Mexicaanse Paddo's - Manier van groeien

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Origin One, 31 jul 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Origin One

Origin One Newbie

Hallo iedereen,

Sinds kort ben ik bezig met het kweken van mijn eigen paddo's. Het is m'n eerste keer en het leek me interessant omdat je in de smartshop geen paddo's meer kan krijgen. En ik wil the OG onder de tripmiddelen wel eens ervaren. Truffels ken ik inmiddels al wel.

Dus, het gaat over een SupaGro9000 Mexicana kitje van 1200cc.

Ik heb ze opgesteld een dikke week terug, op 22 juli.
    Kit in de zak dewelke op een plankje staat.
    Elke dag open ik de zak heel even om met wat waternevel op de binnenkant van de zak te sproeien.
    De temperatuur zit hier tussen de 20-24 graden Celsius.
    De kit staat in het licht maar niet in direct zonlicht zoals de handleiding dicteert.
    De zijkanten van het bakje zijn afgeplakt met aluminiumfolie om ze zo recht mogelijk te laten groeien.
    Geen vreemde kleuren van een of andere schimmel aanwezig, buiten het witte mycelium uiteraard.
    Af en toe draai ik het bakje eens in een andere richting.

Sinds eergisteren zijn ze serieus beginnen groeien, enkel bij de manier waarop stel ik me vragen...
    Het valt mij op dat de paddo's in "clusters" groeien en dan ook nog eens tegen de zijkanten aan.
    In het midden is er nog een grote oppervlakte aan mycelium maar wat daar groeit is niet al te vet.

Ben ik goed bezig? Komen ze nog over het ganse oppervlak naar boven? En de hamvraag, zou ik tegen het weekend kunnen oogsten?

Ik heb al verschillende topics hier gelezen en in mijn ogen ben ik goed bezig. Ik vraag me enkel af hoe het zit met de verspreiding van de begroeiing.

Ik hoor het graag van jullie! Groetjes

Bijgevoegde bestanden:

2. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dat is heel normaal hoor. Je hebt lang niet altijd dat je paddo's gelijkmatig zijn verdeeld over de kweekbak. Bovendien worden ze nog een stuk dikker zodat de lege ruimtes wel iets op worden gevuld.

Ziet er prima uit. :smile:

Verwacht trouwens niet een heel andere ervaring dan met truffels. Ze bevatten dezelfde werkzame stof. Voor mij is er nooit een significant verschil geweest tussen beide.

3. Origin One

Origin One Newbie

Alright, da's toch enige geruststelling. Ik zal het topic hier alvast nog aanvullen met de verdere stand van zaken. :tonguewink:

In verband met het verschil tegenover truffels, dat zal ik ook nog wel weten te zeggen. Mijn eerste truffels waren ook Mexicana's maar die vond ik niet zo denderend. Het was nochtans een portie van 15gr.

Daarna heb ik eens de MushRocks en Atlantis uitgeprobeerd en deze begonnen er al meer op te lijken. De truffel ervaring is in mijn ogen toch een stuk zachter dan mijn LSD trip 10 jaar geleden... Indien je 30gr aan truffels binnenspeelt zul je het ook wel geweten hebben natuurlijk maar dat is nu niet mijn bedoeling.

Ik zou enkel nog een keukenweegschaal moeten kopen tegen dat de paddo's klaar zijn... Anders heb ik geen zicht op hoeveel ik opeet uiteraard.

4. Origin One

Origin One Newbie

IMG_0507.JPG IMG_0510.JPG Holy F* wat groeien deze snel!
    Ze schieten uit de grond als paddestoelen zeggen ze wel eens... :tongueout:

Ik denk dat het tegen vrijdag of zaterdag wel ongeveer tijd zal zijn om te oogsten.
    Hier al enkele sfeerbeelden.

5. Origin One

Origin One Newbie

IMG_0519.JPG IMG_0520.JPG Harvest time!

Zo te zien waren hun sporen al gevallen, maar dit kon geen kwaad dacht ik he?

Wel een giga oogst! 311 gram vers :openmouth:

Hop naar de tweede vlucht dus. :grimacing:

Is het van groot belang dat de toplaag van mijn kitje zo proper mogelijk is of kan dat wat hebben?

6. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Zo die zien er goed uit!

7. Origin One

Origin One Newbie

Leuk dat je je mening geeft.

Ik had ze deze ochtend nog eens bekeken en dacht nog dat het ver tijd ging zijn om te plukken.
    Toen ik van het werk kwam was het inderdaad hoog tijd want ik ze begonnen al wat zwart te zien.

8. Origin One

Origin One Newbie

IMG_0716.JPG IMG_0717.JPG Jawel we zijn begonnen aan stap 2.
    Hopelijk komt dit ook goed want het is hier dat het wel eens fout kan gaan heb ik al dikwijls gelezen.

Ook gelijk een portie vers opzij gehouden om morgen te testen. :grinning:
    Een portie van 14gr, dit zou toch wel effect moeten geven neem ik aan?
    Aangezien een bakje truffels 15gr is en daar trip je toch wel op.

9. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dat moet het wel doen ja. Al had ik altijd net wat meer gram paddo's nodig dan truffels om dezelfde sterkte te krijgen. 15 gram truffels tegenover 20 gram paddo's ongeveer. Maar ja, dat verschilt natuurlijk ook per soort/batch.

Laden...

Deel Deze Pagina