1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn verhaal, thuis afbouwen G

Discussie in 'GHB' gestart door Talim, 11 okt 2018.

?

Bloeddruk meter hartslag meter nodig? is hier een app voor? waar moet ik op letten?

1. Ja heb je nodig

2 stem(men)
    50,0%
  2. Nee heb je niet nodig

2 stem(men)
    50,0%
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Talim

Talim Newbie

Hoi Allemaal,

Graag wil ik mijn verhaal zo kort mogelijk houden maar dat gaat eigenlijk niet. Ik wil graag mijn verhaal delen en hoop wat steun te vinden hier en positiviteit dat zelf afkicken wel kan.

Nu al 3 jaar aan de ghb en ik wil nu echt stoppen. Genoeg reden om te stoppen (gevaarlijk op de scooter, vaak genoeg out gegaan, me vaak genoeg geschaamt wann ik hyper met iemand aan de telefoon zat etc en de grootste reden is dat ik doorkreeg dan ik niet meer zomaar kon stoppen. Dat ik lichamelijk afhankelijk was geworden. Eerder stopte ik gewoon na paar weken/maanden gebruiken (niet elke dag), gewoon plots stoppen voor bijv 6 weken en nergens last van. Toen ik weer gewoon wou stoppen en kreeg ik heftige lichamelijke ontwenningsverschijnselen en ook psychisch last kreeg. Zeer verward, vergeet achtig etc (echt heel erg en genoeg meegemaakt en ontzettend geschrokken hiervan).

Ik ben het gaan gebruiken omdat ik een chronische lichamelijke ziekte heb waar ik veel pijn bij ervaar (wil hier verder niet op in gaan) door ghb werd de pijn stukken minder. Ik heb deze chronische ziekte al 15 jaar en heb elke dag vanaf wakker worden tot slapen pijn en kan hierdoor veel dingen niet doen en alles draait om mijn pijn en moet hier bijv heel mijn sociale leven op inrichten en mijn huis/inrichting. Daarom is drugs voor mij altijd al 'gevaarlijk' geweest, dan had ik even geen pijn.

Drugsverleden (fase van xtc vanaf 17e tot 21e bijna elk weekend thuis met vrienden) daarna van 22e tot 24e zwaar aan de speed, ergste periode was wel 4 a 5 dagen in de week en snoof grammen weg. In 7 weken wel €700 uitgegeven aan speed, terwijl t zo goedkoop is, dan kun je wel nagaan hoeveel ik weg snoof. Toen het niet meer goed werkte tegen de pijn wou ik ermee stoppen. Hier ook nog moeite mee gehad. Paar keer liegen, laatste geld eraan uitgeven, door de weeks gebruiken terwijl ik ook nog naar school moest of vlak voor werk omdat ik anders te moe was etc. Toen was ik echt verslaafd aan speed en kon zonder niet functioneren. Het was moeilijk maar zelf gestopt ermee en al jaren niet meer gebruikt. Thuis avondjes met vrienden ook wel gebruikt: Ketamine,sos (niet zo veel als speed of ghb) T was me het allemaal niet meer waard, geen slaap, je leven staat stil wann je aan de drugs zit en t hielp niet meer tegen de pijn. Jaren niet aan de drugs gezeten. (ik ben nu 30) Tot ik ghb ondekte en dat werkte goed tegen mijn pijn en had er (toen nog niet) geen vervelende gevolgen van zoals bij andere harddrugs.

Inzicht op mijn feest gedrag :)
    Ik was/ben t ook allemaal zat, je word ouder en hebt gewoon niet meer zo zin om te feesten. Heb ook nooit zo van alcohol gehouden..alles wat ik deed/gebruikte was om mijn pijn even te vergeten. Vroeger wel een periode (een jaar toen ik 24 was geloof ik) gehad dat ik elk weekend vodka dronk op huis feestjes en drugs maar dan was meer in mn tiener/twintiger jaren. Nu ga ik naar 1 a 2 grote festivals per jaar en ga verder nooit uit. Drink geen druppel alcohol meer sinds mn 26/27e,zonder moeite hoor want vind t niet lekker en het is me de kater niet waard. Nog aangedacht om misschien een avondje alochol te drinken omdat ik las dat sommige dat doen met afbouwen met G.

Nu ben ik bezig met afbouwen, het gaat langzaam omdat ik ook nog op mijn werk (5 dagen in de week zwaar fysiek werk) moet functioneren.

Ontwenningsverschijnselen hevig trillen van het hele lichaam. Slaap ongeveer 4 uur per nacht, hitte aanvallen mijn hoofd word gloeiend heet. Agressie uitspattingen (zeer weinig en alleen wanneer ik 3 uur niets had genomen) Zeer hevige spierpijn in mijn onderrug, kuiten en voetzolen. Angst gedachtens waren de eerste 2 dagen heftig, nemen nu sterk af.

Eerst begon het met af en toe gebruiken wanneer ik veel pijn had. Dit varieerde tussen de 2,5 en 4 ml. Laatste 4 maanden gebruikte ik elke dag om de 2 uur 2,2 a 2,5 ml. Soms zelfs in pauzes van het werk 4 ml. Dan kon ik het net uithouden om 2,5 uur te werken dan werden de lichamelijk ontwenningsverschijnselen zo heftig dat ik snel wat moest nemen in de pauze. Zeer veel schommelingen in de hoeveelheid die ik gebruik daarom lastig te beschrijven.

Ik wil graag zo als velen zelf afkicken en thuis afbouwen zonder aanmelden bij een kliniek. Ik heb 1 vertrouwings persoon die er van weet. Ik zit nu op in de ochtend 2,5 ml en door de dag 2 ml. Eind middag of avond wil ik met 0,1 / 0,2ml afbouwen. Nu 2 dagen vrijgenomen van werk omdat afbouwen op het werk niet mogelijk is. Dan geen energie en kracht om mijn werk te kunnen doen. Al eerder proberen af te bouwen en deed dat met 0,5 ml (maar dat was teveel) Nu probeer ik het dus rustiger af te bouwen. Vandaag zit ik op 1,8ml.. morgen (vrijdag) ook nog vrij..hoop dan op de 1,5 te komen. (in de avond nacht afbouwen gaat makkelijker omdat ik dan niets van mijn lichaam vraag. En hopelijk uiteindelijk maandag wann ik weer moet werken op de 1 ml te zitten of minder...

Ik heb dus geen baclofen. Voor het slapen wil ik 2uur van te voren niets nemen, dit lukt vaak niet en neem vaak 1,5 u voor het slapen voor t laatst. Word snachts ong 5x wakker en pakte dan 1,5 ml. Nu neem ik snachts nog maar 2 keer 1 ml. Neem elke nacht 5mg 1 pilletje melatonine. Eet heel gezond, o.a. elke avond 2 soorten groente bijv broccoli en rode kool, eet rauwe paprika's en drink zoveel mogelijk water. Sporten probeer nog vol te houden maar sinds het afbouwen kan ik de energie er niet voor opbrengen. Misschien moet ik daarmee meer doorzetten?

Iemand tips?? herkent iemand zich in mijn verhaal? k ben vaak in de stress over het idee dat ik hier niet vanaf kom. Dat ik nog een lange weg te gaan heb. Ik lees dan het laatste beetje afbouwen de lichamelijke effecten nog erger worden... ik zit nog niet eens onder de 1ml. Aan de andere kant ik ben een heel sterk persoon, na 15jaar zulke pijn heb ik nog steeds niet opgegeven. Drugsverleden soms te lang hevig gebruikt en ook zelf kunnen stoppen. Ik geloof er ook in als je het echt wilt dan kun je het ook al gaat t voor je gevoel niet snel genoeg..met ghb moet je wel rustig afbouwen.

Ik heb vandaag een hartslag app gedownload...iemand ervaring mee?? waar moet ik precies op letten? Mijn hart voel ik snachts bijna uit mijn borstkas kloppen en slaat af en toe over. De angst dat mijn hart er opeens mee stopt is iets afgenomen maar nog wel bang voor.

Dit was mijn verhaal en probeer te posten hoe het na een paar dagen is gegaan en ik maandag idd op 1 of onder de 1 ml zit.

2. Talim

Talim Newbie

Oja ik heb trouwens niemand in mijn omgeving die GHB gebruikt. Dus eenmaal er vanaf kom ik niet meer in de verleiding door vrienden ofzo. En ik heb hier wel medicijnen liggen die ik eens heb voorgeschreven gekregen voor mijn pijn. Propranolol, Propranolol vertraagt de hartslag, verlaagt de bloeddruk en vermindert de zuurstofbehoefte van het hart. Het wordt onder meer gebruikt bij hoge bloeddruk. Is dit iets om te grbuiken bij het afbouwen? vind het een beetje spannend om iets te nemen dat ook invloed heeft op je hartslag en bloeddruk...

3. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Hey,

We hebben hier verschillende mensen die soortgelijke problemen hebben gehad, o.a. @Raver kom er maar in!

Talim vindt dit leuk.
  4. Raver

Raver Wijs gebruiker

Kan eigenlijk maar 1 ding zeggen.

Dit klinkt als een zeer heftige GHB verslaving, en daar dien je professionele hulp voor te zoeken.

Nog 1 ding, stabiel doseren! Strikt elke 2 uur. Dat scheelt gigantisch in de klachten. De afkick die je beschrijft tijdens het afbouwen is niet goed. Laatste half uurtje voor je dosis is een ongemakkelijk gevoel, koude zweterige handjes normaal. Maar niet beven etc. Je bouwt dan te snel af. 0,2 tot 0,4ml minder per 24u is een goed uitgangspunt en zo wordt het ook in de detoxen aangepakt.

Half uurtje voor je dosis en na je dosis bloeddruk meten. De bloeddruk is de beste graadmeter om te kijken hoe je lichaam reageert op de lagere dosis.

Maar gun jezelf een leven en meld je aan bij een verslavingsinstantie die GHB kan afbouwen. Elke dag dat je er nog aan zit is er 1 teveel en aangezien de wachttijden soms lang kunnen zijn heb je geen tijd te verliezen.

Sterkte!!!!

Laatst bewerkt: 11 okt 2018
    Koffieboon en Talim vinden dit leuk.
  5. Talim

Talim Newbie

Oh god ik was hier al bang voor..moet professionele hulp gaan zoeken... Maar bedankt voor je reactie @Raver Vind het wel fijn dat ik me hier heb aangemeld, het gevoel dat ik niet de enige ben. Straks heb ik therapie..ik denk dat ik daar maar de eerste stap ga zetten en ga vertellen over mijn ghb verslaving. Dankje ik dacht ook t enige dat nu heel belangrijk is, is stabiel doseren. ik heb al een heel schema met tijd en ml uitgetypt, ik kwam 1 tegen op dit forum waar ik me wel in kon vinden. Heb het aangepast op wat ik denk dat mijn lichaam trekt. Misschien moet ik een week vrij nemen om af te bouwen... de 4 uur slaap per nacht maakt me niet eens meer uit, ben ik aan gewend. 100% focus op het afbouwen. @Raver ik heb veel van je posts gelezen :) bedankt voor delen van jouw verhaal

6. Raver

Raver Wijs gebruiker

Hulp zoeken is de eerste stap. Maar wel de belangrijkste. Er is nu eenmaal geen andere weg meer, zelf afbouwen is mogelijk maar het is dan een kwestie van tijd voor je weer aan de g zit.

M'n postpak is open als je vragen hebt of gewoon even iets wilt delen!

Succes

Talim vindt dit leuk.
  7. Talim

Talim Newbie

Super bedankt!! Je zult zeker nog van mij horen..

8. Talim

Talim Newbie

Wanneer ik GHB neem doe ik dit trouwens altijd met een doseerspuitje in een glas met een beetje water met limonade siroop met 0% suiker. Weet niet of dat het dan dus dermate verdunt dat het iets minder schadelijk is voor je organen?

9. Raver

Raver Wijs gebruiker

Dat maakt denk weinig verschil. Alcohol is ook verdunt in vloeistof maar niet minder schadelijk.

PH van normale GHB is neutraal. Ik zou me daar nu ook het minste druk maken. Schadelijk of niet, je hebt het nu immers gewoon net zo hard nodig als dat een diabeet insuline nodig heeft.

Ik las dat je 2 weken over 'n halve liter doet, ik zoop dat in een week op. Ik heb geen last meer van iets, en ben anderhalve maand clean van de GHB nu.

Talim vindt dit leuk.
  10. Talim

Talim Newbie

@Raver ik las dat je in afkickklinieken bent geweest maar dit keer niet toch? i.v.m. werk? Je hebt nu zelf afgebouwd met behulp van diazepam? Ja klopt ik doe ongeveer 2 a 3 weken met een halve liter. En ik neem je advies zeer ten harte dat ik te grote sprongen nam met het afbouwen..ik trilde enorm met mijn handen en voelde zelfs mijn benen, armen en nek trillen. Wanneer het alleen zweethandjes en ongemakkelijk gevoel geeft zit ik goed. Ga ook bloeddruk meten. Zojuist ook kliniek in de buurt opgezocht en mailtje gestuurd. Super knap van je dat je al anderhalve maand clean bent!! Hou je sterk!

11. Talim

Talim Newbie

@Raver even flink ingelezen in je eerdere Posts dus je hoeft niet meer te reageren op Mn laatste post ☺️ Je hebt een sterke wil! Echt top! En ook nog andere mensen helpen, super!

12. Raver

Raver Wijs gebruiker

Nee dit keer opname.

Ik denk dat je m'n andere topic heb gelezen.

"Ik kan het niet meer" is m'n meest recente topic.

Edit: lees je bericht nu, thanks man. Opgeven is geen optie!

Talim vindt dit leuk.
  13. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

Dat is een lange verslaving. Die afkick lijkt mij verschikkelijk. Ik kocht eerst ook een liter en die afkick viel wel mee bij het begin.
    Maar na een paar keer werd die afkick steeds erger. Ik loste die hartkloppingen op met alcohol en kwam daar dan wel makkelijk uit.

Ik ben toen halve liters gaan kopen maar die afkicks waren nog erger dan toen bij die liters. Omdat mijn lichaam al een tolerantie had opgebouwd en mijn dosis al hoger was per 2 uur. Dat kon ik ook nog wel met alcohol oplossen.

Toen kocht ik alleen nog maar 250ml maar als ik 2 weken later weer (of zelfs wel eens een week later) 250ml kocht maakte dat niks uit en de afkick werd nog erger dan helemaal bij het begin. Het word gewoon erger en erger. Maar wist niet hoe het werkte en heb dat dus moeten leren. Loste dat op met baclofen en alcohol.

Nu loopde het nog een paar keer uit de hand en veel mensen waarschuwde me als de afkick erger word moet je stoppen me te alcohol om af te bouwen. Maar Diazepam nemen. En dat werkt prima.

Alcohol is een goede voor een korte verslaving (weekje) maat als het serieuzer word dan is valium de oplossing.

Nu haal ik 100ml per keer dan is het gebruik leuk zeker met zijn 2e heb je 50ml op een avond en geen complicaties.

Lees dit overal dat mensen er niet aan kunnen komen. Dat is echt vervelend.
    Want ik heb die trillingen ook. En word dan helemaal naar. Maar ik gebruik dan b.v. 3 weken en stop dan met de ghb helemaal en neem dan 2 uur na mijn laatste buisje 25mg Baclofen of soms zelfs 50mg en dan is er niks aan de hand ik moet die baclofen wel nemen om de 6 uur om die nare gevoelens tegen te gaan. Neem daarbij 3x per dag 10mg Diazepam en als het zo gaat heb ik geen enkel probleem met niks.

Voor slapen neem ik gabapentine 400mg tot zelfs 800mg. Deze week weer een Seroquel gehad van 400mg die is heerlijk.

Dit is dan mijn verhaal van korte verslavingen 3 jaar is heavy Ik ben wel overtuigd dat Baclofen en Diazepam de medicijnen zijn die je minimaal in huis moet hebben bij zwaar ghb gebruik en stoppen.
    Heb een hele lading gekocht voor mezelf voor dat het ooit een keertje uit de hand loopt
    Maar hou het op de 100ml tegenwoordig.
    Het is een preventieve maatregelen.

Succes met je afkick. Je kan natuurlijk ook de detox in als het echt niet meer gaat!

Groeten :wave:

Talim vindt dit leuk.
  14. Talim

Talim Newbie

@Ik lul maar wat Bedankt voor het delen. Slim om een lading achter de hand te houden. Ben je nu helemaal van de G af?

De eerste 3 jaar zat er met mijn gebruik soms 6 weken tussen van niks en een keer 4 maanden niks. De hoeveelheid van elke dag heeft 6 maanden geduurd. Veel ste lang, ene moment voel ik me sterk dat ik het zelf kan..zodra het uitwerkt raak ik weer in de put. Maar de ergste angst gedachtes heb ik sinds vannacht en vandaag niet meer gehad. Sinds het rustiger afbouwen geen behoefte gehad om meer te pakken. Ik ben ook gewoon bang om meer te pakken, bang om terug bij af te zijn.

Wel eerder proberen af te bouwen maar met veel teveel ml dus dat doe ik nu dan niet meer. Met 0,4 en 0,2 afbouwen. Dit is dag 3. Mijn gevoel zegt ook dat ik extra 'hulp' middelen nodig zal hebben. Maar voelt ook weer verkeerd, dan heb ik er nog iets bij.

Vandaag wel eerste stappen gezet om met professionele hulp te gaan praten. Ik wil positief blijven ik denk dat dat belangrijk is. Dat houd me focus op dat het stap voor stapje gaat lukken. Dan komt dit spul nooit meer in mijn leven, kan niet wachten!

Rebell en De Dunne vinden dit leuk.
  15. De Dunne

De Dunne Badass junkie Donateur De Leukste Thuis!

Dat is al een grote stap in de goede richting. Knap van je! Hulp zoeken, of denken (weten eigenlijk) dat je echt hulp nodig hebt is 1 ding maar ook echt die hulp zoeken is 2. Wel echt doorzetten nu!
    Tot nu toe klink je erg positief over je stoppen met ghb. Probeer die positieve vibe vast te houden.

Van ghb heb ik bijna 0 verstand. Nooit gebruikt en ga het ook nooit gebruiken. Het trekt mij helemaal niet en als ik al die horror verhalen hoor over hoe snel je verslaafd kunt raken en hoe heftig het stoppen is begin ik der maar niet aan.

Ik wilde je alleen even succes wensen en een hart onder de riem steken. Verslavingen zijn heel rot! Succes. :thumbsup1:

Talim vindt dit leuk.
  16. Talim

Talim Newbie

@De Dunne Bedankt voor je bericht! En ik ben ontzettend blij om te horen dat je niet aan ghb zult beginnen! Heel wijs besluit! Ja ben zo positief omdat ik er echt zo klaar mee ben en ik geloof dat ik dit kan! En dit moet ik ook vasthouden. Hier mijn ei kwijt kunnen is voor mij een last van mijn schouders. Ik vraag me af of ik eerst een Detox in moet of niet. Maar dat zal ik allemaal wel horen, probeer tot die tijd zo ver mogelijk af te bouwen.

De Dunne vindt dit leuk.
  17. Talim

Talim Newbie

Sinds ik ben lid geworden en mijn verhaal heb gedeeld en andere verhalen heb gelezen gaf mij het laatste zetje om professionele hulp te zoeken. Ik durfde niet om het schaamte gevoel. Dat ik verslaafd ben wist ik allang maar dan bij pro's aankloppen gaf mij nog meer het gevoel dat ik niet alleen kon winnen van de verslaving. Al een tijdje was ik wat posts aan het lezen maar lid worden was t beste wat ik had kunnen doen! Nu voel ik me minder beschamend en juist sterk dat ik professionele hulp zoek. Fijn dat we elk ons verhaal willen delen.:redheart:

Raver vindt dit leuk.
  18. De Dunne

Drugsforum is idd erg fijn. Ik heb er ook al erg veel aan gehad. Blijf gewoon je verhaal posten. Dat is ook goed voor je.

Raver en Talim vinden dit leuk.
  19. De Dunne

@Talim . Kijk rustig eens rond op het forum. Meng je eventueel in gesprekken en discussies. Lees andermans verhalen en haak daar eventueel op in. Doe je eigen zegje.
    Neem alles dan mee in je afkick. Lezen over verslavingen/afkicken van andere soorten drugs kan jou ook helpen. De ene afkick van een drug is natuurlijk “makkelijker” of minder lichaamlijk zwaar dan de ander drug maar in grote lijnen vind ik het wel overeen komen.
    De manier hoe je er over denkt bijvoorbeeld. Succes nogmaals.

Laatst bewerkt: 11 okt 2018
    Talim vindt dit leuk.
  20. Raver

Raver Wijs gebruiker

DF is the bomb, ik wilde er eens afstand van doen omdat het mogelijk teveel verbinding had met m'n verslaving.

Maar toen ben ik het eens gaan omdraaien, het herrinerd me ook weer goed aan de ellende die drugs me hebben gegeven.

Zo vergeet ik niet "waar ik vandaan kom" en kan ik andere mensen tips geven!

Welkom op 't forum @Talim ik hoop écht dat het je snel lukt om van de GHB af te komen. Ik weet waar je doorheen gaat..

acht.zes, Talim en De Dunne vinden dit leuk.
  21. Talim

Talim Newbie

Ja vind DF echt fantastisch, @De Dunne het gevoel dat ik niet alleen ben. Bedankt voor jullie reacties en speciaal voor jou @Raver bedankt dat ik jou mag contacten. Ik ben een vrouw van 30 jaar die nog liever met mijn chronische pijn elke dag leef dan nog langer afhankelijk te zijn van G, ik ga deze strijd aan. Jammer van de wachttijd bij de kliniek trouwens. Ik hou jullie op de hoogte :)

acht.zes en De Dunne vinden dit leuk.
  22. De Dunne

Heel graag!

Ps, fijn nog weer eens een vrouw erbij!

Parfumflesje en Talim vinden dit leuk.
  23. Coffeecup

Coffeecup Belezen gebruiker

Hoi Talim

Hoeveel ml gebruik je nu per dag? Drie jaar is lang, ik hield het nooit zolang vol. Zeker niet met slapeloze nachten. Wallen enzo. Ik nu weer zes maanden er vanaf. Het is mij telkens met diazepam gelukt. Baclofen kreeg ik ook van de verslavingsarts. Het hielp niet echt bij mij (ik mocht max 3 x 20 Mg. Zelfs 3 x 75 Mg stiekem gedaan en ook niet gewenste effect. Bij de verslavingszorg zit ik al een poos niet meer. Ik had vanuit daar wel een ambulante thuis detox met diazepam. Omdat ik wist hoe dat werkte ben ik mij zelf zo een paar keer gaan detoxen. Eenmaal paar uur zonder g heel raar gevoel aan mijn mond. Mijn lippen stonden strak en waren blauw paars. De laatste keer is mij ook gelukt met diazepam maar ben ik net als @Raver blijven steken op diazepam. Maanden lang op 5 a 10 Mg per dag. Ook verslavende rotzooi. Ik ben nu allang clean. Nog steeds last van angst en daar krijg ik medicatie voor. Het gaat goed nu! Even over bloeddruk meter. Ik denk dat de app niet nauwkeurig is en je misschien onnodig gek maakt. Ik zou voor een paar tientjes een bestellen. Max aanvaardbare waardes voor mij tijdens de thuis detox waren
    Bovendruk max 140
    Onderdruk max 100
    Pols max 120
    Ik moest drie keer per dag meten op vaste tijden, om te zien of de diazepam aan sloeg. En elke dag zag je mooi verbetering. Ik had een wijkverpleegkundige die dagelijks na mijn werk langs kwam. Dat was het fijne ik kon door werken. Ik heb het hier over eind 2014 begin 2015. Ik gebruikte daarvoor zes ml om de vier uur, in de nacht gebruikte ik niets.

Ik ben ook een vrouw

Talim vindt dit leuk.
  24. Raver

Raver Wijs gebruiker

@Talim

Solutions Center heeft geen hele lange wachttijden. Ik zou hun eens een belletje geven, ze zitten in Barneveld. En je kunt daarna meteen 'n nabehandeling volgen bij hun. Echt elke dag er bovenop zitten, en elke dag bellen wanneer je kunt komen.

Zo heb ik dit keer ook sneller een plek kunnen regelen. Het was eerst 3 maanden geloof ik, en later maar 5 weekjes. :)

Ik ben zelf gedetoxd bij Brijder Hoofddorp. De artsen en vpk hier weten super goed waar ze mee bezig zijn omtrent GHB detox.

Talim vindt dit leuk.
  25. Talim

Talim Newbie

Hoi @Coffeecup Bedankt voor je verhaal. En bedankt voor de waardes doorgeven!
    Ik hou het volgende schema aan: Dagelijks 0.4 ml v d startdosis af en 0.2 ml van de redose.
    gisteren start 3 ml en redose 2,2 ml
    Zit vandaag op startdosis 2.1 ml en redose 2 ml
    Dit neem ik om de 2 uur en hou me hier strak aan.

En heb nu al een update. Ik heb afgelopen 2 dagen geen 'over hitting' meer gehad. Terwijl toen ik te 'hard' afbouwde wel 3 a 4 keer per dag zware over hitting (mijn hoofd knal rood en bloedheet) had. Het trillen is enorm minder. De ergste angst heb ik ook gehad. Heb nu wel sinds 2 nachten extreem echte enge dromen.

Gisteren heb ik een hartslag horloge gekocht die mijn hartslag meet. (hoop dat dit goed is) Mijn hartslag zit altijd tussen de 70 en 90 en is 1x 104 geweest.

26. Talim

Talim Newbie

@Raver Oke top! bedankt voor deze tips
    En hoelang is dan de opname? of verschilt dat per persoon? Ik moet kijken hoeveel vakantie dagen ik nog op kan nemen van mijn werk

Laatst bewerkt: 12 okt 2018
  27. Raver

Raver Wijs gebruiker

Hangt er 'n beetje vanaf op hoeveel ML farmaceutische GHB je wordt ingesteld. De omrekensom is ongeveer x4. Ik gebruikte 5ml elke 2 uur, en werd hier in de detox op 20ml farma GHB ingesteld.

Dag 1 is instellen
    Dag 2 stabiel
    En dan vanaf dag 3 elke dag 2ml eraf tot je op 2ml zit.

Ongeveer 10 tot 14 dagen opname.

Talim vindt dit leuk.
  28. Talim

Talim Newbie

@Raver Oke dankjewel dan weet ik even op hoeveel dagen ik ongeveer kan rekenen. Ik had zelf ook Brijder Hoofddorp in mijn favorieten opgeslagen :)

29. Raver

Raver Wijs gebruiker

Je dient je dan wel eerst aan te melden. Brijder is regio Zuid-Holland en Noord-Holland. Ik weet niet of je ook in deze regio woont.

Zo niet gaat de verzekering moeilijk doen.

Beste optie is via je huisarts doorgestuurd worden denk ik.

Talim vindt dit leuk.
  30. Talim

Talim Newbie

@Raver Dankje, ja ik had al wat research gedaan. Doorverwijzing nodig van de huisarts voor aanmelding. Ik zag bij de meeste sites staan: vanuit de basis wordt het vergoed dan gaat alleen nog van het eigen risico af (deze heb ik toch al op) En zal natuurlijk eerst moeten afwachten inderdaad wann ik terecht kan. Dan pas op het werk vrij regelen. 10 dagen zou ik wel op kunnen nemen. Ik heb het een paar naasten al verteld maar mijn ouders nog niet. Hoopte dit ook niet te hoeven doen, m'n moeder zou niet meer kunnen slapen! :( Maar met 10 dagen opname tja dan moet ik het wel vertellen. Ik woon al 13 jaar op mezelf en zij maken zich überhaupt al zorgen om mijn ziekte laat staan als ze dit weten. Lastig hoor!

Ik zat te kijken naar deze klinieken: Brijder Noord-Holland en Vincere-GGZ in Amsterdam

Raver vindt dit leuk.
  31. Coffeecup

Coffeecup Belezen gebruiker

Hoi Talim,

Ik heb bewondering voor het feit dat je werkt! Heb ik ook altijd gedaan, maar ik moet ook toegeven verslaafden zijn een kei in het verbergen van dingen, en ik was dat ook. Een goede dagbesteding is vooral na de afkick belangrijk, voor afleiding enzovoorts. Van Raver kun je aannemen wat hij stelt. Wij hebben jaren contact en beurden elkaar op tijdens het heetst van de strijd. Ik begrijp dat het afbouwen redelijk verloopt? Belangrijk is geduld en niet te vlug. Ik hoop dat je niet al te lange wachttijd hebt. En wie weet lukt het misschien zelf ook.

Ik was crisis, ivm de lange wachttijd stond ik onder controle bij de huisarts. Ookal heeft deze er geen bal verstand van, hij had wel contact met de instelling en op recept kreeg ik medicatie voor de nacht om de wachttijd te overbruggen. Al vlug hadden ze mij uiteindelijk ergens tussen gestopt.

Ik had niets van doen met een kliniek, maar een instelling van GGZ geestelijke gezondheidszorg

Sterkte en hou vol

32. Talim

Talim Newbie

@Coffeecup Goedenmorgen, fijn je bericht te lezen. En klopt natuurlijk helemaal dat verslaafden een kei zijn om dingen te verbergen. Ik kan deze topbaan ook echt niet kwijt. Goede afleiding voor na de afkick denk ik ook overna, een lijstje gemaakt met ideeën om straks te gaan doen. Van thuis tot buitens huis.:sweatsmile: Dus je bent er helemaal van af gekomen begrijp? echt super!!

33. Talim

Talim Newbie

Update: Ik heb nog met Raver bericht over een afbouw schema. Merk alleen nu alweer dat ik er zo moeite mee heb om niet telkens minder te pakken, gisteravond en vannacht en vanochtend pakte ik al 0,5 minder. Al gauw bedacht ik me en pakte toch die 0,3 erbij. Het gaat zo tegen mijn gevoel in met maar 0,2 afbouwen. Het is duidelijk mijn valkuil dat ik te snel wil. Dus spreek mezelf toe, dat ik er alleen vanaf kom als ik me aan het schema hou. En dan is het ook veel draaglijker kwa ontwenningsverschijnselen. Ik neem binnenkort wel vrij van mijn werk want daar kan ik niet strikt om de 2 uur nemen. Hopelijk heb ik dan al flink afgebouwd wanneer ik naar een kliniek kan.

34. Talim

Talim Newbie

35. Raver

Raver Wijs gebruiker

Welke regio kom je vandaan Talim?

36. Talim

Talim Newbie

Noord-Holland

37. Raver

Raver Wijs gebruiker

Zsm afspraak plannen met je huisarts en een verwijzing vragen voor de Brijder. Die kunnen je op de wachtlijst zetten voor een detox bij de kliniek in Hoofddorp.

De Dunne vindt dit leuk.
  38. Talim

Talim Newbie

Raver vindt dit leuk.
  39. used2behappy

used2behappy Newbie

en waar heb je Bacl... gevonden?

40. used2behappy

used2behappy Newbie

en waar heb je Bacl... gevonden?

Laden...
Vergelijkbare Topics - Mijn verhaal thuis