Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

MR_CHIP

Badass junkie
Snap ik. Maar kun je ook zien dat beschermd wonen in een gebruikerswoning het gevolg is van gebruik? En dat dat ook moet voor je huidige huisgenoten?
Ik heb zelf het gevoel dat tegen die tijd ik echt wel over ben

Reclassering heeft gezegd dat nadat de indicatiestelling binnen is bij DIZ het langst wat ze ooit heeft gezien dat het duurde was 2 maanden
En ik vind als ik tussendoor gewoon 1 maand clean kan zijn dat er geen gevaar is ookal was het gebruik deze week weer best veel

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator

Reclassering heeft gezegd dat nadat de indicatiestelling binnen is bij DIZ het langst wat ze ooit heeft gezien dat het duurde was 2 maanden
En ik vind als ik tussendoor gewoon 1 maand clean kan zijn dat er geen gevaar is ookal was het gebruik deze week weer best veel
Je kunt niet in deze bw wonen als je gebruikt. Dat je een maand clean was is leuk, maar nu ben je, voor de zoveelste keer, gewoon weer aan het gebruiken. Dan moeten ze dus een grens trekken, want jouw gedrag gaat ten koste van anderen.

Bengozy

Bewuste gebruiker

Sorry als ik je nogmaals in de reden val, maar ik zie nogsteeds een gebrek aan verantwoordelijkheid. Je bent onder toezicht van instanties en je vind je eigen mening belangrijker dan de regels. Ik zou je echt aanraden om misschien de hand in eigen boezem te steken en eens kijken waar dat toch fout gaat. Want zo blijf je in een viceuze cirkel vallen van vingertje wijzen. Je zit daar niet voor niets. En het is ook absoluut niets om je voor te schamen. Maar constant flippen, wijzen naar instanties of je eigen regels verzinnen, helpt niet als je het zelf niet kan oplossen.

Het klinkt hard. Maar er moet bij jou duidelijk een mentale shift plaatsvinden. Anders is het ontzettend zonde van de tijd die in JOU gestoken word, maar vooral je eigen tijd en psyche.

Moet zeggen dat ik, en waarschijnlijk andere er langzamerhand er wel moe van worden om constant je erop te wijzen dat shit eenmaal niet zo werkt.

Ik wens je veel succes.

MR_CHIP

Badass junkie
Daar is één oplossing voor, en dat is niet gebruiken.
Goh smart ass( ik bedoel dan ook dat inmiddels na al die jaren lijkt de oplossing simpel maar is het voor mij althans een hele opgave)dat weet ik ook wel echter vind ik zelf het wat anders als iemand het lukt om tussendoor wel gewoon clean te blijven ik ben geen die hard junkie zoals die leven bij de bw waar het heen gaat als kliniek niet binnen 1 maand kan

Laatst bewerkt:

Damius

Bewuste gebruiker
ik ben geen die hard junkie zoals die leven bij de bw waar het heen gaat
Het is nergens voor nodig om jezelf zo onnodig op een voetstuk te plaatsen ten opzichte van anderen. Lees jouw inmiddels 90 pagina’s volle topic eens voor jezelf terug en dan kun je niet anders dan concluderen dat je een mega complex en diepgeworteld verslavingsprobleem hebt. En breder dan dat.

Je legt de schuld weer bij alles en iedereen behalve bij jezelf. Accepteer de consequenties van jouw gedrag en werk aan jezelf.

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Goh smart ass( ik bedoel dan ook dat inmiddels na al die jaren lijkt de oplossing simpel maar is het voor mij althans een hele opgave)dat weet ik ook wel echter vind ik zelf het wat anders als iemand het lukt om tussendoor wel gewoon clean te blijven ik ben geen die hard junkie zoals die leven bij de bw waar het heen gaat als kliniek niet binnen 1 maand kan
Hoezo is dat anders?

Het lukt je dan misschien soms om een tijdje clean te blijven (dat is knap, laat dat duidelijk zijn). Maar je blijft terugvallen en woont door je steeds terugkerende gebruik niet op een passende plek. Dat mag voor jou anders voelen, maar je bent niet de enige die er woont en de begeleiding die er werkt heeft ook niet gesolliciteerd om met jouw problematiek en gedrag om te gaan.

Zie het als een bewoner die met zijn 3 kinderen in de BW komt wonen. Dat kan hij zelf helemaal prima vinden, maar feitelijk is de ruimte te klein, veroorzaken 3 kinderen erbij meer lawaai en gedoe dan alleen 1 volwassene en is het ook een extra belasting voor de begeleiding.

Hoe jij zegt 'maar ik vind dat ik hier kan blijven wonen want ik ben ook soms even clean' is alsof die bewoner zou zeggen 'maar mijn kinderen zijn ook soms bij hun moeder'.

MR_CHIP

Badass junkie
Ik heb voor de zekerheid reclassering geappt met wat bw van plan is al er snel geen duidelijkheid is
Nu afwachten wat reclassering hier van gaat vinden en of ze meer duidelijkheid kan bieden

MR_CHIP

Badass junkie
Hoezo is dat anders?

Het lukt je dan misschien soms om een tijdje clean te blijven (dat is knap, laat dat duidelijk zijn). Maar je blijft terugvallen en woont door je steeds terugkerende gebruik niet op een passende plek. Dat mag voor jou anders voelen, maar je bent niet de enige die er woont en de begeleiding die er werkt heeft ook niet gesolliciteerd om met jouw problematiek en gedrag om te gaan.

Zie het als een bewoner die met zijn 3 kinderen in de BW komt wonen. Dat kan hij zelf helemaal prima vinden, maar feitelijk is de ruimte te klein, veroorzaken 3 kinderen erbij meer lawaai en gedoe dan alleen 1 volwassene en is het ook een extra belasting voor de begeleiding.

Hoe jij zegt 'maar ik vind dat ik hier kan blijven wonen want ik ben ook soms even clean' is alsof die bewoner zou zeggen 'maar mijn kinderen zijn ook soms bij hun moeder'.
En ik snap dat ik niet woon waar ik hoor
Echter mij eruit zetten terwijl je weet dat er een forensisch traject loopt vind ik echt niet leuk en dat is zacht gezegd in hoop dat reclassering er samen met justitie misschien iets aan kan doen dat ze de bw tegenhouden om dit te doen

Liefst natuurlijk snel duidelijkheid over de de opname in de tussentijd

Kordie

DF-koning
Echter mij eruit zetten

Men zet je er niet uit. Ik gok dat je een wlz hebt. Dus organisatie heeft zorgplicht. Men plaatst je daarom in andere bw die beter geschikt voor jou is in de ogen van de professionals.

In zo'n bw voor verslaafden is mogelijk strengere controle dan waar je nu zit. Zie het dan als een goede stok achter de deur als je terugkomt na een jaar opname/nuchter. Want als je uit de kliniek komt en weer thuis woont begint het pas.

MR_CHIP

Badass junkie
Men zet je er niet uit. Ik gok dat je een wlz hebt. Dus organisatie heeft zorgplicht. Men plaatst je daarom in andere bw die beter geschikt voor jou is in de ogen van de professionals.

In zo'n bw voor verslaafden is mogelijk strengere controle dan waar je nu zit. Zie het dan als een goede stok achter de deur als je terugkomt na een jaar opname/nuchter. Want als je uit de kliniek komt en weer thuis woont begint het pas.
In de kliniek wordt gekeken al naar vervolg plek door reclassering zelf is al beloofd
Dit gaat puur en alleen om de tijd tot de kliniek en niet het daarna

Als ik in de kliniek zit wordt ik ook uitgeschreven bij de huidige woonplek en wordt er een adreswijziging gedaan naar het adres van de kliniek

MR_CHIP

Badass junkie
Gesprek is geweest
Ze gaat contact leggen met DIZ met of er aan te geven is hoelang het nog duurt
Aan de hand daarvan wordt ik toch aangemeld voor bw reeweg Zuid en is het aan mij om niet te gebruiken hoe groter de kans is dat ik toch niet tussendoor daar naar toe hoef

MR_CHIP

Badass junkie
Gesprek met X en Toezichthouder.
Og geeft aan dat er op de BW een grens bereikt is rondom x middelengebruik. Wij, als begeleiding/team, kunnen het niet meer verantwoorden dat x verblijft op de BW zolang hij gebruikt. Afhankelijk van hoe lang het gaat duren voordat x opgenomen wordt bij een detox kliniek, gaat begeleiding x inschrijven bij een gebruikers BW.
Toezichthouder geeft aan dit te snappen.
In het gesprek gaat x constant de discussie aan en legt alles buiten zichzelf. Toezichthouder wijst Robin regelmatig op zijn gedrag en manipulatieve gedrag.
Toezichthouder geeft aan dat ze bewust een tijd afstand heeft genomen van x in verband met zijn dwangmatig geapp en gemail naar haar. Zij geeft aan een aantal keer op het punt te zijn geweest om x zijn straf uit te laten zitten maar heeft hem nog kansen gegund.

Toezichthouder geeft aan dat de discussie niet afgerond kan worden. Toezichthouder geeft aan zelf Robin in te schrijven bij Reeweg-Zuid en Domus. Ook gaat zij bellen of er een indicatie gegeven kan worden wanneer x ongeveer opgenomen kan worden bij de detox kliniek. Toezichthouder heeft hierover og een terugkoppeling gegeven. Ze kunnen helaas niet zeggen wanneer er precies plek is, maar de doorstroom is vrij rap. Zelf werpt Toezichthouder op dat ze denkt dat het een maandje zou kunnen duren, maar kan dit absoluut niet met zekerheid zeggen.
Afspraken gemaakt met x
- Dagbesteding volgen,
- Geen drugs gebruiken

Gedraagt xzich niet of gebruikt hij? Dan gaat hij zo snel mogelijk naar Reeweg-Zuid of Domus (afhankelijk waar eerder plek is)

Gesprek met X en Toezichthouder.
Og geeft aan dat er op de BW een grens bereikt is rondom x middelengebruik. Wij, als begeleiding/team, kunnen het niet meer verantwoorden dat x verblijft op de BW zolang hij gebruikt. Afhankelijk van hoe lang het gaat duren voordat x opgenomen wordt bij een detox kliniek, gaat begeleiding x inschrijven bij een gebruikers BW.
Toezichthouder geeft aan dit te snappen.
In het gesprek gaat x constant de discussie aan en legt alles buiten zichzelf. Toezichthouder wijst Robin regelmatig op zijn gedrag en manipulatieve gedrag.
Toezichthouder geeft aan dat ze bewust een tijd afstand heeft genomen van x in verband met zijn dwangmatig geapp en gemail naar haar. Zij geeft aan een aantal keer op het punt te zijn geweest om x zijn straf uit te laten zitten maar heeft hem nog kansen gegund.

Toezichthouder geeft aan dat de discussie niet afgerond kan worden. Toezichthouder geeft aan zelf Robin in te schrijven bij Reeweg-Zuid en Domus. Ook gaat zij bellen of er een indicatie gegeven kan worden wanneer x ongeveer opgenomen kan worden bij de detox kliniek. Toezichthouder heeft hierover og een terugkoppeling gegeven. Ze kunnen helaas niet zeggen wanneer er precies plek is, maar de doorstroom is vrij rap. Zelf werpt Toezichthouder op dat ze denkt dat het een maandje zou kunnen duren, maar kan dit absoluut niet met zekerheid zeggen.
Afspraken gemaakt met x
- Dagbesteding volgen,
- Geen drugs gebruiken

Gedraagt xzich niet of gebruikt hij? Dan gaat hij zo snel mogelijk naar Reeweg-Zuid of Domus (afhankelijk waar eerder plek is)

Maar wat vind je hier nou zelf allemaal van ipv alleen de verslagen zelf te posten? Want zoals @annihilation zegt dit klinkt echt als een gebed zonder eind als ik het zo lees. Die toezichthouder zegt precies hetzelfde als wat iedereen hier op het forum tegen je zegt. De schuld buiten jezelf leggen, manipulatie, denken dat je beter bent dan anderen, dat je geen die hard junkie bent zoals op een gebruikers bw maar je zit weer volop in gebruik sinds vorige week. Maar je gedraagt je hetzelfde. Zowel hier als daar dus.

Wat denk je nou zelf na weer zo'n gesprek? Dat je het alsnog verdient om daar te mogen blijven terwijl je alle regels aan je laars lapt en volop in gebruik zit? Dat kan toch niet. Wat mij betreft is die toezichthouder echt mild dat ze je niet naar de gevangenis stuurt om je straf uit te zitten.

MR_CHIP

Badass junkie
Wat ik zelf van vind is natuurlijk uitermate verschrikkelijk ik wil niet op die junkie plekken
En ik hoop dat de kliniek eerder plek heeft dat die junkie bw
Maar goed iedereen weet het beter terwijl sommige users hier nog erger zijn dan mij

Ik post wel weer na een tijd als er meer bekend is en ik minder in emotie zit

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wat ik zelf van vind is natuurlijk uitermate verschrikkelijk ik wil niet op die junkie plekken
Maar goed iedereen weet het beter terwijl sommige users hier nog erger zijn dan mij

Je steekt zelf keer op keer een stok tussen je spaken en geeft dan anderen de schuld dat je van je fiets valt.

Het enige wat wij doen is je daar op 634 manieren een spiegel in voor houden, in de hoop dat er eens een kwartje gaat vallen.

Ik vraag me ook wel af hoe en wat je denkt dat er straks in de kliniek gaat veranderen. Als je daar ook steeds alles buiten jezelf blijft leggen kun je namelijk net zo goed niet gaan. Ze gaan het daar niet voor je oplossen, je zult zelf verantwoordelijkheid moeten nemen.

MR_CHIP

Badass junkie
Ik betwijfel of er in eigenwijsheid ergere gebruikers zijn hoor...

We zijn nu bijna 4 jaar en 90 pagina's verder en er is qua gedrag en denkwijze volgensmij nog niks veranderd😬.
Ja volgens jullie misschien niet maar goed jullie zijn buitenstaanders

Bw zelf o.a stukje uit rapportage onlangs

Uiteindelijk bedaart xen komt hij tot inkeer. Hij geeft aan de band niet kwijt te willen en geeft toe dat hij vanuit emotie reageerde. X benoemen dat hij hier in best gegroeid is de laatste tijd en dat dat bewijst hij de kunde heeft zijn leven om te draaien.

ljuv

DF-koningin
Wat zijn al jouw redenen dat je niet naar een gebruikers/“junkie” bw wil? Dus… ik wil niet weten waarom jij denkt dat je daar niet hoort, maar wat jou zo tegenstaat aan een dergelijke plek.

Ik snap de frustraties van de mensen hier wel, zeker de genen die zich al langer om je bekommeren. Maar dat neemt niet weg dat ik je emotie ook begrijp en dat sommige reacties nu niet helpen daarbij. Je voelt je, als ik je goed begrijp, vooral onbegrepen en ook een beetje alleen hierin, en dat zijn moeilijke en kutte emoties. Maar: Ik geloof niet in een ‘hopeloos geval’. En volgens mij de toezichthouder en je begeleiders ook niet, gezien de hoeveelheid kansen die je krijgt. Probeer daarop te focussen, ook voorafgaand aan zo’n gesprek als deze. Dat helpt misschien om niet in de emotie of verdediging te schieten tijdens volgende gesprekken. Die mensen, en heel veel mensen hier, zijn er voor je en willen je uiteindelijk verder helpen. Jezelf vergelijken met anderen heeft sowieso weinig zin: Jij zit vast met jezelf en je gebruik en daar gaat het gebruik van andere forummers heulemaal niks aan veranderen. Kijk naar jezelf, daar moet je energie naartoe. Das al meer dan genoeg voor de meeste mensen. Heel veel succes en hopelijk lukt het je je “te gedragen” zodat je niet naar een nieuwe bw hoeft.

MR_CHIP

Badass junkie
Buitenstaanders die al ruim 4 jaar in dit topic goedbedoeld advies geven.

Waarom deel je eigenlijk continu je verslagen zonder op adviezen hier in te gaan? Houd je er simpelweg van om in het middelpunt van de aandacht te staan?
Ik
Ga ik er alles aan doen dat ik niet naar een junkie plek hoef de plek waar ik woon en waar ze me heeft aangemeld hebben Wlz nodig die ik heb waar ik dit over las

43911.jpg

En dat je allemaal mensen om je heen ziet gebruiken heck ze hebben zelfs een aparte ruimte ervoor Nee dankje

Bovenaan