• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Xzahier

Newbie
TR-MD-07-12-20
Dit wordt mijn allereerste trip report! Alhoewel, een verslag van MD. Ik zal bij het begin beginnen:

In een Netflix documentaire zag ik een stuk voorbij komen over wetenschappers in Sillicon Valley, die aan MD deden. Met LSD, maar toch vond ik het interessant. Net zoals de film ‘Lucy’ en ‘Unlimited'. Ik weet het, geen reële voorbeelden maar toch Mega interessant!

Ik heb me altijd al afgevraagd waarom wij, als mens, zo beperkt zijn in ons kunnen. We MOETEN bijvoorbeeld elke dag eten en drinken. Het lijkt me veel logischer EN productiever om bij het opstaan hiervoor een pilletje te nemen. Bespaart tijd, geld en keuzestress.

Dat andere werelden bestaan, daar ben ik zeker van. Ik schrijf er zelfs een boek over! Met mijn meer dan ruime fantasie plus een enkele ervaring uit het verleden met LSD en paddo’s kom ik een heel eind.

Allereerst ben ik me in gaan lezen over de werking van truffels. Want LSD is wellicht geen optie voor mij en paddo’s zijn hier bij wet verboden. Truffels dus. Als veganist geef ik de voorkeur aan verse exemplaren. Een doosje Valhalla als Start, compleet met grinder en capsules. Laat ik nou nergens hebben gelezen dat je ze eerst moet drogen voordat je ze kunt grinden haha. Lang verhaal kort, de eerste ervaring was een ramp. Capsules helaas opgelost en ik bleef over met 10 gram Valhalla gemengd met capsule-hulzen. Want ik vond het zonde om alles weg te smijten.

Ik had veel gelezen over set en setting en wist precies wat ik wel en niet moest doen en hoe ik het wilde hebben. En prompt doe ik precies het tegenovergestelde. De truffels werden op vrijdag avond bezorgd (ik had ze ten vroegste maandag verwacht) en omdat ik geen geduld had om tot na het weekend te wachten ging ik meteen enthousiast aan de slag. Ik bleef dus uiteindelijk zitten met een gemengd goedje van truffels en capsule-hulzen. Ondanks dat ik al aan de bacardi-cola zat (het was per slot van rekening vrijdag avond) ging ik ze toch nemen. Omdat de weegschaal die ik had besteld nog niet was bezorgd, moest ik een schatting maken hoeveel 0,74 gram was (volgens de website zou dat mijn MD zijn op basis van mijn gewicht).

Na een half uurtje gebeurde er niet veel. Ik nam wat bij. Na een uurtje nog niet. Ik nam weer wat bij, dit keer meer. Ja, ik weet het, ik heb precies alles gedaan wat ik beter niet kon doen. Maar ik was zo enthousiast en nieuwsgierig!

Die avond is er uiteindelijk niet veel gebeurd. Sowieso hadden we een huis vol, die vrijdag avond was iedereen voor het weekend thuis. En niemand weet dat ik MD, buiten mijn man, die het absoluut niks vindt. De volgende dag heb ik de rest van het doosje genomen (ik weet dat je beter niet twee dagen achter elkaar kunt doen omdat het geen nut heeft maar ik ben eigenwijs). Ik viel in slaap op de bank met mijn katten en merkte er verder niks van. Toen ik wakker werd heb ik online 3 doosjes MD besteld, dat zelf drogen en grinden legde ik in de koelkast voor een later traject.

Al snel kwam de bestelling binnen. Dit keer wilde ik het wel goed doen. Ik had de hele week vooruit gewerkt zodat ik op vrijdag de hele dag voor mezelf had en rustig kon beginnen. Truffels genomen, op nuchtere maag en goed gekauwd. Alles van tevoren klaar gezet (ik zou verder werken aan het vijfde deel van de pilot). De katten op schoot en naast mijn toetsenbord, kopje thee bij de hand, ik was er helemaal klaar voor. Totdat ik vanuit het niks voelde dat ik moest overgeven. Ik gooide de dekens en de katten van me af en kon het toilet net halen. Ik heb nog nooit zo heftig moeten overgeven! Terwijl ik op de rand hing, bedacht ik me dat ik echt mijn tanden wilde gaan poetsen. Maar de badkamer leek mijlenver weg en ik besloot in m’n bed te kruipen. Snel mijn zoon gestuurd dat ik ziek was geweest en dat ik even ging liggen. Want ik had geen behoefte aan pottenkijkers.

Ik kreeg het zo ontzettend koud! En met geen mogelijkheid kon ik een extra deken gaan zoeken zonder één van mijn kinderen tegen de komen (ze zijn al groot hoor, ik heb geen peuters meer rondlopen haha). Ik sloot mijn ogen en nestelde me nog dieper in het dekbed. De misselijkheid ebte weg en er kwam iets over me heen, in warme golven, zonder dat de golven warm waren. Want ik had het nog steeds ijskoud. Had ik al vermeld dat ik 1 gram had genomen? De vorige keer had ik in 1 weekend 15 gram Valhalla weggewerkt (op een totaal verkeerde manier) maar al met al had ik er niet veel van gemerkt. Nu dus 1 gram als MD, Mexicana. Want andere truffels hadden ze niet in MD formaat en klooien met die grinder had ik niet veel zin meer in.

Ik voelde hoe mijn hersenpan werd opgelicht. Ik kon letterlijk naar binnen kijken en alles was helemaal verlicht, met een prachtig zacht gouden licht. Ik voelde hoe mijn hoofd ontspande en ik kon diep adem halen, voelde de zuurstof door mijn hoofd gaan. Ik opende mijn ogen omdat het zo heftig was maar meteen verdween dat gevoel van licht en ruimte en ik deed snel mijn ogen weer dicht. Wat een heftige ervaring en dat met 1 gram Mexicana!

Het heeft in totaal ongeveer 2 uur geduurd. Al die tijd had ik het wel steenkoud (ik lag te rillen onder de dekens) maar de ruimte en het licht in mijn hoofd was onbeschrijfelijk. Op maandag zou ik de volgende MD nemen, ik bedacht me nog dat 1 gram veel te heftig zou zijn met de jongens om me heen. Alles wat ik me voorgenomen had, liep anders. Ik had geen behoefte om te schrijven. Ik wilde niet met de katten knuffelen. Ik wilde niet tekenen, schilderen, muziek luisteren. Ik wilde alleen maar in bed liggen met mijn ogen gesloten en me richten op wat er zich allemaal in mijn hoofd afspeelde. Want ik heb altijd al geweten dat mijn hoofd interessant is aan de binnenkant haha.

Terwijl ik dit (in bed, onder een extra zware deken die ik over mijn eigen deken heb gelegd) aan het schrijven ben, loopt mijn wekkertje af met het signaal dat ik 60 minuutjes verder ben na de MD van vandaag. Want ja, het is nu alweer maandag en tot 12 uur ben ik alleen. Ik heb toch weer 1 gram Mexicana genomen en denk er zelfs aan om nu 1 gram erbij te nemen. Ben dit keer niet misselijk, ik had vlak vantevoren toch maar snel een banaan gegeten. Had niet veel behoefte om het eerste half uur voor het toilet door te brengen.

Alleen mijn voeten zijn koud, voor de rest heb ik het lekker warm. Ik wacht op dat gevoel van ruimte en licht in mijn hoofd maar misschien moet ik me daar niet op focussen. Want elke ervaring is anders toch. Ik denk ook dat ik het een beetje tegenhoud omdat ik me concentreer op het schrijven. Laat ik een slokje water nemen. En wellicht nog een tweede MD. Want vandaag heb ik de rust gevonden om te experimenteren.

De rest van die periode verliep als een soort therapie sessie. Er werden me dingen duidelijk die ik voorheen nooit gezien had. Ik nam belangrijke beslissingen over de toekomst, mbt wat ik eet en drink. Het lijkt onbenullig maar voor mij betekende het een wereld van verschil. Terwijl ik dit terug lees, ben ik inmiddels 8 MD sessies verder, telkens drie dagen ertussen. Ik heb nog twee sessies te gaan en daarna komt een rustperiode van twee weken om alles te relativeren en een reset uit te voeren. Tijdens de md dagen heb ik veel nieuwe indrukken opgedaan en ik merk dat ik de tweede en derde dag echt nodig heb om alles op een rijtje te zetten, nieuwe gewoontes en gebruiken aan te leren. Het was een bijzondere tijd. Ik had veel meer willen opschrijven tijdens de md dagen maar ik gaf er de voorkeur aan om in mijn hoofd te zijn, het epicentrum van mijn bestaan. Wat een belevenis is deze reis geweest. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Maar ik had vantevoren ook niet kunnen weten dat ik hier zo heftig op zou reageren. Een volledige dosis is ook niet voor mij weggelegd.

Ik zie ernaar uit om in januari te starten met de tweede sessie van 4 weken. In een ander verslag kun je lezen naar welk middel mijn voorkeur uit gaat. Ik heb min of meer een beslissing genomen hierover.

Aanstaande zondag is de laatste MD sessie. Weeral met een huis vol dus dat is best spannend. Maar ik heb inmiddels uitgevonden wat kan en niet kan en waar ik me het beste bij voel. Het lukt me inmiddels om gewone dagelijkse dingen te ondernemen, dat in bed liggen en in mijn eigen hoofd zijn was enkel goed voor de eerste twee keer.

Ik vind het jammer dat ik thuis niet over mijn ervaringen kan vertellen. Misschien dat daar in de toekomst verandering in komt. In ieder geval ga ik volgende week mijn bestelling doen. Ik heb nog drie sessies van 4 weken voor de boeg en heb me ingelezen over welke middelen ik daarvoor wil gebruiken.

Ik hoop dat mijn ervaring begrijpelijk is opgeschreven. Ik heb ervoor gekozen om niks te herschrijven maar om alles origineel in de ervaringen te laten staan. Als auteur is dat bijzonder moeilijk haha en mijn perfectionisme en semi autisme stuitert hiervan 😂

Wie had gedacht dat dit vreemde jaar van covid-19 en een ziekteperiode van ruim 3 maanden uiteindelijk toch heeft geleid naar zulke fantastische ervaringen. Zeker iets om dankbaar voor te zijn! 😘

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan