Mijn vriend is verslaafd.

Ik heb een vraag....

Mijn vriend snuift zijn ritalin op.
Hij krijgt 56 pillen voor 1 week,
maar snuift soms alles in 1 dag op.
Ik wil hem helpen, maar weet niet hoe???

Zou het zin hebben om zijn apotheek in te lichten? Of de Brijder stichting, daar krijgt die ze namelijk van.

Heeft iemand enig idee hoelang iemand dit lichamelijk kan volhouden?
Als die ze misbruikt heeft ligt die vervolgens elke avond na zijn werk te slapen op de bank. En hij is niet te genieten en de hele dag alleen maar moe.
Maar naast dit, zijn er meerdere dingen die hij hier van kan krijgen?
Hij heeft namelijk een exceemachtige uitslag op zijn armen aan de binnenkant, maar hij heeft geen exceem.

Ik hoop dat iemand mij wat meer info kan geven over het gebruik van zoveel ritalin tegelijk.

Gr. Anoniempje

sebatian

Bewuste gebruiker
Matig effect normalitair met snuiven maar met bijna 60 kikt het in, wat doet hij de rest van de week? of even 1 rush en weer goed? Denk toch beter slikken, ook sneller effect!
Zou dat niet gaan melden of je moet op consultatie zijn geweest samen, delicaat, en gewoon zeggen wat je van plan te zeggen, maar achter iemand rug om, nee zou ik niet doen, maar ja zijn altijd uitzonderingen!

hooi allemaal,

ik ben tineke 23 jaar
mijn vriend heeft geen baan zit in de uitkering en blowt,
elke dag heeft hij geld nodig , hij doet er alles aan om aan geld te komen,
lenen , stelen alles wat maar nodig is,
hij is aggresief , leeft in zijn eigen wereld.
hij doet niks meer , al 4 jaar lang steeds weer met de kont op de bank , als ik thuis kom om streeks
3uur ligt hij soms zelfs nog in zijn bed ( met mij gaat het super heb een baan 24uur in het ziekenhuis bijna rijbewijs) alleen nu wil hij wiet meenemen naar het buitenland maar vindt dat
zooo groot risco , het voelt voor mij altijd alsof ik een relatie met de wiet heb in plaats van mijn vriend.
hoe kan ik mijn vriend motiveren om te stoppen zodat hij weer een normaal leven heeft ( alles en iedereen om hem heen heeft een baan)
elke keer als ik hem vraag of hij geen baan wil zegt hij ja maar ik zit in de schulden enzooo en dan moet ik al mijn gewerkt geld aan de schulden geven , ben je er toch eerder af zeg ik dan , neej ik ga niet werken want dan zit ik in het systeem , ik ga niet voor de overheid werken zegt hij dan,
hij is helemaal door gedraait zit soms uren lang achter de pc achter illuminatie enzo wordt er gek van.

wat moet ik nu doen om weer een liefe en verantwoorlijk vriend te krijgen zal ik het uitmaken of juist er op in gaan in , ik weet het niet hoor.
soms heb ik het gevoel alsof ik er midden in sta tussen hem en de wiet.

groetjes tineke

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
wat moet ik nu doen om weer een liefe en verantwoorlijk vriend te krijgen zal ik het uitmaken of juist er op in gaan in , ik weet het niet hoor.

Lees je verhaal eens terug en kijk waar jij een lieve en verantwoordelijke vriend ziet. Of denk je dat jij mensen zo kan aanpassen tot ze worden wie jij wil dat ze zijn? Ze werkt het niet.

En graag je verhaal niet twee keer posten ( ik heb die ander verwijderd).

Succes!

Ghettoboy

Experimenterende gebruiker
Hallo goede vried :wink:

Als iemand verslaafd is moet je niet zonder zijn wil dingen gaan ondernemen! Dit gaat tenkoste van het vertrouwen. Als je echt je vried wilt helpen zou ik goed met hem gaan praten en hem uitlegen waar jij je zorgen over maakt. Als je dit hebt gedaan is de keus aan hem! wees heel duidelijk en zeg dat je je zorgen maakt. dit zet hem vast aan het denken. hoe moelijk het ook is VEDER KUN JE NIKS DOEN :cry: het is zijn keus je kun hem zegen hoe je er over denkt en zegen dat je er voor hem wilt zijn. Als je wel dingen gaat ondernemen zonder dat hij het goed vindt zal hij er stiekem over gaan doen en er over liegen en dan wordt het alleen maat erger.

Tufnut

Badass junkie
Aan de ander kun je weinig doen, behalve inspelen op iemands redelijke verstand. Wat je wel kan doen is je eigen grens bepalen, kenbaar maken en bewaken. Het is aan de ander of hij jou grenzen wil respecteren. Doet hij dat niet dan is het aan jou om ze te wel te blijven respecteren. Doe je dat niet dan is het einde zoek en zal je waarschijnlijk met een blowende reisgenoot in het buitenland komen te zitten....

Bovenaan