1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn onverwachte ervaring met XTC

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door Misfit, 15 mei 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Misfit

Misfit Newbie

Hey, aangezien ik nieuw op dit forum ben zal ik me even kort voorstellen. Ik ben B, 19 jaar oud en ben sinds een klein half jaar geïnteresseerd geraakt in bepaalde drugs na mijn eerste ervaring met XTC. Ik had hiervoor al ervaring met alcohol en wiet/hasj, maar verder nog nooit iets anders gebruikt. Na mijn eerste ervaring met XTC heb ik alleen nog een keer 2-cb gedaan waar ik een vrij slechte trip op beleefd heb, maar dat is niet belangrijk voor dit report.

Ik heb in december van vorig jaar voor het eerst XTC gedaan met een vriend van mij. Ik ging hier volledig blanco in, aangezien het last-minute besloten was die avond. Mijn vriend heeft al veel ervaring met verschillende soorten drugs.
    De avond begon met een kwartje, die mij een héél ontspannen gevoel gaf. Dit had ik nog niet eerder meegemaakt, aangezien ik met veel stress te maken heb in mijn leven. Na ongeveer een uur nog een kwartje genomen waardoor ik heerlijk in mijn trip gleed en alles mooi vond. Later op de avond merkte ik dat ik veel behoefte had om te praten, en begon mijn diepste gevoelens, geheimen en problemen te delen die ik nuchter nooit aan iemand durfde te vertellen, hoe goed ik die persoon ook zou kennen. Dit heeft mij énorm geholpen met mezelf te leren kennen en met sociale situaties om te gaan. Ik durf nu ook veel opener tegen mensen te zijn, en kan mijn gedrag ook beter begrijpen.
    Ik heb hierna na ongeveer 3 uur na inname van mijn 2e kwartje nog een laatste kwartje genomen. Hierdoor werd het euforische gevoel nog sterker, maar begon ook licht te hallucineren. Ik zag bijvoorbeeld stickers op de muur, lijntjes in mijn gezichtsveld en mijn telefoon die constant aan het schudden was. Hierna vond ik het prima geweest en ben naar huis gegaan om te gaan slapen.

Nu was deze trip al bijna een half jaar terug, en stond de 2e trip in voorbereiding. Mijn ouders zouden op vakantie gaan, waardoor ik het huis voor mijzelf zou hebben. Vol verwachting van de 1e trip ben ik als een gek gaan plannen om deze keer een nog leukere trip te beleven, én met wat meer vrienden.

Vanaf nu zal ik mijn trip zo duidelijk mogelijk proberen te omschrijven.

De zaterdag was aangekomen waarop ik samen met 3 andere vrienden (A waarmee ik de eerste keer deed, H en K mijn beste vriend) bij mij thuis een magische avond zou beleven. Ik had veel voorbereid; glow sticks, helium ballonnen, leuke LED verlichting in de tuin, fakkels voor in de tuin een lekkere afspeellijst op spotify gemaakt en genoeg hasj en sigaretten om de avond door te komen. Ik hoopte dat ik deze avond mezelf en mijn vrienden nog beter zou leren kennen, net zoals de eerste keer.

Rond 18 uur kwamen de jongens bij mij thuis om te komen eten. Ik had ze hiervoor uitgenodigd zodat de sfeer er al goed in kwam (mindset is een van de belangrijke dingen die een trip kunnen beïnvloeden, dus vandaar). Echter was A een beetje negatief deze avond. Zeuren om kleine dingen, waar ik mij goed aan kon storen, maar ik probeerde er niets van te denken om straks zo positief mogelijk de trip in te gaan. De hele avond tot het moment van inname stoorde ik mij een beetje aan A. Niet heel fijn als je dan nog zo'n avond samen moet doorbrengen, maar ik dacht dat t allemaal wel goed zou komen als we eenmaal het blije, euforische gevoel hadden.

T=0
    Het is nu 20 uur, en was het tijd om de pillen te verdelen. Ik had geel-groene punishers gehaald waarvan de dealer zei dat ze getest waren op 280mg. Ik weeg zelf niet zo veel door persoonlijke redenen, namelijk 50 kilo. Ieder een kwartje (ongeveer 70mg dus) om te beginnen, en dan na een uur nog een kwartje nemen. Zo deed ik dat ook mijn eerste keer en dat beviel super. Om de tijd te doden begon ik de helium ballonnen op te blazen en in mijn woonkamer tegen het plafond op te laten stijgen. Dit was erg leuk om te doen.

Langzamerhand begon iedereen zich een beetje onrustig te voelen, licht in het hoofd en een klein beetje misselijk. Maar niets dat ik niet aankon.

T=1 uur na inname
    Na een uur was het tijd voor het 2e kwartje. Ik vond dat ik nog niet klaar was voor de 2e, aangezien ik nog last had van de bodyload, maar A zei dat we toch echt een 2e moesten nemen omdat hij het ook altijd zo deed. Ik was zelf niet heel ervaren dus vertrouwde hem en nam een 2e kwartje. Ongeveer 10 minuten na de inname van het 2e kwartje begonnen we de tuin te versieren met glowsticks en mochten de LED verlichting en de fakkels aan. Dit was echt magisch. Het vrolijke gevoel kwam opzetten en ik gaf iedereen een knuffel. De kaken begonnen ook strak te staan, dus nam ik wat kauwgom. Ik vroeg of H mee naar boven ging om samen wat te praten of wat trip filmpjes te kijken etc. Eenmaal boven begonnen we te praten en begon ik persoonlijke verhalen te delen en realiseerde ik mij net als de eerste keer weer dingen uit het verleden die invloed hebben gehad op mij en ik blijkbaar nooit verwerkt had. Dit is ook een van de redenen dat ik XTC zo heerlijk vind. Het helpt mij enorm met mezelf te leren kennen en in mijn ogen ook een beter mens te worden.
    Plots kwamen A en K de kamer binnen, en was het moment verstoord. Zij gingen op mijn bed zitten en ik probeerde mijn verhaal te hervatten. A was totaal niet met ons bezig en zat op zijn telefoon wat te scrollen. Midden in mijn verhaal begon hij aan K wat filmpjes te laten zien, terwijl ik vrij persoonlijke dingen vertelde. Dit voelde enorm respectloos, en heb besloten om met z'n allen weer naar beneden te gaan. Ik heb iedereen raketjes uitgedeeld, en man wat smaken die lekker! De sfeer zat er weer goed in en we zijn wat Rocket League wezen spelen en hebben wat muziek opgezet.
    Ik was een filmpje aan het maken zodat ik de volgende dag terug kon kijken naar deze avond. Iedereen reageerde leuk, maar toen A in beeld kwam werd hij een beetje boos en vond het niet nodig dat ik aan het filmen was. Er kwam weer een beetje een geïrriteerd gevoel naar boven bij me. Ik wist niet dat dat mogelijk was onder de XTC.

T=2,5 uur na inname

Het euforische gevoel was bij mij er helemaal af. Mijn gedachtengang was compleet nuchter, maar ik voelde dat ik nog wel strak stond. Ik vroeg aan K of hij dit ook ervaarde, en gaf aan ook helemaal niet zo'n sterk euforisch gevoel te hebben als dat hij verwacht had. Raar dacht ik. Waar zou dit aan kunnen liggen? Misschien hadden we wel een slechte pil?
    A kwam met het voorstel om lachgas te gaan doen om de trip nog een beetje op te leuken. Ik had dit nog nooit gedaan, ook niet nuchter, maar vond de verhalen van vrienden die het gedaan hadden onder invloed van XTC wel interessant. Ik had alles klaar gezet; de slagroomspuit in elkaar gebouwd, patroon gepakt en een ballon. Voordat we dit gingen doen wilde A ineens eerst bijnemen. (Hierna zijn we de lachgas compleet vergeten en hebben we het ook niet gedaan.)

Zo gezegd zo gedaan, het 3e kwartje was naar binnen en het was opnieuw afwachten of dat heerlijke gevoel nu eindelijk zou doorbreken.Maar ook dit was achteraf niet het geval. Ik begon langzamerhand lichtjes te hallucineren zoals ik dat de eerste keer ook had. Ik kon geen diepte meer zien vanaf ongeveer 20cm voor mijn gezicht. Ik probeerde opnieuw een joint te draaien, maar toen ik de plakrand zocht zag ik de joint zó wazig dat ik uiteindelijk maar wat geprobeerd heb. Geen hele mooie joint, maar hij rookte.

Hierna wilde ik toch graag weer dat gevoel van de eerste keer terug zien te krijgen, en besloot wat trip filmpjes op de tv af te spelen. Dit lukte na wat moeite gedaan te hebben, van het toetsenbord kon ik geen kaas meer maken. Alle letters vlogen door elkaar.
    Helaas was dit ook geen succes. Niemand had de aandacht voor de filmpjes en was maar een beetje onrustig aan het doen. Brilletje zoeken, wat te drinken pakken etc. Dat vond ik echt jammer, want die eerste keer ging ik juist helemaal op in die filmpjes en begreep ik ze ook helemaal.

T= 6 uur na inname

Omdat het gevoel er nog steeds niet was besloten we af te sluiten met een laatste kwartje. Vanaf dit moment begon ik sterk te hallucineren. De dingen die ik zag klinken heel stom, maar ze waren super scherp te zien voor mij.
    We zaten opnieuw op mijn kamer met z'n allen. H was een verhaal aan het vertellen, en plots zag ik allemaal verticale lijntjes door mijn zichtveld. Ik volgde ze een beetje en toen viel het mij op dat er ook allemaal kringeltjes doorheen zwommen. Een beetje zoals van die hele kleine eencellige dieren die je dan onder een microscoop ziet zwemmen in het water.

Ik keek uiteindelijk weer naar het gezicht van H en ik wist niet wat ik zag! Zijn hele gezicht was ineens uit allemaal knikkers opgebouwd. Elke knikker had de kleur van zijn huid eronder. Waar zijn ogen zaten waren de knikkers bijvoorbeeld weer wit.
    Ik kon hier goed om lachen en vond het niet eng, maar juist vet! Nu achteraf realiseer ik mij dat ik best stom ben geweest, gezien deze visuals juist voortkomen uit een overdosis MDMA. Ik had mijn vertrouwen iets te veel in handen van A gelegd als het ging om bijnemen. Nu kon ik onder invloed ook niet zo heel goed nadenken over mijn keuzes, maar dat is natuurlijk geen excuus.
    Op dit moment besloot ik om naar buiten te gaan en een wandeling te maken. A wilde niet mee, en ging alvast op bed liggen. Ik vond zijn aanwezigheid die avond helemaal niet prettig en vond het eigenlijk wel fijn dat hij niet mee ging, en terwijl ik juist zo'n leuke eerste keer met hem had. Hij zat er bij alsof ie vanbinnen helemaal depressief was. Totaal geen emotie op zijn gezicht en vrijwel geen communicatie met de rest van de groep. Achteraf was dit niet het geval, maar gaf hij het excuus dat ie ook maar aan het spacen was.
    H, K en ik wilden de deur uit stappen, maar ik was op dit moment mijn bril en mijn telefoon kwijt. Gek hoe je zo totaal niet op je omgeving let waar je je spullen neerlegt op zo'n moment. Na kort zoeken eindelijk gevonden, en zijn we naar buiten gegaan. Dit voelde echt als een avontuurtje. Helaas was het euforische gevoel nog steeds niet terug gekomen.
    We kwamen langs mijn oude basisschool en liepen over een houten bruggetje de volgde straat in. Ik hoorde heerlijke trommel muziek, een beetje Afrikaans leek het mij wel. Ik vroeg of K de muziek wat harder wilde zetten omdat ik het zo fijn vond, maar K zei dat er helemaal geen muziek was. Nu wist ik zeker dat ik hard aan het spacen was, omdat de muziek die ik dacht te horen onze voetstappen waren toen we het bruggetje over liepen.

Eenmaal de straat in gelopen te zijn zag ik een groep jongeren staan. Een beetje hangen tegen hun fietsen aan, brilletje op en een biertje in de hand. Ik hoorde ook vaag techno op de achtergrond. Kut, zei ik tegen H en K, "Nu zit ik hier helemaal te spacen, en is er ineens een groep van die jongeren aan het drinken hierzo". Een van de jongeren stapte op de fiets en reed de straat uit. "Er is hier helemaal niemand hoor", zei K. Ik deed mijn zonnebrilletje af, en toen verdwenen de jongeren ineens. Toen ik hem weer op deed zag ik ze weer staan. Heel raar vond ik dit, maar was er totaal niet bang voor. Daarna nog veel andere mensen gezien. Ook mensen die hun dakraam open doen om even naar buiten te kijken. :joycat: We besloten niet het bos in te gaan wat verderop lag, maar richting huis te lopen. Toen ik bijna thuis was kwam ik in een straat waar normaal ongeveer 6 a 7 lantaarnpalen staan. Op dit moment leken het er honderden, en waren het geen lantaarnpalen maar oranje licht strepen die via een touwtje uit de lucht kwamen hangen. Ik wist niet wat ik zag. Zo ongelooflijk mooi, maar ook heel trippy omdat ik wist hoe het er normaal uit zag.

Eenmaal thuis ging H er vandoor. A ging naar bed en K en ik besloten nog even in de tuin te gaan zitten. Hier gingen de visuals gewoon door, maar op ongekend niveau. De rest had overigens totaal geen visuals en voelden zicht alweer helemaal nuchter.
    Ik ging op de tuinbank zitten samen met K en keek naar de mooie glowsticks die ik op het gras had gelegd. Ik zag plots allemaal van diezelfde kringeltjes als ik eerder genoemd had in de lucht. Ik kon er steeds eentje 'uitkiezen' waardoor deze steeds groter werd en een soort kleurplaat in de lucht vormde. Heel helder en duidelijk. Later kwamen ineens allemaal nullen en 1'en voorbij gevlogen als een soort van matrix achtig effect. Deze gingen uiteindelijk over mijn zonnescherm heen, en toen ze daar waren werden de LED lampen spontaan vel neon. Toen ik focuste werden ze weer normaal. Hierna zag ik allemaal zeepbellen door de lucht vliegen. Dit duurde heel kort. Wat ik hierna zag geloofde ik zelf bijna niet. Ik dacht dat dit niet van MDMA kon. Ik zag in een struik die in mijn tuin stond ineens een soort van 3 koppige draak, die ook levensecht bewoog. Deze bleef gedurende de avond wel aanwezig. Er waren nog een aantal andere visuals, maar als ik ze allemaal ga beschrijven wordt dit nog een lang report. :sweatsmile: Ik dacht overigens later nog even aan het idee dat er misschien 2-CB in mijn pil zat, maar na wat research gedaan te hebben bleek ik echter gewoon met een overdosis MDMA te maken had.

De dag erna eigenlijk geen lichamelijke klachten. Ik was best goed wakker geworden, en had genoeg energie. Wel was mn wang helemaal kapot gebeten (ondanks dat ik kauwgom had genomen). De dinsdag erna had ik wel een enorme dip. Heel depressief, leeg van binnen en een nutteloos gevoel. Ik heb veel fruit gegeten de dagen erna en voelde me binnen korte tijd weer helemaal fantastisch.

Nu ik even de tijd genomen heb om deze avond te verwerken zijn bij mij een aantal vragen opgekomen. Allereerst wil ik even zeggen dat de dosering die ik genomen heb totaal niet verstandig is. Ik heb mij niet verdiept in het gebruikelijke doseren (gevoel van het eerste kwartje afwachten etc.) en heb veels te veel in korte tijd genomen. Dit is voor mij een leermoment geweest.

De vragen die ik nu heb zijn als volgt;
    Hoe komt het dat dat vrolijke, euforische gevoel maar ongeveer 30 minuten duurde en niet eens zijn piek had bereikt? Komt dit doordat ik teveel heb bijgenomen? Ik weeg namelijk maar 50Kg en heb steeds een dosis van 70mg genomen. Of kwam dit doordat ik me zo enorm irriteerde aan A?
    En ik wil over iets meer dan een maand opnieuw een poging wagen. Waarschijnlijk met dezelfde pillen, hoe kan ik deze het beste doseren over ongeveer 12 uur (ik ga namelijk een festival pakken)? Ik weet ook niet hoeveel ik ga gebruiken die dag, maar denk maximaal 3 kwartjes.
    En deze trip deed ik op een vrij volle maag. De vorige trip had ik minstens 2,5 uur niets gegeten. Wat raden jullie aan qua eten voordat je gaat gebruiken?

Heel erg bedankt voor het lezen, ik wacht jullie reacties af. :)

Laatst bewerkt: 15 mei 2019
    Zonnetje vindt dit leuk.
  2. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Ik wil alleen even kwijt datje echt giga veel hebt genomen. Voor jou zou 1 kwartje van een pil van 280mg al een volledige dosis zijn. Het best neem je 1 a 1,5 keer je lichaamsgewicht. 50kg lichaamsgewicht maal 1,5 mg mdma is 75mg.
    Je hebt nu 5,6 keer je lichaamsgewicht genomen. Dat is echt veel! Zeker voor iemand die pas de 2e keer neemt. Nu wen je aan die hogere doseringen zodat je de “normale” dosis waarschijnlijk niks vind. Het hallucineren is daar een symptoom van.
    Ook is als je na zo lang steeds bijpakt de kans op euforie nihil. MDMA werkt maar 4 a 5 uurtjes. Je had bij je 1e kwart al je serotonine opgemaakt.
    Het is echt ongezond en een aanslag op je lijf en brein zo hoog doseren.
    Lees dit eens aandachtig door:

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Advies van mij is de volgende keer het bij 1 kwartje te houden en EVENTUEEL een klein kwartje bijpakken na 2 uurtjes. Meer niet. Mdma werking duurt nou eenmaal niet lang genoeg om 12 uren lekker te gaan. (Helaas)
    Verpest het niet voor jezelf alsjeblieft.

Zonnetje en Mr. Brosnan vinden dit leuk.
  3. Mr. Brosnan

Mr. Brosnan Experimenterende gebruiker

Ik weeg zelf 89kg en heb ook enige ervaring met xtc. Als ik een punisher van 220mg neem dan ga ik ook ongelofelijk hard, dit komt neer op pakweg 2,5 mg/kg. Dit is al een hoge dosis en meer dan aanbevolen maar nog (redelijkerwijs) binnen de perken.

Ondanks dat ik niet alle ervaring van de wereld heb weet ik wel dat wat je omschrijft niet echt gezond is ... Zoals De Dunne al aangeeft. (Zware) hallucinaties van xtc en de omschrijvingen die je geeft tonen aan dat je wel erg veel mdma binnen hebt gekregen. Je piekt zo vroeg omdat je meteen al een voor jou volledige dosis naar binnen mikt. De verdere doseringen zorgen alleen maar voor een versterking van de ‘strakke’ eigenschappen en zullen niet bijdragen aan de verdere euforie als je gewoon goed doseert.

Qua setting kan de euforie wel wat beïnvloed worden maar niet dusdanig dat het echt heel veel gaat schelen met een goede dosis. Mijn advies is dus om rustig te beginnen en zeker niet boven de 2-3 mg per kg te gaan als je echt persé meer wilt nemen. Dit is niet nodig en het zorgt alleen maar voor nadelige situaties.

Zeker omdat ik weet dat als je strak staat je geneigd bent om nog wat sneller bij te pakken, als je 280mg per pil binnen krijgt en je eens op zo’n 12 uur sessie denkt ach ik neem er wel 1,5 tot 2 je al tegen de 10 mg/kg aankomt. Dit kan in sommige gevallen zelfs levensgevaarlijk zijn.

Pas daarom voortaan op met de dosering en lees de tips in het xtc handboek eens door, zo kan je ook met een lichtere dosering die juist voor je is gewoon heerlijk genieten van de warme extase die xtc je geeft:grin:

De Dunne vindt dit leuk.
  4. Misfit

Misfit Newbie

Ik realiseer me dit ook heel goed. Het is ook zeker niet mijn bedoeling geweest om zoveel te nemen en heb de XTC enorm onderschat. Nu zeg je dat een kwartje voor mij dus een volledige dosis is. Betekent dit dat ik over een hele avond totaal maar 75mg MDMA binnen zou mogen krijgen? Zou ik dan beter met zo'n 50mg kan gaan beginnen en later op de avond de overige 25mg bij nemen? Ik hoor zelf van vrienden dat zij altijd beginnen met een halfje. Vaak hebben ze dan een pil van circa 200mg. Nu wegen mijn vrienden ook wat meer, maar ook zij nemen over de avond vaak zo'n hele pil. Dat zou dan ook teveel moeten zijn.

Als ik dit advies zou opvolgen zou ik dus tegen de 100mg-125mg aan komen totaal. Is het dan niet zo dat ik dan meteen heel hard zou gaan met 1 kwartje en dat het effect dus minder lang duurt? Ik wil namelijk graag weer dat zelfde effect als de eerste keer (Ik weet dat het gevoel van de eerste keer niet terug komt, maar zou wel fijn zijn als ik in ieder geval weer lekker euforisch kan zijn). Toen begon ik met 1 kwartje (geen idee wat de sterkte was overigens), en na 1 uur de 2e, en daarna na een hele lange tijd een laatste 3e. Moet er wel bij zeggen dat ik van het 1e kwartje totaal niets merkte naast een ontspannen gevoel. De 2e kwam ook heel rustig binnen, maar kreeg er wel geleidelijk dat sterke gevoel van waar ik dus eigenlijk naar streef. De 3e voegde toen voor mij niets toe behalve strakker staan en lichte hallucinaties zien.

Ik zal in het vervolg zeker een stuk voorzichtiger zijn, erg bedankt voor jullie reacties!

5. Krullen

Krullen Experimenterende gebruiker

Maatje van mij had precies dat met die 3koppige draak tijdens een feest, had ook veel te veel genomen en ging hierdoor ook gewoon slecht.

Probeer volgende keer minder te pakken en enjoy the roll!

6. Befbrein

Befbrein Experimenterende gebruiker

Leuk report! :)

Ik zou toch wel even wachten met opnieuw gebruiken. Je geeft aan dat je over een maandje weer wilt gebruiken, maar dit is niet verstandig. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat de euforie dan misschien helemaal afwezig is en dat de dip 10x zwaarder aankomt en langer duurt.

Wacht gewoon nog een maandje of 3/4 en houd het dan bij 1 kwartje. Als je toch bij wilt nemen neem dat MINDER dan je 1ste dosis. Dus 1/8 ofzo. Meer bijnemen heeft geen zin. Als het love gevoel eenmaal weg is komt het die avond ook niet meer terug en krijg je alleen maar last van de negative bijwerkingen. (kaken, hallucineren, zwaardere dip)

Je brein kan veel hebben, maar het zou zonde zijn als je seratonine receptoren beschadigd raken. Houd er ook rekening meer dat het love gevoel sowieso niet meer zo wordt als de 1ste keer. Dat komt nooit meer terug, dus daar moet je niet meer naar zoeken.

Ik heb de regels hierboven allemaal niet opgevolgd en dit heeft een zeer negative invloed gehad in m'n afgelopen jaar.

Peace

7. Misfit

Misfit Newbie

De keer die ik beschrijf was op 20 april. Nu heb ik op 29 juni een festival gepland. Er zit hier dus 2 maanden tussen, maar ik zou dan dus beter niets kunnen gebruiken. Ik ben wel aan het proberen om mijn serotonine goed aan te vullen door elke dag veel fruit te eten. Is het dan nog steeds onverstandig om op dat festival te gaan gebruiken? Mijn plan was namelijk om een kwartje van die pil door de helft te doen en dan later op de dag dat tweede stukje te nemen. Mocht dit echt niet verstandig zijn zal ik op dat festival iets anders gaan gebruiken, waarschijnlijk alleen hasj.

8. Mr. Brosnan

Mr. Brosnan Experimenterende gebruiker

Defqon toevallig?:wink:

9. Misfit

Misfit Newbie

Nee, helaas niet :sweatsmile:. Ik wil mijn eerste festival waar ik gebruik met wat lekkere rustige muziek doen, dus ga ik naar Nomads.

10. Befbrein

Befbrein Experimenterende gebruiker

Ik zou gewoon lekker aan de hasj gaan die dag.
    Je bent 19 jaar en je hersenen zijn nog vol aan het ontwikkelen. 3/4 maanden pauze is echt nodig om alles zo goed mogelijk te laten herstellen. Het zou zonde zijn als je door "misbruik" van xtc, permanente schade zou aanrichten aan je hersenen. Door je niet aan de 3/4 maanden regel te houden vergroot je de kans op beschadiging aanzienlijk. Misschien niet direct, maar over een langer termijn. Eenmaal beschadigd zal je echt heel veel spijt krijgen.

Plan gewoon een leuk feestje in augustus :grin:

11. Misfit

Misfit Newbie

Heel erg bedankt voor de tip, anders had ik vrolijk gebruikt op Nomads. Ik wacht dan nog even lekker af tot het perfecte moment. :)

Befbrein vindt dit leuk.
  12. Rosie

Rosie Newbie

Inderdaad lekker wachten. Zeker omdat je aangeeft dat je al moeite had met het euforische gevoel voelen.
    Verder hierboven al goed advies over de dosering.

Ik snap dat je makkelijk bijpakt als je vrienden het zeggen. Je gaat toch uit van hun "expertise". Ik kan je alleen maar adviseren om je goed in te lezen en vooral naar jezelf blijven luisteren.

Ik ging ook uit van de "expertise". En had ook een overdosering te pakken. En de expert gebruikt achteraf teveel, te vaak. (Soms zelfs na een week al, of 2 dagen achter elkaar). Tot zover expert :wink:

Laden...