• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Tripreport v/d Maand Mijn ketamine ervaring van maandag 05.03.2018...

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Een ervaring met Ketamine.

Setting: Vrouw, bijna 47, 1.90m, 78kg, maandag 05.03.2018, dosis: hoog tot zeer hoog. 300-350 mg, nasaal.

Ik heb reeds vele malen ketamine gedaan. Wel recente jaren. Denk nu een jaar of drie.

De laatste weken voelde ik mij wat minder, veel stress door wat privé beslommeringen van mijn man. De kindjes. Wat eigen gedachten die niet helder waren of op een rij stonden. Niet echt het ideale gesternte voor mij om drugs te nemen. Maar… De drang haalde de overhand. Ik had ’s middags warm eten gemaakt. Omstreeks 18.00 nog een bord soep gegeten. Mijn man wou nog film kijken, maar ik ben om 22.00 naar boven gegaan.

Ik had in de namiddag een bad genomen. Mij volledig onthaard met mesje. Proper lakens gelegd. Alles is voorbedacht. Proper lakens, verluchtte kamer. Jezelf fris voelen en het effect van het scheren met de frisheid en proper lakens geeft een zalig gevoel op je lichaam. Het maakt je extra sensitief. Alles komt veel beter binnen.

Wij hebben een groot bed. Lag alleen. Heb tweelijnen ketamine genomen, elk neusgat. Oortjes in. Heb favoriete muzieklijst, mix van drie uur. Gebruik steeds die bij ketamine. Het geeft me een leidraad, en kan tijd inschatten door ervaring en de kennis van die bepaalde muziek. Ik leg me in midden van bed, armen en benen gespreid, naakt onder de lakens. Oortjes in. Komt traag op gang. Niet echt bevredigend. Zwakke gedachten en visuals. Ik kan me moeilijk concentreren. Mijn gedachten dwalen af. Soms ook negatieve gedachten. Ik moet me dan corrigeren in mijn hoofd. Na 20 minuten begint de muziek me zelfs te irriteren. Dit is niet leuk. Ik berust in niks. Maar bedenk aan de moeite die ik gedaan had. Geen zin in het kutgevoel van mislukte ketamine. Wakker liggen. Wat verdoofd. Ik besluit bij te nemen. Twee lijnen. Deze kickt sneller in. Maar niet bevredigend. Ik krijg wel een gesedeerd gevoel over mijn lichaam. Maar niet de visuals en gedachtengang die ik zo graag heb. Ik kan me ook niet loskoppelen. Ik overweeg af te breken. Muziek weg te doen en de ketamine weg te vechten door te bewegen en iets te eten, maar ik heb al te weinig controle over mijn lichaam en geen zin om als een halve debiel door te huis te gaan wandelen. Mijn motoriek gaat mijn gebruik verraden dan. Ik voel wel een vreemde gewaarwording. Ik besluit twee korte snuiven met rietje recht uit zakje te nemen. Dit gaat slecht worden of goed. Geen tussenweg meer beschikbaar.

Nog geen twee minuten later beginnen er zeer sterke visuals te komen. De muziek vangt mij en sleurt me mee in het verhaal. Ik krijg spontaan een lach over mijn gelaat, dit is er boenk op. Al gauw voel ik mij van tenen tot einde hoofd één worden en loskomen. Mijn lichaam voelt zalig aan. De sensatie van de lakens op mijn lichaam alleen maakt mij gelukkig. Ik heb geen belemmeringen. Mijn lichaam is vrij en voelt super aan. Dan begint de reis. Plots maken een aantal zaken zin in mijn leven en begrijp ik ze. Mijn zorgen zijn er niet meer en ik voel me vrij en is alles duidelijk. Mijn lichaam komt los en zweeft ergens boven mijn bed. De visuals zijn enorm. Werelden komen uit mij voort en vloeien over in andere werelden, alles is één geheel, ik ben één geheel. Ik voel mee ook met alles verbonden. Ik zie prachtige gedetailleerde beelden van vroeger, oude kamers, landschappen. Soms zelfs fotografisch zo gedetailleerd dat ik een beeld kan bestuderen en dingen zie die mij verbazen of vergeten was. Ondertussen lijk ik een zwevende identiteit te zijn. Ik kan op bepaald ogenblik mijn ogen openen en toch blijven kijken naar de visuals. Ik kan de kamer zien, gedetailleerd, maar ik zie tegelijkertijd ook visuals, ik kan mijn lichaam niet meer bewegen, maar heb daar ook geen zin. Ik voel mij catatonic. Zoals PROT in KPAX, Kevin Spacey. Ik beweeg niet, ik adem niet, ik hoor en zie wel alles. Mijn huid voelt supersensitief aan. Ik besluit mijn ogen te sluiten en mij volledig te laten ondergaan. Ik verlies alle gevoel van richting of plaatsing op mijn bed. Ik lijk weg te glijden op een roetsjbaan. Lijkt de ruimtetrip uit de film Contact met Jodie Foster. Ik reis door de ruimte en tijd en kijk verwonderend naar wat er zich afspeelt. Alles lijkt vredevol, zinvol, alles is ook logisch. Er is maar één identiteit en alles komt voort en is verbonden met die identiteit. Werelden komen en gaan. Soms is er een caleidoscoop van dimensies, gevoelens, werelden, er gebeurd enorm veel, maar er is logica en duidelijkheid Dit duurt geruime tijd.

Dan voel ik mijn lichaam wat ontspannen en alles wordt wat minder intens. Ik ben plots ook heel moe. Ik voel me enorm gelukkig en energiek voor morgen. Ik besluit muziek uit te zetten. Nestel in een bolletje onder de dekens en val gelukzalig vrij vlug in slaap. Ik heb verkwikkende en goede slaap. Ben rond 08.00 opgestaan. In bad gegaan en ben in actie geschoten. Wassen strijken, poetsen, mails verwerken, zodadelijk eten maken. Ik voel mij een ander mens. Ik ben zorgeloos. Alles is veel duidelijker. Ik heb ook geen drang naar meer of nieuwe ervaring. Hier kan ik even mee verder. Ik heb naar de ketamine gekeken. Dit was hoog gedoseerd, 300-350 mg. Ik besef dat dit ook fout had kunnen gaan.

Ik heb eenmaal een bad trip gehad op ketamine. Héél onaangenaam. En eenmaal bijna dood. Eigenlijk OD. Nog onaangenamer.

Betreft de bad trip. Geen idee wat er gebeurd is. Is ook de enigste bad trip dat ik gehad heb op 20 jaar. Ik heb spastisch liggen doen. Ik had een goede trip, ik lag in bed, maar in combinatie met de muziek, op bepaald moment is die gestopt of zijn mijn oortjes uitgevallen, kreeg ik het idee dat ik dood was. Een kortsluiting in mijn hoofd. Ik had het gedacht dat ik levend was aangekomen in de dood. Ik hoorde niets meer. Ik had geen controle meer over mijn lichaam en mijn ogen waren open, maar ik zag niks meer. Ik heb de meest rare vragen gesteld aan mijn partner die wakker geworden was naast mij. Over de kinderen, wie er aanwezig was, of de politie er al was. Bovendien had ik spastische ritmische bewegingen met armen en benen. Ik was volledig gedesoriënteerd. Ik heb een uur nodig gehad om terug te komen in de realiteit.

Betreft de OD. Ik had twee dagen cocaïne gedaan. Een weekend. Ik wou afsluiten met ketamine. Ik heb twee lijnen gesnoven, doe steeds elk neusgat. Ik wou eens goed rushen en heb bijgenomen. Hoog gedoseerd. Ik heb bepaalde medicatie genomen omdat ik nadien wou inslapen. Eerste stuk sloot aan bij vorige bad trip. Dan werd het steeds moeilijker. Ik had open ogen en zag niks. Mijn lichaam was totaal oncontroleerbaar. Ik had het idee dat ik ging sterven. Op een bepaald ogenblik kreeg ik het benauwd en toen werd ik zeer angstig. Ik kreeg nog moeilijk adem. Ik kon zeer slecht praten. Mijn man was al wakker geworden. Ik heb onmiddellijk tegen mijn gezegd, had tijd nodig voor hij het verstaan had, dat ik drugs genomen had en dat het slecht ging met mij. Mijn spasmen werden ook erger. Totaal oncontroleerbaar. Maar door de paniek werd mijn bewustzijn hoger. Ik was echt in levensgevaar. Ik denk ook dat ik mijn brain aan het “cooken” was. Ik heb gevraagd aan mijn man het raam te openen en de ambulance te bellen. Terwijl hij weg was, ben ik de gang opgekropen, daar hebben we stenen vloer, ik moest afkoelen. Ik lag daar naakt, maar ik voelde het leven wegglippen uit mij, ik had geen gevoel meer in mijn lichaam, ik kon niet meer bewegen, ik had enkel nog mijn hoofd en mijn gedachten. Ik begon een rush te krijgen zoals je subspace kan ervaren. Mijn laatste gedachten waren, wat een achterlijke manier om te sterven meid. Ik dacht dit is het einde, ik woonde echter niet ver van het ziekenhuis en dacht, misschien heb ik geluk en kunnen ze me reanimeren dan werd alles zwart, wit, enorme explosie van gedachten over mijn leven. Maar dan moet de koude mij wat energie gegeven hebben. Ik hoorde mijn man roepen en discussiëren aan de telefoon, wat ik genomen had. Ik riep water, water, met de telefoon in de hand en glas water kwam hij naar mij. Vragen wat ik genomen had voor telefoniste. Ik zei “geen ambulance”, water. Hij wou mij laten drinken, maar heb glas over mijn hoofd gegoten. Dan kreeg ik alleen gezegd bad, bad, bad. Ik ben naar bad gekropen en met hulp erin gehesen, dan kreeg ik alleen water, water, water gezegd. Hij heeft de doucheknop genomen en mij beginnen af te sprieten. Na 10 minuten voelde ik het leven terugkomen. Ik heb 24 uur ijskoud gehad en liggen rillen. Ik dacht nog één dag af te wachten en dan toch maar check up te laten doen. De volgende 24 uur ben ik volledig hersteld. Dit was mijn serieuste waarschuwing.

Xx

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Larocca,

Interessante trip reports hoor! Ik heb zelf nog nooit ketamine gedaan maar ben er wel nieuwsgierig naar. Het meeste wat ik er tot nu toe over gelezen heb komt bij mij vooral over als "vreemd" en "raar" en niet zozeer als plezierig. UIt jouw eerste reportje lijk ik toch op te merken dat het ook wel prettig aan kan voelen. Zou je daar misschien nog wat meer over kunnen vertellen? Wat je nu precies aantrekkelijk vind aan ketamine?

Die andere twee reports klinken echt wel heel heftig en beangstigend moet ik zeggen. En in het geval van die OD ook wel echt gevaarlijk! Gelukkig is het allemaal goed gegaan maar dat had volgens mij ook anders kunnen lopen als ik het zo lees.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ketamine was voor mij echt iets van een keer proberen.

Toch een leuke ervaring mee gehad, maar niet echt de behoefte om hier verder mee te experimenteren. Enorm psychedelische potentie weliswaar, maar dan kies ik toch liever voor paddo's of LSD als ik een keer wil trippen, stoffen die veel minder lichamelijk belastend zijn.

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wat een verhaal! Je kunt mooi schrijven, vind ik, je sleept de lezer echt een beetje mee in de ervaring. Ketamine is en blijft interessant spul.
Heftig verhaal over de OD, gelukkig dat je er goed bent uit gekomen.

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hoi Larocca,

Interessante trip reports hoor! Ik heb zelf nog nooit ketamine gedaan maar ben er wel nieuwsgierig naar. Het meeste wat ik er tot nu toe over gelezen heb komt bij mij vooral over als "vreemd" en "raar" en niet zozeer als plezierig. UIt jouw eerste reportje lijk ik toch op te merken dat het ook wel prettig aan kan voelen. Zou je daar misschien nog wat meer over kunnen vertellen? Wat je nu precies aantrekkelijk vind aan ketamine?

Die andere twee reports klinken echt wel heel heftig en beangstigend moet ik zeggen. En in het geval van die OD ook wel echt gevaarlijk! Gelukkig is het allemaal goed gegaan maar dat had volgens mij ook anders kunnen lopen als ik het zo lees.
Hallo, ik had vroeger nooit drang naar ketamine. Denk vanwege de negatieve reacties toen. Het is nu toch al zo lang op de markt, dat ik dacht, er moet toch iets mee zijn. Dan begint de drang en zoektocht. Dan toch eens gekocht. Was er direkt op voor mij. Ik gebruik het wel in vrij prikkel arme omgeving, begeleid met zaken die ik ken, want kan heftig zijn. Je verliest ook spier controle. Praten kan moeilijk zijn. Dus doe het als ik alleen zijn. Ik vind ketamine heel intens, de trip is zeer heftig, alles waar ik van houd eigenlijk. Voordeel, duurt niet lang, geen nawerkingen. kan goed slapen nadien, de dag nadien energiek.
Maar nogmaals, ik doe het aantal keren, dan tijdje niet. Verstoort anders mijn slapen gaan patroon te veel. Niet goed voor mij.
De twee andere ervaringen waren echt niet leuk nee. En van de tweede heb ik zelfs 15 minuten beeldmateriaal. Zeer beangsitigend en zeer bevreemdend. Ik heb toen een jaar geen ketamine meer aangeraakt. De schrik zat er goed in.
Ik denk ook dat de combinatie cocaïne en ketamine niet goed is. De trip kan dan zeer zwaar en loom binnenkomen. De muziek voelt ook anders aan. net alsof de wereld vertraagt wordt. Dus dat probeer ik te vermijden.
Als je laag doseert, nasaal, en het valt niet goed, helpt drinken, eten en bewegen. Gaat dan vlug over.

Xx

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Ketamine was voor mij echt iets van een keer proberen.

Toch een leuke ervaring mee gehad, maar niet echt de behoefte om hier verder mee te experimenteren. Enorm psychedelische potentie weliswaar, maar dan kies ik toch liever voor paddo's of LSD als ik een keer wil trippen, stoffen die veel minder lichamelijk belastend zijn.
Hey, ik heb ooit paddo's gedaan, maar daar kreeg ik enorme diaree van, nooit meer. Voorlopig toch, wie weet :)...
Truffels vind ik leuk, maar mis ik soms wat intensiteit. LSD vind ik leuk, maar dan heb ik behoefte aan film en iets meer actievere omgeving. Licht, sfeer, etc...LSD doe ik als ik wat meer tijd heb, anders de ketamine, mindere duurtijd. Ik heb van ketamine geen bodyload, enkel beetje vieze smaak in de keel na het snuiven, maar dat gaat vlug weg. Ik geeft toe dat ketamine moeilijker te doseren is. Voor mij althans.

Xx

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Wat een verhaal! Je kunt mooi schrijven, vind ik, je sleept de lezer echt een beetje mee in de ervaring. Ketamine is en blijft interessant spul.
Heftig verhaal over de OD, gelukkig dat je er goed bent uit gekomen.
Hallo :)

U omschrijft het juist, interessant spul. Echt waar. Je kan er enorm diep mee gaan, maar vraagt wel wat ervaring voel ik. Je kan er echt mee experimenteren qua muziek, setting, gevoel aan je lichaam, temperatuur, relaxatie, denkoefeningen,... Soms voel je ook niet dat je oortjes in hebt. De muziek lijkt dan van ergens in je hoofd te komen en zo naar de buitenwereld te gaan, waarop de visuals aansluiten. zeer fascinerend. De twee nare ervaringen waren echt naar. Vooral de laatste. Ik probeer nog steeds te zoeken wat er misgegaan is. Ik denk dat de combinatie cocaïne - ketamine niet goed is. Als iemand hier iets meer over weet?

Xx

Incubi666

Belezen gebruiker
Heel mooi verhaal. En dosering ben ik zelf altijd slecht in overdoseer altijd. Met keta moet ik extra goed oppassen dus... Maar ga zeker proberen.

Azarius vaporizers and accessories