Mijn verhouding met 3-mmc

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Knuffelpanda

Wijs gebruiker
Mijn haat/liefde verhouding met 3-mmc 🥰🤮 (tekst herschreven)

Ironisch want door de krantenartikelen die ervoor waarschuwden heb ik de 3-mmc juist ontdekt.
Ik zocht informatie en kwam op DF uit, een nieuwe wereld ging voor mij open.
In die periode was ik erg bezig met nieuwe dingen ontdekken en grenzen opzoeken, nog steeds wel nu.
Ik waagde de sprong en bestelde wat RC's, blijkbaar goede vendor uitgezocht want het werd netjes geleverd en het werkte goed.
Wonderlijke nieuwe gevoelens van euforie en lichtheid, vrolijkheid en rust in het hoofd, minder sterke emoties en prikkels kwamen minder hard binnen.
Maar ook diepe dalen en vreselijke comedowns met misselijkheid en duizeligheid, depressieve buien en donkere gedachten.
Waar ben ik aan begonnen? Wat doe ik mezelf aan ? Toch wilde ik dit ervaren en probeerde er niet te roekeloos mee om te gaan.
Soms toch te impulsief dingen gekocht en teveel in een keer gebruikt met vreselijke katers tot gevolg. Na zon waardeloze dag was het makkelijk om te zeggen; Dit nooit weer!
Maar toch ik wilde meer ervaren, meedoen, ergens bij horen, mezelf uitdagen en overwinnen. Het verstandig leren gebruiken voor zover dat kan. Helemaal niet gebruiken is toch het beste.
Alle waarschuwingen zaten stevig in mijn hoofd maar ja, toch ging het na een paar keer gebruiken mis. Teveel en te snel maakte dat ik me afgrijselijk slecht voelde. Mijn werk was in de ochtend en met zon kater valt niet mee en als ze het ontdekt hadden....
Nooit heb ik onder werktijd gebruikt maar wel paar keer voor ik er heen ging, ja ontzettend stom natuurlijk!

Alle grenzen overgegaan en geslikt, gesnoven, gebumpt en zelfs een keer geshot wat erg tegenviel omdat ik al veel ophad dus t was de moeite niet maar wel een kick gaf t ook al vond ik mezelf een idioot, ik had toch maar mooi t lef om die naald in mijn arm te prikken. ( ter info ik heb ervaring met mezelf prikken dus weet hoe het moet)
Ik was er veel te veel mee bezig en kreeg een hekel aan mezelf, nou dat is niks nieuws voor mij helaas.

Gelukkig kon ik hier gelijke ervaringen lezen en van me af schrijven.
Ik zei tegen mezelf: Of je flikkert alles weg en koopt en gebruikt nooit meer iets, of je gaat het slimmer aanpakken en geeft het een plek in je leven.
Eerst heb ik bijna alles wat ik nog had liggen weggegooid behalve de tripmiddelen. Daarna een tijdje enkel wat wiet en kratom gebruikt.

Moeilijkheden op het werk en veel emotionele dingen in mijn leven maakten dat ik een gram kocht en het weer te snel opmaakte omdat het me even niks meer kon schelen allemaal.
Na een halve gram bumpen werkte het nauwelijks meer en werd ik er alleen nog maar beroerder van achteraf, de kater was weer feest. Heb het over mee heen laten komen en nagedacht wat er nou mis ging.
Voortaan niet gebruiken als het rot gaat want dan gaat t juist verkeerd.
maximaal een gram kopen en deze in capsules verdelen voor meer overzicht. Als het effect minder word gewoon stoppen want het is zinloos.

De laatste keer ging het goed met de 3 m en de helft volgens plan gebruikt, alles gesnoven ik was benieuwd naar het verschil met slikken en bump.
Helaas was ik weer eens impulsief en 3-fa erbij gekocht, ik was benieuwd of het effect weer goed zou zijn na ongeveer 2 maanden.
Ik ging verder met de 3- fa mijn 1e fout en het viel erg tegen, het leek veel minder sterk als de eerste gram die ik had geprobeerd. In plaats van op tijd te stoppen alles opgebruikt, 2e fout, met minimaal effect maar geen oog dichtgedaan, geen eetlust, zere kaken etc.
Het gesnoven, gebumpt en laatste 2 capsules geslikt, 3e fout, in de hoop dat het dan beter effect zou hebben. Geen euforie en zweverigheid zoals de eerste keren helaas.

Toch een goed weekend gehad en op zaterdag naar de sportclub geweest sinds lange tijd. Ook op zondag met moeite er op uit geweest.
betrap mezelf er op dat ik nu af en toe wil maar het valt erg mee de cravings.
Nog eens een gram kopen en nu nog minder snel gebruiken, het moet gewoon lukken.
Al doende leert men

Hoe verslavend t is verschilt per persoon maar ga ervanuit dat je teveel pakt , meer dan je van plan was zeker in t begin.
De ene keer heb ik dus meer craving als de andere en t verschilt ook per manier van gebruiken en hoe ik me op dat moment voel.

Pellet: redelijk craving
Bump: veeeel craving, haast onmerkbaar ik pakte gewoon zonder denken
Snuif: vrij veel craving maar omdat t best ff pijn doet aan de neus toch een soort drempel, de kick maakt dat weer goed; aaah kijk mij eens stoer drugs snuiven! Wie is hier nou een braverik haha! Ja heel dom ik weet t.

Geestelijk Verslavend ?

JA!! en dat kan verdomde snel gaan zonder dat je het beseft!

Het spul zit gewoon in je hoofd, ineens kwam de craving opzetten op gekke momenten, ik moest t nu hebben en ik voelde zelfs lichte effecten alsof ik al gebruikt had.
Hier heb ik een tijdje mee geworsteld en met vallen en opstaan redelijk onder controle gekregen.

Je kunt je gedachten zo sturen dat je niet meer aan de 3 m denkt en het lekkere gevoel, zoek wat afleiding en de craving gaat weer weg, t komt soms ineens opzetten maar dan streng zijn voor jezelf en afspraken maken voor wanneer wel en hoeveel Max
Iedere keer dat je de craving overwint voelt het beter, ik bepaal wanneer en hoeveel en niet de 3 m.

Werk en hobbies zorgen voor meer drempels want dat gaat echt niet samen.

Wil je zeker weten dat je er nooit problemen mee krijgt??
Dan simpelweg NOOIT mee beginnen !!
Zo geweldig spul is t niet hoor😜

Uiteraard heb ik ook niet naar deze adviezen geluisterd en moest ik mijn eigen puinhoop weer opruimen.

LET OP: als je de eerste keer goed kon beheersen en geen cravings had wil niet zeggen dat t zo blijft!
In begin kon ik me prima beheersen geen probleem tot het toch uit de klauwen liep en toen had ik wel een probleem 😳

En t blijft never nooit bij 1x 3-mmc (meer, meer, meer!)

Tja tis TROEP! VERGIF! ROTZOOI!

Maar toch wel lekker af en toe 😜
Toch wil ik het nu nog hebben en af en toe gebruiken, tot het misschien veel lastiger te krijgen is en ik er voorgoed mee stop.
Daar ben ik nu nog niet aan toe.

Geniet maar gebruik met mate en liever helemaal niet

Zo blijf ik koorddansen

3-mmc het heerlijke vergif kwam in mijn leven en gaat er voorlopig nog niet uit weg vrees ik

Alles geschreven vanuit mijn eigen ervaringen en meningen. ter lering en vermaak

Laatst bewerkt:

StraatPiraat

Wijs gebruiker
Ik herken me hier heel erg in, helaas is het bij mij mede door omstandigheden buiten mijn macht maar ook mijn gebrek aan zelfcontrole verder mis gegaan. De gevolgen zijn onvoorstelbaar.
Mocht je nog willen praten, doe me gerust een DM. Ik ben ongeveer een jaar of 2 verder sinds de ellende begon, dus ik kan je er veel over vertellen. Misschien is het ook fijn om gewoon ff wat kwijt te kunnen, kijk maar wat je ermee doet. Groetjes!

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Als ik kijk op DF tussen de laatste nieuwe berichten/topics dan staat er om de 4/5 tellen een topic over 3mmc. Dit "vergif" zoals jij het noemt laat je hart racen als een malle na enkele snuifjes. Het is spotgoedkoop en word dezer dagen meer gebruikt dan de oude klassieker pep. Beetje overhyped dit spul. Er bestaan toch veel leukere stims dan 3mmc...

Knuffelpanda

Wijs gebruiker
Als ik kijk op DF tussen de laatste nieuwe berichten/topics dan staat er om de 4/5 tellen een topic over 3mmc. Dit "vergif" zoals jij het noemt laat je hart racen als een malle na enkele snuifjes. Het is spotgoedkoop en word dezer dagen meer gebruikt dan de oude klassieker pep. Beetje overhyped dit spul. Er bestaan toch veel leukere stims dan 3mmc...
Ik schrijf dan ook: zo geweldig is t spul niet 😉

Knuffelpanda

Wijs gebruiker
Idd er staan wel errug veel topics over de 3-mmc (spoel het door de plee) :joycat:
Ik zet af en toe een hartslagmeter op mijn vinger, t valt mee met verhoging hartslag, gemiddeld rond 110 bij gebruik

Dat het vrij kort werkt vind ik juist wel fijn, kun je nog eens wat nemen zonder dat de halve dag weg is.
Ook het lichte snuifeffect vind ik prettig en niet zo overweldigend als bij slikken. Minder zalig en zweverig gevoel, het lijkt mijn reserves minder uit te putten

Zeehond

Wijs gebruiker
@Knuffelpanda: goed dat je het hebt opgeschreven!
Ik herken vooral het gevoel dat dit stofje in je hoofd blijft zitten. Soms iets meer en soms iets minder. Ik ken de zwakke momenten en ben meestal sterk genoeg en ik heb mijn vrouw ook nog, zodat we tegen elkaar kunnen zeggen: we doen het niet.
Als ik de volgende ochtend wakker word ben ik blij dat we er vanaf zijn gebleven.
Onze hoeveelheden gaan nooit over een halve gram, dat is ook teveel. Frequentie wisselt: eens per maand of eens per 6 weken. Ook teveel. We nemen het alleen oraal.
‘En zo bijzonder is het niet’, die ken ik nou wel. Het is toch lekker, de rush, het gevoel, de helderheid, geilheid. Voor een paar uurtjes.
Kan me zeker goed voorstellen dat het voor veel mensen (jong en oud) lastig is om vanaf te blijven.

Fijn dat je in control bent nu 💪💪

Martinus

Wijs gebruiker
Ik had van het weekend weer eens wat gebruikt, en ik vind het maar een rare state of mind. Ik raak er heel obsessief van. Vooral met sex bezig, alleen heel dwangmatig. Mn lichaam was helemaal er doorheen, maar toch doorgaan.

Nu heb ik hoofdpijn, zere benen en voel me sloom.

Zeehond

Wijs gebruiker
Ik had van het weekend weer eens wat gebruikt, en ik vind het maar een rare state of mind. Ik raak er heel obsessief van. Vooral met sex bezig, alleen heel dwangmatig. Mn lichaam was helemaal er doorheen, maar toch doorgaan.

Nu heb ik hoofdpijn, zere benen en voel me sloom.
Welke dosering? En oraal, snuiven of ?

Zeehond

Wijs gebruiker
200 + 150 + 100 oraal.
Thanks. Is niet heel weinig, maar zeker niet bizar veel. Herken klachten niet, balen voor je. Dwangmatig met sex bezig zijn herken ik wel weer een beetje, maar vind ik zo af en toe niet erg met mijn vrouw 😊. Ik voel ook verbondenheid.

Komende dagen gezond eten, blauwe bessen, veel vitamines, misschien wat 5-htp om serotonine aanmaak op gang te helpen en op tijd naar bed: slapen helpt.
Sterkte!

Martinus

Wijs gebruiker
Thanks. Is niet heel weinig, maar zeker niet bizar veel. Herken klachten niet, balen voor je. Dwangmatig met sex bezig zijn herken ik wel weer een beetje, maar vind ik zo af en toe niet erg met mijn vrouw 😊. Ik voel ook verbondenheid.

Komende dagen gezond eten, blauwe bessen, veel vitamines, misschien wat 5-htp om serotonine aanmaak op gang te helpen en op tijd naar bed: slapen helpt.
Sterkte!

De zere benen zijn spierpijn van de sexmarathon. De rest is gewoon brak van slaaptekort. Plezier hebben we zeker gehad. Ik kan het goed begrijpen dat mensen zich in het middel verliezen.

