Miauw ervaring

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

L03LE

Newbie
Hoi allemaal,

Hierbij een beetje mijn ervaring met miauw. Ik ben benieuwd of andere dit herkennen.

Ik ben een vrouw van 25 jaar. Vrij weinig ervaring met drugs. Eind december 2021 voor het eerst GHB geprobeerd en met Nieuwjaar ook Miauw. De combinatie was geweldig. Ik voelde me heel vrolijk en kon niet meer stil zitten met muziek aan. Zelfs als ik op de wc zat was ik nog aan het dansen. Ik ging heel diepgaand over dingen nadenken en had echt een praat kick.

Het begon met alleen weekend gebruik. Ik was dan het hele weekend wakker. Doordeweeks was ik waardeloos en lag ik alleen maar op bed. Wakker blijven was soms echt onmogelijk. Op Vrijdag gingen we weer verder.
Ik ben zelfs een keer 6 nachten wakker geweest daardoor. Ik kreeg een schoonmaak kick en heb zelfs dingen schoongemaakt wat je normaal niet snel zou doen. In al die nachten heb ik grotendeels dingen lopen schoonmaken. Gelukkig nam dit na maten af en leerde ik dat het niet nodig was tot het in detail schoonmaken haha
Je hebt zoveel focus dat je alles in perfectie wil doen. Hierdoor duurt het alleen 20x zolang.
Ik had op dat moment geen werk en dan ook geen verplichtingen dus ik dacht lang leve de lol.

Dat lang leve de lol veranderde in dagelijks gebruik. Ik ging weer werken en de week ervoor had ik zoiets van oke ik ga stoppen. 5 dagen niks gebruikt en ik bleef moe en waardeloos. Alleen maar op de bank liggen en veel geslapen. Oh en ik kan trouwens gewoon goed eten. Dit doe ik dan ook gewoon. Veel groente en fruit.
Op begeven moment wilde ik me niet meer zo voelen dus ben ik weer gaan gebruiken. Meteen voelde ik me weer fit.

Het dagelijks gebruik begon weer. Alleen ik ben gewoon wakker. Ik voel me niet euforisch of licht in me hoofd. Gewoon nuchter voel ik me. Ik kan 's nachts ook gewoon slapen. Alleen dan moet ik gewoon gaan liggen en me ogen dicht doen. Bonnen 10 min slaap ik. Ookal heb ik net daarvoor een lijn genomen.

Na een tijdje begon ik last te krijgen van me maag. Ik dacht dat het kwam door me maagverkleining die ik in 2020 had gehad. Ik durfde alleen niet naar de dokter vanwege de hoge bloeddruk. Ik ben dus me voeding gaan aanpassen en dagelijks omeprazol gaan slikken. Dagelijks slik ik al extra vitamine. Vitamine c, calcium, foliumzuur, multi vitamine. De ene dag had ik er wel last van en de andere dag niet. Het werd alleen steeds erger.

Deze week was het een beetje mijn grens.
Pijn in de maag werd steeds erger en wist me geen houding te geven. Me linker arm/hand die tintelend aanvoeld en alsof hij ieder moment in de kram schiet. Dit geld ook voor me linker been. Ik ben toen meer gaan lezen hier en las dus dat het door de drugs kan komen.
Toen was mijn instelling ik ga meteen stoppen. Dit was woensdag avond. Tot nu toe heb ik het ook niet meer gebruikt, maar wel aangeraakt haha. Ik stamp het namelijk altijd en doe het in capsules voor mijn vriend haha.

Ik heb er totaal geen moeite mee om het niet te pakken. Dit wist ik al. Waar ik tegenop zach was de kater. Ik ben gewend dat de eerst dag nuchter meevalt en je die goed doorkomt, maar dat het daarna ellende is. Nu moet ik zeggen dat ik vandaag ook goed ben doorgekomen. Ik vermoed dat dit komt doordat ik fulltime werk? Ik werk wel thuis en zit achter de computer.
Vanmiddag had ik wel een moment dat ik moeite had met wakker blijven. In me pauze ben ik ook gewoon even gaan liggen. Ik lag op me rug en heb voor het eerst een slaapverlamming gehad.
Gelukkig ben ik niet iemand die in paniek raakte. Ik ben me vrij snel gaan focussen op iets van me lichaam bewegen. Ik heb dit in 37 minuten (iets te lang pauze hierdoor haha) 2 keer gehad. Ik had geen idee wat het was dus heb het opgezocht. Ben benieuwd of dit nog vaker komt. Heb gelezen dat dit vaak is als je op je rug slaapt. Ben zelf een buik slaper.

Nu gaat het me nog aardig goed af. Pijn in de maag is echt veel minder en zo goed als weg. Soms nog wel last van me hand. Me ader word dat ook helemaal dik.
Ik hoop dat het blijft zoals nu en ik er verder geen last meer van heb en dat ik niet die hele erge dip ga krijgen waar ik zo tegenop zag.

Ik gebruikte ook niet veel. Voor mijn gevoel dan.
Ik gebruikte vaak nog geen halve gram per dag. De lijn die ik nam was ongeveer 10 mg. Het branden zo erg dat ik niet meer pakte. Tranen liepen over me wangen anders. Nu brand het ook maar minder. Capsules heb ik ook geprobeerd, maar had pas effect bij 30mg. Waarschijnlijk door de maagverkleining en er minder opname is. Hierdoor moest ik dus een stuk meer erin doen.

Verder weet ik dat ik verslavings gevoelig ben. De reden dat ik wil stoppen is voor me gezondheid en ik me eigenlijk niet meer heel anders voel als nuchter. Ik zat er alleen mee dat ik de eerste keer niet door de kater kwam en ik nu gewoon 40 uur moet werken.

Ik heb dan dus bijna 6.5 maand dagelijks gebruikt. Er is nog wel meer dat ik erover kan zeggen, maar het belangrijkste heb ik nu wel verteld. Mochten mensen dingen willen weten dan zal ik er nog wel meer over vertellen:)

LucidLucy

Bewuste gebruiker
Mooi voornemen dat je wilt stoppen! Je lichaam lijkt aan te geven dat het genoeg is. Ik ben zelf ook wel bekend met buikpijn. Weleens alcohol gerelateerd en later ook weleens drugsgerelateerd. Ik heb het soms nog steeds, maar niet meer zo vaak en het duurt minder lang.

De vaatvernauwing is misschien nog wat ernstiger op de lange termijn. Dat kan uiteindelijk echt voor nare complicaties zorgen. Ookal zijn het nu misschien alleen koude handen of voeten. Als je bloedsomloop slecht is, kan er van alles gebeuren.

Je geeft aan dat je er geen moeite mee hebt om het niet te pakken. Best knap. Mijn ervaring is wel dat dit de eerste periode vaak wel gaat als je er een paar dagen vanaf kan blijven. De motivatie is dan hoog omdat de nadelige effecten nog vers in je geheugen zitten. Naarmate tijd verloopt kan dit zeker moeilijker worden. Bij mij vaak na 1,5 a twee weken.

Je zegt ook dat je het nog wel door je handen laat gaan en ook daar geen moeite mee hebt. Wat ik je wil meegeven is dat dit wel echt de grenzen opzoekt. Het gaat nu misschien goed, maar als het wat minder gaat of je komt in de fuck-it modus terecht, dan is een terugval zo gebeurd. Denk erover na of het wel verstandig is om zo in de buurt te zijn van je middel. Is het je het risico op terugval met alle gevolgen waard?

Mocht je nog eens terugvallen of echt flink in actief gebruik terecht komen. Wees dan vooral niet bang om naar je HA te gaan of andere hulp te zoeken. Je huisarts is dit soort dingen echt wel gewend. En je kan ook eens kijken voor zelfhulpgroepen (NA of CA bijv.). Ik heb er erg veel aan in elk geval!

De slaapverlamming is een heel bekend verschijnsel na 3mmc. Ik ben ook een buikslaper en voor mij maakte de positie niet gek veel uit. Op m'n rug kwam het iets vaker voor dan op m'n zij of op m'n buik. Inderdaad bewegen helpt, klein beginnen met je teen of vinger en voor je het weet kan je eruit snappen.
Ik merk dat ik dit trucje zelfs in nachtmerries kan toepassen nu haha

Het viel me wel op hoe laag je dosissen zijn. Hebben we het wel echt over 3mmc of 4mmc? Weeg je het echt af?
Mijn doseringen lagen praktisch in een tienvoud van wat jij noemt.

De Zandman

Badass junkie
Één van de dingen die je moet doen bij stoppen met gebruiken is: alle drugs het huis uit. Niets meer thuis in voorraad hebben.
Dat voorkomt een terugval op de momenten dat het erg moeilijk gaat.
Het nog door je handen kunnen laten gaan maakt het erg lastig om niet te nemen op de moeilijke tijden waarin je veel cravings hebt.
Toen ik stopte met gebruiken deed ik a l l e s wat met drugs te maken had, zoals hash, drank, en attributen de deur uit, alles weggeflikkerd.
Dat heeft goed geholpen, en nu neem ik ook geen rc 's meer.
Ik ben er helemaal klaar mee.
Sterkte, en jij kunt dit dus ook, als je er helemaal achter staat!

LucidLucy

Bewuste gebruiker
Het nog door je handen kunnen laten gaan maakt het erg lastig om niet te nemen op de moeilijke tijden waarin je veel cravings hebt.
Is ook mijn ervaring en zie het veel om me heen. Wat ook best vaak voorkomt is dat dit gebeurt wanneer je je goed voelt. Dan is het vaak ook geen probleem. En dan kan je gaan denken dat je dit altijd wel zo aankan. Tot er een moment komt dat je je wat minder goed voelt, je uit balans bent. Dan inneens kan het heel anders zijn en ga je zo voor de bijl.

Toen ik stopte met gebruiken deed ik a l l e s wat met drugs te maken had, zoals hash, drank, en attributen de deur uit, alles weggeflikkerd
Vooral die attributen ook heel belangrijk. Dat wordt nog weleens vergeten maar kan een behoorlijke trigger zijn. Voor mij betekende dat drugs door de wc. Zakjes, pijpjes, pasjes, etc. Allemaal afspoelen voor je iets weggooit. Want de prullenbak overhoop trekken was zo gedaan. En al die restjes bij elkaar, trok me zo de obsessie in.

L03LE

Newbie
Ja gelukkig heb ik hier totaal geen last van. Ik ben spontaan gestopt en heb er tot nu toe echt geen last van gehad. Ik maak nogsteeds de capsules voor me vriend. Heb het ook een tijdje bij me gedragen voor het geval ik het niet meer zou trekken. Gelukkig het nooit hoeven gebruiken. Inmiddels dus 1,5 week gestopt. Ik heb geen buikpijn meer en geen last meer van me arm.

Afgelopen weekend met een feestje kort gedacht van zou ik het doen, maar vind mezelf zonder ook prima. Heb een drankje gedronken en een leuke avond gehad. Ik denk er ook totaal niet aan.

Verder geen slaapverlamming meer gehad. Ik denk dat ik er zo klaar mee was en dat het hielp dat mijn instelling juist was. Ik was er zo klaar mee. Verder ben ik heel positief ingesteld en heb me nooit rot gevoelt dat ik daarom drugs gebruikte. Ik draag het ook niet meer bij sinds vrijdag. Heb het ook met het feestje thuis gelaten.

Ik ben super blij dat ik het niet meer gedaan heb en trots op mezelf dat ik die stap genomen heb.

Verder wel nog een vraag en of mensen hier ervaring mee hebben. Ik irriteer me eraan dat mijn pupillen in de avond nogsteeds groot worden. Hierdoor lijkt het net of ik wel gebruikt heb en moet ik me soms verdedigen tegen mensen.
Ik heb daar wel schijt aan. Zeg ook vaak van ja als je het niet gelooft is het jou probleem. Ik weet beter. Hebben meer mensen hier ervaring mee en hoelang duurt het voor dit weg is?

