1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

Mijn eerste keer ayahuasca - SUCK IT UP!!!

Discussie in 'Trip reports' gestart door oortjes, 13 mei 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreporter

Hola people!

Graag wil ik jullie mijn ayahuasca ervaring delen. Ik zit nog vol in het verwerkingsproces en merk dat ik hier behoefte aan heb, dit is allemaal op zaterdag 12-5 gebeurt. Het is best een groot verhaal dus ik zet het in spoilers om het makkelijk te maken.

Wie: 14 onbekende mensen en mijn ex
    wat: Ayahuasca (1 dosis)
    Waar: Een relaxte locatie richting de duitse grens

Mijn ex en ik hebben een 3 jaar lange intense relatie achter de rug. Toen we dit gepland hadden was alles nog goed maar zaten we in een wat depressieve periode in ons leven. Paar maanden daarna ging het uit. Het ging niet uit omdat we ruzie hadden maar omdat ik niet aan de behoeftes kan voldoen die zij nu van mij vraagt. We zijn dus nog bevriend en besloten dit toch door te zetten (ook al spelen er nog heel veel gevoelens want het is net 1 maand geleden uitgegaan).

Voor ayahuasca kan je je voorbereiden. Er zijn bepaalde diëten om te vasten, drugs, medicijnen, roken, alcohol en sex zijn dan ook uitgesloten om te doen of te gebruiken. Het dieet is vegetarisch en aangezien ik iedere dag met liefde veel vlees eet (ook ivm met sport dieet) was het niet makkelijk om hierop aan te passen. Sommige dagen wel en sommige dagen niet. Mijn hooikoorts medicatie en neusspray moest ik links laten liggen wat bijzonder moeilijk is als je de hele dag door last hebt van je allergie. Roken, drugs en alcohol heb ik op de laatste dag voor de ayahuasca verpest. cravings om mijzelf te laten gaan waren groot die dag. Al met al dus eigenlijk een slechte voorbereiding. Sommige zeggen dat dat de trip heel erg kan beïnvloeden, ik heb echter bijna niets gemerkt.

Waar ik eerst naar toe geleefd had, was weggezakt door alle omstandigheden die zich voort hebben gebracht. Ik was niet meer bezig met ayahuasca en was bezig met het herstellen van mijn emoties en oude leven. E (mijn ex) staat om 11 uur in de ochtend zoals afgesproken bij mij voor de deur. Spannend, heb haar al 1 maand niet gezien en de laatste keer dat ik der zag was het uitgegaan. We hadden nog even tijd en hebben een kopje thee gedaan. Het was bijzonder moeilijk om haar weer toe te laten in mijn omgeving en konden daardoor beide niet goed praten. De spanning was dus een beetje awkward. We vertrekken en zijn beide stil. Het was 1 uur rijden naar de locatie en na ongeveer 20 minuten niets gezegd te hebben prikt E ineens in mijn zij, LEEF JE NOG?!!! grapt ze. Ik zeg dat ik wel wil praten maar weet niet meer waarover en ik vind het bijzonder moeilijk. Ze kijkt me aan en zegt dat ze het snapt, ze heeft volgens mij het zelfde probleem.

We zijn inmiddels op locatie en komen een kamer binnen met een mix van verschillende mensen. Er word ons een slaapplek aangewezen en leggen daar onze spullen neer. We mixen ons in de groep. Iedereen denkt dat we een stelletje zijn, maar eigenlijk zijn we niet meer dan elkaars ex. De spanning was om te snijden, ik Wil met E praten maar weet niet hoe en met de andere mensen had ik niet meteen een connectie. Iedereen was ondertussen aanwezig en de vrouw die dit begeleidde begon met het uitleggen van wat je allemaal kan verwachten en hoe de dag in z'n werking zou gaan. Ik had moeite met het volgen van haar verhaal, ik zat in mijn hoofd met waar de fuck ben ik in godsnaam aan begonnen! Met mijn ex waar ik bijzonder veel gevoelens voor heb en allemaal vreemde mensen de meest intense psychedelisch middel gebruiken wat ik maar kon bedenken. In mijn hoofd zei ik nog dat ik dit niet meer wilde. Ik weet mezelf over te halen onder het mom ''groepsdrugs'' (ik hou van groepsdrugs). Ik loop de ceremonie kamer in en merk dat er al heel veel mensen liggen, waaronder E. Ik had graag naast haar gelegen maar het is goed geweest dat het niet zo was anders had ik mijn focus meer op haar gelegd dan mijzelf. Er zit 1 bedje tussen ons in, dat zorgt ervoor dat ik me wel op m'n gemak voel, niet te ver en ook niet te dichtbij. Allemaal gaan we in een kring zitten, We krijgen een gebed waar we Moeder ayahuasca bedanken en een veilige reis krijgen. we krijgen allemaal een glaasje met de MAO-remmers, gevolgd door een mandarijn en pepermunt. we beginnen 1 voor 1 in het engels onze intenties uit te spreken. Mijn intenties zijn om minder negatief te denken (iets wat ik de afgelopen jaren alleen maar doe en daardoor mijzelf het leven moeilijker maak dan dat het is). Ook ben ik heel nieuwsgierig naar hoe ayahuasca nou eenmaal is. Na de ronde van intenties gaan we allemaal naar ons matras, het glaasje met mao-remmers is nu begonnen met werken. De ayahuasca word uitgeserveerd en ik proost naar E en met onze vriend in het midden in.

Ik shot het glaasje naar binnen en het smaakt bijzonder zurig. Het deed me denken aan een mix van citroen en een sinasappel alleen dan bedorven? Toch kon ik het prima handelen en neem voor de zekerheid toch snel mijn pepermuntje in mijn mond. Ik ben slecht in zuigen en bijt pepermuntjes altijd meteen door, voor ik het pepermuntje op had werd ik al wazig. Ik merkte dat alles er warmer uitzag en mijn lichaam anders begon te voelen. Zittend in meditatie houding let ik op mijn ademhaling, het werd steeds moeilijker om rechtop te zitten, ik zakte helemaal in elkaar en daardoor kon ik niet goed meer ademhalen. Ik doe mijn ogen open om alles goed te leggen, ik had ondertussen de coördinatie van een veelte bezopen tiener die voor het eerst drinkt. Eindelijk heb ik mijn kussen goed gelegd en leg mezelf erbij neer. Mijn ogen gaan van open naar dicht en weer open en dicht. Alsof ik er stiekem steeds meer ingezogen werd. Inmiddels hoor ik de eerste mensen al kotsen, dit zorgde ervoor dat ik mij niet op mijn gemak voel. Ik wil nog even snel naar de wc, ik sta op en wil naar de beste man lopen om aan te geven dat ik hulp nodig had. Hij ziet het op tijd en kon mij nog net opvangen, owja... mijn coördinatie is weg even vergeten. Hij verteld me dat als ik hem nodig heb ik mijn hand moet opsteken, helemaal vergeten ik ben al te ver weg. Ik ben nu denk ik 15 min onderweg in mijn reis en het voelde alsof er al 1 uur verstreken was. Ik kan niet plassen. We all know that situation dat we heel nodig moeten tijdens de trip en je zit op de wc dat je denkt ja wtf doe ik hier eigenlijk mijn gedachten zijn niet bij het plassen. Zorgvuldig word ik teruggebracht en ga heel snel liggen. Mijn ogen vallen automatisch dicht en merk dat ik helemaal in mijzelf gezogen word.

Ik voel een warm gevoel over mijn lichaam komen. Moeder ayahuasca begint tegen mij te praten, Kom mee ik zal je naar een dimensie brengen waar je alles over jezelf kan leren zegt ze. Ik voel dat ik een hand krijg, een visuele hand. Ik word omhoog geholpen, ik ga door een poort heen naar de beloofde dimensie. CEV's worden steeds intenser, van geometrische patronen naar het kind dat vroeger zijn zin niet kreeg en boos werd. Het word me teveel, uit reactie spring ik omhoog en er rollen tranen over mijn wangen. Ik kijk om mij heen en merk dat iedereen ondertussen in zijn eigen wereld zit. Ik kijk naar de begeleiders, het is zo donker dat ik niet goed meer kan zien of ze nou naar me kijken of niet. Het lijkt alsof een van de begeleiders aan het huilen is en ik kan geen detail meer zien. Ik voel me alleen, de vertrouwde begeleiders zijn er niet meer. Voor ik het door heb lig ik alweer op mijn matras met mijn ogen dicht. Ik vraag aan mezelf wanneer de antwoorden op mijn vragen komen, het voelt immers alsof ik al 3 uur in de trip zit. Moeder ayahuasca verteld me dat ik geduld moet hebben en dat ik krijg wat ik nodig heb. Ik word boos maar weet me in te houden maar niet ongemerkt. Moeder ayahuasca straft mij meteen door meerdere intense prikkels te geven in mijn hele lichaam. Ik zeg dat ik mijn lesje geleerd heb en geduldig zal afwachten. Meteen is ze weer aardig en zegt me dat geduld loont. De muziek word anders en de Visuals worden ook vrolijker. Te vergelijken met de Visuals van windows media player alleen dan zachter en vrolijker. Ik krijg een glimlach over mijn gezicht en al snel word dat verpest door het persoon naast me. Hevig begint ze te kotsen. Ik merk dat ik met mijn hoofd haar kant opgetrokken word en moeder ayahuasca verteld mij dat ik mijn energie moet sturen naar haar. Ik vertel haar via energie dat ze alles er uit moet gooien en dat ik er voor der ben, ineens word het nog heviger. ik verdwarrel weer weg met mijn gedachten en krijg ineens een signaal van die vrouw, dankjewel zei ze. hevig word ik naar rechts getrokken, de kant waar E ligt. Ik merk dat ze huilt en het zwaar heeft, mijn energie word wederom weer weggestuurd. Ik merk dat ik vraag of bevestiging, bevestiging dat ze weet dat ik bij der ben maar die krijg ik niet. Moeder ayahuasca zegt me dat je niet altijd bevestiging nodig hebt en gewoon moet doen wat jij denkt dat goed voelt.

Ik val weg, diep maar dan ook heel diep in trance. Kom met me mee, we gaan samen je iets unieks laten ervaren! voor ik het door heb begint mijn lichaam te trillen, een enorm fel wit licht komt te voorschijn, ik krijg een hand van een engel en word mee naar boven genomen het licht in. Ik realiseer me dat ik dood ga. Ik begreep dat mijn tijd voorbij was, ik grapte altijd dat ik het liefst dood ging terwijl ik aan de drugs zit en nu gebeurde het echt. Ik had er vrede mee, de engel stopt op een plateau, voor dat je dood gaat moet je al je dierbaren gedag zeggen. Als laatste komt E, Ik realiseer me hoe veel ik van haar houd en haar niet kwijt wil. De engel verteld me dat haar tijd om te gaan ook binnenkort gaat gebeuren. Ik begin intens te huilen en moeder ayahuasca neemt mijn lichaam over, ze veegt mijn tranen weg en zegt wees niet getreurd je ziet haar binnenkort weer. Verder word ik omhoog gerezen. Ineens werd het licht zo vel dat het donker werd. Ik voelde niets, ik dacht niets, ik hoorde niets, ik keek toe hoe ik dood was. Ik weet niet hoe lang ik in deze staat ben gebleven maar mijn lichaam begon weer te trillen ik krijg een harde klap alsof je voor dat je in slaap valt het gevoel hebt dat je valt. Woow! Ik leef! Ik probeer mijn ogen open te doen en controle te krijgen over mijn lichaam, het lukt niet. Met bizar veel moeite krijg ik mijn ogen voor 1 seconde open. Ik kan niet meer uit elkaar halen alles werd 1 grote blur. Heb ik eigenlijk wel mijn ogen open of lijkt het maar zo? Ayahuasca probeert me iets te zeggen maar het komt er niet uit. Het uit zich in een grijs massa bol die aangeeft dat ik niet had moeten blowen en drinken de dag ervoor. Eigen schuld dikke bult hoor ik haar zeggen en ik moet lachen en huilen tegelijk. Wil je weten wat deze blur is? Stop dan eens met iedere dag blowen! Je leven is de afgelopen tijd een grote blur! Ze heeft gelijk, ik ben veranderd, niet meer het persoon dat ik vroeger was. De positieve jongen vol met discipline en zelfvertrouwen is ingenomen voor een negatieve jongen zonder discipline en zelfvertrouwen. Moeder ayahuasca vraagt aan mij of we een 2e kopje gaan nemen. Ik zeg nee tegen haar en vertel haar dat ik geen middelen meer nodig heb om mij beter te voelen. Bovendien maak je betere keuzes als je nuchter bent en niet in een constante waas leeft.

Ik ontwaak en kijk naar rechts. E ligt er niet meer, zal vast wel naar de wc zijn. Na een tijdje is ze er nog steeds niet ik maak me bezorgd. Ik wil naar buiten en word meegenomen naar het rokershok, de buitendeuren blijven dicht zolang er nog mensen in een trip zitten. Ineens zie ik E daar zitten. Alle emoties die door de jaren heen zijn opgebouwd komen er bij haar uit. Woede en verdriet uit zich intens. 2 zielen bij elkaar maar afgezonderd van elkaar omdat het een eigen reis is. Ze kijkt me aan en alles springt eruit, moet ik aan je zitten en zeggen dat het goed komt? Wat wil je E? Ik ben niet in staat hier goed op te anticiperen. Moeder ayahuasca zegt ''SUCK IT UP''. Ik moet machteloos toekijken hoe E te keer gaat en moeite heeft met het worstelen van haar emoties. Ik begin ook te huilen. De begeleider kalmeert de situatie en gaan weer terug naar de ceremonie zaal. Mijn trip intensiteit neemt nu behoorlijk af, ik kan alweer een klein beetje nadenken. E haar 2e dosis begint nu goed te werken. Ik ben gefocused op haar. Het enige wat ik kan is huilen, huilen omdat ik machteloos ben. Voor een 2e keer Word het te intens bij haar wederom... SUCK IT UP. Dit was teveel voor mij en weet nog steeds niet hoe ik dit moet verwerken. Ik stop mijn hoofd in het matras als defensie, zo heb ik denk ik een half uur gelegen. Ik kom bij zinnen en vraag om een kopje thee, ik word naar de chill ruimte gebracht waar mensen al zitten uit te trippen. Ik ga naar de rokersruimte om daar hopelijk even alleen te kunnen gaan zitten en alles beginnen te verwerken. Helaas zitten daar 2 begeleiders. De hoofdbegeleider (oudere vrouw) begint tegen mij te praten. Ze kalmeert me en zegt dat ze voelde tijdens de ceremonie dat onze 2 zielen dichterbij elkaar zijn gekomen. Ze komt dichterbij en fluistert in mijn oor dat ze een kamertje heeft gereserveerd waar E en ik met z'n 2e konden slapen en wat meer privacy hadden. Ontzettend lief van haar! Na een tijdje komt E ook het rokersruimte in en ze is ondertussen ook nuchter aan het worden. Ik kijk haar aan en zij mij, Beide krijgen we een glimlach op ons gezicht. Ze komt naast me zitten en knuffelen het even goed uit. Voorzichtig vertel ik haar dat we een kamer gereserveerd hebben gekregen en als zij der behoefte aan heeft dat we daar de nacht kunnen voortbrengen. Na even nadenken gaat ze ermee akkoord. Ik probeer E goed te verzorgen met thee en de nodige aandacht. We eten wat samen en gaan daarna de gereserveerde kamer in. De nodige knuffels zijn fijn en we kunnen ook even praten over alle gebeurtenissen. Ontzettend fijn. Uiteindelijk valt ze in slaap in mijn armen.

Ik heb een impact aan emoties gehad. Misschien meer dan ik hebben kan. Dit hele verhaal is namelijk maar een fractie van wat er allemaal gebeurt is. De behoefte naar drugs is weg, ik denk er wel aan maar hoef het niet meer. Its enough. Ik kijk nu op een andere manier naar de situatie met E, daar ben ik blijf om. Het is ook fijn dat we goede begeleiding hebben gehad. Nu even alles verwerken.

Doei!

DrugsAbuser1.0, Masseur, SanneBanne en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Heel indrukwekkend report man!

Wat vind je van de ervaring met die engel?

3. oortjes

Ontzettend mooi. Spiritualiteit is over de maanden behoorlijk afgezakt en dat dit dan gebeurt liet mijn emoties omhoog komen. Ik weet 100% zeker dat er geen mooier licht bestaat dan dat, het leek wel goddelijk. Zie het voor je met jou profiel foto alleen dan van boven af naar beneden en dat je dan word meegenomen. Hoe hoger hoe feller het licht.

4. Mindless

Mooi man! :)

En je had dus het gevoel dat er iets met je praatte? Op wat voor manier bedoel je dat? Dat je echt wat hoorde, of meer een soort intuïtie waarbij je zonder woorden iets in één keer volledig begrijpt op een veel diepere manier? De engel was ook meer het licht zelf, of was er 'iets' in het licht?

Sorry voor de vele vragen, maar dit soort dingen vind ik heel interessant. :wink:

5. oortjes

haha geen probleem, deze vragen helpen mij bij het verwerken en het snappen van wat er allemaal gebeurt is!

Ik had een andere stem in mijn hoofd die reageerde op mijn stem in mijn hoofd. Ik praatte in mijn hoofd tegen mezelf en kreeg met een iets andere stem reactie terug. Ik hoorde het dus echt.
    De engel was deels het licht, de engel zorgde ervoor dat het licht er was, zelf heb ik geen volledig beeld van de engel zelf maar wel heel gedetailleerd beeld hoe de engels arm mij mee nam het licht in.

Mindless vindt dit leuk.
  6. Mindless

Dat is toch vrij specifiek. Geloofde je hiervoor in dit soort dingen?

7. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

Mooi rapport zeg! Indrukwekkende ervaring ook denk ik! Je zult idd wel wat tijd nodig hebben dit te verwerken. Ook hoop ik dat je er op den duur echt wat aan hebt. :thumbsup:
    Ik denk dat @Psychedelibee dit ookwel graag wil lezen.

oortjes vindt dit leuk.
  8. stomme eend

stomme eend Bewuste gebruiker

Dank voor het delen, mooi om te lezen!

Benieuwd of e en degene tussen jullie in dat verzenden van boodschappen via energie ook ontvangen hebben. Heb je het met hun daarna nog daarover gehad toevallig?

9. oortjes

Geloof er deels in. Over sommige dingen ben ik gewoon sceptisch. Engelen geloof ik om eerlijk te zijn niet in, en nog steeds niet. Ik heb zelf gewoon niks met engelen.

De man die tussen ons zat heeft er niets over gezegd terwijl hij er wel bij was toen ik het tegen E had gezegd. Wel hebben we een tijd nog met z'n 3e gesproken over onze ervaringen en hij was wel echt heel diep weg. Niet meer bewegen, weinig geluiden, niet hoeven spugen of andere dingen. Hij lag gewoon tussen ons in.

10. Mindless

'Ik heb een engel gezien, maar ik geloof er niet in.' :tonguewink:

Nee ik begrijp wat je bedoeld. :wink: Ik heb ook een soortgelijke ervaring gehad en ik denk niet dat dit 'engelen' zijn in hoe engelen normaliter omschreven worden als echte wezens uit een hogere dimensie. Maar dat zulke ervaringen visuele representaties zijn van (een deel van) jezelf.

oortjes vindt dit leuk.
  11. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

Dit is onmiddellijk het eerste waar ik aan dacht. :sweatsmile: Ik vind het zelf alleen al te gevoelig om blijvend contact te onderhouden met een ex, laat staan de eerstvolgende keer na de break up samen deel te nemen aan een ayahuasca ceremonie. Een bizarre gedachte. Ik wilde hier achteraan typen dat iedereen natuurlijk anders in elkaar zit en dat voor jou misschien niet zo bizar is, maar uit bovenstaand stukje blijkt wel dat jij het ook ongemakkelijk vond. Toch fijn dat jullie het gedaan hebben en een stuk meer tot elkaar zijn gekomen. Evengoed ook weer heel moeilijk, want wat betekent dat voor de vriendschappelijke relatie die jullie nu hebben?

Ik heb al met al genoten van je report, thanks voor het schrijven!

12. Mindless

O ja @oortjes,

Je had het in je report over je hooikoorts en medicatie daarvoor. Ik heb ook hooikoorts, maar gebruik daar sinds een paar jaar geen reguliere medicatie (rotzooi...) meer voor. Nu gebruik ik capsules met weegbree (is een plantje) poeder erin. Na zo'n kleine 20 jaar elk jaar verschrikkelijke jeuk aan de ogen en onophoudelijke niesbuien ondanks die eerdere medicatie is het nog nooit zo goed geweest als nu met die weegbree. Ik merk nog steeds wel wat van pollen in de lucht, maar nu blijft het bij wat niezen en een klein beetje jeuk. En die vervelende moeheid van die eerdere pilletjes is er helemaal niet. Mocht je weegbree nog niet kennen: try it...

Waarschijnlijk had je het ook wel samen met de ayahuasca kunnen gebruiken, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. En het is nu toch te laat. :wink:

oortjes vindt dit leuk.
  13. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

@Mindless Ik heb ook last van allergieën, zal het eens proberen. :)

Mindless vindt dit leuk.
  14. Mindless

Hopelijk helpt het je. And if so: dan raad ik je aan er volgend jaar al vroeg mee te beginnen. Ruim voor het pollen seizoen. Lijkt ook te helpen.

Sally Tessio vindt dit leuk.
  15. oortjes

Umh naja zoals ik al beschreven had. Alles was eigenlijk goed tussen ons, alleen een verschillende levensfase zorgt ervoor dat onze wegen op dit moment scheiden. Alleen omdat de relatie uit is word het wat meer ongemakkelijk. Maar dat is meer van dat we zoeken hoe we met elkaar om moeten gaan als "vrienden".

Ayahuasca heeft mij de afgelopen dagen laten nadenken hierover en sta weer open om de situatie weer van alle kanten te bekijken. Als je eenmaal een besluit hebt gemaakt is het moeilijk de andere kant weer op te kijken en open te staan (heb ik dan). E had aangeboden om het er nog eens over te hebben. Dus we spreken binnenkort af en hebben nu af en toe app contact hoe de ander zich voelt.

Sally Tessio en Albedo vinden dit leuk.
  16. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Interessant report man! Bijzonder spul hè Aya.

Ik heb zelf eind april 4 ceremonies in Peru gedaan en daar kregen we gewoon 1 drankje met zowel de mao remmer als de DMT, alhoewel het apart krijgen zoals jij dat beschrijft me ook niet heel onlogisch lijkt.

17. TripEekhoorn

TripEekhoorn Experimenterende gebruiker

Wauw! Wat een verhaal, echt een super report!

18. oortjes

Dat is ook bijzonder man om het in Peru te doen!

Het 2e drankje kregen we ook gemixt. Ik heb die afgewezen.

19. Lies

Lies Newbie

Mooi verwoord je reis. Ik zou ook eigenlijk 12 mei voor de 1e keer gaan. Maar ik had nog geen gesprek gehad en wou iets meer tijd om voor te bereiden. Ik ga nu a.s. zaterdag 19 mei. Ik drink geen alcohol en ben gestopt met medicatie maar ik rook 4 sigaretjes per dag. Ik eet koolhydraat arm maar wel kip. Ik merk dat ik mij constant druk maak dat ik mij niet volledig aan het "dieet" hou. De spanning stijgt ook. Van de alcohol blijf ik af maar hoop dat het ook net zo een wonderlijke reis mag worden ondanks dat ik het niet helemaal perfect doe van te voren. Stelt je verhaal mij toch wat gerust

oortjes vindt dit leuk.
  20. markdj

markdj Experimenterende gebruiker

Wat je in meestal in Nederland krijgt is eigenlijk niet echt ayahuasca: peganum harmala & Mimosa. Die worden apart geschonken. In peru krijg je ayahuasca (Caapi) en in de meeste gevallen chacruna die samen gekookt worden tot 1 drankje.

oortjes vindt dit leuk.
  21. Stephanie001

Stephanie001 Newbie

Kan je mij alsjeblieft wat informatie geven over de organisatie waar je bent geweest in Peru?

Ik zou graag in Zuid-Amerika een traditioneel, niet commerciële ceremonie willen doen en ben op zoek naar informatie waar ik het beste heen kan.

Alvast bedankt

Laden...