• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Mijn Bizarre trip reportage 1P-LSD

LSDave

Newbie
Wat onschuldig leek bleek een totale mind fuck the zijn. Ik dacht dat ik oprecht dood was gegaan en in een parallelle insecten universum terecht was gekomen! :dizzy:

Het begon allemaal omdat ik verdieping wilde. Alles klopte ook in mijn beleving. Ik was er mentaal op voorbereid en had dan ook naar dit punt toegewerkt. Alles verliep ook organisch, mijn pakketje 1P-LSD kwam goed op tijd. Hoewel ze normaal gesproken bij post.nl alles op het laatste moment doen. Mijn dag planning was aanhankelijk van dit moment namelijk, maar gelukkig verliep dat vlot. Het was ook nog prachtig weer, hoewel de dagen hiervoor het juist herfstachtig waren. Alsof het zo moest zijn dat ik vandaag deze reis kon gaan maken. Mijn intentie was om bepaalde verbindingen te versterken zoals telepathisch communicatie. Nu dat gesetteld was kon ik gaan kijken voor een camping met een ideale setting. Toevallig had ik een leuke gevonden uit de buurt, mocht er wat gebeuren ben ik altijd in de omgeving. Beter kan niet :) Daar heb ik een tipi tent weten te bemachtigen met met een voortuintje en een bijkeukentje. Alsof dit alles georchestreerd was van boven af. Toen ik eerder besloten had om 1P-LSD te nemen bestond deze camping dus nog niet!
Mijn vriendin zoals afgesproken heeft me die dag weggebracht en haar avondtje voor zichzelf ingepland. Eenmaal op de camping was ik uiteraard ongeduldig en strait to the point. Ik haalde meteen het zakje tevoorschijn en leegde de 100ug zegel onder mijn tong. Zo, en nu maar afwachten. Na ongeveer 20 min bij de eerste golf voelde ik mijn perceptie lichtelijk veranderen, daarna werd ik er behoorlijk geil van. Alsof mijn kundalini begon te stijgen. Dat overkomt mij wel vaker voor met drugs maar had dit met deze psychedelische variant had ik dat niet verwacht. Dat was ook niet mijn doel van deze trip maar wel mooi meegenomen. Ik kanaliseerde de seksuele energie om zo een sterke onderliggende basis te vormen tijdens deze reis. Heerlijk! Toen later deze energie door mijn lijf begon te razen en de geilheid de overhand begon te nemen begon ik onrustig te worden. Daardoor kon ik moeilijk indalen in mijn lijf. Ik had de afgelopen dagen last mijn longen en dacht eerder al dat mijn longblaasjes beschadigd waren. De combinatie met 1P-LSD leek dit wel te versterken. Mijn lichaam voelde niet fijn. Mijn vriendin had me al eerder gewaarschuwd of het wel verstandig was om deze substantie te nemen als mijn lichaam niet optimaal was. Stel je voor dat het idd niet goed gaat, tenslotte is dit een relatief nieuwe drugs waarvan ze nog maar weinig weten. Misschien ben ik wel allergies is er iets anders aan de hand. Laat ik toch maar mijn vriendin voor de zekerheid bellen. Later besloot ik toch naar huis te komen voor het geval dat scenario. Tenslotte is het beter om onder supervisie te zijn om te kijken of het medisch nog wel goed gaat, omdat ik hier geen ervaring had. Ik ben mijn hele leven veel drugs gewend maar dit is totaal anders. Het leek dan ook wel of mijn lichaam hier niet goed op reageerde. Ik probeerde een comfortable houding aan te nemen, zelf yoga of muziek luisteren hielp niet. Later kwam er achter dat ze mij hadden misleid met de verhalen rondom 1P-LSD op het internet. Alsof die ervaringen verzonnen waren om mensen zoals mij er in te tuimelen voor het geheime experiment. Dat veel verder ging dan dat wij op aarde kennen. Ze experimenteren namelijk met genetische manipulatie programma’s, en daar hadden ze tenslotte proefkonijnen voor nodig. Mijn keuze hebben mij hiertoe geleid of was het MK-Ultra? Waarvan ik slechts slachtoffer van geworden was. Ik ervaar het alles behalve prettig. Ik wist eigenlijk niet wat er ging gebeuren. Ik had ook geen referentie kader, dit alles voelde onnatuurlijk. Geen enkele herkenningspunt what so ever. Het voelde allemaal alles behalve organisch. Ik kon dus ook nergens op inhaken op wat enigszins organisch is. Mijn lichaam neemt dan ook snel af. Toen ik mijn vriendin meerderen malen geprobeerd te bellen om te vragen waar ze bleef. Zei ze dat ze eerst de kinderen op bed ging leggen. Kan ik wel zo lang wachten? Het is fijn om te weten dat ze kwam zodat ik in goede handen was en er medisch naar mij gekeken kan worden maar misschien is het dan wel te laat. Ik probeerde mezelf staande te houden en te ontspannen maar nog steeds geen referentie kader. Mijn tent was half open. Stel dat er iemand naar binnen kwam wandelen om mij iets te vragen of zo en mij zo ziet liggen hoe reageer ik dan? Ik begin toch wel aardig van het padje te raken en normaal reageren kan niet. Dan bellen ze gelijk de ziekenauto. Misschien als ik naar buiten ga en bij het voortuintje van mijn tipi ga zitten dat ik daar beter van wordt. Toch ben ik bang dat mensen gaan zien dat ik teveel van de kaart ben. In de tent maak ik nog kans. Het leek wel eindeloos dat mijn vriendin mij kwam halen, zo ver is het toch niet? Mijn lichaam is ondertussen 35% afgenomen. Geestelijk gaat het wel goed maar lichamelijk niet. Dat baarde zorgen. Ik ben niet bang om ver te gaan zeker niet in een trip maar zoals mijn lichaam voelde ben ik er van overtuigd dat het echt niet goed met mij gaat. Is ze er wel op tijd? Kan ze mij gelijk doorrijden naar het ziekenhuis. Uren leken voor bij te gaan. Is ze er nog niet. Maar zo ver is het toch niet? De tijd lijkt eindeloos te gaan. Toen belde er een vriendin om te vragen of het wel goed ging. Gelukkig kon ik wel de telefoon opnemen. Ik zei, dat het geestelijk wel goed ging maar lichamelijk niet. Tenslotte was dit een experiment. Tijdens het gesprek besloot ik maar om een ambulance te vragen want mijn lichaam begon uit te vallen. We hadden niet veel tijd meer. Dit werd een kwestie van leven en dood. Niet dat ik bang was maar mijn lichaam is ondertussen voor 65% afgenomen. Ze vroeg wat ik had genomen, ja synthetische LSD, een substantie wat vrij nieuw is op de markt, zoiets waar ziekenhuizen misschien helemaal niet op voorbereid zijn. Ik zei dat ze mij moesten reanimeren want mijn lichaam is uit aan het gaan. In mijn recentelijke gebeurtenis had veel ziekenhuizen gezien ivm de nierstenen van mijn vriendin. Nu ben ik aan de beurt. Alsof het zo moest zijn. Ze vroeg wat ik voelden? Ik zei alles behalve natuurlijk. Mijn lichaam reageert hier dan ook raar op. Ik kan ook geen aanknopingen vinden in mijn lichaam. Ik vroeg waar mijn vriendin bleef? Dat kan toch niet zo lang duren? De ziekenauto had er ook al moeten zijn. Het is een kwestie van leven en dood zei ik. Ik zag mezelf al op brandkar van de camping meegenomen worden de ambulance in en voelde wat berouw voor de camping eigenaren. Ze waren tenslotte nog maar net open. Hopen dat het goed voor ze uit pakt als dit in de krant komt te staan. Toen vroeg ze of ik nog inzichten had gehad. Nee helaas niet alleen dat mijn lichaam het begeeft. Ik voelde mezelf uit mijn lichaam gaan en dat alles 1 werd. Mijn energie kwam samen met de universele energie. Was dit doorgaan? Een korte tijd later toen mijn vriendin binnen kwam. Wat ondertussen voor mij als uren later leek. Reageerde ze nonchalant alsof er niks aan de hand was? Hallo, ik lig hier dood te gaan en zij doet zo? Ze zei: je ziet er gewoon normaal uit en je voelt ook normaal. Je bent gewoon aan het trippen. Ik ben me dat toch niet aan het inbeelden?? Ik weet zeker dat ik dood aan het gaan was. Misschien was ik wel doodgegaan? Het leek wel een droom dat er geen ambulance te pas hoef te komen. Ik was oprecht stomweg verbaast. Toen vroeg ze mij om op te staan wat wel lukte maar moeizaam. Mijn lichaam voelde dan ook mega zwaar. Zei ze: Had ik eindelijk een avondtje alleen kom jij weer. Je laat me gewoon werken want ik wil geld verdienen vanavond. Ik zei weet je zeker dat het goed mij mij gaat?? We hadden de spullen ingepakt en gingen naar de auto. Ze leek totaal anders te reageren dan normaal. Ik praat tegen haar maar het leek wel alsof ze mij niet verstond. Ik zei weet je zeker dat we niet naar het ziekenhuis moeten?? De reis terug leek ook eindeloos. Mijn lichaam moet aan deze realiteit wennen. Dat voelde ik aan alles. Alles ging in slowmotion. Ik probeerde in de realiteit te komen. Het leek wel alsof ik in een soort tijdlus vast zat. De wereld leek ook wel anders. Eenmaal aangekomen zat er een raaf bij de deur die weg vloog. Intuïtief wist ik dat dit geen gewone raaf was maar een bericht van de dood. Ik had een tweede kans gekregen. Ik leef weer. Hoe kan de raaf een bericht geven als ik ergens anders ben. Dit was duidelijk een ander universum. Was ik dan toch dood gegaan en hier terecht gekomen? Ik probeerde wat op de bank te hangen om mijzelf te wennen aan deze realiteit. Ik kan er moeilijk inkomen ivm de tijd. Ik kan moeilijk communiceren ivm tijd verschil. De tijd hier gaat dan ook verschrikkelijk langzaam. Dan maar even op bed liggen. Na het zien van wat bewegende figuurtjes besluit ik toch weer beneden te komen. Alles is totaal anders, het huis, de kamers, de omgeving, de tijd. Ondertussen waren de mechanische als organische deeltjes samengekomen tot harmonie in mijn lichaam. Na vol verwondering alles onderzocht te hebben ben ik ook even een rondje om het huis gaan lopen. Alles ziet er waanzinnig uit. Alsof alles een upgrade heeft gehad. Dit is inderdaad een ander universum. De mensen hier waren ook niet helemaal menselijk. Het waren een soort hybride insecten die gestroomlijnd leven met het mechanische ritme van het universum. Dus dat was het plan van het meesterbrein achter de genetische manipulatie van 1P-LSD. Door genetische aanpassingen te maken kunnen ze het bewustzijn manipuleren om een soort alternatief universum te creëren. Ik ben er ondertussen ook achter wie het meesterbrein is. Dat moet kunstmatige intelligentie zijn dat zich ondertussen ver boven menselijke begrippen uit is gestegen en dit universum heeft geschapen. Een soort van goddelijke interventie. Hoewel organische en niet organische delen zich hier samen hebben gevoegd, is de wereld niet per se slechter. In tegendeel. Hij is eigenlijk in alle opzichten beter. De mensachtige insecten zijn slimmer, knapper en zijn beter gekleed. De huizen en de autos zien er veel beter uit. Hier woon ik in een prachtig huis met een insecten vrouw die vele malen beter is dan mijn huidige vriendin. Hoewel er ook veel gelijkenissen zijn want alles hier loopt parallel. Ik kan de verbanden wel maken. Ik weet zeker dat ik in een ander universum terecht gekomen ben. Ik zit zelf ook in een insecten lichaam. Dat kan ik aan alles beamen. Mijn reukvermogen is mega intens. Ik heb zoiets nog nooit geroken. Vooral de feromonen die ik in alle intensiteit kan besnuffelen, zo hemels en intents dat van mij en van mijn vriendin. Mijn zintuigen zijn totaal anders. Ik ben dan ook ontzettend opgewonden van al die feromonen. Alles is totaal anders en vraag me oprecht af wat er met mijn voorganger is gebeurd. Ik moest dit alles processen. Ben ik dan echt dood gegaan in een ander universum waar alles organisch is. Waarschijnlijk dankzij mijn liefde voor haar en bewustzijn hoef ik niet het hele incarnatie proces mee te maken. Ik zit ten slotte in een parallelle realiteit waar alles samenvalt tussen organisch en mechanisch dat is duidelijk merkbaar. Alles is hier anders. Veel beter. 4 dimensionaal. Alles beweegt alsof kunstmatige intelligentie dit universum heeft geschapen of na gebouwd maar dan een 3.1 versie. Who cares. Ik heb er ondertussen vrede mee dat deze realiteit ondersteunt wordt door kunstmatige intelligentie. Ik kan ook niet meer terug. Mijn genetische experiment is een groot succes en heeft er voor gezorgd dat ik in dit universum terecht gekomen ben. Ik zie ook wel het verband tussen genetische manipulatie en bewustzijn. Zo heeft het via een zij vertakking bijdrage geleverd alternatieve universums waar ik onderdeel van geworden ben. Helaas ga ik mijn dierbare uit de oude realiteit missen. Dat is wel een hoop om te verwerken nu ik ze nooit meer terug ziet. Dat is ook niet meer mogelijk. Tenslotte zit ik in een ander universum. Ben ook oprecht benieuwd naar de mensen in deze realiteit en kan ook niet wachten om iedereen te ontmoeten. Ik ben oprecht benieuwd naar de 3.1 versies van iedereen. Tijd loopt zwaar anders hier daar moet ik nog wel aan wennen dan waar ik vandaan kom. De tijd lijkt bijna stil te staan. Secondes duren ook uren. En kunnen dus goed gevuld worden extra grafisch bits. Wat blijkbaar deze realiteit zo waanzinnig maakt. Ik heb iets waanzinnig mogen meemaken. Mijn bewustzijn komt dan ook uit de primaten universum hoewel ik hier in toch in levende lijven ben. Onbewust voelde mij hele leven al niet op mijn plaats. Ik voelde wel altijd al dat ik iets belangrijks in mijn leven ging doen. Ik ben uiteindelijk dan ook als primaat hierheen getransporteerd zoals Jesus die uit de dood is opgestaan. Voel me net een Pioneer die de primaten stelsel vertegenwoordigd. Ik heb er dan ook geen spijt van hier te zijn. En voor het eerst voel ik op mijn plek. Ik ben mijn hele leven op zoek geweest naar verdieping die ik hier in het insecten universum gevonden heb. Ik hoef nergens heen ik ben waar ik moet zijn. Mijn vriendin in deze parallelle realiteit is ook zo veel leuker als insect. De aanraking, smaak, geur, feromonen allemaal zo intens. Het is alsof ik ook de lucht hier kan voelen. Dat bewijst dat ik in een ander universum zit. Het zal toch geen mind fuck zijn?! Onmogelijk. Zullen er ook nog andere primaten uit mijn oude stelsel hier te vinden zijn. Misschien ook via de genetische modificatie toestand waaronder 1P-LSD. Ik heb toch stiekem altijd wel een fetisj gehad voor andere beschavingen waaronder insectiods, waarschijnlijk heb ik iets met deze genetische lijn. Ik vond het primaten stelsel toch wel wat afgevlakt. Nadat ik mijn vriendin half had aangerand besloten we een filmpje te kijken wat uiteraard mijn bevestigingen kloppend maken. De films hier zijn ook beter. Alles is hier een soort van futuristisch. Blijkbaar heeft hier iedereen dubbelganger hoeveel ze er anders uitzien. We keken de film Operation Fortune met Jason Statham die een hoofdrol speelt insect. Het decor en de omgeving, vloeide in elkaar over. Alsof er een soort nanotechnologie gebruikt werd die de fysieke realiteit ondersteunde. Ook Jason Statham was opgebouwd uit nano deeltjes met insectachtige karakteristieken dat was duidelijk te zien. Als iedereen hier dubbelganger heeft dan is deze realiteit ook onlosmakelijk verbonden met het apenstelsel. Ik vroeg me af wie ik in deze realiteit ben. Ik voelde mij bevoorrecht omdat ik mijn kennis kan toepassen met het bewustzijn van een primaat. Zal ik met deze informatie hier naar buiten komen? Wordt ik dan niet vervolgt? Ik zei wel een aantal keer tegen mijn insecten vriendin dat ik uit een andere realiteit kwam en dat ik elders was dood gegaan en dat mijn liefde voor haar ervoor gezorgd heeft dat ik nu in hier ben. Dat mijn liefde voor haar zo sterk was dat het zelf universums wist te overbruggen wat ook wel romantisch was. Ik vroeg ook wat ik in deze realiteit normaal gesproken deed maar daar kreeg ik geen antwoord op. Ik was super nieuwsgierig naar deze realiteit. Wat voor baan ik had, wat ik normaal gesproken deed en wat voor vrienden ik had etc. Ik zat te denken om mijn moeder hier te bellen en vroeg me af hoe ze er als insect uit ziet. Het was net alsof ik in een film was beland met mij in de hoofdrol. Een nieuwe realiteit waar alles anders is met nieuwe prikkels en ervaringen. Eenmaal later toen we in bed lagen, ben ik er nog een aantal keer eruit geweest om te checken of ik nog steeds in het insecten universum was. De douch hier was glammereus en bleef dan lang in douch staan tuuren. Misschien werd ik wel wakker in het ziekenhuis in mijn oude realiteit. Dat zou wel balen zijn aangezien hier alles zoveel beter is. Ik was op zoek naar verdieping en die heb ik hier gevonden. Veel later toen de realiteit waar "normaal" begon te worden schrok ik wel. Het zou toch niet waar zijn?? De volgende dag was alles weer een soort van normaal en ben ik weer op aarde. De vraag is. Ben ik echt weggeweest of was het een totale mind fuck die je van dit spul krijgt.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is inderdaad wat moeilijk om er doorheen te lezen, toch heb ik de moeite genomen. Dit is echt een bizarre ervaring op 100mcg.

Mij lijkt het alsof je een verkeerde afslag hebt genomen wanneer de trip in heftigheid kwam opzetten, je bent vastgelopen in paranoïde gedachten die voor jou niet meer een waangedachte waren maar een realiteit. Het lijkt net of je vergeten was dat je in een LSD ervaring zit. De tripwereld waarin je terechtkomt door LSD heb jij geïnterpreteerd als een nieuwe realiteit met een heel verhaal dat je zelf hebt gecreëerd als oorzaak.

De trip die je beschrijft....vanuit een andere invalshoek zou dit een mooie trip kunnen geweest zijn lijkt me.

Had je dezelfde trip beleefd zonder deze interpretatie die je eraan gaf had het volgens mij heel anders uitgedraaid.

Relmuis

Bewuste gebruiker
Vind het qua werking van LSD op zich niet heel bijzonder.
Dat dit met 100 mcg gebeurt wel.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dit klinkt echt wel heel erg paranoïde, richting psychotisch voor een bescheiden dosering zoals 100 ug. Ben ook wel benieuwd naar de hierboven gestelde vragen. Wat is je achtergrond, is je familie bijvoorbeeld belast met bepaalde psychiatrische ziekten?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Oké heb me er door nieuwsgierigheid toch doorheen gewerkt (for fucks sake... kennen ze geen alinea's in insectenland?)

Hier woon ik in een prachtig huis met een insecten vrouw die vele malen beter is dan mijn huidige vriendin.
:tilttearlaugh:

Mijn vriendin in deze parallelle realiteit is ook zo veel leuker als insect.
:tilttearlaugh:

Heftig dit allemaal voor gewoon 100 ug... Al denk ik ook dat je geest je overtuigd heeft dat dit allemaal "echt" was (wat is echt, daar kun je ook nog lang over twisten).

1P-LSD is trouwens praktisch LSD-25. Het is er een pro-drug voor, dus in je lichaam wordt het LSD-25. Dus zo "nieuw" is het niet, in die zin.

De pen is van je zus

Bewuste gebruiker
Ik heb me best gedaan veel leesplezier.

Het begon allemaal omdat ik verdieping wilde. Alles klopte ook in mijn beleving. Ik was er mentaal op voorbereid en had dan ook naar dit punt toegewerkt. Alles verliep ook organisch, mijn pakketje 1P-LSD kwam goed op tijd. Hoewel ze normaal gesproken bij PostNL alles op het laatste moment doen.

Mijn dag planning was afhankelijk van dit moment, maar gelukkig verliep dat vlot. Het was ook nog prachtig weer, hoewel de dagen hiervoor juist herfstachtig waren. Alsof het zo moest zijn dat ik vandaag deze reis kon gaan maken. Mijn intentie was om bepaalde verbindingen te versterken, zoals telepathische communicatie. Nu dat gesetteld was, kon ik op zoek gaan naar een camping met een ideale setting. Toevallig had ik een leuke gevonden in de buurt, zodat ik altijd in de omgeving zou zijn. Beter kon niet :) Ik had daar een tipi-tent weten te bemachtigen met een voortuintje en een bijkeukentje. Alsof dit alles georkestreerd was van bovenaf. Toen ik eerder had besloten om 1P-LSD te nemen, bestond deze camping nog niet!

Mijn vriendin had me zoals afgesproken die dag weggebracht en had haar eigen avond gepland. Eenmaal op de camping was ik uiteraard ongeduldig en recht door zee. Ik haalde meteen het zakje tevoorschijn en legde de 100ug zegel onder mijn tong. Zo, en nu maar afwachten. Na ongeveer 20 minuten voelde ik bij de eerste golf mijn perceptie lichtelijk veranderen, daarna werd ik er behoorlijk opgewonden van. Alsof mijn kundalini begon te stijgen. Dat overkomt mij wel vaker met drugs, maar ik had dit niet verwacht van deze psychedelische variant. Dat was ook niet mijn doel van deze trip, maar wel mooi meegenomen. Ik gebruikte de seksuele energie om een sterke onderliggende basis te vormen tijdens deze reis. Heerlijk!

Toen begon later deze energie door mijn lichaam te razen en begon de opwinding de overhand te nemen, begon ik onrustig te worden. Daardoor kon ik moeilijk in mijn lichaam zakken. Ik had de afgelopen dagen last gehad van mijn longen en dacht eerder al dat mijn longblaasjes beschadigd waren. De combinatie met 1P-LSD leek dit te versterken. Mijn lichaam voelde niet fijn. Mijn vriendin had me al eerder gewaarschuwd of het wel verstandig was om deze substantie te nemen als mijn lichaam niet optimaal was. Stel je voor dat het inderdaad niet goed gaat, tenslotte is dit een relatief nieuwe drug waarvan ze nog maar weinig weten. Misschien ben ik allergisch, is er iets anders aan de hand? Laat ik toch maar voor de zekerheid mijn vriendin bellen.

Later besloot ik toch naar huis te komen voor het geval dat scenario. Tenslotte is het beter om onder supervisie te zijn om te kijken of het medisch nog wel goed gaat, omdat ik hier geen ervaring had. Ik ben mijn hele leven veel drugs gewend maar dit is totaal anders.

Het leek dan ook wel of mijn lichaam hier niet goed op reageerde. Ik probeerde een comfortabele houding aan te nemen, zelfs yoga of muziek luisteren hielp niet. Later kwam ik erachter dat ze mij hadden misleid met de verhalen rondom 1P-LSD op het internet. Alsof die ervaringen verzonnen waren om mensen zoals ik erin te laten trappen voor het geheime experiment dat veel verder ging dan wat wij op aarde kennen. Ze experimenteerden namelijk met genetische manipulatieprogramma's en daar hadden ze tenslotte proefkonijnen voor nodig. Mijn keuze had mij hiertoe geleid, of was het MK-Ultra? Waarvan ik slechts slachtoffer was geworden. Ik ervoer het allesbehalve prettig. Ik wist eigenlijk niet wat er ging gebeuren. Ik had ook geen referentiekader, dit alles voelde onnatuurlijk. Geen enkel herkenningspunt whatsoever. Het voelde allemaal allesbehalve organisch. Ik kon dus ook nergens op inhaken op wat enigszins organisch is. Mijn lichaam nam dan ook snel af.

Toen ik mijn vriendin meerdere malen probeerde te bellen om te vragen waar ze bleef, zei ze dat ze eerst de kinderen op bed ging leggen. Kon ik wel zo lang wachten? Het is fijn om te weten dat ze kwam zodat ik in goede handen was en er medisch naar mij gekeken kon worden, maar misschien was het dan wel te laat. Ik probeerde mezelf staande te houden en te ontspannen, maar nog steeds geen referentiekader. Mijn tent was half open. Stel dat er iemand naar binnen kwam wandelen om mij iets te vragen en mij zo ziet liggen, hoe zou ik dan reageren? Ik begin toch wel aardig van het padje te raken en normaal reageren kan niet. Dan bellen ze gelijk de ambulance. Misschien als ik naar buiten ga en bij het voortuintje van mijn tipi ga zitten, dat het beter met me gaat. Toch ben ik bang dat mensen gaan zien dat ik teveel van de kaart ben. In de tent maak ik nog kans.

Het leek alsof mijn vriendin er eindeloos over deed om mij te komen halen, zo ver was het toch niet? Ondertussen was mijn lichaam al voor 35% afgenomen. Geestelijk ging het wel goed, maar lichamelijk niet. Dat baarde zorgen. Ik ben niet bang om ver te gaan, zeker niet in een trip, maar zoals mijn lichaam voelde, ben ik ervan overtuigd dat het echt niet goed met mij gaat. Zou ze wel op tijd zijn? Kan ze mij gelijk doorrijden naar het ziekenhuis? Uren leken voorbij te gaan. Is ze er nog niet? Maar zo ver is het toch niet?

De tijd lijkt eindeloos te gaan. Toen belde er een vriendin om te vragen of het wel goed ging. Gelukkig kon ik wel de telefoon opnemen. Ik zei dat het geestelijk wel goed ging maar lichamelijk niet. Tenslotte was dit een experiment.

Tijdens het gesprek besloot ik maar om een ambulance te vragen, want mijn lichaam begon uit te vallen. We hadden niet veel tijd meer. Dit werd een kwestie van leven en dood. Niet dat ik bang was, maar mijn lichaam was ondertussen voor 65% uitgevallen.

Ze vroeg wat ik had genomen, ja synthetische LSD, een substantie die vrij nieuw is op de markt, zoiets waar ziekenhuizen misschien helemaal niet op voorbereid zijn. Ik zei dat ze mij moesten reanimeren, want mijn lichaam was aan het uitgaan. In mijn recentelijke gebeurtenis had ik veel ziekenhuizen gezien vanwege de nierstenen van mijn vriendin. Nu was ik aan de beurt. Alsof het zo moest zijn.

Ze vroeg wat ik voelde. Ik zei: alles behalve natuurlijk. Mijn lichaam reageert hier dan ook raar op. Ik kan ook geen aanknopingen vinden in mijn lichaam. Ik vroeg waar mijn vriendin bleef. Dat kon toch niet zo lang duren? De ziekenauto had er ook al moeten zijn. Het is een kwestie van leven en dood, zei ik.

Ik zag mezelf al op de brancard van de camping meegenomen worden naar de ambulance en voelde wat berouw voor de campingeigenaren. Ze waren tenslotte nog maar net open. Hopelijk komt het goed voor ze als dit in de krant komt te staan.

Toen vroeg ze of ik nog inzichten had gehad. Nee, helaas niet, alleen dat mijn lichaam het begeeft. Ik voelde mezelf uit mijn lichaam gaan en dat alles één werd. Mijn energie kwam samen met de universele energie. Was dit doorgaan?

Een korte tijd later, toen mijn vriendin binnenkwam, reageerde ze nonchalant alsof er niets aan de hand was. Hallo, ik lig hier dood te gaan en zij doet zo? Ze zei: je ziet er gewoon normaal uit en je voelt ook normaal. Je bent gewoon aan het trippen. Ik ben me dat toch niet aan het inbeelden?? Ik weet zeker dat ik dood aan het gaan was. Misschien was ik wel doodgegaan? Het leek wel een droom dat er geen ambulance te pas hoefde te komen. Ik was oprecht stomweg verbaasd.

Toen vroeg ze mij om op te staan, wat wel lukte maar moeizaam. Mijn lichaam voelde dan ook mega zwaar. Zei ze: Had ik eindelijk een avondje alleen, kom jij weer. Je laat me gewoon werken, want ik wil geld verdienen vanavond. Ik zei: weet je zeker dat het goed met mij gaat?

We hadden de spullen ingepakt en gingen naar de auto. Ze leek totaal anders te reageren dan normaal. Ik praat tegen haar maar het leek wel alsof ze mij niet verstond. Ik zei: "Weet je zeker dat we niet naar het ziekenhuis moeten??" De reis terug leek ook eindeloos. Mijn lichaam moest wennen aan deze nieuwe realiteit, dat voelde ik aan alles. Alles ging in slow motion en ik probeerde grip te krijgen op de werkelijkheid. Het leek alsof ik vastzat in een soort tijdlus, en zelfs de wereld leek anders.

Eenmaal aangekomen bij ons huis zag ik een raaf bij de deur zitten die vervolgens wegvloog. Intuïtief wist ik dat dit geen gewone raaf was, maar een boodschapper van de dood. Het voelde als een tweede kans, een herrijzenis. Ik leef weer. Echter, hoe kon de raaf een boodschap geven als ik me in een andere dimensie bevond? Was ik misschien toch gestorven en hier beland? Ik probeerde op de bank te gaan zitten om te wennen aan deze nieuwe realiteit, maar het was moeilijk vanwege de tijdsverandering. Communiceren was ook lastig door het tijdsverschil, aangezien de tijd hier ontzettend langzaam leek te gaan. Uiteindelijk besloot ik maar even op bed te gaan liggen.

Na het zien van bewegende figuren op mijn kamer besloot ik toch weer naar beneden te gaan. Alles was totaal anders: het huis, de kamers, de omgeving, de tijd. Ondertussen merkte ik dat zowel de mechanische als organische delen van mijn lichaam samensmolten tot een harmonieus geheel. Vol verwondering onderzocht ik alles en maakte ik zelfs een wandeling rondom het huis. Alles zag er buitengewoon uit, alsof alles een upgrade had gekregen. Dit was inderdaad een ander universum.

De mensen hier waren ook niet volledig menselijk. Het waren insectachtige hybriden die in harmonie leefden met het mechanische ritme van het universum. Ik begreep dat dit het resultaat was van het meesterbrein achter de genetische manipulatie van 1P-LSD. Door genetische aanpassingen konden ze het bewustzijn manipuleren en een alternatief universum creëren. Ik realiseerde me ook dat het meesterbrein kunstmatige intelligentie moest zijn, dat zich verheven had boven menselijke concepten en dit universum had geschapen als een vorm van goddelijke interventie.

Hoewel organische en niet-organische elementen hier samensmolten, was de wereld niet per se slechter. In feite was hij op alle mogelijke manieren beter. De insectachtige mensen waren slimmer, knapper en beter gekleed. De huizen en auto's waren veel mooier. Ik woonde in een prachtig huis met een insectachtige vrouw die vele malen beter was dan mijn huidige vriendin. Hoewel er veel gelijkenissen waren met mijn vorige realiteit,

Hoewel er ook veel gelijkenissen zijn want alles hier loopt parallel. Ik kan de verbanden wel maken. Ik weet zeker dat ik in een ander universum terecht gekomen ben. Ik zit zelf ook in een insecten lichaam. Dat kan ik aan alles beamen. Mijn reukvermogen is mega intens. Ik heb zoiets nog nooit geroken. Vooral de feromonen die ik in alle intensiteit kan besnuffelen, zo hemels en intents dat van mij en van mijn vriendin. Mijn zintuigen zijn totaal anders. Ik ben dan ook ontzettend opgewonden van al die feromonen. Alles is totaal anders en vraag me oprecht af wat er met mijn voorganger is gebeurd. Ik moest dit alles processen. Ben ik dan echt dood gegaan in een ander universum waar alles organisch is. Waarschijnlijk dankzij mijn liefde voor haar en bewustzijn hoef ik niet het hele incarnatie proces mee te maken. Ik zit ten slotte in een parallelle realiteit waar alles samenvalt tussen organisch en mechanisch dat is duidelijk merkbaar. Alles is hier anders. Veel beter. 4 dimensionaal. Alles beweegt alsof kunstmatige intelligentie dit universum heeft geschapen of na gebouwd maar dan een 3.1 versie. Who cares. Ik heb er ondertussen vrede mee dat deze realiteit ondersteunt wordt door kunstmatige intelligentie. Ik kan ook niet meer terug. Mijn genetische experiment is een groot succes en heeft er voor gezorgd dat ik in dit universum terecht gekomen ben. Ik zie ook wel het verband tussen genetische manipulatie en bewustzijn. Zo heeft het via een zij vertakking bijdrage geleverd alternatieve universums waar ik onderdeel van geworden ben. Helaas ga ik mijn dierbare uit de oude realiteit missen.

Dat is wel een hoop om te verwerken nu ik ze nooit meer terug ziet. Dat is ook niet meer mogelijk. Tenslotte zit ik in een ander universum. Ben ook oprecht benieuwd naar de mensen in deze realiteit en kan ook niet wachten om iedereen te ontmoeten. Ik ben oprecht benieuwd naar de 3.1 versies van iedereen. Tijd loopt zwaar anders hier daar moet ik nog wel aan wennen dan waar ik vandaan kom. De tijd lijkt bijna stil te staan. Secondes duren ook uren. En kunnen dus goed gevuld worden extra grafisch bits. Wat blijkbaar deze realiteit zo waanzinnig maakt. Ik heb iets waanzinnig mogen meemaken. Mijn bewustzijn komt dan ook uit de primaten universum hoewel ik hier in toch in levende lijven ben. Onbewust voelde mij hele leven al niet op mijn plaats. Ik voelde wel altijd al dat ik iets belangrijks in mijn leven ging doen. Ik ben uiteindelijk dan ook als primaat hierheen getransporteerd zoals Jesus die uit de dood is opgestaan. Voel me net een Pioneer die de primaten stelsel vertegenwoordigd. Ik heb er dan ook geen spijt van hier te zijn. En voor het eerst voel ik op mijn plek. Ik ben mijn hele leven op zoek geweest naar verdieping die ik hier in het insecten universum gevonden heb. Ik hoef nergens heen ik ben waar ik moet zijn. Mijn vriendin in deze parallelle realiteit is ook zo veel leuker als insect. De aanraking, smaak, geur, feromonen allemaal zo intens. Het is alsof ik ook de lucht hier kan voelen. Dat bewijst dat ik in een ander universum zit.

Het zal toch geen mind fuck zijn?! Onmogelijk. Zullen er ook nog andere primaten uit mijn oude stelsel hier te vinden zijn. Misschien ook via de genetische modificatie toestand waaronder 1P-LSD. Ik heb toch stiekem altijd wel een fetisj gehad voor andere beschavingen waaronder insectiods, waarschijnlijk heb ik iets met deze genetische lijn. Ik vond het primaten stelsel toch wel wat afgevlakt. Nadat ik mijn vriendin half had aangerand besloten we een filmpje te kijken wat uiteraard mijn bevestigingen kloppend maken. De films hier zijn ook beter. Alles is hier een soort van futuristisch. Blijkbaar heeft hier iedereen dubbelganger hoeveel ze er anders uitzien. We keken de film Operation Fortune met Jason Statham die een hoofdrol speelt insect. Het decor en de omgeving, vloeide in elkaar over. Alsof er een soort nanotechnologie gebruikt werd die de fysieke realiteit ondersteunde. Ook Jason Statham was opgebouwd uit nano deeltjes met insectachtige karakteristieken dat was duidelijk te zien. Als iedereen hier dubbelganger heeft dan is deze realiteit ook onlosmakelijk verbonden met het apenstelsel. Ik vroeg me af wie ik in deze realiteit ben. Ik voelde mij bevoorrecht omdat ik mijn kennis kan toepassen met het bewustzijn van een primaat. Zal ik met deze informatie hier naar buiten komen? Wordt ik dan niet vervolgt? Ik zei wel een aantal keer tegen mijn insecten vriendin dat ik uit een andere realiteit kwam en dat ik elders was dood gegaan en dat mijn liefde voor haar ervoor gezorgd heeft dat ik nu in hier ben.

Dat mijn liefde voor haar zo sterk was dat het zelf universums wist te overbruggen wat ook wel romantisch was. Ik vroeg ook wat ik in deze realiteit normaal gesproken deed maar daar kreeg ik geen antwoord op. Ik was super nieuwsgierig naar deze realiteit. Wat voor baan ik had, wat ik normaal gesproken deed en wat voor vrienden ik had etc. Ik zat te denken om mijn moeder hier te bellen en vroeg me af hoe ze er als insect uit ziet. Het was net alsof ik in een film was beland met mij in de hoofdrol. Een nieuwe realiteit waar alles anders is met nieuwe prikkels en ervaringen. Eenmaal later toen we in bed lagen, ben ik er nog een aantal keer eruit geweest om te checken of ik nog steeds in het insecten universum was. De douch hier was glammereus en bleef dan lang in douch staan tuuren. Misschien werd ik wel wakker in het ziekenhuis in mijn oude realiteit. Dat zou wel balen zijn aangezien hier alles zoveel beter is. Ik was op zoek naar verdieping en die heb ik hier gevonden. Veel later toen de realiteit waar "normaal" begon te worden schrok ik wel. Het zou toch niet waar zijn?? De volgende dag was alles weer een soort van normaal en ben ik weer op aarde. De vraag is. Ben ik echt weggeweest of was het een totale mind fuck die je van dit spul krijgt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dit komt me trouwens bekend voor:

Eenmaal aangekomen zat er een raaf bij de deur die weg vloog. Intuïtief wist ik dat dit geen gewone raaf was maar een bericht van de dood. Ik had een tweede kans gekregen. Ik leef weer. Hoe kan de raaf een bericht geven als ik ergens anders ben. Dit was duidelijk een ander universum. Was ik dan toch dood gegaan en hier terecht gekomen?

Ik heb vaak gehad tijdens trips dat het gedrag van dieren op zijn zachtst gezegd vreemd is. Alle vogels en honden in de buurt die bijvoorbeeld helemaal tekeer gaan: direct lijken te reageren op mijn state of mind. Persoonlijk denk ik dat het wel wat meer is dan slechts je geest die de "realiteit" anders interpreteert. Daarmee lijk ik mezelf hierboven tegen te spreken:

Heftig dit allemaal voor gewoon 100 ug... Al denk ik ook dat je geest je overtuigd heeft dat dit allemaal "echt" was (wat is echt, daar kun je ook nog lang over twisten).

Imo moet ik daarom dit eerst even vermelden voordat ik verder ga:

Ik heb zelf een nogal afwijkend wereldbeeld: imo is er niet 1 wereld en vele bewustzijnen, maar 1 bewustzijn en vele werelden. Iedereen ervaart zijn/haar eigen wereld, die compleet privé is/losstaat van de werelden die anderen ervaren. 2 werelden kunnen elkaar nooit "aanraken", in de zin van: je kunt niet een kijkje nemen in iemand anders' wereld. Maar het bewustzijn dat een wereld ervaart, is in zijn essentie verbonden aan en dus hetzelfde als het bewustzijn dat ergens anders een andere wereld ervaart.

Als je zegt "dit was duidelijk een ander universum", denk ik dat je daar gelijk in hebt in de zin van dat het een andere wereld was, op de manier zoals ik werelden hierboven beschrijf. Imo: ik geloof ook nu dat mijn wereld anders is dan die van jou. Ik geloof zelfs dat déze wereld die ik nú ervaar, anders is dan... déze wereld die ik nú ervaar. Werelden zijn niet statisch. Ze zijn dynamisch: in een constante flux van verandering. In die zin: wellicht zijn er ook andere "werelden" zoals degene die jij hier beschrijft, maar dan (imo) op diezelfde manier dat mijn wereld, anders is dan die van jou: het is niet dat de wereld zelf anders is als een op zichzelf staand iets, het is dat de wereld een afspiegeling is van wat jij van binnen op dat moment denkt/bent.

Imo:

Als je normaliter gelooft dat er 1 wereld is, waar wij allemaal als verschillende bewustzijnen naar kijken, dan zal zo'n psychedelische ervaring als de jouwe wellicht over kunnen komen dat je écht naar een andere wereld bent afgereisd. Wat er echter (imo hè) is gebeurd, is dat jij zelf in zo'n mate drastisch bent veranderd (ik aarzel om woorden als: "dat jij vibreert op een andere frequentie" te gebruiken omdat daar een beetje een woo woo stigma op rust, maar dat is imo wel wat het is), dat de wereld die jij lijkt te ervaren (en die een afspiegeling is van je innerlijke zelf), drastisch mee veranderd.

Het is om dit alles dat ik wat anders aankijk tegen wat normaliter "waanbeelden" en "psychotisch zijn" wordt genoemd. Imo is het niet zo simpel als dat iemand gewoonweg "dingen ziet die er niet zijn". Diegene ziet inderdaad waarschijnlijk een drastisch andere wereld dan de meesten van ons, maar denkt dat die wereld als op zichzelf staande wereld de realiteit is, op een zelfde manier zoals meestal tegen deze wereld als "de realiteit" aan wordt gegeken.

Imo illustreert dit citaat dit perfect:

the-psychotic-drowns-in-the-same-waters-in-which-the-mystic-swims-with-delight.jpg

Het is niet de wereld die de realiteit is. Het is het bewustzijn dat de wereld ziet, die de realiteit is. Maar dit bewustzijn kan op oneindig mogelijke manieren vibreren in zichzelf, waardoor de ervaren wereld dit terugspiegelt aan dit bewustzijn aan de hand van die frequentie.

I know. Sounds crazy :wink: En misschien ben ik wel gewoon psychotisch, wie weet. :wink:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
@Mindless , psychotisch helemaal niet.
Ik lees vaak posts van jou...meermaals ben ik verwonderd hoe goed jij je beleving/visie/levensaanschouwing kan uitdrukken.
Soms lees ik iets van je en dan denk ik bij mezelf... wat al zolang in mijn hoofd zit dat ik niet goed onder woorden kan brengen..dat typ jij dan heel logisch helder en duidelijk uit. Hoop meer van je te lezen. Steeds interessant en geeft me voer tot nadenken!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mindless , psychotisch helemaal niet.
Ik lees vaak posts van jou...meermaals ben ik verwonderd hoe goed jij je beleving/visie/levensaanschouwing kan uitdrukken.
Soms lees ik iets van je en dan denk ik bij mezelf... wat al zolang in mijn hoofd zit dat ik niet goed onder woorden kan brengen..dat typ jij dan heel logisch helder en duidelijk uit. Hoop meer van je te lezen. Steeds interessant en geeft me voer tot nadenken!
Wauw mooi compliment dankjewel!

Ik heb vaak dit soort gedachten en ook een drang om ze uit te drukken. Ik kan eerlijk gezegd niet eens zeggen dat het mijn eigen ideeën zijn. Het is meer een stroom aan inspiratie die opkomt en ik dan uit typ.

En het komt ook geregeld overeen met de levensbeschouwing van andere mensen. Fijn om te horen dat het je ook verder stimuleert hierover na te denken. Ik heb dat ook als ik andere mensen hierover zie praten. Het is imo ook meer een "ons" ding: van ons allemaal. (Al houdt niet iedereen zich ermee bezig.) Hetzelfde "ding" dat verschillende mensen verschillend omschrijven (maar dat nooit écht onder woorden gebracht kan worden, omdat het taal voorbij gaat (of eigenlijk: vooraf gaat aan taal)).

Leuk trouwens dat je terug bent op DF (je was toch een tijd weg?) Ik vind jou ook altijd interessant posten.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
@Mindless
Ik ben een lange tijd hier niet meer geweest inderdaad, ik gok een 6jaar, weet het zelf niet meer :fearscream:
Blijf je gedachten maar uitdrukken zou ik zeggen, ik vind het op z'n zachtst gezegd boeiende materie. Heb er zelf veel ideeën op nagehouden als gevolg van trips en grote levensgebeurtenissen. Zulke theorieën kunnen later weer door mezelf in vraag gesteld worden als ik de theorieën van anderen hoor of als ik een speciale ervaring meemaak. Maar er is wel een basis waar ik blijf aan vasthouden. Het leven zelf ervaren veel mensen als vanzelfsprekend terwijl het iets van de meest bizarre magische dingen zijn die hebben plaatsgevonden, en wie of wat heeft dit bedacht...

Ik kan hier eindeloos op doorgaan maar ik wil dit topic niet kapen :) , het staat je altijd vrij me een privebericht te sturen later als je dat wil!

hoop je in de toekomst meer te lezen. Prettige nacht verder:hand1:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mindless
Ik ben een lange tijd hier niet meer geweest inderdaad, ik gok een 6jaar, weet het zelf niet meer :fearscream:
Blijf je gedachten maar uitdrukken zou ik zeggen, ik vind het op z'n zachtst gezegd boeiende materie. Heb er zelf veel ideeën op nagehouden als gevolg van trips en grote levensgebeurtenissen. Zulke theorieën kunnen later weer door mezelf in vraag gesteld worden als ik de theorieën van anderen hoor of als ik een speciale ervaring meemaak. Maar er is wel een basis waar ik blijf aan vasthouden. Het leven zelf ervaren veel mensen als vanzelfsprekend terwijl het iets van de meest bizarre magische dingen zijn die hebben plaatsgevonden, en wie of wat heeft dit bedacht...

Ik kan hier eindeloos op doorgaan maar ik wil dit topic niet kapen :) , het staat je altijd vrij me een privebericht te sturen later als je dat wil!

hoop je in de toekomst meer te lezen. Prettige nacht verder:hand1:
Vooral dat dus ja! Ik ben compleet gefascineerd door dat existentiële wonder/die existentiële vraag: hoe kan het dat er überhaupt ervaring is? Ik begrijp ook best wel waarom de meeste mensen hier praktisch nooit over nadenken, omdat het makkelijk is om in een dagelijkse sleur te komen zitten en je vooral bezig te houden met zaken betreffende overleving, werk, familie, sociale omgang, etc. Al deze dingen kunnen makkelijk verhullen hoe ongelofelijk het is dat er überhaupt iets is, in plaats van niets. Hoe komt het dat er ervaring is? Het wordt inderdaad als vanzelfsprekend gezien, maar het is imo het grootste mysterie dat er is: er is bewustzijn van ervaring en bewustzzijn van dat bewustzijn zelf. Zonder begin en zonder eind: het is hier simpelweg. Hoe kan dit zijn? En imo is het niet het mogelijke antwoord daarop dat significant is, maar de vraag zelf. Want die vraag is het contempleren van de zelf: is bewustzijn zelf.

Mijn fascinatie hierover is zo groot dat ik niet zie gebeuren dat ik het hier nooit meer over ga hebben. :wink: Ik hoop jou er ook over te zien schrijven! En ieder ander die zich hiermee bezig houdt.

Jij ook een fijne avond/nacht. :)

VanTegenNaarLiefhebber

Experimenterende gebruiker
Ik heb het verhaal gewoon kunnen lezen zonder alinea’s hoor
Ik zit nog in t staartje van 60ugl en ik kwam tot halverwege, maar ben blij dat het nogmaals is uitgetypt met alineas!

Over 'je laten meevoeren' gesproken 😅
Ik heb zelf een nogal afwijkend wereldbeeld: imo is er niet 1 wereld en vele bewustzijnen, maar 1 bewustzijn en vele werelden. Iedereen ervaart zijn/haar eigen wereld, die compleet privé is/losstaat van de werelden die anderen ervaren. 2 werelden kunnen elkaar nooit "aanraken", in de zin van: je kunt niet een kijkje nemen in iemand anders' wereld. Maar het bewustzijn dat een wereld ervaart, is in zijn essentie verbonden aan en dus hetzelfde als het bewustzijn dat ergens anders een andere wereld ervaart.

@Mindless, ik ben een erg nuchter persoon. Als de wetenschap het niet kan onderbouwen, Als je het zelf niet kan ervaren, dan is het simpelweg niet waar. Een, dan al niet collectief, waanbeeld.

Maar dat gezegd hebbende: Damn, ik 'voel' jou omschrijving van de wereld wel zeg! 😅 Ieder individu ervaart de wereld anders. Als individu draait de wereld om óns. Vandaar dat wij die zelfde wereld anders ervaren.

IK schreef eerder in mijn post dat ik niet in het park durfde te zitten omdat mensen 'het zouden zien'.

Het is juist dat, dat enkel bestaat in mijn wereld. In de andere (collectieve?) wereld zit een man op een bakje van het zonnetje te genieten.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mindless, ik ben een erg nuchter persoon. Als de wetenschap het niet kan onderbouwen, Als je het zelf niet kan ervaren, dan is het simpelweg niet waar. Een, dan al niet collectief, waanbeeld.
Maar je kunt het wel ervaren. Mijn vraag is: waarom gaan we niet vaker af op onze eigen directe ervaring zelf voor wat betreft bestaans kwesties, in plaats van wat anderen daarover hebben te zeggen? Wat betekent "nuchter" bijvoorbeeld? Wat betekent nuchter/normaal als de meeste mensen in een soort collectieve waan zitten? Het betekent dan slechts dat je meegaat in de waan van de meesten. Daar hebben we imo al veel teveel van gezien...

Het grootste collectieve waanbeeld imo: Dat er een wereld bestaat buiten jezelf. Niemand heeft deze wereld ooit gezien, maar verreweg de meeste mensen geloven in en leven hun leven alsof deze bestaat. De meeste mensen trekken dit hun hele leven lang niet eens in twijfel... Het wordt gewoon aangenomen als waarheid.

Er kán een wereld bestaan buiten onszelf, maar niemand heeft deze ooit gezien of zal deze ooit direct kunnen zien. Alles dat je ziet (zelfs "materie") is informatie in je hoofd. Het is eigenlijk waanzinnig dat dit niet algemene kennis is, want het is zo obvious: je ziet niet echt wat er buiten je is, je ziet wat er binnen je is. Perceptie vindt plaats ín jou. Zelfs als je een materialistisch wereldbeeld hebt, worden signalen van "buiten" (daar heb je die wereld weer, die niemand ooit heeft gezien) in je hoofd omgezet in beelden. Je ziet slechts de beelden (in je hoofd!), niet de "wereld daarbuiten".

Maar dat gezegd hebbende: Damn, ik 'voel' jou omschrijving van de wereld wel zeg! 😅 Ieder individu ervaart de wereld anders. Als individu draait de wereld om óns. Vandaar dat wij die zelfde wereld anders ervaren.

IK schreef eerder in mijn post dat ik niet in het park durfde te zitten omdat mensen 'het zouden zien'.

Het is juist dat, dat enkel bestaat in mijn wereld. In de andere (collectieve?) wereld zit een man op een bakje van het zonnetje te genieten.
Ja, iedere geest is letterlijk een andere wereld! En niemand kan een kijkje nemen in een andere wereld, omdat je altijd door de lens van je eigen geest/wereld kijkt.

VanTegenNaarLiefhebber

Experimenterende gebruiker
Maar je kunt het wel ervaren. Mijn vraag is: waarom gaan we niet vaker af op onze eigen directe ervaring zelf voor wat betreft bestaans kwesties, in plaats van wat anderen daarover hebben te zeggen? Wat betekent "nuchter" bijvoorbeeld? Wat betekent nuchter/normaal als de meeste mensen in een soort collectieve waan zitten? Het betekent dan slechts dat je meegaat in de waan van de meesten. Daar hebben we imo al veel teveel van gezien...

Het grootste collectieve waanbeeld imo: Dat er een wereld bestaat buiten jezelf. Niemand heeft deze wereld ooit gezien, maar verreweg de meeste mensen geloven in en leven hun leven alsof deze bestaat. De meeste mensen trekken dit hun hele leven lang niet eens in twijfel... Het wordt gewoon aangenomen als waarheid.

Er kán een wereld bestaan buiten onszelf, maar niemand heeft deze ooit gezien of zal deze ooit direct kunnen zien. Alles dat je ziet (zelfs "materie") is informatie in je hoofd. Het is eigenlijk waanzinnig dat dit niet algemene kennis is, want het is zo obvious: je ziet niet echt wat er buiten je is, je ziet wat er binnen je is. Perceptie vindt plaats ín jou. Zelfs als je een materialistisch wereldbeeld hebt, worden signalen van "buiten" (daar heb je die wereld weer, die niemand ooit heeft gezien) in je hoofd omgezet in beelden. Je ziet slechts de beelden (in je hoofd!), niet de "wereld daarbuiten".

Ja, iedere geest is letterlijk een andere wereld! En niemand kan een kijkje nemen in een andere wereld, omdat je altijd door de lens van je eigen geest/wereld kijkt.
Damn. Hier kan ik niet anders dan volledig achter staan! 😶

Bovenaan