Verder ook de eerste dagen steeds een loopneus gehad. Waardoor je steeds je neus ophaald.

Verder kan ik wel echt zeggen dat als je wil stoppen je dingen moet ondernemen. Ik heb 1 dag gehad dat ik niks gepland had en de hele dag willen slapen en me ellendig gevoelt. Andere dagen moeten werken of dingen gepland en die kwam ik goed door. Elke dag rond 10 a 11 uur naar bed en om half 7 opgestaan en in het weekend vaak rond 8 uur.

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Bewuste gebruiker
dat mijn pupillen in de avond nogsteeds groot worden.
Hebben meer mensen hier ervaring mee en hoelang duurt het voor dit weg is?
Geen ervaring mee, ik heb het ook nog niet eerder gehoord. Wel is het normaal dat je pupillen groter worden als het donker wordt. Je pupillen zijn er immers voor om de lichtinval op je netvlies te regelen.

Maar als dat voor je naasten het enige herkenningspunt is dat je aan de drugs zou zitten haha
Oh er is zoveel meer wat weggeeft of iemand gebruikt of niet. En dat zit 'm meer in gedrag dan in uiterlijke kenmerken.

Verder kan ik wel echt zeggen dat als je wil stoppen je dingen moet ondernemen. Ik heb 1 dag gehad dat ik niks gepland had en de hele dag willen slapen en me ellendig gevoelt. Andere dagen moeten werken of dingen gepland en die kwam ik goed door. Elke dag rond 10 a 11 uur naar bed en om half 7 opgestaan en in het weekend vaak rond 8 uur.
Vooral dat laatste! Structuur is in het begin echt key. En soms is een dagje niks doen niet erg hoor. Maar plan het! Weet dat je een dag lekker rustig aan gaat doen. Zoek misschien nog wel een contactmomenten met iemand oid.

Vaak is het al heel verschillend of je het gepland hebt of gewoon maar laat gebeuren. Dan slaan minder vaak verveling of ondere nare gevoelens toe en is het makkelijker om niet te gebruiken. Een soort mentale voorbereiding dus.

Toch... Alleen zijn en niets gepland hebben. Dat is voor mij nog steeds het aller lastigst. Met goede voorbereiding kan ik een meerdaags festival zonder zucht doorkomen. Maar alleen zijn en niets plannen... Ramp haha

gekkemanlol

Bewuste gebruiker
@LucidLucy ik denk dat het volgende: Toch... Alleen zijn en niets gepland hebben. Dat is voor mij nog steeds het aller lastigst

wel voor veel meer mensen lastig is telkens de gedacht aan drugs is zwaar zeker op zo'n dag

LucidLucy

Bewuste gebruiker
@LucidLucy ik denk dat het volgende: Toch... Alleen zijn en niets gepland hebben. Dat is voor mij nog steeds het aller lastigst

wel voor veel meer mensen lastig is telkens de gedacht aan drugs is zwaar zeker op zo'n dag
Ja zeker!

De gedachte aan drugs is nog wel te doen. Maar op zulke dagen schiet het in no time door in verheerlijking en onderhandeling (dan ga je al in obsessie zitten). En die obsessie is echt het naarst. Ik wordt daar zó rusteloos van. En dan is er een hele makkelijke uitweg, de knoop doorhakken en gaan gebruiken. Maarja, op de lange termijn schiet ik dan mezelf in m'n voet 😂

Gunz For Hire

Experimenterende gebruiker
Ja zeker!

De gedachte aan drugs is nog wel te doen. Maar op zulke dagen schiet het in no time door in verheerlijking en onderhandeling (dan ga je al in obsessie zitten). En die obsessie is echt het naarst. Ik wordt daar zó rusteloos van. En dan is er een hele makkelijke uitweg, de knoop doorhakken en gaan gebruiken. Maarja, op de lange termijn schiet ik dan mezelf in m'n voet 😂

Heel herkenbaar! Tegen jezelf zeggen dat je niet gaat gebruiken wetende dat je het toch wel gaat doen.

Minuten lang twijfelen of je wél of niet gaat nemen. En dan omdat je weet dat je de hele avond zal blijven twijfelen, het toch maar direct nemen zodat het ijs gebroken is. And the cycle continues 🙄

L03LE

Newbie
Nu weer een tijdje verder gaat het nogsteeds goed. Laatst 1 avond een keer gebruikt met een feestje en optijd gestopt, zodat ik wel gewoon kon slapen. Zondag gewoon lekker uitgeslapen en geen kater niks gehad en ook de behoefte niet.

Wat me alleen zwaar valt zijn de lichamelijke klachten die je met het gebruiken nooit voelde omdat het verdoofd werd. Heb weer last van migraine. Ook op het moment keelontsteking. Hierdoor heb ik alsnog slapeloze nachten van het hoesten en de pijn in me keel. Dan denk ik soms wel eens van lijn erin en gaan met die banaan.
Gelukkig besef ik me heel goed dat het een tijdelijke oplossing is en ik er niet beter van wordt. Dat is de reden dat ik het toch niet doe.

Het is nu 03:00 s' nachts en lig wakker van de koorts en het hoesten. Kan er bijna wel van janken. Snap niet dat met het gebruiken ik dit toen niet erg vond om niet te kunnen slapen. Ik zou op dit moment niks anders willen dan slapen.

Heb inmiddels 20 mg diazepam op. Over een periode van 4 uur, maar het werkt niet. Heb me van het bed al naar de bank verplaats en gewoon de tv aangezet. Lig rustig te kijken, maar ik wordt niet eens moe.

Tolerantie voor slaapmedicatie heb ik niet. Nam ze zelfde. 1 keer in de 2 maanden is al veel zeg maar. De verjaardag waar ik het over had was 2 weken geleden. Toen had ik loretemazepam.

Zal rond 6 uur. Net als afgelopen 2 dagen in slaap vallen en wakker worden rond 12 uur. En dan kan ik vervolgens niet meer slapen.

Denk eerder dat me lichaam een tolerantie voor slapeloosheid heeft opgebouwd.

♡Nina♡

Newbie
Nu weer een tijdje verder gaat het nogsteeds goed. Laatst 1 avond een keer gebruikt met een feestje en optijd gestopt, zodat ik wel gewoon kon slapen. Zondag gewoon lekker uitgeslapen en geen kater niks gehad en ook de behoefte niet.

Wat me alleen zwaar valt zijn de lichamelijke klachten die je met het gebruiken nooit voelde omdat het verdoofd werd. Heb weer last van migraine. Ook op het moment keelontsteking. Hierdoor heb ik alsnog slapeloze nachten van het hoesten en de pijn in me keel. Dan denk ik soms wel eens van lijn erin en gaan met die banaan.
Gelukkig besef ik me heel goed dat het een tijdelijke oplossing is en ik er niet beter van wordt. Dat is de reden dat ik het toch niet doe.

Het is nu 03:00 s' nachts en lig wakker van de koorts en het hoesten. Kan er bijna wel van janken. Snap niet dat met het gebruiken ik dit toen niet erg vond om niet te kunnen slapen. Ik zou op dit moment niks anders willen dan slapen.

Heb inmiddels 20 mg diazepam op. Over een periode van 4 uur, maar het werkt niet. Heb me van het bed al naar de bank verplaats en gewoon de tv aangezet. Lig rustig te kijken, maar ik wordt niet eens moe.

Tolerantie voor slaapmedicatie heb ik niet. Nam ze zelfde. 1 keer in de 2 maanden is al veel zeg maar. De verjaardag waar ik het over had was 2 weken geleden. Toen had ik loretemazepam.

Zal rond 6 uur. Net als afgelopen 2 dagen in slaap vallen en wakker worden rond 12 uur. En dan kan ik vervolgens niet meer slapen.

Denk eerder dat me lichaam een tolerantie voor slapeloosheid heeft opgebouwd.
Heey, Ik herken veel van je verhaal, Ik heb ruim 2 jaar een heftige 3MMC verslaving gehad.. Ik heb oa een nekhernia (mijn paard trok zich los waardoor ik op de grond viel, en hij gewoon echt over mij heen rende, en 2 van zijn hoeven mijn nek en borstwervel doorboorde) gescheurde nekspier, fibromyalgie, CVS, chronische migraine en clusterhoofdpijn, en erge long covid gehad.
Een aantal weken na mijn long covid ben ik in aanraking gekomen met 3MMC, wat uiteindelijk een heftige verslaving is geworden. Ik heb ruim 2 jaar lang (op 3 dagen na) elke dag 3MMC gebruikt, hoe raar het ook klinkt maar ik ben tijdens mijn verslaving gewoon echt nooit meer ziek geweest, geen keelpijn, kriebelhoestje, geen migraine of clusterhoofdpijn aanvallen, geen last van me nek, stijf, pijnlijk en vermoeid lichaam helemaal niks!
3 maanden geleden ongeveer toen ik gestopt ben, kwamen al mijn oude klachten/ aandoeningen en aanvallen in 1 klap tegelijk terug, alleen ze leken wel 10x erger als voorheen!
De slaapverlammingen had ik ook, als de wekker ging op de telefoon kon ik als ik op de juiste zijde lag alleen maar toekijken en luisteren naar mijn wek muziek, ik kon niet bewegen, niet praten of schreeuwen, alleen weer terug zakken in "slaap" wat eigenlijk meer leek op 1 grote zwarte vage plek.. Heeel Freaky in elk geval!
Ik hoop dat het inmiddels een stuk beter met je gaat 💜

De Schurk

Experimenterende gebruiker
Heey, Ik herken veel van je verhaal, Ik heb ruim 2 jaar een heftige 3MMC verslaving gehad.. Ik heb oa een nekhernia (mijn paard trok zich los waardoor ik op de grond viel, en hij gewoon echt over mij heen rende, en 2 van zijn hoeven mijn nek en borstwervel doorboorde) gescheurde nekspier, fibromyalgie, CVS, chronische migraine en clusterhoofdpijn, en erge long covid gehad.
Een aantal weken na mijn long covid ben ik in aanraking gekomen met 3MMC, wat uiteindelijk een heftige verslaving is geworden. Ik heb ruim 2 jaar lang (op 3 dagen na) elke dag 3MMC gebruikt, hoe raar het ook klinkt maar ik ben tijdens mijn verslaving gewoon echt nooit meer ziek geweest, geen keelpijn, kriebelhoestje, geen migraine of clusterhoofdpijn aanvallen, geen last van me nek, stijf, pijnlijk en vermoeid lichaam helemaal niks!
3 maanden geleden ongeveer toen ik gestopt ben, kwamen al mijn oude klachten/ aandoeningen en aanvallen in 1 klap tegelijk terug, alleen ze leken wel 10x erger als voorheen!
De slaapverlammingen had ik ook, als de wekker ging op de telefoon kon ik als ik op de juiste zijde lag alleen maar toekijken en luisteren naar mijn wek muziek, ik kon niet bewegen, niet praten of schreeuwen, alleen weer terug zakken in "slaap" wat eigenlijk meer leek op 1 grote zwarte vage plek.. Heeel Freaky in elk geval!
Ik hoop dat het inmiddels een stuk beter met je gaat
Knap van beide van jullie!
Ik weet dat 3mmc of welke stimulant dan ook best een hardnekkige verslaving kan zijn.
Ik ben zelf van 4 a 5 dagen gebruik terug gegaan naar 3 en toen langzaam naar 2 en uiteindelijk 1 dag in de week.
Het ging niet vanzelf en moest mezelf echt afvragen wordt ik hier nou echt gelukkig van?
het antwoord was nee.
Maar diep in me hoofd heb ik altijd een stemmetje gehad die kon zeggen en nu is het genoeg, kappen met die zooi.
Ik zit nu op 1 keer in de week, en soms 2 keer 3mmc of 3cmc.
Ik heb het redelijk onder controle denk ik, de andere 6 dagen heb ik geen cravings meer.
Ooit hoop ik echt compleet te stoppen met 3mmc, die tijd komt nog wel

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan