1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mijn vrienden willen niet meer met me feesten

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door Car, 8 mrt 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Car

Car Newbie

hoi lieve mensen,
    Ik zou graag wat advies/feedback krijgen.
    Ik heb een tijdje geleden met een aantal vrienden van mij een geweldig feestje gehad. We hebben allemaal x genomen. Het was geweldig.. tot de laatste uurtjes. Ik werd gedrogeerd. Hierdoor ging het helemaal mis met mij. (Lang verhaal, maar ik moest naar het ziekenhuis) Ik ben nu bijna weer hersteld en ik zou graag over een halfjaar weer naar een feestje willen gaan..... Echter hebben mijn vrienden liever niet dat ik met hun meegaan, omdat ze dan niet zorgeloos kunnen feesten.

Dit had iedereen kunnen overkomen, ook hun. Het doet pijn dat ze me niet meer mee willen hebben. Overigens ben ik niet kwaad, ik houd van ze. En ik snap heel goed dat het voor hun ook schrikken was.
    Maar ik wil ook weer verder na dit hoofdstuk en niet alles laten verpesten door een sukkel die mij wat aan wilde doen.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Hoi Car. Wat vervelend!
    Gedrogeerd met wat als ik vragen mag? Wat gebeurde er na het drogeren precies met je?

Als ik eerlijk ben, ik ben ouder dus denk daar misschien anders over maar échte vrienden steunen je juist. Zij zouden je juist moeten willen helpen weer leuk te feesten. Zo klinkt het een beetje alsof zij hun feestje belangrijker vinden dan het welzijn van hun vrienden.
    Ik snap dat het schrikken was voor hen maar voor jou helemaal!
    Misschien een andere groep vrienden zoeken voor feestjes? Vrienden die wél graag met jou gaan feesten en je helpen/beschermen. Hard oordeel misschien van mij maar zo denk ik er over.

Krullen, Mezelf, Car en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Hey,

Wat is er dan precies gebeurd op dat feest? Wat heb je zelf genomen en wat hebben ze in het ziekenhuis aan stoffen in je lichaam aangetroffen? Geloven je vrienden wellicht niet dat je gedrogeerd was maar dat je zelf verantwoordelijk bent geweest en vinden ze je nu een te grote risicofactor?

Wat waren de klachten die je in het ziekenhuis doen hebben belanden? Je zegt dat het feest een tijdje geleden was en dat je nu nog aan het herstellen bent, welke klachten heb je dan nog gehad van toen je uit het ziekenhuis kwam tot nu toe?

Dat zijn toch wel belangrijke vragen voor ik hier een mening over ga vormen.

Ik zeg niet dat het bij jou het geval is, maar ik ken wel meer verhalen van mensen die gewoon veel te veel genomen hebben, in het ziekenhuis beland zijn en toen tegen bekenden en familie gezegd hebben dat ze gedrogeerd waren om de schuld niet bij zichzelf te hoeven leggen.

Laatst bewerkt: 8 mrt 2019
    Car vindt dit leuk.
  4. Car

Car Newbie

Hoi guys,

Bedankt voor jullie reactie.
    Ik was gedrogeerd met ghb.
    Zelf had ik xtc op. Geen hele pil, want ik ben niet heel lang.
    Ik ben nu bijna hersteld. Ik heb alleen nog last van vermoeidheid nu en ben langzaam mijn conditie aan het opbouwen.
    Ik kan me bijna niks herinneren van wat er precies gebeurde, maar mijn vrienden zeiden dat ik heel sloom reageerde en dat ik op het punt stond om een blackout te krijgen.

@De Dunne zo dacht mijn zus er ook over.

De Dunne vindt dit leuk.
  5. Bee

Bee Belezen gebruiker

Dan sluit ik me aan bij De Dunne en je zus. Wat een nare ervaring moet dat geweest zijn... Als het een van mijn vrienden zou overkomen zou ik in ieder geval niet zo reageren. Heb je het erover gehad waarom ze het zo eng zouden vinden? Als het werkelijk zo gelopen is had het namelijk net zo goed een van hen kunnen zijn. Als je het er nou zelf in had geflikkerd, a la, had ik nog enigszins begrepen :) Maar dan nog.

Mezelf, Car en De Dunne vinden dit leuk.
  6. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Wat een rotssituatie: alsof gedrogeerd worden al niet vervelend genoeg is, daarna ook nog stuitten op onbegrip van je vrienden én daarmee ook toekomstige gezamenlijke feestjes met door je neus geboord krijgen. Misschien een stomme vraag, maar heb je wel goed met ze kunnen praten over de ervaring en wat hun reactie nu met jou doet? Én daarna misschien duidelijk gevraagd waarom zij denken dat ze met jou mee niet meer onbezorgd kunnen feesten? Als ze namelijk weten, geloven en begrijpen hoe het voor jou is geweest om gedrogeerd te zijn, kan ik me bijna niet voorstellen dat ze zo blijven reageren. Als ze dat wel doen, zou ik me afvragen wat vriendschap met zulke mensen waard is voor jou. (Ik zou voor mijzelf het antwoord wel weten).

Car, Bee en De Dunne vinden dit leuk.
  7. Car

Car Newbie

Heel erg bedankt voor jullie reacties.
    Het is fijn om verschillende meningen te horen.
    @KropSla ik heb ze verteld hoe ik me voelde. Ik wilde ook duidelijk maken dat zij zich absoluut niet verantwoordelijk moeten voelen over wat er gebeurd is.

Misschien veranderen ze nog van mening over een tijd.
    Ik zal het even laten bezinken.

8. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Gaat het er niet meer om dat je eventjes geen drugs gebruikt, dan dat je eventjes niet mee gaat naar een feestje?

Want je kan naar feestjes zonder wat te nemen he =P

Een tijd niks gebruiken lijkt me op zich zo'n slechte reactie niet, als je net vanwege gebruik in het ziekenhuis bent beland. Of je dat nou zelf had genomen, iemand je het heeft gegeven, expres of per ongeluk.

9. Car

Car Newbie

Ik snap precies wat je bedoelt, ik heb dit ook voorgesteld aan ze. Of om voor het grote feest eerst nuchter naar een klein feest te gaan.

10. Babette La Bête

Babette La Bête Experimenterende gebruiker

Zie je je vrienden ook buiten de feesten? Of alleen op een feest? Ze klinken heel egoïstisch. Dit is natuurlijk heel erg vervelend voor je. Helaas leren we onze vrienden (echt) pas kennen in een moeilijke situatie. Ziet er naar uit dat zij niet geslaagd zijn voor deze test. Laat het anders rusten. Hou de eer aan jezelf. Is feesten echt zó belangrijk voor je? Ofwel, zoek andere vrienden.

Fenrir vindt dit leuk.
Laden...