• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Mindere high van MDMA, oorzaken?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Space cadet

Experimenterende gebruiker
Hallo, Ik vraag me af of er stoffen mijn high beïnvloeden waar ik geen weet van heb. Ik weet ondertussen wel aardig hoe het werkt en neem de 3 maandenregel in acht. Ik eet gezond en vul aan met de juiste supplementen. De ene keer heb ik (met dezelfde pillen) een topavond en de andere keer is het maar zo zo... Toegegeven ik neem wel eens een snuifje C maar bescheiden (0,1 gram) eens in 2 weken of zo, heel soms GHB (max 3 ml) en eens in de 2 a 3 maanden truffels. Bij mijn weten zijn dat allemaal geen echte serotonine slurpers dus wat zou het kunnen zijn. Heb zelf ook wel eens het idee dat de setting je avond kan maken of breken, zou het dat zijn..?

De Dunne

DF-koning
Hoe lang gebruik je al xtc/mdma? Dus hoeveel jaren elke 3 maanden?
Bij veel mensen gaat de magie er af na een lange tijd van gebruik. Ook al houd je je aan de regels. Ik heb er zelf ook helaas al last van.

transformated

Bewuste gebruiker
Ik neem antidepresiva maar dat maakte niet echt een verschil. Misschien eens 6 maanden wachten met alles dan zal je normaal wel weer het leuk gevoel hebben. Ik had bijna 4 jaar gewacht. Het voelde zoals de eerste keer weer en ik had maar 1 pilletje genomen. Misschien heb je klachten dat je niet bewust van ben.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Ik neem antidepresiva maar dat maakte niet echt een verschil. Misschien eens 6 maanden wachten met alles dan zal je normaal wel weer het leuk gevoel hebben. Ik had bijna 4 jaar gewacht. Het voelde zoals de eerste keer weer en ik had maar 1 pilletje genomen. Misschien heb je klachten dat je niet bewust van ben.
Mdma en antidepressiva gaan over het algemeen niet zo goed samen.

transformated

Bewuste gebruiker
Mdma en antidepressiva gaan over het algemeen niet zo goed samen.
Ja dat klopt wel toen ik er aan me 17-18 ze slikte had ik er bijna geen effect van. Heb het nu misschien 2 maal gedaan op 4 jaar tijd en had er niet echt last van.

Rosie

Belezen gebruiker
Ik ga de ene keer ook beter dan een andere keer.
Mindset doet ook veel. Hoe je je lichamelijke voelt, de groep, setting etc.
Ik heb een keer 2 uur mij echt kut gevoeld. De knuffels deden me heel goed. Maar na de knuffels voelde ik me weer rot.
Ik bleef eigenlijk beetje hangen erin. Ik was veels te druk bezig met dat ik mezelf zo licht in mijn hoofd voelde en baalde daar van. Doordat ik er zo bij stilstond en er zo van baalde, ging ik gewoon niet lekker. Dit Is dus puur mindset geweest.

Pollewop

Bewuste gebruiker
Ik ken dat wel, laatste jaren veel gebruikt, wel netjes paar maanden ertussen maar merk gewoon dat de high anders is. Het love gevoel zeker minder. Vind wel dat ik beter reageer op 4F dan MDMA, die is wat zachter, liever en gaat geleidelijk aan op terwijl M met pieken en dalen is. Ik vind het nog steeds een toevoeging maar het is zeker niet meer zoals vroeger..

Space cadet

Nee geen anti depressiva hoor, is me bekend dat dat niet samen gaat. Ik feest nu ruim een jaar met tussenposes, niet zo heel lang dus... Ik denk inderdaad dat het de mindset kan zijn, juiste muziek, goed feest enzovoort doet zoveel...!

Chillax

Bewuste gebruiker
100% dat setting grote invloed heeft. Op feestjes, de muziek ook mega. Op een duister feestje waar harde muziek gedraaid wordt zoals zul je veel minder snel het love gevoel krijgen. Alleen maar lui om je heen die strak staan te beuken heeft geen love gevoel.

Heel anders is dat op een tech house feestje waar je ook veel andere mensen ziet knuffelen en genieten. Op die feestjes is het vaak ook minder donker en maak je dus ook sneller contact met anderen wat bijdraagt aan het sociale aspect.

Ook hoe fit je bent en of je lekker in je vel zit maakt uit.... Alsmede hoe je dat er naar toe was. Ik raad je aan om volgende keer eens naar rustige muziek te gaan, bij voorkeur waar het niet te donker is en de week er voor goed uit te rusten en gezond te eten.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Op een duister feestje waar harde muziek gedraaid wordt zoals zul je veel minder snel het love gevoel krijgen. Alleen maar lui om je heen die strak staan te beuken heeft geen love gevoel.
Heel anders is dat op een tech house feestje waar je ook veel andere mensen ziet knuffelen en genieten.
Hier ben ik het niet mee eens. Dit geldt alleen als je van techhouse houdt. Ik vind de sfeer op techhouse feestjes juist verschrikkelijk, mede door de muziek (weinig diepgang en weinig laagjes naar mijn mening) en het type bezoekers. Ik zal daar nooit een love gevoel krijgen.

Op een een wat duisterder feestje met wat snellere muziek heb ik het veel meer naar mijn zin en zal ik eerder een love gevoel krijgen. Juist omdat ik de muziek en de sfeer veel meer waardeer.

Chillax

Bewuste gebruiker
Hier ben ik het niet mee eens. Dit geldt alleen als je van techhouse houdt. Ik vind de sfeer op techhouse feestjes juist verschrikkelijk, mede door de muziek (weinig diepgang en weinig laagjes naar mijn mening) en het type bezoekers. Ik zal daar nooit een love gevoel krijgen.

Op een een wat duisterder feestje met wat snellere muziek heb ik het veel meer naar mijn zin en zal ik eerder een love gevoel krijgen. Juist omdat ik de muziek en de sfeer veel meer waardeer.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je de muziek niet zo leuk vindt, dat ook tegenwerkt. Maar zien knuffelen is doen knuffelen denk ik toch wel. Hoe ervaar je jouw favoriete muziek binnen,duister/donker, vs een zomers festival buiten met daglicht?

Ik vind zelf wat hardere muziek ook leuker hoor. Ik vind techhouse erg veel van hetzelfde.... kan hardere muziek zoals charlotte de witte ook goed waarderen, maar krijg daar toch aanzienlijk minder love gevoel bij. Ik ga naar techhouse feestjes voor de sfeer en naar awakenings (binnen dan) voor de muziek. DJ's als Adam Beyer en Joris Voorn zijn wat dat betreft voor mij de echte toppers. Die weten heel goed verschillende stijlen te draaien in een set waarbij het soms hard gaat en soms lekker spacen is :) Maar ik merk dat als ik de muziek heel goed vind, ik ook sneller in mezelf keer en met de muziek bezig ben dan echt sociaal bezig ben. En dan is het love gevoel ook moeilijk te krijgen natuurlijk.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Ik kan me voorstellen dat wanneer je de muziek niet zo leuk vindt, dat ook tegenwerkt. Maar zien knuffelen is doen knuffelen denk ik toch wel. Hoe ervaar je jouw favoriete muziek binnen,duister/donker, vs een zomers festival buiten met daglicht?

Ik vind zelf wat hardere muziek ook leuker hoor. Ik vind techhouse erg veel van hetzelfde.... kan hardere muziek zoals charlotte de witte ook goed waarderen, maar krijg daar toch aanzienlijk minder love gevoel bij. Ik ga naar techhouse feestjes voor de sfeer en naar awakenings (binnen dan) voor de muziek. DJ's als Adam Beyer en Joris Voorn zijn wat dat betreft voor mij de echte toppers. Die weten heel goed verschillende stijlen te draaien in een set waarbij het soms hard gaat en soms lekker spacen is :) Maar ik merk dat als ik de muziek heel goed vind, ik ook sneller in mezelf keer en met de muziek bezig ben dan echt sociaal bezig ben. En dan is het love gevoel ook moeilijk te krijgen natuurlijk.
Ik ga naar die feestjes voor de muziek, niet zo zeer om te knuffelen. Dat vind ik zonde van mijn ticket. Kan immers thuis ook.

Overdag of snachts maakt me niet uit.

Space cadet

Ik raad je aan om volgende keer eens naar rustige muziek te gaan, bij voorkeur waar het niet te donker is en de week er voor goed uit te rusten en gezond te eten.
Het was just te mellow, knalde totaal niet, miste de opbouw en de lekkere 'drops' :-P

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan