Info Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Je zult er ongetwijfeld al eens van gehoord hebben, microdoseren. Microdoseren begint steeds populairder te raken en je ziet het zowel hier op het forum als in het nieuws steeds vaker voorbij komen. Dit topic is geschreven om elke microdoseerder in spe wat achtergrond te geven en tevens om zoveel mogelijk ervaringen van microdoseren hier te verzamelen.

Wat is microdoseren
Microdoseren gaat om zodanig doseren met psychedelica dat je de effecten niet direct merkt maar er toch profijt van hebt. Het is dus ook niet de bedoeling dat je high wordt van microdoseren en al helemaal niet dat je gaat trippen. Het doel is dat je eigenlijk amper het idee hebt dat je drugs op hebt, maar toch net genoeg zodat je wel het idee hebt dat het 'iets' met je doet. Wat het dan precies met je zou moeten doen, komt later nog aan bod. Er kan echter niet genoeg benadrukt worden dat high worden zeker niet de bedoeling is, aangezien je dit tijdens je dagelijkse bezigheden moet kunnen doen. Om de juiste dosering voor microdoseren te vinden zal je dus wellicht enkele keren moeten experimenteren. De eerste keer kun je wellicht het beste in een vertrouwde omgeving doen voor het geval je toch net iets teveel zou nemen en high wordt. Zorg wel dat je dan iets te doen hebt, want grote kans dat je wel zin of behoefte krijgt om ergens mee bezig te zijn.

Hoe vaak microdoseren
Hoe vaak je microdoseert ben je natuurlijk helemaal vrij in. Wat wel belangrijk is om je te realiseren is dat elke dag geen optie zal zijn in verband met tolerantie die snel opbouwt bij psychedelica gebruik. Mocht je het toch regelmatig willen doen is dan is het schema van James Fadiman waarschijnlijk je beste optie. James Fadiman heeft ervoor gezorgd dat microdoseren bij het grote publiek bekend is geworden en doet er tevens wetenschappelijk onderzoek naar. Het schema wat hij voor het onderzoek heeft uitgewerkt is simpelweg elke 4e dag een microdosis nemen. Op dag 1 neem je dan dus een microdosis, op dagen 2 en 3 neem je niks en op dag 4 neem je weer een nieuwe microdosis. Velen ervaren zelfs op dag 2 nog na effecten van de microdosis en zullen zich pas op dag 3 weer volledig 'normaal' voelen. Via deze link kun je een document downloaden wat voor deelnemers aan zijn onderzoek is geschreven. Hierin staan ook contact gegevens van Fadiman, mocht je interesse hebben om je resultaten met hem te delen voor zijn onderzoek.

Je kunt uiteraard ook besluiten niet zo vaak te microdoseren, maar het voor speciale gelegenheden te houden waarop je net dat beetje extra kunt gebruiken. Bijvoorbeeld een dag waarop je wel wat creativiteit kan gebruiken of een dag waarop je niet goed gehumeurd je bed uit komt maar wel veel belangrijke dingen te doen hebt.

De voordelen van microdoseren
Of microdoseren jou iets te bieden heeft kun je natuurlijk het beste zelf ondervinden, sommigen zullen er veel baat bij hebben en anderen zullen er wellicht niet veel van merken of zelfs nadelige effecten ervaren. Overwegend zijn de ervaringen echter zeer positief en veel genoemde effecten zijn: verhoogde creativiteit, extra energie (zonder over gestimuleerd te zijn), verhoging van de gemoedstoestand, verhoogde motivatie, beter met sociale situaties om kunnen gaan, etc. Uiteraard is het de bedoeling dat je met een microdosis ten alle tijden normaal kunt functioneren, de bedoeling is dat het je normale functioneren subtiel beter maakt.

Uiteraard is het geen garantie dat jij alle bovengenoemde effecten zult ervaren, of uberhaupt zelfs positieve effecten ervaart. Daarnaast is de dosering expres zo subtiel dat de positieve effecten ook redelijk subtiel zullen zijn.

Een ander bijkomend voordeel aan microdoseren is dat het een kans biedt om inzichten van trips te kunnen integreren in je dagelijks leven. Aangezien je zelfs met zo'n lage dosering toch meer open zult gaan staan voor verandering van gedrag bijvoorbeeld. Voor de psychonauten onder ons kan dit dus een goede tool zijn voor na een intensieve trip met veel inzichten. Voor de mensen daarentegen die niet durfen te trippen kan microdoseren juist een manier zijn om toch nog iets van de effecten van psychedelica mee te kunnen maken.

Welke middelen zijn geschikt voor microdoseren
In principe kun je met alle psychedelica microdoseren, mits je de juiste dosis hebt gevonden voor jezelf. Echter ligt het voor de hand dat wanneer je er een hele dag profijt van wilt hebben je beter een langer werkende psychedelica kunt nemen. Middelen die wellicht wat minder geschikt zijn, zijn de middelen die zo kort werken dat je er niks productiefs mee zou kunnen doen, denk hierbij aan bijvoorbeeld DMT. Middelen die te lang werken, zoals de DOx familie, zijn wellicht weer minder geschikt omdat ze mogelijk te lang werken waardoor je slaap ritme in gevaar kan komen. Het meest bekende middel voor microdoseren is LSD. Het voordeel aan LSD is dat het qua werkingsduur ongeveer een hele werkdag beslaat en LSD er sowieso bekend om staat dat het veel energie geeft en intellectueel denken promoot. Maar uiteraard kun je ook prima microdoseren met paddo's of welk ander psychedelisch middel dan ook. Dit topic is er dan ook om ervaringen met zoveel mogelijk verschillende psychedelica te verzamelen, zodat er na verloop van tijd wellicht ook conclusies getrokken kunnen worden over verschillende effecten bij het microdoseren van verschillende middelen.

Wat is de juiste dosering
De juiste dosering is erg persoonlijk en hiervoor zul je dus zelf wat moeten experimenteren met een middel. Op het moment dat je het idee hebt heel licht high te zijn dan heb je teveel genomen en zul je de keer daarop wat minder moeten nemen. Ook wanneer je niet echt het idee hebt high te zijn, maar toch voelt dat je normale functioneren of concentratie verstoord is heb je teveel genomen.

Een hele algemene richtlijn voor een juiste dosering is 1/10 tot 1/20 van een volledige dosis. Wanneer je met microdoseren voor een bepaald middel begint kun je het beste de doseringstabellen van erowid opzoeken en bekijken wat een zogenaamde treshold dosis is voor dat middel. Hier kun je dan het best nog iets onder gaan zitten voor de eerste keer. Aan de hand van je ervaring kun je dan een volgende keer iets meer of iets minder nemen. Specifieke richtlijnen voor bepaalde middelen worden hier niet genoemd aangezien die toch enorm per persoon uiteen kunnen lopen.

Delen van ervaringen
Naast de achtergrond is dit topic er vooral voor het verzamelen van ervaringen met microdoseren. Zo kunnen wij van elkaar leren en wellicht verschillen tussen middelen gaan ontdekken. Om de ervaringen in dit topic enigszins overzichtelijk en gestructureerd te houden, hierbij een kort format voor welke informatie erin zou moeten staan*:
Middel:
Dosering:
Datum en tijd van inname:
Totale duur van effecten:
Kort verslag van mentale effecten:
Kort verslag van fysieke effecten:
Samenvatting effecten (steekwoorden):
Overige opmerkingen:

*Dit is uiteraard slechts een richtlijn voor de informatie die erin moet staan, afwijken is natuurlijk geen probleem. Geef zoveel mogelijk relevante informatie, maar houd het een beetje beknopt zodat het niet meteen een tripreport wordt. Wil je toch een tripreport schrijven, open daar vooral een eigen topic voor in het subforum tripreports.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Re: Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen

Ik zal direct zelf maar even aftrappen met mijn eigen microdoserings ervaring :) .

Middel: LSD

Dosering: 21ug*

Datum en tijd van inname: 11-12-2015 11:00

Totale duur van effecten: 8 tot 10 uur

Kort verslag van mentale effecten: Binnen 30 minuten merk ik dat mijn gemoedstoestand en focus toeneemt. Op dit moment denk ik dat ik een perfecte dosering te pakken heb. Het is mijn vrije dag, maar collega's bellen omdat er iets uitgezocht moet worden, normaal zou ik hier op mijn vrije dag niet echt zin in hebben, maar nu vind ik het wel prima aangezien ik iets te doen heb. Een uur na inname merk ik dat ik toch net iets teveel heb genomen en eigenlijk licht high ben. Concentreren gaat lastig aangezien ik behoorlijk dromerig ben, dit realiseer ik me omdat ik net iets te lang verwonderd ben over hoe mooi de bomen zijn buiten. Met wat moeite kan ik wel functioneren, maar besluit toch maar af te zien van het werken aan mijn scriptie. In plaats daarvan besluit ik maar wat achterstallige klusjes in huis te doen. Uiteindelijk duurt de piek waarop high ben ongeveer 3,5 uur, daarna kan ik weer normaal functioneren. Na de piek voelt als een perfecte staat voor werk/studie en tevens meditatie.

Kort verslag van fysieke effecten: Ik heb expres geen koffie op, maar merk dat ik op een fijnere manier dan van koffie wakker wordt. Ik voel me fysiek heerlijk fit, krijg ook zin om te sporten.

Samenvatting effecten (steekwoorden): Verbeterde gemoedstoestand, verhoogde energie, verhoogde motivatie, gemakkelijke sociale contacten, minder focus.

Overige opmerkingen: De volgende keer neem ik wat minder. Tijdens de come up en de come down kon ik perfect functioneren, maar op de piek was ik te high.

*EDIT: Bij dosering stond eerst 18ug, maar nu ik mijn blotter weer zag had ik duidelijk wat meer op dan ik dacht. 21ug komt dus meer in de buurt van de dosering.

Laatst bewerkt:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter

Netjes gemaakt!

Interessant en informatief , wil zelf ook met LSD gaan gaan microdoseren. Al helemaal na wat ik op medscape , webmd e.d sites heb gelezen en gezien van doktoren professor(s) met andere experts , en deskundigen.

Veel dank , zal binnenkort mijn ervaring ook delen :)
Nu te moe om inhoudelijk te gaan komt na wat slaap eraan

PS hoor dat "veel" mensen de 2e of 3e dag ergens een dag hebben dat geluid irritant kon zijn. Ook weer over na de een of twee dagen.
Benieuwd of je iets negatiefs tijdelijk voelt aan het begin. Daarna hoor je vaak dat men dan 'goede focus' en multitasking ging vlotter. Wat scherper van geest of hoe zeg je dat.

Ag we zullen zien.
Cheers :sunglasses:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter

Wil niemand bang maken maar de effecten van toxiciteit van LSD gun ik niemand toe. Daarom vast een tip vermijd zoveel mogelijk voedsel met MAO-remmers als grapefruits e.d

eliminated from the body within just 5 hours of ingestion. Taking into account both the 2 hour 45 minute and 5.1 hour half-life estimates, this means that for 100% of LSD to clear from your system, it could take between 15.13 and 28.05 hours. Although LSD is eliminated quickly from a person’s system, it is important to keep in mind that various metabolites may linger for a longer duration.

Echter is deze kans bijna onmogelijk praktisch gezien. Hier is de bron http://mentalhealthdaily.com/2015/10/13 ... ur-system/

Bobsacamano

Badass junkie

Thanks voor het aanmaken van de sticky. Ik ben heel blij met dit topic en dit onderwerp verdiend een goede plek op het forum. Het is een mooie positieve slag van drugs gebruik. Hieronder één van mijn ervaringen met een microdosering.

Middel: LSD

Dosering: 15ug

Datum en tijd van inname: 12-12-2015 8:30

Totale duur van effecten: 8 tot 12 uur

Kort verslag: Zoals het verslag hierboven van Bee heb ik altijd geexpirimenteerd met 18mu LSD dit beviel altijd erg goed maar toen ik er over terug dacht was ik vaak net te high. High vind ik al een sterk woord voor het gevoel maar mijn gedachten dwarrelde vaak weg en ik droomde een beetje tijdens de piek van het effect. Deze dag had ik besloten om iets minder te nemen 15mu dit keer. Dit was echt een golden ticket voor me. Het was de eerste keer voor me dat ik echt moest werken met een microdosering. Het was spannend maar ik heb ongedwongen creatief werk. Het viel me op dat ik 2 uur na inname een beetje was vergeten dat ik het had ingenomen. En op dat moment merkte ik op dat alles wel heel erg lekker in de flow zat die dag. Ik was socialer, creatiever en energieker dan anders. Ik loop soms de kantjes er een beetje af daar had ik nu totaal geen last van. Totale focus. Dit bleef zo gedurende de dag.

Kort verslag van fysieke effecten: Gewoon een lekker fit gevoel. Energie genoeg om te doen wat ik wou maar het pushte me niet ik kon ook echt wel stil zitten.

Overige opmerkingen: Ik vond het bijna ideaal maar ik denk dat het nog lager kan voor mij met LSD maar het is heel dichtbij. Ik moet wel even gaan denken over een vloeistof dosering want het is nu niet meer te snijden dat blottertje om die paar mu er nog af te halen.

Bobsacamano

Badass junkie

Middel: DOC

Dosering: 0,2mg

Datum en tijd van inname: 12-01-2016 10:30

Totale duur van effecten: 10 tot 14 uur

Kort verslag: Na vele malen een microdosis LSD te hebben genomen plande ik om het weer te doen een week na mijn laatste keer. Maar door omstandigheden had ik mijn LSD even niet in huis. Dus besloot ik om mijn DOC blotters maar is aan te snijden. Ik nam 1/10e van een normale zegel die 2mg zijn. Ik merkte pas na anderhalf uur een licht effect dit is vrij normaal voor DOC gebruik. Langzaam aan werd het effect iets sterker maar niet veel. Het had een moodlift maar niet zo veel als met LSD. Eigenlijk was ik de hele dag door gewoon heel scherp en had veel energie de hele dag. Ik had ook zin om te werken. Ik werd er niet veel vindingrijker of creatiever van.

Overige opmerkingen: Het hd niet de kleine sparkle die een MD LSD brengt maar soms is die sparkle niet zo handig. Ik vond dit erg geschikt om tempo te maken. Een fijne booster.

Bobsacamano

Badass junkie

Nu twee keer verder met een DOC microdosering moet ik eerlijk zeggen dat ik het wat slap vind allemaal. de 2e en 3e keer merkte ik het eigenlijk amper op. Wellicht duurt de tolerantie gewoon langer als met LSD of moet de dosis omhoog. Ik ga het nog een keer een kans geven.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter

Bobsacamano zei:
Nu twee keer verder met een DOC microdosering moet ik eerlijk zeggen dat ik het wat slap vind allemaal. de 2e en 3e keer merkte ik het eigenlijk amper op. Wellicht duurt de tolerantie gewoon langer als met LSD of moet de dosis omhoog. Ik ga het nog een keer een kans geven.
Hoeveel tijd zat er tussen de verschillende microdoseringen met DOC?

Bobsacamano

Badass junkie

5 dagen tot een week.
Psychedelibee zei:
Bobsacamano zei:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter

Bobsacamano zei:
5 dagen tot een week.
Psychedelibee zei:
Bobsacamano zei:
Zou toch verwachten dat dit wel voldoende is voor een microdosering, wellicht voor DOC niet. Zou me ook niet helemaal verbazen als DOC sowieso een wat langere tolerantie periode heeft dan korter werkende psychedelica.

Bobsacamano

Badass junkie

Ja dat leek mij eigenlijk ook. Ik denk dat ik het vandaag nog maar een keer ga proberen met een iets grotere dosis.

Bobsacamano

Badass junkie

Vandaag weer DOC geprobeerd 0,25mg dus 0,05 meer dan anders. Helaas weer weinig reactie. Misschien na het 2 uur punt een beetje onrustige staat. Ik was er klaar mee en toen 18mu LSD genomen.

Na een half uur voelde ik de werking opkomen en was ik in een positieve maar verder neutrale bui. Wel heb ik veel gedaan vandaag meer dan ik anders had gedaan. Ik bewaar de rest van mijn DOC maar voor de volledige trip.

Al heb ik nu nog een aangebroken vlotter liggen voor verdere experimenten met microdosis.

Het nadeel is dat ik het lastig zomaar de dosis kan proberen omhoog te gooien. Aan de ene kant ben ik als freelancer zo vrij als een vogel aan de andere kant kan ik ten alle tijden ineens in een lastig gesprek terecht komen.

MeejheM

Badass junkie

Het idee achter microdoseren is toch dat je ergens baat bij hebt, zonder de volle effecten te ervaren? dat zou tijdens je "bereikbare" uren toch moeten kunnen?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter

MeejheM zei:
Het idee achter microdoseren is toch dat je ergens baat bij hebt, zonder de volle effecten te ervaren? dat zou tijdens je "bereikbare" uren toch moeten kunnen?

Netjes samengevat, daar komt het op neer inderdaad.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter

MeejheM zei:
Ja alleen bedoelt Bob volgens mij dat wanneer je de dosis omhoog gooit je het risico loopt dat je dan misschien teveel neemt en high wordt, wat uiteraard niet heel handig is als er dan een klant belt.

Bobsacamano

Badass junkie

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Wat ik zo heb gelezen over microdosering met DOC is dat het kantelpunt best klein is. Een klein beetje meer en je bent best ongemakkelijk voor heel wat uurtjes. Dit wil ik natuurlijk niet op een dag waar ik wel normaal moet functioneren.

Het is natuurlijk de bedoeling om een heel kleine boost te hebben in je dag die je niet heel erg opmerkt. Dus de DOC dosering moet ik mee experimenteren om te zorgen dat ik de goeie dosis vind.

Psychedelibee zei:
MeejheM zei:
Ja alleen bedoelt Bob volgens mij dat wanneer je de dosis omhoog gooit je het risico loopt dat je dan misschien teveel neemt en high wordt, wat uiteraard niet heel handig is als er dan een klant belt.

MeejheM

Badass junkie

voor wie eroverheen leest/las: ik bedoelde dat als je niet meer met je klanten kan bellen(bijvoorbeeld) vind ik het eigenlijk geen microdoseren meer.

onder microdoseren versta ik wel doseringen die je functioneren niet of nagenoeg niet negatief beinvloeden. als je dat criterium raakt noem ik het onderdoseren.

Bobsacamano

Badass junkie

Helemaal mee eens. Maar zoals ik zeg de DOC slaat niet aan op de dosis die ik probeer dus wil ik het wat omhoog gooien. Maar na wat verhalen te hebben gelezen over microdosering met DOC is de omslag met een klein beetje meer vaak best groot.

Met als resultaat dat je onrustig kan woren. Je gaat nog niet trippen en bent ook niet high maar het kan wel opvallen dat je onrustig bent en niet helemaal jezelf.

Dus ik wil DOC pas even testen met een iets hogere dosis voor microdosering als ik een dag weinig tot geen verantwoordelijkheden of contacten heb.

Er bestaat ook iets als onder doseren met microdoseren Meejhem

MeejheM zei:
voor wie eroverheen leest/las: ik bedoelde dat als je niet meer met je klanten kan bellen(bijvoorbeeld) vind ik het eigenlijk geen microdoseren meer.

onder microdoseren versta ik wel doseringen die je functioneren niet of nagenoeg niet negatief beinvloeden. als je dat criterium raakt noem ik het onderdoseren.

Bobsacamano

Badass junkie

TOP :grin:

Ik dacht dat dit topic veel harder zou gaan lopen. Nog mensen die hun ervaring kwijt willen over microdosereb? Ben vooral benieuwd naar andere stoffen dan LSD en hoe die bevallen.

MeejheM zei:
daar ben ik het helemaal mee eens.

ooscaar

Wijs gebruiker

Ik wil binnenkort wat typen over mijn ervaringen met microdosering van 2C-B en vooral 2C-P. Ook wil ik 2C-P nog wat testruns geven. Ben alleen superdruk momenteel en dat zal ook nog wel even zo blijven, en om dezelfde reden die bob noemt wil ik niet experimenteren met microdoseringen op drukke/belangrijke dagen. Maar ik ga het proberen :mrgreen:

Bobsacamano

Badass junkie

Heb je 2C-P al geprobeerd als Microdosering dan? Ben heeeeeeel benieuwd naar die ervaring :P Tijd om daar wat over te delen alvast :grin: ???

ooscaar zei:
Ik wil binnenkort wat typen over mijn ervaringen met microdosering van 2C-B en vooral 2C-P. Ook wil ik 2C-P nog wat testruns geven. Ben alleen superdruk momenteel en dat zal ook nog wel even zo blijven, en om dezelfde reden die bob noemt wil ik niet experimenteren met microdoseringen op drukke/belangrijke dagen. Maar ik ga het proberen :mrgreen:

ooscaar

Wijs gebruiker

Jazeker, al wel weer een poosje terug. Ik probeer er wel een kort verslagje van te maken :)

Wat: 2C-P, ±1 mg, wat mij en andere mensen op engelstalige fora een prima microdosis lijkt.
Wanneer: ik dacht op een donderdag of een vrijdag, ingenomen rond half 9 in de ochtend.
Totale duur van de effecten: ±14 uur na inname merkte ik niets meer. Je zou kunnen zeggen dat je het na 2 uur volledig merkt en na 10 uur de voordelen wel grotendeels weg zijn. De voordelen zijn dus een goede acht uur duidelijk aanwezig.

Het eerste uur merkte ik amper effect van de microdosis, zoals te verwachten was met 2C-P. Na een uurtje was al een wat meer open visie te merken, samen met een soort van licht ongemakkelijk maar niet vervelend gevoel. Zoals je dat ook wel kunt hebben bij de opkomst van bijvoorbeeld 2C-B maar dan veel lichter uiteraard. Het effect bouwde uit en kwam denk ik ergens bij T+2:30/3:00 op zijn piek, zoals normaal blijkt te zijn bij 2C-P.

Die dag had ik geen verplichtingen. Ik had dacht ik rond 12:00 afgesproken met een vriend en we zouden koffie (maar ik had met de microdosering meer trek ik thee haha) gaan drinken. Ik heb hem niets verteld over de microdosering en uiteraard viel er ook niet veel aan mij te merken. Ik voelde vooral meer openheid en een wat meer open-minded visie, op een subtiele manier. Ik kon meer dan normaal genieten van de kleine dingen. Na gezellig gepraat te hebben, heb ik een stuk door de stad gewandeld met muziek op en dat was fijn, een meer tevreden visie dan normaal.

Later in de middag moest ik de trein hebben en heb ik in de trein nog gestudeerd. Dit ging helemaal prima en je bent ook prima in staat om de stof goed tot je te nemen. Normaal kan ik me ook makkelijk studeren dus ik had niet echt het gevoel dat het makkelijker ging, maar het ging ook niet moeilijker. Voor meer concentratie hoef ik naar mijn idee ook geen microdosering te nemen.

In de avond ebte het microdosis-effect langzaam weg, maar het duurde wel tot een uur of 22:00/23:00 voordat ik echt niets meer merkte. Al met al vond ik het een geslaagde ervaring, heb een prima dag gehad en de alledaagse bezigheden waren wat leuker dan normaal.

Alleen ik moet daar wel bij vermelden dat dit naar deze ervaring niet iets is wat ik bijvoorbeeld twee keer per week wil doen. Ik vind dit leuk om te experimenteren, maar het strookt niet echt met mijn idee van recreatief gebruik om zo vaak om praktische redenen een microdosis te doen. Om de concentratie hoef ik het dus zelf ook niet te doen, ik werd er misschien juist door meer open-mindedheid wat sneller afgeleid door.

Mijn enige vergelijkingsmateriaal was 2C-B 3 mg. Dan is 2C-P uiteraard veel geschikter, vooral vanwege de veel constantere en veel langere werking. Ook heb je met 3 mg 2C-B toch nog relatief veel (voor een microdosis) fysiek ongemak/bodyload. Verder valt dit te vergelijken met ritalin en een lage dosis amfetamine, wat natuurlijk van een totaal andere orde is dan de microdosis psychedelica. Ritalin vind ik waardeloos, ik merk er niets van. Amfetamine in een lage dosis vind ik veel geschikter om dingen gedaan te krijgen en ook fijner dan de microdosis 2C-P overigens, alhoewel de natuurlijk voelende open-mindedheid van de microdosis ook wel fijn is. Alleen vanwege duidelijke redenen als verslavingspotentie en schadelijkheid doe ik speed al helemaal liever niet voor dit doel. Maar goed, de vergelijking valt wel te maken.

Met LSD heb ik geen ervaring, dus helaas kan ik die vergelijking niet maken. Ik vermoed dat het met de microdosis vergelijkbaar is, ook al hebben LSD en de 2C's allebei hun eigen karakter natuurlijk. Verschillend zal het dus vast zijn.

Ik hoop dat dit een goed beeld schetst :)

Bobsacamano

Badass junkie

Klinkt wel heel interessant. De lange werkduur ook vooral. Kreeg je er ook meer energie van of merkte je dat niet zo op?

ooscaar

Wijs gebruiker

Misschien ietsje, ik voelde me die dag gewoon op een natuurlijke manier opgewekt. Zo voel ik me normaal gesproken ook wel, als ik prima heb geslapen. Dus of het door de microdosis kwam of niet, geen idee.

Ik herinner me wel dat ik later in de middag wel vrij kort een klein inkakmomentje had, zoals je dat op een normale dag ook wel kunt hebben. Echt oppeppen doet het je niet in ieder geval. Het is allemaal erg subtiel. Maar dat is ook het idee van de microdosis natuurlijk :)

ooscaar

Wijs gebruiker

Okay, vandaag de tweede testrun 2C-P gedaan, en nu op T+12 kan ik zeggen dat ik niets meer merk.

Wat: 2C-P microdosis, naar schatting 3 mg. Niet op verantwoordelijke manier afgewogen. de 3 mg baseer ik op de vorige keer, toen ik naar ongeveer 1 mg had genomen. Nu was het effect veel sterker.
Wanneer: vandaag, T+0 is om 08:00
Totale duur: ongeveer 12 uur

T+0:00 Ik neem de microdosis in.

T+0:40 Ik fiets richting college, ik zit al vol in de microdosis. Ik geniet van de fietstocht, van de stad en van het weer.

T+1:30 Ik ben aan het opletten tijdens het college, maar ik voel het effect nog steeds toenemen. Steeds meer gaat het van grappig op de achtergrond naar een toch wat meer verwarrend effect.

T+2:15 Ik merk dat als ik er echt op focus, dan ik dan hele hele lichte visuals heb. Nu kan ik dus echt concluderen dat ik te veel heb genomen. Desalniettemin gaat het opletten tijdens college prima, en alles is best grappig. Ik heb heel duidelijk meer energie en het luisteren naar het college was erg leuk.

T+5:00 Ik moet nu aan een opdracht gaan werken. In het begin gaat het al wat moeizaam, omdat ik duidelijk wat te verward ben om aan de droge en erg lastige stof te gaan werken. Ik zit echt 'vol' in de microdosis trip, wat betekent dat ik op dit moment heel licht trip. Ik heb heel licht een smaak in mijn moment zoals typerend is tijdens een 2C-B trip. Het is heel lastig uit te leggen, maar ik weet zeker dat dit in positieve zin een erg heftig middel is in hogere doseringen.
De opdracht wil niet opschieten en ik raak opgefokt. Ik merk dat het door de 2C-P minder goed gaat. In de ochtend was het trippy gedeelte ervan leuk, nu raak ik er oprecht opgefokt door, omdat ik maar blijf zitten nadenken en nadenken zonder dat ik tot een oplossing kom voor de opdracht. Eerder maakte ik al domme fouten kom ik op dat moment achter. Hier kan ik dus concluderen dat praktische dingen doen echt absoluut niet beter gaat bij deze dosering. Zonder 2C-P was ik hier ook vrij opgefokt door geraakt denk ik.
T+7:30 Ik moet nu ook nog gaan haasten voor een volgend college omdat dit opdracht niet op wilde schieten. Ik haal het net maar ik kom redelijk opgefokt aan bij college. Langzaamaan word ik wat kalmer.
T+10:00 Verder aan de opdracht. De echte vaagheid is weg, maar er is nog wel wat over van het stimulerende. Ik ga aan het werk en nu lukt het wel goed. Mijn inzicht, mijn visie, is weer terug.
T+12:00 Ik voel me nu nuchter.

Conclusie: Eerder was is al sceptisch over het nut van een microdosis psychedelica voor studeren en werken, nu is dat voor mij althans bevestigd. Een microdosis is leuk als je misschien naar een ander moet luisteren, of rustig aan je tekstboek moet lezen, maar als je aan moeilijke wiskundige opdrachten moet gaan werken, wordt je logica er best wel door ondermijnd. Op mezelf ben ik erg scherp, en de microdosis laat me mij scherper en creatiever voelen, maar dat word ik er niet van. Ik raak er snel door afgeleid en maak onnodige fouten. De microdosis is voor praktisch gebruik, dus ik gebruikte het vandaag praktisch. Ik moest deadlines halen en in stressvolle situaties bleek de microdosis niet erg nuttig te zijn.

Mijn interpretatie: De microdosis is goed voor een open-minded creatieve visie. Ik wilde graag een boswandeling gaan doen met de microdosis op, bijvoorbeeld. Maar het lijkt voor mij niet geschikt te zijn om echt aan moeilijke leerstof te gaan zitten. Nuchter ben ik toch echt op mijn best.
Je zou ook kunnen zeggen dat de dosis wellicht iets te hoog was, maar ik had niet het gevoel dat het me zou helpen bij mijn opdrachten in een lagere dosis, ik denk alleen dat het verstorende aspect wat lichter zou zijn.
Het opgefokte was zeker vervelend, maar anders was ik wellicht door de opdracht ook een beetje opgefokt geworden. Ik kon het creatieve, open-minded en licht trippende ervan er ook wel degelijk van waarderen. Het was dus geen micro bad-trip :tearsofjoy: Ik ben nu ook wel erg benieuwd naar 2C-P bij bijvoorbeeld 6 tot 8 mg om te beginnen!

Bobsacamano

Badass junkie

Hey ooscaar,

Bedankt voor je fijne minireport. Het gebruik van de microdosis is voor mij ook zeker niet overal voor geschikt. En ik heb het ook echt wel moeten leren gebruiken. In het begin was ik vaker afgeleid dan nu. De dosis had daar ook zeker mee te maken. Nu doseer ik een stuk lager dan in het begin 10mu LSD tegenover 18mu LSD. Op 1 foutje na afgelopen zaterdag waar ik een waarschijnlijk heftigere zegel te pakken had na een stukje zegel die veel minder had oftewel ik eindigde met denk ik 40mu en had veel te veel lol die dag heb geen reet gedaan en patronen bewogen een heel klein beetje.

ooscaar zei:
Okay, vandaag de tweede testrun 2C-P gedaan, en nu op T+12 kan ik zeggen dat ik niets meer merk.

Wat: 2C-P microdosis, naar schatting 3 mg. Niet op verantwoordelijke manier afgewogen. de 3 mg baseer ik op de vorige keer, toen ik naar ongeveer 1 mg had genomen. Nu was het effect veel sterker.
Wanneer: vandaag, T+0 is om 08:00
Totale duur: ongeveer 12 uur

T+0:00 Ik neem de microdosis in.

T+0:40 Ik fiets richting college, ik zit al vol in de microdosis. Ik geniet van de fietstocht, van de stad en van het weer.

T+1:30 Ik ben aan het opletten tijdens het college, maar ik voel het effect nog steeds toenemen. Steeds meer gaat het van grappig op de achtergrond naar een toch wat meer verwarrend effect.

T+2:15 Ik merk dat als ik er echt op focus, dan ik dan hele hele lichte visuals heb. Nu kan ik dus echt concluderen dat ik te veel heb genomen. Desalniettemin gaat het opletten tijdens college prima, en alles is best grappig. Ik heb heel duidelijk meer energie en het luisteren naar het college was erg leuk.

T+5:00 Ik moet nu aan een opdracht gaan werken. In het begin gaat het al wat moeizaam, omdat ik duidelijk wat te verward ben om aan de droge en erg lastige stof te gaan werken. Ik zit echt 'vol' in de microdosis trip, wat betekent dat ik op dit moment heel licht trip. Ik heb heel licht een smaak in mijn moment zoals typerend is tijdens een 2C-B trip. Het is heel lastig uit te leggen, maar ik weet zeker dat dit in positieve zin een erg heftig middel is in hogere doseringen.
De opdracht wil niet opschieten en ik raak opgefokt. Ik merk dat het door de 2C-P minder goed gaat. In de ochtend was het trippy gedeelte ervan leuk, nu raak ik er oprecht opgefokt door, omdat ik maar blijf zitten nadenken en nadenken zonder dat ik tot een oplossing kom voor de opdracht. Eerder maakte ik al domme fouten kom ik op dat moment achter. Hier kan ik dus concluderen dat praktische dingen doen echt absoluut niet beter gaat bij deze dosering. Zonder 2C-P was ik hier ook vrij opgefokt door geraakt denk ik.
T+7:30 Ik moet nu ook nog gaan haasten voor een volgend college omdat dit opdracht niet op wilde schieten. Ik haal het net maar ik kom redelijk opgefokt aan bij college. Langzaamaan word ik wat kalmer.
T+10:00 Verder aan de opdracht. De echte vaagheid is weg, maar er is nog wel wat over van het stimulerende. Ik ga aan het werk en nu lukt het wel goed. Mijn inzicht, mijn visie, is weer terug.
T+12:00 Ik voel me nu nuchter.

Conclusie: Eerder was is al sceptisch over het nut van een microdosis psychedelica voor studeren en werken, nu is dat voor mij althans bevestigd. Een microdosis is leuk als je misschien naar een ander moet luisteren, of rustig aan je tekstboek moet lezen, maar als je aan moeilijke wiskundige opdrachten moet gaan werken, wordt je logica er best wel door ondermijnd. Op mezelf ben ik erg scherp, en de microdosis laat me mij scherper en creatiever voelen, maar dat word ik er niet van. Ik raak er snel door afgeleid en maak onnodige fouten. De microdosis is voor praktisch gebruik, dus ik gebruikte het vandaag praktisch. Ik moest deadlines halen en in stressvolle situaties bleek de microdosis niet erg nuttig te zijn.

Mijn interpretatie: De microdosis is goed voor een open-minded creatieve visie. Ik wilde graag een boswandeling gaan doen met de microdosis op, bijvoorbeeld. Maar het lijkt voor mij niet geschikt te zijn om echt aan moeilijke leerstof te gaan zitten. Nuchter ben ik toch echt op mijn best.
Je zou ook kunnen zeggen dat de dosis wellicht iets te hoog was, maar ik had niet het gevoel dat het me zou helpen bij mijn opdrachten in een lagere dosis, ik denk alleen dat het verstorende aspect wat lichter zou zijn.
Het opgefokte was zeker vervelend, maar anders was ik wellicht door de opdracht ook een beetje opgefokt geworden. Ik kon het creatieve, open-minded en licht trippende ervan er ook wel degelijk van waarderen. Het was dus geen micro bad-trip :tearsofjoy: Ik ben nu ook wel erg benieuwd naar 2C-P bij bijvoorbeeld 6 tot 8 mg om te beginnen!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter

ooscaar zei:
Thanks voor het delen ooscaar. Ik denk ook niet dat een microdosis overal voor geschikt is persoonlijk, voor moeilijke leerstof kun je denk ik beter nuchter zijn of onder invloed van stimulanten ofzo. Echter wil ik nog wel even benadrukken dat je dit keer duidelijk geen microdosis had maar gewoon een lichte dosis. Dat is wel een duidelijk verschil, want verward en een beetje high zijn is natuurlijk niet de bedoeling van een microdosering. Met alle ervaringen die ik over microdoseren lees lijkt less wel echt more te zijn, velen waaronder ikzelf beginnen toch vaak te hoog.

MeejheM

Badass junkie

bij ketamine bijvoorbeeld heb je helemaal niks aan microdoseren of onderdoseren. Nog altijd vraag ik me af of het microdoseren van lsd echt zinvol blijkt, ik gok van niet, echter ga ik het niet zelf proberen.

ooscaar

Wijs gebruiker

Daar hebben jullie ook wel gelijk in, het is een beetje dom van me om het op het blote oog te gaan zitten afwegen en dan te nemen aan het begin van een drukke dag :rolleyes: Het verwarrende aspect moet ik dan ook eigenlijk ook niet aan de microdosis toeschrijven. Wellicht komen er nog wat testruns, maar dan op rustige weekenddagen :) Als je dan te veel hebt maak je er gewoon een leuke dag van net zoals jij zaterdag Bob :)

Bobsacamano

Badass junkie

Euhm ja dat was niet echt handig van me maar goed. Vanaf nu dus altijd liqued dosage.

Maar in tegenstelling tot Meehjem denk ik wel dat het nut kan hebben. Ik voel die dagen echt wel een boost in prestatie, mood en energie. Niet dat ik het persee nodig heb maar het is zo eens in de week wel prettig om zon dag aan te gaan en even andere perspectieven te zien.

Nou moet ik wel zeggen dat mijn werk en levensstijl hier erg bij past. Ik freelance kan 80% van mijn tijd zelf indelen en zit in een creatieve business. Maar als ik een dag administratie moet doen weet ik ook dat ik het niet moet doen. Maar dan zou eventueel DOC als stof wel weer kunnen denk ik.

ooscaar zei:
Daar hebben jullie ook wel gelijk in, het is een beetje dom van me om het op het blote oog te gaan zitten afwegen en dan te nemen aan het begin van een drukke dag :rolleyes: Het verwarrende aspect moet ik dan ook eigenlijk ook niet aan de microdosis toeschrijven. Wellicht komen er nog wat testruns, maar dan op rustige weekenddagen :) Als je dan te veel hebt maak je er gewoon een leuke dag van net zoals jij zaterdag Bob :)

Bobsacamano

Badass junkie

Op het moment ervaar ik sterk de naeffecten van mijn microdosis behandelingen. De afgelopen weken doe ik het 1 keer in de week en soms 1 keer extra. Afgelopen woensdag was mijn laatste keer. Zowel gister als vandaag merk ik een ongewoon hoog level in energie en humeur.

Dit heb ik hiervoor niet vaak direct ervaren dus wellicht is het een placebo of heb ik gewoon goed gegeten en gerust (beide zijn niet direct het geval) maar voor mijn gevoel hangt het samen met de microdosis.

Volgens mij ben ik de enige op het forum die het zo vaak doet zo niet laat je horen ik ben benieuwd of je het ook ervaart.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter

Dat is mooi om te horen bob! Dat is ook wel een beetje het idee van een microdosis volgens mij, dat het een beetje blijft hangen wanneer je het niet doet.

Bobsacamano

Badass junkie

Ja klopt dat wist ik ook wel maar had het nooit zo gevoeld eigenlijk.

Psychedelibee zei:
Dat is mooi om te horen bob! Dat is ook wel een beetje het idee van een microdosis volgens mij, dat het een beetje blijft hangen wanneer je het niet doet.

Bobsacamano

Badass junkie

Vandaag 12mu LSD tot me genomen.

Ik stond vanochtend om 8:00 op en merkte al meteen dat het niet mijn dag was. Niet uitgerust behoorlijk vermoeid en prikkelbaar. Ik moest wat spullen wegbrengen voor 9:00 naar de andere kant van Amsterdam en alles onderweg zat tegen. Ken je dat zon dag dat je weet dat er eigenlijk niks aan de hand is maar je word maar ongeduldiger en kritischer en bozer door alles om je heen. Nou zon dag heb ik.

Dus om 10:30 mijn microdosis genomen. Inmiddels zit ik in de piek en is mijn humeur helemaal omgedraaid en ben ik lekker aan het werk.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

He he, LSD to the rescue.

Ik moet het ook steeds nog eens proberen op een werkdag. Maar ik wil zeker weten niet teveel nemen op zo'n dag, dus eerst thuis even oefenen. Maar ja, in het weekend wil je weer een volle dosis doen of andere drugs en dan komt 't er weer niet van. :tearsofjoy:

Bobsacamano

Badass junkie

Ik begin de dagen na de Microdosis bijna meer te waarderen dan de dag zelf.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter

Een microdosis in de morgen is 3 dagen zonder zorgen :P

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter