread van dit forum, haha.

19. kittychouchou

kittychouchou Newbie

afbouw methadon

ik ben een meisje (vrouw ) van 28 jaar en ben sinds 17maart opgenomen in een ontwenningskliniek om men metha (50mg) af te bouwen. Dit is gebeurt met 2.5mg per dag. Dit ging redelijk had wel zeer veel last van onuithoudbare zenuwen en een grote druk op men borst...toen ik op 0stond hebik nog 6dagen subutex gekregen. nu sta ik sinds 7dagen op o ivm met opiaten.ik krijg wel neurotransmitters zoals trazolan en seroquel mr heb ht gevoel dat het niets helpt; Na een dosis van 3kalmeerpillen en 1slaapil val ik goed in slaap mr na 2uurtjes wordt ik weeral zot van de zenuwen<;;;echt ni tedoen....zou men bed in elkaar stampen van dat rare gevoel (mr heb het nog ni gedaan anders issoleercel daar)...Kan me iemand zeggen hoe zijn ervaringen waren met de afbouw v metha...dacht da vanaf ik op 0stondt nog een dag of drie zo afzien. Ik slaap slecht...ben uitgeput van de zenuwen en zelfs men schoenen uitdoen vraagt enorm veel van me...Men kernvraag gaat dit beteren en hoelang duurt dit ongeveer

20. karen50

karen50 Newbie

Sta je nog steeds op 0? Ik vind het best snel hoor om in een maand van 50mg naar 0 te gaan!! Dat hoeft toch niet?

21. kittychouchou

kittychouchou Newbie

Ja ik sta nu sinds 19dagen op nul krijg wel lichte antidepressieve en xanax retard.mr voel me helemelaal uitgeblust en ben het beu...Het blijft mr duren en k'heb ook nog een gezin vr r te zorgen...zit heel de dag in de zetel zielig te wezen (men man zit dan ook nog to 15juni in libanon) denk da'k vandaag ga bellen om om die temgesic te vragen....lijkt julie dat een goe idé...of moet ik gewoon doorzetten...mr lang kan ik dit nimeer aan...t'zweten hangt men keel uit...nen trap oplopen is super lastig verre van het huishouden doen...kunnen ze da ook nog geven als je al zolang op o staat....vele groeten van een uitgeblust meisje

Laden...