Laatst bewerkt:

Msloverdj

Wijs gebruiker
Mijn haat/liefde verhouding met 3-mmc 🥰🤮

Hoe verslavend t is verschilt per persoon maar ga ervanuit dat je teveel pakt , meer dan je van plan was zeker in t begin. T stomme bij mij was na een paar keer bijpakken werkt t veel minder dus heeft weinig zin en stop je toch gewoon....

Vergeet t maar ik pakte willoos bij tot hele gram weg was, met afgrijselijke kater als gevolg, geen slaap en eetlust , zeer somber en ik voelde me zo beroerd dat ik haast dood wou de volgende dag. 😵
Dit hielp wel om er een tijd niks van te bestellen.
Keer erna 1 gram besteld zodat op= op
Ging t weer mis hè
Zelfde verhaal gruwelijke kater dag

De keer daarna afgelopen vrijdagavond ging t wel goed, Max halve gram en klaar!
Kon wel slapen en geen kater.

De ene keer heb ik dus meer craving als de andere en t verschilt ook per manier van gebruiken en hoe ik me op dat moment voel.

Snuif: vrij veel craving maar omdat t best ff pijn doet aan de neus toch een soort drempel

Dus merk je dat t niet gaat lukken om je aan het plan te houden probeer t weg te gooien, of ga willoos door met een rotdag in zicht en teleurgesteld in jezelf zijn.

Geestelijk Verslavend ?
JA!!
Maar ik kon er uiteindelijk mee omgaan al zal t vast nog wel eens misgaan maar ik weet dat ik me nu kan beheersen 😊
Je kunt je gedachten zo sturen dat je niet meer aan de 3 m denkt en het lekkere gevoel, zoek wat afleiding en de craving gaat weer weg, t komt soms ineens opzetten maar dan streng zijn voor jezelf en afspraken maken voor wanneer wel en hoeveel Max

LET OP: als je de eerste keer goed kon beheersen en geen cravings had wil niet zeggen dat t zo blijft!
In begin kon ik me prima beheersen geen probleem tot het toch uit de klauwen liep en toen had ik wel een probleem 😳

En t blijft never nooit bij 1x 3-mmc

Geniet maar gebruik met mate
Goed dat je het opschrijft
Wat is je ideaalbeeld. Nooit meer gebruik, 1 x per periode. Minder cravings of wat anders?

maxime1982

Experimenterende gebruiker
Mijn haat/liefde verhouding met 3-mmc 🥰🤮 (tekst herschreven)

Ironisch want door de krantenartikelen die ervoor waarschuwden heb ik de 3-mmc juist ontdekt.
Ik zocht informatie en kwam op DF uit, een nieuwe wereld ging voor mij open.
In die periode was ik erg bezig met nieuwe dingen ontdekken en grenzen opzoeken, nog steeds wel nu.
Ik waagde de sprong en bestelde wat RC's, blijkbaar goede vendor uitgezocht want het werd netjes geleverd en het werkte goed.
Wonderlijke nieuwe gevoelens van euforie en lichtheid, vrolijkheid en rust in het hoofd, minder sterke emoties en prikkels kwamen minder hard binnen.
Maar ook diepe dalen en vreselijke comedowns met misselijkheid en duizeligheid, depressieve buien en donkere gedachten.
Waar ben ik aan begonnen? Wat doe ik mezelf aan ? Toch wilde ik dit ervaren en probeerde er niet te roekeloos mee om te gaan.
Soms toch te impulsief dingen gekocht en teveel in een keer gebruikt met vreselijke katers tot gevolg. Na zon waardeloze dag was het makkelijk om te zeggen; Dit nooit weer!
Maar toch ik wilde meer ervaren, meedoen, ergens bij horen, mezelf uitdagen en overwinnen. Het verstandig leren gebruiken voor zover dat kan. Helemaal niet gebruiken is toch het beste.
Alle waarschuwingen zaten stevig in mijn hoofd maar ja, toch ging het na een paar keer gebruiken mis. Teveel en te snel maakte dat ik me afgrijselijk slecht voelde. Mijn werk was in de ochtend en met zon kater valt niet mee en als ze het ontdekt hadden....
Nooit heb ik onder werktijd gebruikt maar wel paar keer voor ik er heen ging, ja ontzettend stom natuurlijk!

Alle grenzen overgegaan en geslikt, gesnoven, gebumpt en zelfs een keer geshot wat erg tegenviel omdat ik al veel ophad dus t was de moeite niet maar wel een kick gaf t ook al vond ik mezelf een idioot, ik had toch maar mooi t lef om die naald in mijn arm te prikken. ( ter info ik heb ervaring met mezelf prikken dus weet hoe het moet)
Ik was er veel te veel mee bezig en kreeg een hekel aan mezelf, nou dat is niks nieuws voor mij helaas.

Gelukkig kon ik hier gelijke ervaringen lezen en van me af schrijven.
Ik zei tegen mezelf: Of je flikkert alles weg en koopt en gebruikt nooit meer iets, of je gaat het slimmer aanpakken en geeft het een plek in je leven.
Eerst heb ik bijna alles wat ik nog had liggen weggegooid behalve de tripmiddelen. Daarna een tijdje enkel wat wiet en kratom gebruikt.

Moeilijkheden op het werk en veel emotionele dingen in mijn leven maakten dat ik een gram kocht en het weer te snel opmaakte omdat het me even niks meer kon schelen allemaal.
Na een halve gram bumpen werkte het nauwelijks meer en werd ik er alleen nog maar beroerder van achteraf, de kater was weer feest. Heb het over mee heen laten komen en nagedacht wat er nou mis ging.
Voortaan niet gebruiken als het rot gaat want dan gaat t juist verkeerd.
maximaal een gram kopen en deze in capsules verdelen voor meer overzicht. Als het effect minder word gewoon stoppen want het is zinloos.

De laatste keer ging het goed met de 3 m en de helft volgens plan gebruikt, alles gesnoven ik was benieuwd naar het verschil met slikken en bump.
Helaas was ik weer eens impulsief en 3-fa erbij gekocht, ik was benieuwd of het effect weer goed zou zijn na ongeveer 2 maanden.
Ik ging verder met de 3- fa mijn 1e fout en het viel erg tegen, het leek veel minder sterk als de eerste gram die ik had geprobeerd. In plaats van op tijd te stoppen alles opgebruikt, 2e fout, met minimaal effect maar geen oog dichtgedaan, geen eetlust, zere kaken etc.
Het gesnoven, gebumpt en laatste 2 capsules geslikt, 3e fout, in de hoop dat het dan beter effect zou hebben. Geen euforie en zweverigheid zoals de eerste keren helaas.

Toch een goed weekend gehad en op zaterdag naar de sportclub geweest sinds lange tijd. Ook op zondag met moeite er op uit geweest.
betrap mezelf er op dat ik nu af en toe wil maar het valt erg mee de cravings.
Nog eens een gram kopen en nu nog minder snel gebruiken, het moet gewoon lukken.
Al doende leert men

Hoe verslavend t is verschilt per persoon maar ga ervanuit dat je teveel pakt , meer dan je van plan was zeker in t begin.

Snuif: vrij veel craving maar omdat t best ff pijn doet aan de neus toch een soort drempel, de kick maakt dat weer goed; aaah kijk mij eens stoer drugs snuiven! Wie is hier nou een braverik haha! Ja heel dom ik weet t.

Geestelijk Verslavend ?

JA!! en dat kan verdomde snel gaan zonder dat je het beseft!

Het spul zit gewoon in je hoofd, ineens kwam de craving opzetten op gekke momenten, ik moest t nu hebben en ik voelde zelfs lichte effecten alsof ik al gebruikt had.
Hier heb ik een tijdje mee geworsteld en met vallen en opstaan redelijk onder controle gekregen.

Iedere keer dat je de craving overwint voelt het beter, ik bepaal wanneer en hoeveel en niet de 3 m.

Werk en hobbies zorgen voor meer drempels want dat gaat echt niet samen.

Uiteraard heb ik ook niet naar deze adviezen geluisterd en moest ik mijn eigen puinhoop weer opruimen.

En t blijft never nooit bij 1x 3-mmc (meer, meer, meer!)

Toch wil ik het nu nog hebben en af en toe gebruiken, tot het misschien veel lastiger te krijgen is en ik er voorgoed mee stop.
Daar ben ik nu nog niet aan toe.

Geniet maar gebruik met mate en liever helemaal niet

Zo blijf ik koorddansen

3-mmc het heerlijke vergif kwam in mijn leven en gaat er voorlopig nog niet uit weg vrees ik

Alles geschreven vanuit mijn eigen ervaringen en meningen. ter lering en vermaak
Wat een mooi en duidelijk bericht. Ik he’d/
Had hetzelfde. Nu 1 keer in de twee maanden. Kan het wegleggen en afblijven. In het begin ging het steeds vaker meer. Kan er nu heerlijk van genieten. Ook bij de seks. Maar dan een klein schotje zodat mijn parner ook mee kan doen.
Heerlijk spul
Maar denk na.

Hardcore_frk

Badass junkie
Ik snap nou echt niet waarom mensen 3mmc gebruiken. Heb het 1 keer gedaan wilde om het half uur meer. Voelde me niet eens echt lekker maar meer vaag. Waarom 3mmc? Koop dan gewoon pep of xtc
Ik had er eerst ook niks mee. Paar gram genomen en vond het ook maar bunk.

Laatste toch nog even 5 gram gehaald en gewoon megalijnen gaan leggen. Dan voelt het echt wel lekker. Net als een XTC pil die inkickt, echt een beetje waussie. Het effect duurt wel maar kort, maar is met een nieuwe lijn wel weer terug te halen.

Hierna is het avontuur ook klaar voor mij, hoor. Geen zin om dit heel lekker te gaan vinden, zo vlak voor de ban..

CuriousExplorer

Badass junkie
Tijdje niet online geweest maar ik zie je eerst dit schrijven, en nu heb het 2 keer in 2 weken gedaan. Toch wel hypocriet met je altijd goed bedoelde adviezen.
Wat is daar hypocriet aan?
ze wou het nooit doen, heeft het eenmaal geprobeerd en was niet overtuigd en heeft het nog een kans gegeven.
Vriendelijk ben je wel

Nodoubts

Wat is daar hypocriet aan?
ze wou het nooit doen, heeft het eenmaal geprobeerd en was niet overtuigd en heeft het nog een kans gegeven.
Vriendelijk ben je wel
Omdat ze altijd verteld dat je er 2-3 maanden tussen moet laten, het nooit ging aanschaffen enz. Of zeg dat allemaal gewoon niet of ga anderen mensen niet vertellen hoe zij deze middelen moeten gebruiken. Is echt helemaal niet persoonlijk bedoeld hoor de dunne. Valt me gewoon op.

CuriousExplorer

Badass junkie
Omdat ze altijd verteld dat je er 2-3 maanden tussen moet laten, het nooit ging aanschaffen enz. Of zeg dat allemaal gewoon niet of ga anderen mensen niet vertellen hoe zij deze middelen moeten gebruiken. Is echt helemaal niet persoonlijk bedoeld hoor de dunne. Valt me gewoon op.
Maar ze moest toch te weten kunnen komen of het iets voor haar is VOOR de ban? Ze is echt niet hypocriet hoor

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Tijdje niet online geweest maar ik zie je eerst dit schrijven, en nu heb het 2 keer in 2 weken gedaan. Toch wel hypocriet met je altijd goed bedoelde adviezen.

Tja , iedereen kan van gedachte veranderen. Niets veranderlijker als de mens!
Je hebt gelijk dat ik het meteen 2x in 2 weken heb genomen en dat dat slecht is maar als je de reden had gelezen snap je het.
Enne, iemand dan gelijk hypocriet noemen is niet nodig toch? Iemand die van gedachte veranderd of zelf eens iets doet wat slecht is kan alsnog een ander goede adviezen geven.
Een zwaar verslaafde bv kan een ander misschien ook juist goede adviezen geven.

Laatst bewerkt:

mitchieee

Bewuste gebruiker
als ik begin met 3mmc snuiven herken ik me zelf niet meer en voor ik het weet zit ik om het half uur een lijn naar binnen te jagen, meestal als ik 1g van iets haal gaat het wel een aantal maanden mee, maar dit geen eens een avond

Nodoubts

Tja , iedereen kan van gedachte veranderen. Niets veranderlijker als de mens!
Je hebt gelijk dat ik het meteen 2x in 2 weken heb genomen maar als je de reden had gelezen snap je het.
Enne, iemand dan gelijk hypocriet noemen is niet nodig toch? Iemand die van gedachte veranderd of zelf eens iets doet wat slecht is kan alsnog een ander goede adviezen geven.
Een zwaar verslaafde bv kan een ander misschien ook juist goede adviezen geven.
Ik heb het misschien een beetje beroerd opgeschreven en bedoelde het niet persoonlijk.
Maar zie het steeds vaker, leden die andere gaan vertellen wat ze niet moeten doen maar zelf eigenlijk precies het tegenovergestelde zelf wel
doen.

Zo van een ouder die hun zoon gaat vertellen om nooit te gaan roken en tegelijkertijd zelf een peuk op steekt. Een advies is dan goedbedoeld maar heeft 0,0 waarde en dus totaal onnodig.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb het misschien een beetje beroerd opgeschreven en bedoelde het niet persoonlijk.
Maar zie het steeds vaker, leden die andere gaan vertellen wat ze niet moeten doen maar zelf eigenlijk precies het tegenovergestelde zelf wel
doen.
Ik begrijp je standpunt hierover wel hoor. Het gebeurd altijd al hier. Op zich niet verkeerd want ik denk dat iemand die er zelf ervaring mee heeft ook wel goede adviezen kan geven.

Zo van een ouder die hun zoon gaat vertellen om nooit te gaan roken en tegelijkertijd zelf een peuk op steekt. Een advies is dan goedbedoeld maar heeft 0,0 waarde en dus totaal onnodig.
Tja, dat deden mijn beide ouders ook en heeft idd niet geholpen. Heb als een schoorsteen gerookt decennia.
Toch denk ik dat het wel enige waarde heeft. Of er dan naar geluisterd word omdat het voorbeeld anders zegt is dan maar de vraag, true maar beter als 0 adviezen geven.

Ik ben bv heel erg prat op niet onder invloed rijden. Men noemt mij wel de “moraalridder” van df hierover. Ik spreek daar ALTIJD mensen op aan. Hier en in real life.
Toch heb ik het vroeger zelf ook gedaan. 30 jaar geleden toen ik nog ”jong en wild” was heb ik meermaals met teveel drank op naar huis gereden met de auto. En dan niet 1 bier teveel maar wel 5 of meer teveel zeg maar.
Tot ik een keer (wederom onder invloed) thuis kwam in een stil en donker huis en me helemaal voelde tollen…. Ik ben me de pleuris geschrokken van mezelf! Dat ik ZO had auto gereden! Als er toen een fietser of iets was overgestoken had ik die hartstikke dood gereden…
Sindsdien rijd ik altijd 100% nuchter!
Ik ben dus “wijs” geworden door mijn eigen stomme gedrag. Snap je?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Toch wel hypocriet met je altijd goed bedoelde adviezen

Omdat ze altijd verteld dat je er 2-3 maanden tussen moet laten, het nooit ging aanschaffen enz. Of zeg dat allemaal gewoon niet of ga anderen mensen niet vertellen hoe zij deze middelen moeten gebruiken

Een advies is dan goedbedoeld maar heeft 0,0 waarde en dus totaal onnodig

Ik heb het idee dat de 3mmc van gisteren mijn humeur nog extra positief houd vandaag. Net als de dag na mdma.
Normaal zou ik bij dit soort reacties geïrriteerd worden en er op in gaan hakken alsof ik een discussie MOET winnen.
Hahahaha dus je boft maar met mijn 3mmc actie van fisteren. 😜

Rivalrie

Badass junkie
Ik heb het idee dat de 3mmc van gisteren mijn humeur nog extra positief houd vandaag. Net als de dag na mdma.
Normaal zou ik bij dit soort reacties geïrriteerd worden en er op in gaan hakken alsof ik een discussie MOET winnen.
Hahahaha dus je boft maar met mijn 3mmc actie van fisteren. 😜
Haha nu begrijp ik je eindelijk. Gevoel van discussies moeten winnen :wink:

Martinus

Wijs gebruiker
Hah. Oh oh oh. Nou ik heb me ook niet echt aan de 3 maanden regel gehouden. Bij mij was het meer een 3 weken regel.

Maar ik denk dat ik voorlopig wel weer even genoeg heb gebruikt. Het begon helemaal met mn libido te fucken. Nu na een maand niks lijk ik wel weer in balans.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan