Mijn eerste wietplanten

Hallo beste mensen.Ik loop met een vraag waar iemand hopelijk antwoord op heeft.ik had een tijd terug van een maat 3 stekies gehad.Ik heb ze een paar weken in een emmer gehad.En later in de tuin gezet.het gaat naar mijn weten goed met de planten (ze blijven maar groeien).Maar ik heb ze nu al een maand of 3 of 4 en zou heel graag willen weten waneer er ongeveer toppen komen. Dit zijn ze

Bijlagen

• _08wiet.JPG
    _08wiet.JPG
    251,4 KB · Weergaven: 1.135

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het maakt niet uit hoe lang je planten er al staan of hoe groot ze zijn, het bloeien begint pas als de dagen echt korter worden :wink:

Nog zeker een paar weken wachten voor de massale buiten bloei begint dus!

weyoun22

Bewuste gebruiker
Mooie plant man, tering die zijn al hoog :grin:.

Ik heb dit jaar voor het eerst ook wietplanten, die het erg goed doen vanwege het prachtige weer van deze zomer. Ik zal er morgen eens fotos van maken.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
weyoun22 zei:

Ik heb dit jaar voor het eerst ook wietplanten, die het erg goed doen vanwege het prachtige weer van deze zomer. Ik zal er morgen eens fotos van maken.

De laatste 2 weken is toch flink bucht..
Als het weer niet flink bij draait tot de herfst dan is elke buiten kweker toch goed de lul.
Maar we zitten gelukkig nog midden in de zomer:)

weyoun22

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
weyoun22 zei:

De laatste 2 weken is toch flink bucht..
Als het weer niet flink bij draait tot de herfst dan is elke buiten kweker toch goed de lul.
Maar we zitten gelukkig nog midden in de zomer:)

Vergeleken met andere jaren hebben we dit jaar echt bijzonder veel zonnige dagen en vooral ook warme weken gehad.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Voor de 1e helft van de zomer wel ja,
maar de beloofde warmste zomer ooit is nog lang niet uitgekomen.

Ook hebben we geen zon nodig in de groeifase ( wel wat natuurlijk, anders krijg je die gestrekte bonestaken) maar vooral een goede nazomer is erg belangrijk.

En dat ze nu nog flink doorgroeien, komt dus juist door het slechte weer nu:wink:

weyoun22

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:

Ook hebben we geen zon nodig in de groeifase ( wel wat natuurlijk, anders krijg je die gestrekte bonestaken) maar vooral een goede nazomer is erg belangrijk.

En dat ze nu nog flink doorgroeien, komt dus juist door het slechte weer nu:wink:

Ja klopt daar heb je zeker gelijk in. Maar Augustus is over het algemeen een goede maand, dus keep your fingers crossed :stoned:

Hee heel erg bedankt voor de info jongens. En voor de complimenten !!!. Ik ben ook wel benieuwd hoe jouw planten er uit zien Weyoun22

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
weyoun22 zei:
PepTalk zei:

Ja klopt daar heb je zeker gelijk in. Maar Augustus is over het algemeen een goede maand, dus keep your fingers crossed :stoned:

Let's hope so :hearteyes:

@ Godmaghetweten,

Ik zou wel goed opletten op doorhangers/afknakkers van toppen/takken in de bloei.
Je plant is niet erg compact (lees: gestrekt) en je hebt dus grote kans dat wanneer er lekkere, dikke maar vooral na regen zware toppen in gaan groeien dat je takken gaan knakken.

Wat dus einde top betekend:(
Zo te zien heb je genoeg spanmogelijkheden, dus met wat touwtjes ga je al heel ver komen!

Uhmm, ik weet het niet zeker maar volgens mij is dit een mannetje.

Vanwege de lange en vele vingers.
Had vorig jaar zelf namelijk ook een mannetje en die leek er best op.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
ShitsFuckedUp zei:
Uhmm, ik weet het niet zeker maar volgens mij is dit een mannetje.

Vanwege de lange en vele vingers.
Had vorig jaar zelf namelijk ook een mannetje en die leek er best op.

Deze plant heeft juist weinig vingers, wat door lichte stress kan komen.
De gestrektheid van de plant komt doordat hij geen zon krijgt wanneer deze achter het huis is.
Op de foto's kan ik niet zien of het man of vrouw is, maar aangezien hij ze als stekken gekregen heeft kun je daar wel van uit gaan.

Bovenaan