1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn ervaringen met ketamine + vragen hierover

Discussie in 'Ketamine' gestart door Fenrir, 16 okt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik heb wat vraagjes over ketamine en mijn ervaringen hiermee. Dit is, bij nadere beschouwing, bijna een kort trip report met wat vraagjes aan het eind geworden, maar ik denk dat hij in dit subforum toch op zijn plaats is.

Op We Are Electric 2018 heb ik voor het eerst ketamine gebruikt en ik vond er niets aan. Nu ik echter terugdenk aan de ervaring, me opnieuw inlees over dosering en effect (ik ben slecht in details onthouden), en uitreken wat er allemaal doorheen is gegaan, heeft dat alles in een ander licht geplaatst.

Achtergrond: ik wist dat WAE voorlopig mijn laatste kans zou zijn om drugs te gebruiken, aangezien het mijn laatste festival van de zomer zou zijn en ik bovendien binnenkort verwachtte weer medicatie te gaan slikken. Normaal ga ik redelijk bewust en verantwoordelijk met drugs om maar nu mocht ik van mezelf losgaan.
    Een maandje later ging ik overigens onverwachts alsnog naar Psy-Fi, waar ik ook nog gebruikt heb (sindsdien echter niets meer).
    De reden dat ik dit vermeld? Ik heb op zowel WAE als Psy-Fi veel en vaak gebruikt en ik wil de indruk wekken van stoerdoenerij noch stupiditeit, en wel eerlijk kunnen zijn over mijn gebruik.

Ik heb op WAE op de after elke dag keta gesnoven, zo'n anderhalve gram in drie avonden (steeds over een tot drie uur naar schatting, moeilijk te zeggen). De eerste avond heb ik het minst gebruikt, en de derde het meest. Ik schat 400mg/500mg/600mg.
    Het effect wat ik hiervan elke keer had was dat ik me extreem wasted voelde, niet of nauwelijks kon bewegen, bijna niet kon praten en moeite had gesprekken te volgen, en bovendien zeer veel mindfucks. Ook wat visuele effecten, vrij minimaal in vergelijking met psychedelica.
    De derde avond ben ik uiteindelijk (toen de laatste mensen naar bed gingen) de twee meter van de partytent naar mijn tent gestrompeld en heb ik nog een paar puntjes gebumpt, waarna ik visuele en mentale effecten vergelijkbaar met truffeltrips had tot ik misselijk werd en met mijn hoofd uit de tent een poosje heb liggen overgeven. Ik voelde me trouwens prima toen, hoogstens een klein deel van me dat gêne voelde bij deze actie. Gelukkig was de zon alweer bijna op en lagen zowel de nachtuilen als de ochtendmensen op dat moment bijna allemaal in bed.

Ik heb de mening gevormd dat keta saai is, maar dat een K-hole misschien nog interessant kan blijken te zijn. Nu vermoed ik bij nader inzien dat ik bij alledrie de gelegenheden bijna of helemaal de K-hole ervaren heb - en dat ik de ervaring helemaal verkeerd beleefd heb door in groepsverband te gebruiken en mijn uiterste best te doen om nog sociaal te doen, het gesprek te volgen en mee te praten: dat dit de dissociatie, trip en visuals geheel gedempt heeft. Is dit mogelijk?

Daarnaast heb ik het geen enkele keer nuchter geprobeerd: vrijdag had ik alcohol, speed, wiet en 2C-B gebruikt, en daarna ketamine. Zaterdag (een normale hoeveelheid) MDMA en daarna keta, en zondag bijna driekwart gram speed en daarna keta. Kan het zijn dat dit combinatiegebruik de ervaring steeds zodanig beïnvloed heeft dat ik er niets aan vond?

Tot slot: wat ik bij alles wat snuifbaar is gemerkt heb kenmerkte zich bij ketamine ook heel erg - compulsief bijsnuiven. Als ik snuif moet ik me bedwingen om niet elke 10 minuten te bumpen, zelfs als ik al kneiterhard ga. De handeling zelf is verslavend, lijkt wel. Hebben jullie daar ook last van, en hoe gaan jullie daarmee om?

Ik weet dat mijn gebruik niet verstandig was (da's de grootste reden waarom ik geen trip reports heb geschreven) en ik beloof beterschap. Nu ben ik vooral benieuwd naar jullie mening over wat ik fout heb gedaan aan ketamine.

Laatst bewerkt: 16 okt 2018
  2. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ketamine vind ik het leukst wanneer ik het gebruik wanneer ik helemaal nuchter ben.
    Meestal met mijn beste maat en dan leuke gesprekken werken aan muziek of decoraties.

Wij leggen het op een bordje en maken dunne lijntjes. Keta uit een sealtje snuifen met een sleutel is lastig want als je echt goede keta hebt dan neem je snel te veel.

Daarnaast hebben wij altijd van die staafjes die hele goede ketamine

En je moet het ook echt helemaal fijn maker, poeder!
    Dat is de manier om het te snuifen.

Wij nemen super dunne lijntjes, mini lijntjes zo kan je goed doseren.

Dan heb ik vaak een pakje coke achter de hand voor als je veels te veel neemt en jezelf even tot orde wil roepen.
    Maar gebruik ze niet de hele avond door elkaar. (Mensen hier vinden dit een slecht idee heb ik al gelezen) maar ik vind het handig.

Met mini doseringen opbouwen en kijken wat je aan kan. Want het is een leuke drugs!

Fenrir vindt dit leuk.
  3. Fenrir

Top, dank je wel!

Rebell vindt dit leuk.
  4. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Ga gewoon eens nuchter lekker op de bank hangen en snuif je met een paar flinke punten van zo'n 50mg om de minuut of 3 a 4 een k-hole in, dan heb je vergelijkingsmateriaal met je eerdere ervaringen.

Rebell en Fenrir vinden dit leuk.
  5. Fenrir

Ik ga het proberen, eens zien wat dat brengt inderdaad.

acht.zes vindt dit leuk.
  6. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Stoer man...

Oh wacht even, je bedoelde geen stoerdoenerij :tongueout:

Probeer het gewoon nog eens thuis op de bank terwijl je niks anders op hebt inderdaad en je niet sociaal hoeft te doen. Keta in combinatie kan wel echt anders zijn en sociaal proberen te doen op keta wordt echt snel awkward of extreem lastig.

Rebell en Fenrir vinden dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...