Methadon?

shakes

Belezen gebruiker
Hoi, ik had even een heel simpel vraagje: Wat is methadon precies? Ik bedoel, mensen die aan het afkicken zijn krijge het, maar is het dan hetzelfde als herione maar dan minder slecht ofzo? Als dat zo is, kun je net zo goed gewoon methadon gebruiken.

Bedankt voor reacties! :)

Freak

Bewuste gebruiker
DF Founder
Methadon wordt dikwijls gebruikt om het afkicken van heroïne-verslaafden te vereenvoudigen. Het heeft dezelfde werking als heroine, maar een minder extreme en langer in de tijd uitgesmeerde werking. De methadon dosissen kunnen geleidelijk worden afgebouwd.

jaja

Bewuste gebruiker
Freak zei:
Methadon wordt dikwijls gebruikt om het afkicken van heroïne-verslaafden te vereenvoudigen. Het heeft dezelfde werking als heroine, maar een minder extreme en langer in de tijd uitgesmeerde werking. De methadon dosissen kunnen geleidelijk worden afgebouwd.

Mijn ervaring is dat het door de hulpverlening vaak niet als zodanig wordt gebruikt.
Vele verslaafden krijgen een zogenaamde "onderhoudsdosis", opdat zij enigzins normaal kunnen functioneren, en derhalve ook minder overlast veroorzaken voor hun omgeving.
Daarmee is de verslaafde op de lange termijn echter niet geholpen, aangezien methadon verslavender werkt dan heroïne.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
men geeft terminale kankerpatiënten ook wel methadon, hoewel transdermaal fentanyl de voorkeur heeft vanwege minder bijwerkingen,, morfine is een beetje uit de mode. ik heb een keer symoron (methadon 5 mg) tabletten gekocht van zo iemand, of eigenlijk geruild voor crack, zeer trieste zaak als ik er zo achteraf op terugkijk.

Bovenaan