• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Mijn eerste trip ooit - 22gr High Hawaiians truffels

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Naima

Newbie
Hallo allemaal, ik ben nog nieuw hier en dit is mijn allereerste tripreport.
Ik ben 31 jaar en heb nog nooit in mijn leven drugs gebruikt, maar tot dit jaar wou ik dit gewoon eens goed mee maken. Afgelopen weekend heb ik dan ook voor het eerst in mijn leven een trip mee gemaakt. Ik weet nu achteraf dat mijn dosis te hoog was voor iemand die nog nooit drugs heeft gedaan. Ik heb namelijk 22 gram High Hawaiians truffels genomen. Dit komt omdat ik bang was niks te voelen (ja klinkt dom). Maar ik heb pas geleden voor de eerste keer weed en hash gerookt en hier voelde ik telkens niks van. Erna een XTC pilletje gedaan (over de 200 mg MDMA erin?) en hier vond ik het effect zo tegenvallen dat ik het eigenlijk niks vond voorstellen.
Erna stelde iemand mij truffels voor, want hier kon je dus ook vervormingen waarnemen en dit vond ik goed klinken. Hoe meer ik las over truffels, hoe interessanter ik het vond en ik besloot het te doen. Voornamelijk de diepere betekenis die je ervan kan krijgen.

Om 17:00 had ik mijn thee gemaakt van 22 gram truffels. Ik dronk het helemaal op en de 22 gram truffels restjes die er nog onderin zaten heb ik na goed kauwen opgegeten. Ik werd er best misselijk van en deed de smaak weg met een beetje snoep. Niet te veel, want ik las dat suiker de trip deed afbreken. Ik was samen met mijn vriend op de slaapkamer (hij was compleet nuchter en bleef dit ook om op mij te letten de hele tijd).

Na 20-30 min begon ik het al lichtjes te voelen. Alles werd wat intenser vooral het geluid. Erna begonnen dingen wat te vervormen en leek het alsof sommige dingen deden “zweven”. Rond 6 uur kwamen de visuals als ik mijn ogen dicht deed en het was fantastisch om te zien. Een soort van mandala achtige figuren die continue in beweging waren met super mooie kleuren. Voor de omschrijving vertelde ik mijn vriend dat de disco was begonnen hehe. Ik vond het prachtig om te zien en voelde me gelukkig. Vervolgens zag ik deze visuals ook als ik mijn ogen open had. Zo keek ik naar mijn badjas die op bed lag en het was fantastisch om naar te kijken. Er ontstonden allerlei vormen er om heen met allerlei kleuren en alsof er een soort filter over heen zat dat het getekend was.
Ondertussen was het denk ik 1,5 uur later en ik begon me af te vragen hoe heftig dit nog moest gaan worden. Want ik had gelezen dat je de piek krijgt ongeveer 2 uur later. Dat ik dit überhaupt al zou zien had ik al niet verwacht. Ook merkte ik dat als ik weer naar iets anders keek het telkens heel gefocust was. Om mezelf rustig te houden hebben we Finding Nemo opgezet. Dit kreeg ik als tip van een vriend, maar ik merkte dat ik helemaal niet meer naar de film kon kijken op een gegeven moment. Mijn focus was zo intenst en het wisselende de hele tijd op telkens andere dingen. Ik kreeg het erg warm en een paar seconde erna had ik het weer erg koud. Ook voelde ik me hier en daar in vlagen erg misselijk. Ik heb dus de gehele tijd ook met een plastic kom bij me gezeten, voor het geval ik moest overgeven (uiteindelijk niet gebeurd). Ik moest ook wel 5x naar de wc in een uur tijd en het lopen naar de wc ging steeds lastiger door de vervormingen van de vloer bijvoorbeeld. Dit alles begon me een beetje te beangstigen, want zou het nog verder gaan? Ik probeerde nu in de realiteit te blijven met mijn gedachtes.. ik merkte dat ik mezelf aan het tikken was in de hoop niet telkens zo ver met mijn gedachtes af te dwalen. Het werd me soms te veel en moest ik huilen. Mijn vriend trooste mij en zei dat het snel voorbij zou zijn. Nou niet dus... het leek een eeuwigheid te duren. Ik was ook helemaal het tijdbesef kwijt.
Op een gegeven moment was ik er klaar mee en besloot ik wat suiker te drinken, dit lukte mij trouwens met moeite. Ik weet niet waarom, maar mijn lichaam werkte niet mee. Ondertussen was ik wel weer wat rustiger en was het afwachten tot het minder heftig zou worden. Ik deed weer een poging om Finding Nemo verder te kijken, maar ik heb niks meegekregen van die hele film. Mijn gedachtes bleven afdwalen of ik was weer in focus hoe Dory haar mond beweegde bijvoorbeeld. Het duurde een eeuwigheid en het bleef maar doorgaan en doorgaan, het begon niet minder te worden! Op een gegeven moment kreeg ik het geniale idee dat ik PERSEE naar de doktor moest, want ik had online gelezen dacht ik dat ze je dan een soort adrenaline shock spuit konden geven. Geen idee of dit klopt, maar dit MOEST ik nu hebben. Alles om deze trip maar te stoppen. Ik probeerde dus mijn telefoon te zoeken om de nightcare te bellen. En toen begon het heftigste... ik weet niet wat er gebeurde, maar ik zat op bed en op de een of andere manier had ik mijn gedachtes compleet niet meer onder controle. Super veel gedachtes kwamen voorbij en telkens zo in focus en dit allemaal in een paar seconden. Er werd voor mijn gedacht en ik had hier totaal geen invloed meer op. Alsof ik in een andere dimensie zat en ik zelf niks meer te zeggen had. Het is heel moeilijk om dit moment goed te kunnen omschrijven. Maar ik weet wel dat ik mij verschrikkelijk voelde en het duurde voor mijn gevoel een eeuwigheid. Ik dacht dat ik dood ging..
Erna kreeg ik weer even een helder moment van realiteit en was toen best in paniek.. wtf is er met mij aan de hand.. waarom werkt die suiker niet.. ik moest NU naar de doktor. Het voelde ook alsof mijn vriend mij echt tegenwerkte om naar de nightcare te bellen (deed hij niet). Op sommige momenten keek ik mijn vriend aan en zijn hele gezicht was helemaal golvend. Na 15 minuten in de wacht (duurde een fucking eeuwigheid) kreeg ik iemand aan de telefoon. Ze vroeg wat er was en wat ik had gebruikt. Ze vertelde mij dat ze een aantal zaken met mij ging doornemen om te kijken in wat voor staat ik was. Haar eerste vraag was “wat voor kleur heeft je gezicht?”. Deze vraag vond ik zoooo belachelijk, alsof ze vroeg heb je vanmorgen je tanden gepoetst? Zij werkte (voor mijn gevoel) dus ook al tegen zodat ik niet naar het ziekenhuis ga en heb dus meteen opgehangen. Vervolgens heb ik mijn vader maar gebeld en gezegd dat ik drugs had gebruikt en naar het ziekenhuis moest. Heel awkward eigenlijk om meteen te laten weten dat ik voor het eerst drugs gebruikt had. Uiteindelijk zijn we naar het ziekenhuis gegaan, maar mocht ik niet naar binnen, want ik had geen telefonische afspraak gemaakt. De frisse lucht heeft me goed gedaan, want ik merkte dat ik steeds meer bij kwam in de realiteit. Het einde was in zicht.. EINDELIJK..

Het is een hele heftige eerste trip voor mij geweest, ik denk dat ik het wel een badtrip mag noemen. Wat ik mij afvraag is of ik op een gegeven moment op het heftigste moment in de richting ging van een ego death. Want het voelde alsof ik in een andere dimensie zat en totaal geen controle meer had.
Erna heb ik nog veel gelezen over wat truffels met je hersenen doen en ik vind het erg interessant over wat er nog meer is dan onze realiteit. Ondanks dat ik op het moment zelf dacht dit doe ik noooooit meer, ben ik toch blij dat ik dit heb mee gemaakt en neig ik toch naar een volgende trip over een tijd met een minder hogere dosis uiteraard. Ik wil graag nog intenser kunnen genieten en mezelf leren loslaten, want wat ik zag en heb meegemaakt vond ik fantastisch. Ook al was het doodseng op een gegeven moment!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooi geschreven report. Jammer dat je er toch een slechte ervaring mee had, al had dit natuurlijk makkelijk voorkomen kunnen worden, maar dat weet je zelf denk ik ook wel. Zo'n sterke ervaring is toch vrij normaal met 22 gram van zulke truffels en ook de controle verliezen is een standaard iets bij dit middel. Het is aan de ene kant wel erg jammer dat ongeïnformeerde mensen deze middelen op deze manier gebruiken, want dit is weer een verhaal erbij van 'in het ziekenhuis belandt door truffels'. Je ouders zullen ook wel denken, wat ís dat voor rommel? Terwijl het helemaal geen rommel is, maar er simpelweg niet voldoende voorbereiding gedaan in de zin van inlezen. Het imago van dit prachtige middel wordt door zulke voorvallen geschaad en dat heeft misschien zelfs wel invloed op de toekomstige legaliteit ervan. Paddo's zijn immers ook al verboden. Dit zou erg jammer zijn, vooral voor de mensen die er verstandig mee omgaan.

Maar goed, dit was een eerste keer en een foutje kan gebeuren. Je lijkt er in ieder geval van geleerd te hebben.

Wat ik mij afvraag is of ik op een gegeven moment op het heftigste moment in de richting ging van een ego death. Want het voelde alsof ik in een andere dimensie zat en totaal geen controle meer had.
Jazeker dat is goed mogelijk. Maar het is hierin cruciaal om je over te geven aan de ervaring en juist niet in de stress te schieten. Je hebt inderdaad ook geen controle, maar het is makkelijk om je daartegen te verzetten om proberen controle te krijgen (dat lukt nooit en werkt juist averechts).

Erna heb ik nog veel gelezen over wat truffels met je hersenen doen en ik vind het erg interessant over wat er nog meer is dan onze realiteit. Ondanks dat ik op het moment zelf dacht dit doe ik noooooit meer, ben ik toch blij dat ik dit heb mee gemaakt en neig ik toch naar een volgende trip over een tijd met een minder hogere dosis uiteraard. Ik wil graag nog intenser kunnen genieten en mezelf leren loslaten, want wat ik zag en heb meegemaakt vond ik fantastisch. Ook al was het doodseng op een gegeven moment!
Inderdaad een lagere dosering nemen en ik zou me ook goed inlezen als ik jou was. Bijvoorbeeld veel tripreports lezen, dan weet je wat je ongeveer kunt verwachten!

Naima

Newbie
Mooi geschreven report. Jammer dat je er toch een slechte ervaring mee had, al had dit natuurlijk makkelijk voorkomen kunnen worden, maar dat weet je zelf denk ik ook wel. Zo'n sterke ervaring is toch vrij normaal met 22 gram van zulke truffels en ook de controle verliezen is een standaard iets bij dit middel. Het is aan de ene kant wel erg jammer dat ongeïnformeerde mensen deze middelen op deze manier gebruiken, want dit is weer een verhaal erbij van 'in het ziekenhuis belandt door truffels'. Je ouders zullen ook wel denken, wat ís dat voor rommel? Terwijl het helemaal geen rommel is, maar er simpelweg niet voldoende voorbereiding gedaan in de zin van inlezen. Het imago van dit prachtige middel wordt door zulke voorvallen geschaad en dat heeft misschien zelfs wel invloed op de toekomstige legaliteit ervan. Paddo's zijn immers ook al verboden. Dit zou erg jammer zijn, vooral voor de mensen die er verstandig mee omgaan.

Maar goed, dit was een eerste keer en een foutje kan gebeuren. Je lijkt er in ieder geval van geleerd te hebben.

Jazeker dat is goed mogelijk. Maar het is hierin cruciaal om je over te geven aan de ervaring en juist niet in de stress te schieten. Je hebt inderdaad ook geen controle, maar het is makkelijk om je daartegen te verzetten om proberen controle te krijgen (dat lukt nooit en werkt juist averechts).

Inderdaad een lagere dosering nemen en ik zou me ook goed inlezen als ik jou was. Bijvoorbeeld veel tripreports lezen, dan weet je wat je ongeveer kunt verwachten!
Ik ben gelukkig niet het ziekenhuis naar binnen gegaan hehe.. Ik had me van te voren ingelezen over deze drugs, maar ik verwachtte niet dat ik ook echt dat ging mee maken. Want ervoor voelde ik niks van weed/hash en nauwelijks iets van de XTC. Ik stond er eigenlijk vrij nuchter in en dacht alleen wat kleuren te zien. Het uit je lichaam treden etc wist ik niet of ik dat moest geloven, vond het maar een hippieachtig iets. Maar ik ben overtuigd nu :) Daarom overrompelde me dat heftige gevoel ook en kon ik me niet loslaten. Het niet loslaten en controle houden is ook iets wat ik in het normale leven erg heb. Dus mijn les om dit minder te doen en hopelijk bij een volgende trip nog mooiere dingen te zien :grin:

geflipt

Wijs gebruiker
Fraai trip reportje, heftige gang van zaken...

Je dosis was inderdaad wel erg hoog voor een eerste kennismaking. Ik heb persoonlijk geen ervaring met truffels, maar des te meer met paddo's, zo'n 20 jaar geleden. Ik vond het net leuk en interessant om eens de controle over te geven aan de paddo's. Helemaal opgaan in het moment en de natuur.

Sorry, maar je hebt je misschien ingelezen, maar hebt de truffels wat onderschat denk ik. Trippen moet je leren... En opbouwen in dosissen hoort daar zeker bij.

Hier ook een controlefreak. Daarom ga ik binnenkort zelf weer aan het trippen, maar dan eerst op LSD. Naar wat men mij verteld heeft, en wat ik erover gelezen heb, is LSD meer stuurbaar. Want ik ben na 20 jaar niet meer die durfal die ik als tiener was... Misschien ook een idee voor jou? LSD in lage dosis?

Ik geef het maar mee...

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Heftig tripje voor de 1ste keer. Dosis inderdaad te hoog dat weet je zelf nu ook wel. 2cb is een leuke kennismaker en behoud je controle. LSD is ook leuk om kennis te maken op lage dosis. Truffels zeker ook maar dat is meestal iets chaotischer.

Naima

Newbie
Ik heb het inderdaad onderschat. Vooral de “hippie” kant zoals ik het eerst noemde. Ik houd het de volgende keer weer bij truffels, halve dosis dan. Ik wil nu ook leren om mezelf echt los te laten :)

Naima

Newbie
Heftig tripje voor de 1ste keer. Dosis inderdaad te hoog dat weet je zelf nu ook wel. 2cb is een leuke kennismaker en behoud je controle. LSD is ook leuk om kennis te maken op lage dosis. Truffels zeker ook maar dat is meestal iets chaotischer.
Ik ben niet echt het type wat nu alles gaat uit proberen. Heb hiervoor nog nooit drugs gebruikt hehe. Het was de bedoeling om 1x eens “hard” te gaan. Net zoals ik eens wil gaan skydiven. Maar nu ik dit heb mee gemaakt wil ik meer zien van deze andere dimensie. Het is ook een goede les voor mij.. leren loslaten

henkie2

Belezen gebruiker
Heftig hoor, 22 g verse truffels als kennismaking met psychedelica! Ik zou aanraden om de helft te nemen en in het bos te gaan wandelen. Buiten trippen is zó veel leuker dan binnen!

geflipt

Wijs gebruiker
Ik ben niet echt het type wat nu alles gaat uit proberen. Heb hiervoor nog nooit drugs gebruikt hehe. Het was de bedoeling om 1x eens “hard” te gaan. Net zoals ik eens wil gaan skydiven.

Kijk, zo zit een drug als psilocybine dus niet in mekaar... Je moet toch ook eerst leren rijden alvorens je de baan opgaat? Dit is precies hetzelfde. En hard zal je gaan, op een goeie manier dan, als je maar de tijd neemt om deze stof en diens invloed op jou te leren kennen...

Maar nu ik dit heb mee gemaakt wil ik meer zien van deze andere dimensie. Het is ook een goede les voor mij.. leren loslaten.

Dit is volledig de juiste mindset om eraan te beginnen! Nu dan eerst een lichte trip op 10g ofzo, en daar al proberen 'los te laten'. Blijf ook niet gewoon thuis maar trip eens in de natuur, ergens lekker rustig, op een zonnige dag. Je gaat een verbondenheid voelen met alles om je heen die je nooit voor mogelijk achtte. Alvast veel plezier en hopelijk volgt er ook een positief trip report!!

Rivalrie

Badass junkie
Ik heb het inderdaad onderschat. Vooral de “hippie” kant zoals ik het eerst noemde. Ik houd het de volgende keer weer bij truffels, halve dosis dan. Ik wil nu ook leren om mezelf echt los te laten :)
Pfoe je nam ook wel meteen een 3 dubbele dosis :tongueout: geen wonder dat je in shock was. 22gr is prima te doenbals ervaren bent, maar voor beginners best extreem.

Goed dat je er niet bang voor geworden bent. Misschien goed te bedenken dat truffels geen drugs is en je er niet dood aan kan gaan.

Naima

Newbie
Goed dat je er niet bang voor geworden bent. Misschien goed te bedenken dat truffels geen drugs is en je er niet dood aan kan gaan.
Haha ja dat ik er niet aan dood kan gaan heb ik nu ook ondervonden.. ook al dacht ik op het moment zelf van wel 🙈 Daarom kan het de volgende keer alleen maar beter gaan denk ik!
Maar ik ben nu echt gefascineerd wat het met je doet.. als ik dit deel met anderen voel ik me al een hippie 😁 Het klinkt ook heel vaag (soms ongeloofwaardig?) allemaal, zou ik zelf ook vinden van te voren. Ik vertel ook trots dat ze het ook maar eens moeten doen hehe. Het is toch echt bijzonder allemaal.

Rivalrie

Badass junkie
Haha ja dat ik er niet aan dood kan gaan heb ik nu ook ondervonden.. ook al dacht ik op het moment zelf van wel 🙈 Daarom kan het de volgende keer alleen maar beter gaan denk ik!
Maar ik ben nu echt gefascineerd wat het met je doet.. als ik dit deel met anderen voel ik me al een hippie 😁 Het klinkt ook heel vaag (soms ongeloofwaardig?) allemaal, zou ik zelf ook vinden van te voren. Ik vertel ook trots dat ze het ook maar eens moeten doen hehe. Het is toch echt bijzonder allemaal.
Wat ook geweldig is, is foto's kijken. Ze komen helemaal tot leven. Daarnaast is muziek ook echt super tof of visuele filmpjes.

Ook aan te raden (hoe raar het ook klinkt) is sex. Je lijkt overal prikkels en aanrakingen te voelen.

Buiten lopen in de zon is ook heel fijn. Alles lijkt wel een cartoon wereld.

Naima

Newbie
Wat ook geweldig is, is foto's kijken. Ze komen helemaal tot leven. Daarnaast is muziek ook echt super tof of visuele filmpjes.

Ook aan te raden (hoe raar het ook klinkt) is sex. Je lijkt overal prikkels en aanrakingen te voelen.

Buiten lopen in de zon is ook heel fijn. Alles lijkt wel een cartoon wereld.
Buiten rondlopen in het bos weet ik niet of ik dat durf. Stel ik krijg een badtrip of mijn realiteit is weer weg.. zit ik daar ergens als een wappie erbij haha. Maar ik woon opzich wel goed aan de bosrand 😁

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Buiten rondlopen in het bos weet ik niet of ik dat durf. Stel ik krijg een badtrip of mijn realiteit is weer weg.. zit ik daar ergens als een wappie erbij haha. Maar ik woon opzich wel goed aan de bosrand 😁

Als je de dosis een stuk lager houd komt dat allemaal wel goed.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan