Mijn rare fobie voor paddenstoelen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Martinus

Wijs gebruiker
Sins zo jong als ik mij kan herinneren vind ik paddenstoelen enge vieze dingen.
Vroeger als kind ging ik vaak met mijn ouders in het bos wandelen en mijn moeder had mij natuurlijk al vrij jong verteld dat paddenstoelen gevaarlijk kunnen zijn.
Daar naast zagen ze er vaak duister en verrot uit.

Ik vond ze wel altijd wel leuk om van een afstand naar te kijken, maar aanraken. brrrrrrrrr
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik echt vies van niks ben. Dode dieren, bagger, mest, ongedierte, etc. Ik heb ook totaal geen smetvrees en in het algemeen heb ik weinig angsten.

Ik vind het eten van paddenstoelen ook niks. Het maakt me niet uit of ze nou lekker zijn of vies. Ik vis ze altijd uit het eten. Ik vind een rouwe paddenstoel aanraken uit de supermarkt al niks. Ik anticipeer altijd een onbekende structuur en dat alleen is al genoeg voor enige remming.

Nu kan ik niet zeggen dat deze angst een is die ik niet aan kan. Ik kan mezelf er prima over heen zetten, maar het is alsof mijn ego een diep gewortelde afkeer voor paddenstoelen heeft. Ik moet mezelf altijd even moed toe spreken.

Bij het groeien van psychedelische paddenstoelen had ik ook best moeite om ze rauw aan te raken. Vooral de hoedjes creepte me best erg out. De zien er zo raar glad uit brrrr.
En dan het eten. Oei. Ik kan me niks viezer bedenken dan paddo's. Bij 4gram had ik braakneigingen bij het eten in combinatie met pindakaas. Gedurende de opkomst veel misselijkheid en op de piek van de trip kwam alles er weer uit.
De dag erna had ik doffe hoofdpijn.

Ik vind helemaal niks leuk aan paddenstoelen, behalve dan de high die je er van krijgt. Oh. Geweldig. Het gevoel in mijn lichaam is perfect. Maar het lijkt wel alsof mijn ego zijn hele leven al van alles heeft klaar gezet om er voor te zorgen dat ik er maar zo veel mogelijk van af blijf.

Zou het toeval zijn? Ik dacht er gister stoned over na, en ik zat zo van.. wat nou als de toekomst mijn verleden heeft zitten beïnvloeden onbewust.

Ganggang💯

Badass junkie
Ik lustte vroeger ook geen paddestoelen. Maar kan er nu wel van genieten. De structuur blijft wel akelig idd, maar de smaak waardeer ik nu wel.

Paddestoelen met psychedelische eigenschappen gaan erin als zoete koek 😁

Martinus

Wijs gebruiker
paddestoelen zijn je vrienden..
mss beginnen met een paddestoelen hoed :)

Ja, die heb ik gezien. Stamets heeft altijd leuke verhalen te vertellen.

Ik wil nog wel eens de heroic dose doen, maar ik kijk er al mijn hele leven tegen op.

Ik heb minder moeite met lsd en dmt. Omdat het bijde geen paddenstoelen zijn.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat vind je dan van truffels? Als dat beter is, gewoon die doen. Eventueel nog thee van zetten. Zelf vind ik die veel viezer dan paddo's. Een heel bord paddo's eten ging nog redelijk gemakkelijk, dat zie ik mezelf niet doen met truffels.

Heroic dose is moeilijk door het moeten eten ervan? Als je ze droogt hoef je veel minder te eten. Ik zou geen heroic dose doen om het maar gedaan te hebben. Lagere doseringen zoals 30-40 gram vers geven imo mooiere trips die minder heftig zijn zodat het beter handelbaar is. Gecombineerd met een beetje meditatie kun je dan alle diepgang hebben die je wilt, met het gevoel niet zo heen en weer geslingerd te worden.

Martinus

Wijs gebruiker
Wat vind je dan van truffels? Als dat beter is, gewoon die doen. Eventueel nog thee van zetten. Zelf vind ik die veel viezer dan paddo's. Een heel bord paddo's eten ging nog redelijk gemakkelijk, dat zie ik mezelf niet doen met truffels.

Heroic dose is moeilijk door het moeten eten ervan? Als je ze droogt hoef je veel minder te eten. Ik zou geen heroic dose doen om het maar gedaan te hebben. Lagere doseringen zoals 30-40 gram vers geven imo mooiere trips die minder heftig zijn zodat het beter handelbaar is. Gecombineerd met een beetje meditatie kun je dan alle diepgang hebben die je wilt, met het gevoel niet zo heen en weer geslingerd te worden.

De reden waarom ik aan heroic dose dacht is omdat ik voor mijn gevoel met 4g op de rand van het abys stond. Ik ben nieuwsgierig hoe het is om dat laatste stapje te zetten. Maar aan de andere kant weet ik niet of het nodig is. Ik weet niet wat het met mijn persoonlijkheid gaat doen.

Ik ben nuchter iemand die helemaal niks van meditatie moet weten. Maar op drugs lijk ik wel de innerlijke rust te hebben om gewoon uit mezelf in meditatie te zakken. Maar dan trip ik niet perse harder. Wel heerlijk rustig. Het voelt geweldig.

Ik denk dat thee voor mij het makkelijkst was. Maar dan ga ik toch wat intenser en korter. Dus dan zou ik daar weer een tijd mee moeten experimenteren om de dosis juist te krijgen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
De reden waarom ik aan heroic dose dacht is omdat ik voor mijn gevoel met 4g op de rand van het abys stond. Ik ben nieuwsgierig hoe het is om dat laatste stapje te zetten. Maar aan de andere kant weet ik niet of het nodig is. Ik weet niet wat het met mijn persoonlijkheid gaat doen.
Mijn ervaring met hoge doseringen is niet dat je trip daar per se door verdiept. Het is vooral meer visuals, meer chaos, een hardere rollercoaster ride.

Ik ben nuchter iemand die helemaal niks van meditatie moet weten. Maar op drugs lijk ik wel de innerlijke rust te hebben om gewoon uit mezelf in meditatie te zakken. Maar dan trip ik niet perse harder. Wel heerlijk rustig. Het voelt geweldig.
Niet harder nee, maar dieper en dieper in stilte afdalen. :) Die heftige rollercoaster trips zijn wel leuk hoor, maar voor mij ging dat op een moment wel vervelen en het is ook doodvermoeiend. Geef mij maar het ervaren van die stilte en ultieme voldoening, wat met nuchtere meditatie dus ook bereikt kan worden.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan