mijn verhaal hoe ik mijn beste vriend kwijt ben geraakt. voor het goede.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Nick M

Newbie
ik ben me beste vriend die ik 10 jaar ken pas geleden kwijtgeraakt door de drugs ( coke en wiet ) omdat ik hem voor 3 jaar heb proberen te "helpen" wat in mijn ogen het goede was. maar heb tegen hem gezegd dat ik er zelf niet meer onder kan leiden en heb mezelf op de eerste plek gezet. heb veel zien gebeuren in de tijd dat ik hem wou helpen met hem maar ook met andere verslaafde om hem heen. ik heb er een einde van gemaakt op een moment dat hij goed in zijn vel zat maar ook op een tijd dat ik helemaal gebroken door hem was. ik heb alles gezien en meegemaakt daar en vanuit een nuchtere kant gezien omdat ik zelf niet gebruik. dit heeft me veel levenservaring opgedaan en een heel andere kant van het leven gezien. maar ik heb geen spijt gehad van wat ik heb gedaan omdat ik weet dat het het beste voor hem is maar ook voor mij.
ik ben er "onbewust" mee ingesleept door alle problemen die door zijn gebruik zijn ontstaan. ik heb veel moeten pikken en door de vingers moeten zien. na lange tijd hem geholpen te hebben heb ik er ook mee leren omgaan. maar na lange tijd ook ingezien dat hij "onbewust" gebruik van me heeft gemaakt. omdat hij van binnen nog steeds de vriend is als toen ik hem ontmoette. ik ben altijd slecht geweest om me gevoel te uiten en al die tijd alles voor mezelf gehouden. ook omdat ik verder een normaal leven en een vaste baan bij heb. me toekomst heeft een lange tijd stil gestaan omdat ik hem op de 1ste plek heb gezet omdat hij me beste vriend is/was en altijd eerlijk en oprecht tegen me is geweest. hij heeft me ook velen malen gewaarschuwd van zeg een keer nee en denk aan jezelf. omdat alleen hij inzag wat hij met me deed maar ik zag het zelf niet in. hij wou me ook alleen maar beschermen maar door zijn verslaving ook vroeg om hem te helpen met bepaalde dingen die me heeft GEKILLT. ik heb hem nooit geholpen met zijn verslaving te onderhouden en dat wist hij omdat hij wist dat ik er tegen was. maar ik heb hem vooral geholpen met de dingen die hij dagelijks nodig had zoals boodschappen en kleding omdat hij al zijn eige geld aan drugs uitgaf. alleen tegen hem kon ik mijn verhalen kwijt omdat hij mij snapte. daarom was en is hij ook nogsteeds mij beste vriend. na afgelopen weekend is bij mij het kwartje gevallen omdat ik dat weekend veel heb zien gebeuren en goed heb teruggedacht na wat ik ook allemaal heb meegemaakt door hem. ik heb hem gezegt dat ik alles voor hem heb willen doen maar zolang ik bij hem ben dat hij er niks van voelt. de laatste paar stappen moet hij zetten. hij weet dat hij me nooit zal kwijtraken en dat hij me weer terug gaat zien als hij zijn leven weer op een rit heeft. zijn enige steun wat hij nog over heeft momenteel is zijn begeleiding en zijn vriendin die niet gebruikt. ik heb mijn verhaal ook aan hem uitgelegt met tranen in me ogen en hij heeft tegen mij gezegt dat hij trots op me is dat dit eindelijk is gebeurd hoe moeilijk het ook is. hij is op de goede pad maar hoe langer het duurt hoe eerder hij terugvalt viel me tebinnen dus het doet me goed dat ik dit heb gedaan en de rest aan hem overlaat terwijl ik alleen van afstand bij hem ben. ik heb dit verhaal ondertussen ook tegen andere vrienden verteld en me ouders. na afgelopen weekend ben ik zelf ook veranderd in een goede zin.
dit bericht heb ik heel lang achtergehouden maar ben blij en het voelt goed om dit nu met andere te delen.
ik ben strenger en harder geworden voor mezelf en ben blij dat ik de andere kant van het leven heb gezien zonder er zelf in te hebben gezeten omdat het anders misschien anders was gelopen met mij. ik kan dit bericht 10x zolang maken vooral van wat ik heb meegemaakt en heb geleerd, maar ik laat het hier verder bij.

ik wil me respect uitbrengen voor mensen die andere hebben geholpen met hetzelfde situatie. maar ook voor mensen die verslaafd zijn en/of eruit zijn gekomen. en vaak door hun verleden er verder in zijn gegaan. veel dingen gaan ombewust door de verslaving. maar het goede blijf je in de mensen zien die verslaafd zijn.

ik heb zelf ook wel een xtc en mdma gebruikt waar ik goed mee kon omgaan heb ook wiet gebruikt en deels verslaafd aan geweest maar ik heb vanwege me andere leven ook goed grenzen aan mezelf kunnen aangeven.

voor de mensen die drugs wil gaan proberen en denken dat ze er vanaf kunnen blijven:

je hebt het niet altijd zelf voor het kieze of je eraan verslaafd aan raken. maar onthoud heel goed
HET IS HET NIET WAARD OM VERSLAAFD TE RAKEN. JE BESCHADIGT JE OMGEVING EN RAAKT JE VRIENDEN EN FAMILIE KWIJT OM JE HEEN DIE ALTIJD DICHT BIJ JE HEBBEN GESTAAN. DRUGS MAAKT JE GEDACHTEN LEEG OP DAT MOMENTEN MAAR MAAKT HET 1000X ERGER ACHTERAF.

hoop dat ik hier andere mee kan helpen en het voelt me goed om me verhaal nu aan iedereen te vertellen.

Laatst bewerkt:

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Uiteindelijk moeten mensen het zelf doen, maar het is fijn om te weten dat er iets is dat het de moeite waard maakt.

Het confronterend aan drugs is ook wel dat mensen vrij onbewuste wezens zijn, maar dat is niet alles bepalend.

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Het is heel goed om mensen te helpen, zelfs verslaafden (niet met hun verslaving onderhouden uiteraard, maar met wat praktische dingetjes), maar als dat ten koste van jezelf gaat dan moet je inderdaad een grens trekken en daar mee stoppen.

Ik heb zelf buurman junk en zn junkvrouwtje, ouwe junks van een jaar of 55 die naast me wonen, die al met een, en bijna 2 benen in het graf staan. Die help ik regelmatig met wat dingetjes, kat naar de dierenarts, z'n afval afvoeren (heeft ie niet de kracht voor) en wat meer van die dingetjes. Ik mag m nog best ook, maar ik ben niet emotioneel betrokken en dan kunnen zulke dingen wel.

mod4fun

Belezen gebruiker
Erg knap (respect) dat je een mens wilt helpen. Maar uit mijn ervaring. Je kunt andere mensen niet veranderen, als zij kunnen dit zelf doen en misschien met een beetje hulp van jou. Helaas ik het vaak zo dat die personen liever blijven 'hangen' in hetgeen dat ze goed kennen. Hulp bieden is goed, maar verwacht geen wonderen. En hierdoor is en blijft het erg belangrijk om ook aan jezelf te denken.
De hoeveelheid aan positieve energie die je erin steekt weegt helaas nooit op. Op een gegeven moment moet je voor jezelf kiezen. Als je jezelf niet goed voelt, dan kun je ook niemand anders adequaat helpen/steunen.

* stom voorbeeld, maar iemand die bijna verdrinkt, die persoon klampt zich (paniek) zo sterk aan je vast, zodat jullie beide verdrinken*

Help wanneer nodig, maar neem op een zeker moment een besluit, dat je zelf ook verder moet gaan. Het is moeilijk, maar wel beter voor jezelf?

Bovenaan