• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Mijn allereerste trip (solo)

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

99nibba

Newbie
Ik had het al 2 weken van te voren besloten om een keer truffels te proberen. Via een vriend kwam ik op de website zamnesia.nl en heb ik in een opwelling een zakje met 15 gram ‘atlantis truffels’ en wat trip brillen gekocht. 2 dagen later kwamen ze binnen en maakte ik een afspraak met een vriend genaamd Robbin om samen met hem gezellig te trippen. Hij kon pas over een week dus moest ik de truffels bewaren in de koelkast. Mijn ouders mochten er echter niks van weten dus besloot ik om het, met vacuüm verpakte zakje, in een leeg boterbakje te doen. Daar over heen deed ik 2 scheppen aarde en zei ik tegen mijn moeder dat ik plantjes aan het kweken was en dat ik ergens gelezen had dat dit beter was. Ik heb wel is vaker plantjes gekweekt dus dit klonk mijn moeder niet vreemd in de oren.

De week die volgde voelde ik wel een stress. Wat als mijn moeder toch in het boterbakje kijkt? Zal ze kwaad worden als ze wist dat ik magische truffels in haar koelkast verstopte? Uiteindelijk brak de vrijdag aan en was ik van de stress verlost. Ik moest die dag eerst werken en zou dan naar Robbin gaan. Dit liep helaas anders omdat Robbin die vrijdag griep kreeg. Ik begreep direct dat ik niet meer welkom was en wenste hem veel beterschap. Nu zat ik met magische truffels op het werk, zonder plan. Ik had het boterbakje in een broodtrommel gedaan en die in de koelkast van het bedrijf gedaan ook dit was riskant. Ik vroeg nog een andere vriend of hij misschien met mij wilde trippen maar ook hij kon niet. Na lang nadenken maakte ik een besluit.

Ik zou een rustig bankje vinden buiten het dorp en daar zou ik in mijn eentje gaan trippen. Ja, dat lees je goed. In mijn eentje, voor de allereerste keer trippen. Ik was er niet bang voor. Wat gebeurt dat gebeurt was mijn filosofie. Zodra ik vrij was pakte ik de truffels uit de koelkast en reed vervolgens op de fiets naar de Action. Daar kocht ik een blikje monster energie om de truffels mee weg te spoelen. Toen ik net buiten het dorp was leegte ik het boterbakje, opende het zakje en nam ik de eerste helft van de truffels. Ik keek op mijn horloge, tien over vier. Als het goed is zou ik over een uur wat voelen.

Vervolgens fietste ik rustig naar het bankje toe en ging zitten. Een uur wachten, wat ging ik nu doen? Ik pakte mijn notitie boekje en begonnen een beetje te schrijven. Het uur was bijna om en ik voelde niks. Was er iets mis? Misschien de monsters energie. Ik zocht op internet naar truffels in combinatie met energie. Ik vond een bericht op een forum over iemand die redbull gebruikte als tripremmer. Shit, dacht ik. Ik vond nog een bericht. Iemand met dezelfde vraag als ik: heeft energie invloed op je trip? Uiteindelijk ondervond hij er geen hinder aan. Dat scheelt. Ik nam de laatste truffels, het zakje was leeg, ik had de volledige 15 gram genomen.

Ik kreeg het koud en het leek me een goed idee om een stukje te fietsen naar het volgende bankje. Het eerste wat me opviel toen ik weer op de fiets zat, was dat ik dingen anders zag als ik mijn hoofd heen en weer bewoog verder merkte ik nog niks. Bij het bankje aangekomen ging ik zitten en keek voor me uit. Niks. Ik keek op mijn horloge. We waren ondertussen alweer bijna anderhalf uur verder. Waren de truffels misschien hun potentie verloren?

Toen begon het. Voor me liep een betonnen fietspad. Het viel mij op er dingen begonnen te bewegen in het patroon van het beton. Ik raakte opgewonden. Het ging gebeuren! Het fietspad bleef bewegen. Het leek alsof er duizenden slangen gemaakt van beton door elkaar kronkelden. Ik ging op het bankje liggen en keek naar de lucht. De patronen die ik zag in het fietspad zag ik nu ook in de wolken maar dan op een andere manier. Als ik begon met staren veranderde de kleuren van de lucht en de wolken. Ik zette mijn muziek harder (‘Alone a chill mix’ op youtube) en begon de beat te voelen zoals ik het noem. Ik sloot mijn ogen en keek hoe de oranje patronen bewogen. Ik keek naar het hout bankje maar het bankje deed niet wat de lucht deed dus keek ik weer naar de lucht. Na een tijd besloot naar huis te fietsen. Fuck it, dacht ik. Ik kan me wel normaal gedragen tegenover mama.

Tijdens het fietsen voelde ik me 1 met de muziek. Elke bass drop voelde als een golf van ontspanning. Ik keek extra goed uit in het verkeer. Ik had geen zin om aangereden te worden tijdens mijn trip.

Eenmaal thuis aangekomen ging ik direct naar mijn slaapkamer en lag ik op bed te genieten van de muziek en te prachtige patronen die ik zag. Overal waren miljoenen blauw met groen gekleurde driehoekjes. Ik bekeek mijzelf in de spiegel en zag mijzelf anders dan normaal terwijl ik meedeinde op de muziek. Toen ik weer op bed lag begon ik na te denken en kwam ik steeds op hetzelfde uit. Iedereen moet zich aan de regels houden anders ben je niet normaal. Ik kon alleen geen woorden vinden om deze redenering te onderbouwen. Toen begon ik na te denken waarom iemand in zijn bericht op een forum zei dat “het gordijn heel lief was vandaag” Ik keek om mij heen. Mijn kamer had helemaal geen gordijnen.

Mijn moeder kwam binnen. ‘We gaan eten’, zei ze. ‘Wat is er?’ Vroeg ze. ‘Niks’, zei ik grijnzend. ‘Jawel, er is iets’, zei ze om vervolgens weg te lopen. Met tegenzin liep ik naar beneden.

Aan de de eettafel werden de hallucinaties minder. Helder nadenken ging echter niet. Ik merkte dit direct toen ik een beetje ging babbelen met mijn moeder. Ik was net een week aan het werk in een fabriek en ze stelde er een paar vragen over. Voor mijn gevoel was ik zo stoned als een garnaal want elke keer als ik wat vertelde wist ik niet meer hoe ik het verhaal begon en hoe ik het precies moest eindigen. Mijn vader zat gelukkig in een andere kamer bij de tv te eten anders was het echt een drama geworden. Mijn moeder zette haar bord naast hem mijne en vroeg nog een keer wat er was. Vervolgens vroeg ze of ik stoned was. In mijn bijna eenentwintig jarige leven heb ik nog maar 2 keer een jointje gerookt en nog nooit aan mijn moeder verteld. Ik zei direct nee en begon weer te lachen. Ondertussen voelde ik een beetje stress opborrelen. Hoe ging ik mij hier uitlullen zonder dat ze erachter kwam dat ik aan het trippen ben?

Ik begon een verhaal van mijn dag te vertellen en liet daarbij het eten van de truffels buiten beschouwing. Dat ging aardig goed maar mijn moeder had wel door dat ik ergens over zweeg. Ze klonk niet boos, en daarom zei ik dat ik erover op wilde houden. Ze dramde nog een beetje door mag gaf zich uiteindelijk gewonnen en liet mij beloven dat ik ooit nog een keer moest vertellen wat ik had uitgespookt.

Toen vroeg ik hoe haar dag was en ze begon te vertellen. Normaal was zo’n verhaal in haar dagelijkse leven best saai maar nu, terwijl ze vertelde, kreeg ik steeds de neiging om te lachen. Wat er nou precies grappig aan was wist ik ook niet precies. Na haar verhaal vroeg ze weer wat ik had gedaan en maakte ik mij klaar om de waarheid te vertellen. ‘Niet aan papa vertellen’, zei ik. ‘Beloof je dat?’ Ze beloofde het. ‘Ik heb truffels gehad’ ‘huh wat voor truffels?’ ‘Magische truffels’ ‘oh’ en we begonnen een gesprek over drugs en wat verstandig was en wat niet. Van dit gesprek herinner ik mij vrij weinig maar het luchten op om het haar te vertellen.

Mijn pa kwam binnen en vroeg of ik even bij hem wilde zitten. We moesten even overleggen wat we morgen gingen doen. Mijn moeder en ik wisselde een blik en ik voelde een angst opkomen. Mijn pa mocht echt niet weten wat ik vanmiddag gedaan had. Uiteindelijk liep ik de kamer in en kwam bij hem zitten.

Hij begon vragen te stellen over mijn werk en if het niet te zwaar was. Ik probeerde zo goed mogelijk te antwoorden. We praten nog even verder en heel even had ik het idee dat hij mij ging vragen of er wat was. Ik zette me schrap voor de vraag maar hij kwam niet. Toen ging zijn telefoon en benutte ik die kans om te vluchten naar mijn kamer.

Ik ging op bed liggen en keek naar het plafond. Denken ging nog steeds anders, dat merkte ik. Ik dacht na over mijn vader en mijn moeder en kwam tot de conclusie dat mijn moeder mij vooral heel erg liefheeft, en mijn vader mij vooral dingen wil leren. Als ik mijn ogen sloot zag ik nog vage tekeningen. Driehoekjes en rondjes maar lang niet meer zo duidelijk als vanmiddag.

Het was ondertussen al tien uur en ik begon aan mijn allereerste op trip report.

Ik ben een ervaring rijker en heb de wereld van de truffels ontdekt. Een hele mooie wereld die mij een andere kijk op het leven heeft geboden. Ik heb er geen spijt van en ga zeker nog een keer trippen. Misschien weer alleen of met een paar vrienden. Bedankt voor het lezen en nog een prettige dag!

99nibba

Digitalism

Experimenterende gebruiker
Dapper om de eerste keer solo en notabene thuis bij je ouders te trippen. Kan me voorstellen dat dit (veel) stress heeft opgeleverd, dus zou dit een volgende keer proberen te voorkomen. Goed plannen is key en accepteren dat een trip soms niet door kan gaan hoort erbij.

Desalniettemin mooi dat het je goed bevallen is natuurlijk. Welkom bij de club! (:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat ben ik blij dat ik gewoon altijd open kon zijn over mijn druggebruik tegenover mijn ouders... Stiekem moeten gaan trippen lijkt me ook helemaal geen goed idee eigenlijk.

Je bent ook 20. Hebben je ouders er eigenlijk sowieso wat over te zeggen? Al begrijp ik het op zich wanneer je thuis woont.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan