Middelen in beslag genomen

De Zandman

DF-koning
Geen stempel
Geen logo
Geen adress
Geen niks
En een leeg doosje 😁
Die zou waarschijnlijk door de politie of douane zeker niet meegestuurd worden
En na mij weten krijg je ook geen brief
Je hele pakket of brief wordt vernietigd

Gewoon opgelicht....
Opm
Dit is idd oplichterij van de bovenste plank!
Als, als de douane dat pakje opent, en er zitten verboden middelen in, dan krijg je naast de popo aan de deur, nog een verbaal op de koop toe.
Eventuele " briefjes" moeten idd gestempeld, etcetera etcetera zijn.
Dat mis ik hier.
Enkele lieden hebben jou een beentje gelicht...

De Zandman

DF-koning
Als er iets in beslag is genomen, dan m o e t er een proces verbaal over worden opgemaakt.
Dit om er zorg voor te dragen, dat het desbetreffende product geen eigen leven elders kan gaan leiden.
Dat houdt in dit geval in, dat er zeer waarschijnlijk geseponeerd is.
Als er verder de betreffende stempels van de douane etc op staan, valt het mij wel op dat het lettertype niet overeenkomt met het normaliter gebruikte lettertype van onze overheid.
Ik ga ervan uit dat hier sprake is van frauduleuze praktijken.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van zogeheten love letters in Nederland. In Amerika schijnt dat wel een ding te zijn. Ik zou ook gewoon direct een PV verwachten.

Slimme fraude is het wél. Niemand die aangifte gaat doen.
Wel een slecht verdienmodel, want de kans is klein dat je klanten terugkomen 😅
Maar wel vreemd dat het bij een handelaar gebeurt die eerder wel leverde.

Ook ik zou toch wat echtheidskenmerken in zo'n brief verwachten en een meer professionele opmaak. Het is allemaal vrij knullig.

"Bij een fysieke controle van uw zending zijn door de Douane er goederen aangetroffen, welke vallen onder de geneesmiddelenwet."

Is er niemand die valt over de komma in deze zin?

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van zogeheten love letters in Nederland. In Amerika schijnt dat wel een ding te zijn. Ik zou ook gewoon direct een PV verwachten.

Slimme fraude is het wél. Niemand die aangifte gaat doen.
Wel een slecht verdienmodel, want de kans is klein dat je klanten terugkomen 😅
Maar wel vreemd dat het bij een handelaar gebeurt die eerder wel leverde.

Ook ik zou toch wat echtheidskenmerken in zo'n brief verwachten en een meer professionele opmaak. Het is allemaal vrij knullig.

"Bij een fysieke controle van uw zending zijn door de Douane er goederen aangetroffen, welke vallen onder de geneesmiddelenwet."

Is er niemand die valt over de komma in deze zin?
Jawel! En over dat zoiets in standaardmodellen gaat qua brieven, waarin het altijd Geachte heer/mevrouw zal zijn en niet mevrouw/meneer. En volgens welk artikel van de geneesmiddelenwet het gaat. En waarin vermeld zal worden wat gevolgen kunnen zijn wanneer je wel blijft bestellen bijvoorbeeld.

De hele brief komt fake en onprofessioneel over. Nou weet ik dat ambtenaren knullig kunnen typen, maar ook de onderdelen van zo'n standaardbrief missen dus. En die onderdelen worden meestal getoetst.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
En volgens welk artikel van de geneesmiddelenwet het gaat. En waarin vermeld zal worden wat gevolgen kunnen zijn wanneer je wel blijft bestellen bijvoorbeeld.

Ik was dit nog aan het typen gisteren maar kreeg het niet goed verwoord haha
Ik moet niet meer zo laat op DF zitten.

Maar wél love letters dus in Nederland? Interessant. Ik vraag me af wat ze dan zouden doen met in NL legale RC's. Dan zouden ze alles moeten testen oid

Bovenaan